/spanien/deportivo/forum/199.aspx/spanien/deportivo/forum/199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Krille
2004-04-11 18:19
Ser ni matchen på tv eller? Eller via nätet nånstans?
Deportivo Ekholm
2004-04-11 18:26
Krille... om du är intresserad så har deportivo-la-coruna.com en live-uppdatering. Gå in på deras sida så hittar du live update.
Deportivo Krille
2004-04-11 18:15
Asså varför fick inte Valeron vila. Hoppas Irureta byter ut honnom mot Djalminha i andra halvlek.
North
2004-10-30 00:46
E D´allesandro bara ett löst rykte ?
Las Palmas edvard
2004-04-11 15:36
Jo, det stämmer, vi spelar derbyn mot Tenerife.

Sedan finns det flera lag på Gran Canaria. Exempel på några av dem är Vecindario och Pajara Playas. Sedan finns det ju även lag på Lanzarote och på Fuerteventura samt Santa Cruz.

Las Palmas har ju som bekant alltid varit störst ända sedan det riktiga bildandet av klubben 1949.
Våra bästa reultat är väl en andraplacering i ligan 69, och året innan slutade vi trea. Kanske är ett cupsilver från 78 också något att skryta med.

Och visst finns det ett lag i Maspalomas, C.D. Maspalomas, som spelar på Polideportivo Maspalomas, som rymmer drygt 6000.
Deportivo Krille
2004-04-11 14:28
JAg vet inte riktigt vilka lag som finns på Gran Canaria men i maspalomas borde det ju alltid finnas något lag.

Sen finns ju alltid Teneriffe på grann ön. Ett litet derby skulle jag vilja säga.

Förreten vad tror ni om matchen mot Villarreal idag? Irureta skulle iaf rotera i truppen, kan vara nyttigt då våra nyckelspelare får vila. Hoppas verkligen att Valeron får vila idag och att Djalminha istället får spela, den chansen är han värd.
Deportivo André.
2005-03-03 00:43
En ljusglimt är dock att vi ännu inte har förlorat med "Colo" på plan. :)
Deportivo Krille
2004-10-28 17:06
Håller med. Vi ska inte dra allt för stora slutsatser om Tristan och hans form. Ett sämre motstånd och lägre tempo gör det inte precis svårare att göra mål, men det är en perffekt start för honnom. Nu är han inne i matchtempo. Det återstår att se hur det håller i riktigt matchtempo men en sak är säker, Diego vill spela fotboll igen och göra mål. Det känns väldigt bra, för vi vet vilken kapacitet han besitter.

Pandiani har nu konkurrens och det är kanske just det här som saknats, nämligen en till anfalare.

Albcete jo det är en viktig match men kan den äns jämföras med cl matchen mot Liverpool hemma. Det är vinna eller försvinna från cl. Tror att depor kan ta en seger i den matchen, nu måste vi föra spelet och det klarar vi minnsan av.

De som bör vila enligt mig är följande: Valeron, Cesar, Victor, Luque, Pandiani och Sergio (automatiskt nu när han är avstängd).

Valeron kommer ändå inte att vilas. Cesar ska vila nu då han matchats hårt på sisone. Luque och Victor måste vara jävligt frächa på onsdag.
Sergio får en välbehövlig vila, han får ju nästa aldrig ta och stå över en match och det passar perffekt nu. Pandiani ska också vilas till på Onsdag, återstår dock och se hur Irureta gör, kanske kommer han att överraska med Munitis istället för Victor?
Real Madrid 10-Luis Figo
2004-04-12 13:36
André-AsP-//

Senaste nytt från Porto lägret är att Jankauskas skadade sig i dagens morgon träning.Dock ingen uppgifter om hur allvarlig,sägs att han ev. missar onsdagens liga match mot Nacional.
Angående Deco håller jag med dig,skulle dock vilja tilläga att han dessutom är rätt så långsam i europeisk mått.
Spanien 10-Luis Figo
2004-04-12 13:36
André-AsP-//

Senaste nytt från Porto lägret är att Jankauskas skadade sig i dagens morgon träning.Dock ingen uppgifter om hur allvarlig,sägs att han ev. missar onsdagens liga match mot Nacional.
Angående Deco håller jag med dig,skulle dock vilja tilläga att han dessutom är rätt så långsam i europeisk mått.
Deportivo André -AsP-
2004-04-12 12:32
Deco är en spelare som lätt hamnar ur balans om han inte får utrymme och blir bortmarkerad. Hans enda svaghet som jag ser det.
Deportivo Krille
2005-03-02 22:46
Varför aldrig vinna dem här måste matcherna? Nu hade vi tur med resultaten att bilbao och Athletico förlorade och betis verkar också göra det. Men nä, man ska slå getafe på bortaplan om man ska spela cl.
Deportivo Krille
2005-03-02 22:59
Så här ser tabellen ut nu:

1. Barca 59p
2. Real 53p
3. Villarreal 43p
4. Sevilla 43p
5. Valencia 42p
6. Espanyol 42p
7. Betis 41p
8. Atletico Madrid 36p
9. DEPORTIVO 36p
10. Atheletic Bilbao 35p

Noterbart är att Bilbao har en match mindre spelad och den är mot just Getafe. Vi tappade ingen mark i tabellen i och med det oavgjorda resultatet men vi avancerade heller inte mycket.

5p upp till Betis och 6 till Espanyol. Tror att dessa lag kommer att tappa mark i tabellen så småningom och det kommer att stå mellan Sevilla, Villareal, Deportivo, Valencia och Atletico om Cl tillslut. Men inte bra att kryssa i en sån här match.
Deportivo danne.e
2005-03-03 17:06
tydligen ska getafes mål ha varit en frispark. vill inte lasta munua för målet då jag inte sett det, men lite väl många insläppta mål utav munua på frisparkar eller?
Deportivo Krille
2004-04-11 23:50
Alltid skönt med seger och det var inte dåligt för Villarreal är grymt starka på hemmaplan.

Nog är det härliga tider nu, man längtar till Porto derbyt men ändå inte för det kommer att bli oerhört tufft. Tror att vi ska satsa på blixt snabba kontringar mot dem, för det passar inte att försöka spela kortpassningsspel mot dem, utan jag tror att vi måste ha ett jävligt högt tempo som vi hade mot Milan. Deco måste vi också se upp med. Tror dock att Mauro kan plocka bort honnom ganska så fint.
Deportivo Fredrik
2004-10-31 21:19
Depor är väl nästan sämsta hemmalaget i år...
Deportivo Fredrik
2004-10-31 21:18
Varför?!
Deportivo Ekholm
2004-10-31 21:15
Det är riktigt uselt att inte vinna såna här matcher!! Förra säsongen var vi ruggigt starka på Riazor, men nu...?? Torsk Osasuna 1-3, Albacete 0-0, Olympiakos 0-0, Betis 1-1 och Getafe 2-1. Det håller inte alltså... jag skulle vilja se lite förändringar i taktiken. Kanske spela både Pandiani och Tristán på topp eller varför inte Luque och Tristán med Fran eller Munitis på vänsterkanten... Något måste ju iaf ändras!
Deportivo André -AsP-
2004-10-31 19:01
Åter delad pott, surt. Läste att vi spelade upp oss i den andra halvleken. Vi hade behövt dom där tre poängen...
Deportivo André -AsP-
2004-10-31 02:07
Cissé medverkar inte mot oss, positivt. Bara Baros att hålla koll på då... Länken.
Deportivo Krille
2005-03-02 22:33
Jag blir så jävla arg. Vi ska bara inte kunna kryssa mot Getafe, Helvete!!!
Deportivo Krille
2004-04-11 20:14
Håller med dig Andrade. Han roterar för lite. Han skulle ha låtit Djahlmina starta istället för Valeron och sedan beroende på match bilden låtit Valeron komma in om vi tex. hade legat under eller nåt sånt. För en sak är säker, Valeron måste få vila ibland för att vi ska kunna få se honnom med det spel som han bjöd upp mot Milan. Men det är ju bra att han fick vila den sista halvtimmen iaf. Hade även velat att Andrade eller iaf Naybet hade fått vila för, där tycker jag att vi kunde ha lagt in Cecar. Men kanske är det så att alla ville spela men jag skulle ändå ha gjort dessa byten för att på det sättet låta våra nyckelspelare vila och dessutom så skulle de icke ordinarie få chansen och det skulle säkert skapa en hårdare konkurrens i truppen, även fast Irureta nu står fast vid sin första elva.

Men fan inte är det nått att klaga på vi van ju för fan härligt. Depor är bäst.
Deportivo depo
2004-04-11 21:44
Grymt starkt att vinna borta mot Villareal. Dem är bättre än vad många tror. Härligt att Munitis fick starta. Nu är det bara Djalma som inte har startat någon match ännu. Såg nyligen Tristans mål....ojojoj. Vicken känsla en perfekt lobb trots att målvakten stod upp.

RM - Osasuna 0-1 efter 2 min.
Deportivo depo
2004-04-11 21:44
Grymt starkt att vinna borta mot Villareal. Dem är bättre än vad många tror. Härligt att Munitis fick starta. Nu är det bara Djalma som inte har startat någon match ännu. Såg nyligen Tristans mål....ojojoj. Vicken känsla en perfekt lobb trots att målvakten stod upp.

RM - Osasuna 0-1 efter 2 min.
super depo fan
2004-04-11 20:37
.............depor MÅSTE ta tredje eller nadra platsen
Deportivo André -AsP-
2004-04-11 20:15
Skönt med seger i kampen om tredje platsen. Vad jag har förstått verkade segern aldrig vara hotad. Tristán nätar åter efter ett hav av målsumpande. Måste kännas skönt för hans del och för oss. Jag vill inte att Tristán ska bort till nästa säsong. Tristán har funnits med länge och (tycker jag) är en del av detta kära lag. Pandiani uppe på 11 mål nu!

Forca Depor - Galiciens stolthet!
Deportivo Ekholm
2004-04-11 19:20
Matchen är slut!!!

VILLARREAL - DEPORTIVO 0-2!!
Deportivo Ekholm
2004-04-11 19:31
1-0 till Alaves mot Las Palmas!
Hoppas verkligen att Las Palmas klarar sig kvar. Åker de ur så tror jag att de rasar ihop totalt. Deras ekonomi är inget vidare bra.
Las Palmas edvard
2004-04-11 20:44
1-1! Gissa vem? Ruben Castro!!
Deportivo Krille
2004-04-11 20:44
Härligt!!!
Annons: