/spanien/deportivo/forum/188.aspx/spanien/deportivo/forum/188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga 2 - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Krille
2004-03-23 21:59
? fattar ingenting???
Deportivo Krille
2004-03-23 21:56
Åt helvete!!!! Vad håler vi på med!!!
Deportivo Krille
2004-03-23 16:08
Fan vilken fotbolls afton.
Så här vill jag att laget ska se ut:
Molina
Scaloni, Naybet, Andrade, Capdevila
Duscher, Mauro Silva
Sergio, Valeron, Luque
Pandiani

Grabbar ikväll gäller det!!!
kryckan
2004-03-23 17:45
viast sport visar dom på
Deportivo Ekholm
2004-03-23 15:23
Trolig laguppställning ikväll:

Molina
Scaloni, Naybet, Andrade, Romero
Duscher, Mauro Silva
Sergio, Valerón, Luque
Pandiani
Deportivo Beat Takeshi
2005-02-28 12:22
Härligt att se gamla vanliga Depor i lördags. Vid 2-0 så var machen i princip över och vi kunde kontrollera matchen dit vi ville. Real Madrid skapade inte en enda chans värd namnet.

Matchens bästa spelare var som redan nämts Coloccini, Sergio och Victor. Bra att Munua fick hålla nollan efter de tveksamma ingripandena mot Real Betis.

Nu är de tre kommande matcherna "lätta" matcher men vi vet ju hur det gick mot bottenlagen Numancia och Mallorca. Men detta var innan Coloccini kom till klubben så förhoppningsvis innebär dessa matcher 9 poäng och då är vi förmodligen ikapp lagen ovanför i jakten på CL-platen.

Matchen mot Malaga kommer att gå på TV4+.

Någon som vet någon svesk sida eller affär som Säljer Deportivotröjor, halsdukar eller flaggor?
kryckan
2004-03-23 14:37
panadini inte trist-an hahha
Deportivo depo
2004-03-28 11:14
Skönt med vinst igår det behövde vi för vårat självförtroende. Såg målen igår RS självmål måste ha varit det sjukaste jag sett. Är det någon som vet om matchen mellan Spanien och Danmark sänd på någon TV kanal??
Deportivo depo
2004-03-28 11:14
Skönt med vinst igår det behövde vi för vårat självförtroende. Såg målen igår RS självmål måste ha varit det sjukaste jag sett. Är det någon som vet om matchen mellan Spanien och Danmark sänd på någon TV kanal??
Deportivo Krille
2004-03-24 17:18
Porat, säg mig exakt vilket problem vi har? Håller inte truppen riktigt eller?
Deportivo Porat
2004-03-24 17:09
TA BORT LUQUES BILD TACK
Deportivo Ekholm
2004-03-24 15:45
Lippi/
Du har helt rätt. Jag beundrar vilja av att vårda bollen mycket. Men ibland blir det FÖR mycket. När Milan pressade oss så hårt som de gjorde i slutet av första kan man inte ge bort bollen så enkelt precis utanför straffområdet. Skjut istället iväg bollen till Dida och gå till ledning i halvtid.
Mot så pass duktiga lag så måste man spela lite smart. Jag ser faktiskt hellre ett Deportivo som vinner CL än ett som vårdar bollen i alla lägen och förlorar i kvarten.
Spanien Lippi
2004-03-24 11:58
Micke Bergstrand
Scheva kom förbi 3 spelare, silva skulle inte bara springa förbi för skojs skull, eller? Med andra ord han dribblade bort tre stycken.

Sen att vissa av Milan fansen beter sig som snorungar här på ert forum beror på att de faktiskt snorungar. Man behöver nite jaga upp sig för att 14-åriga killar skriver så som de gör just nu.

/Magico Milan
Spanien Lippi
2004-03-24 12:31
Ekholm
Men det är väl därför du hejar på Deportivo, för att dem försöker spela fotboll och spela sig ur svåra situationer. Att det straffade sig igår kan ingen hjälpa, men vi hejar på våra lag som försöker spela fotboll och inte tjonga upp bollen bara för att man leder med 1-0. Tänk bara om de hade slagit såna bollar hela tiden, tror du inte Milan hade haft bollen ännu mer och pressat ännu mer.
Deportivo Ekholm
2004-03-24 12:24
Vi är kända för att alltid försöka ta oss ur situationer med bollen under kontroll. Priset vi får betala för det är när vi ibland möte för duktigt pressande lag och därmed tappar bollen. Som Luque gjorde vid 1-1 eller Mauro Silva vid 3-1.
När en minut återstår av första halvlek och ställningen är 1-0 till oss och Luque får bollen djupt ner på egen planhalva. Vad ska man göra?? Jo, man ska dra iväg bollen allt vad man orkar och gå till en underbar halvtidsledning. Istället spelar han vågat, tappar bollen och det är 1-1...
Hade vi vart smartare igår, och då menar jag spelarna, inte Irureta, så hade vi inte förlorat med 4-1.
kryckan
2004-03-24 15:59
underbar första havlek men andra är sååå dåligt
Deportivo Micke Bergstrand
2004-03-24 10:40
De Milansuportrar som tydligen har mycket svårt att hantera framgång kommer att få sina inlägg bortplockade och eventuellt bli spärrade. Väx upp eller stick!

För övrigt anser jag att Mauro Silva till stor del bär ansvaret för nederlaget igår. Vid 2-1 försökte han av någon outgrundlig anledning att ställa sig i vägen för Shevchenko i stället för att ta bollen (vilket ju gick jättebra...) och vid 3-1 såg väl alla hur han skulle låtsas ha bollkontroll (något vi alla vet att han inte har...) och så gick det som det gick. Samma tendenser såg man hela matchen, han fick lägga armarna runt Inzaghi för att över huvud taget kunna hänga med och var allmänt seg. Mauro the Great har gjort oerhört mycket för oss, men han har bara blivit sämre och sämre på sistonde och nu mot Milan syntes det mer än någonsin att han helt enkelt inte har snabbheten som krävs för att spela på europeisk toppnivå.

Sen var ingen särskilt bra igår. Frans inhopp var bedrövligt, Manuel Pablos likaså. Luque var allt annat än lyckad och att Duscher måste spela ser jag som en stor försvagning (Víctor behövs verkligen). Sergio gjorde vad han kunde på högerkanten, men kan egentligen bara spela pivote. Pandiani borde kanske ha satt någon chans till. De enda som var bra tycker jag var Valerón (gudomlig bollkontroll!) och Andrade. Sen gjorde inte heller Capdevila eller Scaloni bort sig.

Deportivo förlorade enligt mig till stor del på egna misstag i försvaret och okoncentration i anfallet. För att slå Milan måste man vara fokuserad till hundra procent, det duger inte att göra juniormisstag! Det var i princip bara Capdevila och ibland Luque som kunde slå bra inlägg och det var mycket dålig rörlighet i anfallet. Litar alla helt och hållet på Valerón?

Till sist: Det är sorligt att se hur svensk media bevakar internationell fotboll. Jag har aldrig haft något emot Thomas Nordahl förrän nu. Det är nämligen först när man ser en match mellan hans älskade Milan och ett lag man själv älskar och kan utan och innan man märker hur dålig koll han har på motståndarna till Ajax, Milan, eller andra storlag. När han skulle kommentera Milans mål var det "Och eh... eh... en Deportivospelare tappade bollen" och "Deportivomålvakten". I alla fall jag skulle uppskatta om han som "expertkommentator" kunde ta sig tid att lära sig namnen på spelarna! Lasse Kinch var också han ganska rolig. I mitten av första halvleken spelade Depor riktigt bra och höll bollen inom laget som man kan så bra och sen mot slutet när Milan hade sin period då man pressade på som sjutton hette de att Milan hade varit dåliga under Deportivos period men nu var bra. Det hade inte slagit honom att det faktiskt var Deportivo som var bra! Nej, nej. Det var såklart Milan som inte riktigt nådde upp till sin normala standard. Att Deportivo spelade bra var helt och hållet på grund av Milan. När man sedan läser Aftonbladet i dag (ja, jag vet, jag borde inte läsa den skitblaskan, men jag gör det ändå) vet man knappt om man ska skratta eller gråta. Stefan Persson skriver saker som "Kontringsstarka Deportivo". Detta visar tydligt att Persson inte vet ett jota om Deportivo, utan bara chansar. Mycket tråkigt med välbetalda journalister som inte bryr sig ett dugg om ifall det de skriver om små skitklubbar som Depor blir rätt, bara man hyllar Milan så mycket det går. Att sedan gnälla på TT för att de skriver att Shevchenko fintade bort tre Deportivospelare innan sitt 2-1-mål känns lite larvigt, men faktum är att han bara fintade bort två, Mauro Silva sprang han faktiskt bara förbi. :-)
Deportivo asse
2004-03-24 08:07
det finns inget forum för landslaget så jag frågar: vilka spelare tror ni kommer till em?

målvakter
-
Canizarez
Casillas
Molina

backar
-
Puyol
Salgado
Helguera
Raul Bravo (överskattad av saez)
Cesar
Marchena

Mittfältare
-
Joaquin
Etxeberria
Vicente
Reyes
Baraja
Albelda
Valeron
Xavi
Xabi Alonso
Guti (mer som reserv, kan ju oxå spela forward)

Anfallare
-
Raul
Torres
Morientes
Tristan/Mista/Raul Tamudo

Så här TROR (inte vill) jag att truppen kommer att se ut.. lite för få backar och för många mittfältare kanske men saez har inte direkt tagit ut några andra.. dessutom är spaniens styrka offensiven

skulle vilja se vad ni tycker..
Deportivo Jocke Kreutz
2004-03-24 09:18
Det känns väldigt trakigt att säga det (eftersom jag allid varit en stor föresprakare av honom), men Mauro har tappat i kvalitet. Igar var Mauro lysande under den första halvtimmen men sedan var han inblandad i förspelet till samtliga Milan-mal. Även om Mauro kommer att spela nästa säsong ocksa är vill jag se en ny defensiv mittfältare i Depor till nästa säsong. Duscher/Sergio kan agera som den löpstarka spelaren, och Mauro kan spela mot sämre motstand men i toppmatcher sa vill jag ha ett nytt namn.
Real Betis Johnston
2004-03-24 00:36
Hög klass på samtalet i dag...
Real Madrid carlos.
2004-03-23 23:55
Hehehe det är bara för mycket.

Don Alano:Snälla sig inte att Milan spelar så bra fotboll att Real måste lära sig för det är skrattretande,hahaha.
Världens bästa lag finns i Spanien punkt slut..

Och JA Milan spelarna är som flickor,det är bara att kolla på Inzaghi hur han slänger sig.

Deportivo Ekholm
2004-03-23 23:08
Hade domaren varit på vår sida hade väl Inzaghi varit utvisad pga filmningar efter redan 20 minuter. Tror du vi skulle tappat 1-0 då??
Las Palmas edvard
2004-03-24 00:45
Lika hög klass på grammatiken, stavningen osv...
Real Betis Johnston
2004-03-24 00:41
Verkligen hög klass på samtalet i dag...
Deportivo Ekholm
2004-03-23 23:01
Pinsamt men framförallt otroligt onödigt. Varför ger vi Milan dessa chanser??

Milans mål var p.g.a. följande:
1-1: Luque GAV bort bollen till Cafu som passade Kaká. Det var en minute kvar, Luque... varför inte bara skicka iväg bollen och gå till havltidsledning med 1-0??

2-1: Shevchenko gör det mycket snyggt. Vårt försvar var tydligen inte vakna på att andra halvlek var igång.

3-1: Mauro Silva fullkomligen GER bort bollen. Värre än vad Luque gjorde. Kaká kan enkelt lägga in bollen.

4-1: Mauro Silva (igen) tacklar Shevchenko så han får frispark. Shevchenko hade inget bra läge så tacklingen var helt onödig. Kanske borde Molina räddat frisparken...

Trots detta så tycker jag att vi fortsatte spela bra fotboll och jaga ett viktigt mål.
Tyvärr så håller det inte mot lag som Milan att spela så pass dåligt ens under 10 minuter. Allt avgjordes som bekant inom de 10 första minutrarna i andra halvlek. Vi var inte vakna.

Jag tycker dock att Valerón gjorde en bra insats. T.o.m. italienälskaren Nordahl la märke till det.

Det är bara att erkänna att vi tyvärr inte är riktigt lika bra som dessa lag. I våra bästa stunder är vi det men vi behöver ha en jämnare nivå på vårt spel.

FARVÄL KÄRA DRÖM!!
Las Palmas edvard
2004-03-24 00:08
David Del Piero:

Onödigt. Snacka om att du kommer bli uppäten av de flesta om nu Depor vinner på Riazor. Inte så troligt, men man bör avvakta och inte ta ut segrar i förskott.
Real Madrid carlos.
2004-03-23 23:10
David Del Piero:Lugna ner dig din köttbulle för det var Depor som gjorde att Milan kunde vinna med sina slarv i försvaret.

Depor tar o vinner hemma med 5-1 mot flickorna från Italien.
Deportivo Krille
2004-03-25 12:27
Pinsamt vad svamlar du Vincenzo? Det han försökt förklara är att Nordahl borde som expertkommentator veta mer om lagen som spelar på planen och att man inte favoritiserar ett lag i alla lägen för det ska en kommentator inte göra. Borde inte han kunna namnen på Deporspelarna? Mycket konstigt i så fall, men han kunde ju säga depormålvakten, deporförsvaren osv. så det är inte så konstigt att folk reagerar på sånt där, det är oacceptabelt.
Deportivo Krille
2005-02-27 20:02
Om jag inte mins helt fel så fick depor betala 3 miljoner euro för Coloccini, men jag är inte helt säker. Det låga priset berode på att Coloccini ville bort från Milan då han knapt fick spela där och han ville inte än en gång bli utlånad så han blev såld till depor. Han är ju minst värd en 10 - 15 miljoner så det var ett riktigt klipp av Lendoiro.

Förresten nån som vet hur det står till med honom?
Deportivo -AsP-
2004-03-24 19:37
Ganska konstigt egentligen att försvaret kunde tappa så mycket i andra halvleken gentemot den första, där man spelade stabilt. Fast egentligen ska man inte skylla på försvaret utan på koncentrationen på spelarna som tappades i andra halvleken. Att milan är grymt effektiva visste man redan och ändå gick det så här. Tycker inte att Frans inhopp var så dåligt. Han försökte ju i alla fall och hade ett hyfsat skott. En lite "läskig" grej som jag har märkt är att försvaret ibland alltid är lika säkra på att ställa motsåndarna offside. T.ex. igår när Tomasson var onside var försvaret säker på att han var offside. Tur att domaren inte märkte det heller för då hade han varit helt ren och kanske ökat på i målprotokollet. Sånt kan straffa sig rejält, expempel på det skedde ju i nederlaget mot Monaco.

Tycker Valerón var vår bästa spelare igår och skönt också att "milanälskaren" Nordalh berömde honom. Synd att det inte blev en bättre målchans när han lyckades komma förbi 2-3 milanspelare.

Micke//
Kinch ska vi inte ens prata om, alla vet vilka kvaliteter den mannen besitter;-)

Forca Depor para siempre!
Annons: