/spanien/deportivo/forum/179.aspx/spanien/deportivo/forum/179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga 2 - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2005-05-12 22:12
Absolut superb krönika om Depor nu och då! Applåder!
Deportivo André.
2005-05-13 16:54
Nja vi är ett storlag men inget klassiskt storlag vill jag säga. Ett klassiskt storlag är lag som funnits med i ett antal år tillbaka och skördat framgång på den högsta nivån. Vi steg ju upp i den högsta divisionen igen för 14 år
sedan efter 18 års frånvaro...
Barcelona Tompa
2004-03-10 16:06
Stort grattis till avancemanget! Alltid roligt när avskyvärda Juventus får stryk. I Barcas frånvaro i årets turnering hoppas jag Deportivo vinner hela turneringen nu. Kapaciteten för det finns utan tvekan.
Barcelona Tompa
2004-03-10 16:06
Stort grattis till avancemanget! Alltid roligt när avskyvärda Juventus får stryk. I Barcas frånvaro i årets turnering hoppas jag Deportivo vinner hela turneringen nu. Kapaciteten för det finns utan tvekan.
Deportivo -AsP-
2004-03-10 13:29
Va underbart det känns! Det trodde jag aldrig ifrån början att vi skulle slå ut självaste Juventus. Det känns så skönt att få slå ut äckliga Juve. På superPandis mål kan man klart se att åter är det juveförsvaret som agerar darrigt. Precis som när Luque gjorde sitt mål för två veckos sedan. Nu ska jag suga på den här karamellen ett långt tag framöver! Nu känns det också som att vi kan gå hur långt som helst.

Forca Depor!
Real Madrid JoUh
2004-03-10 00:58
Bra gjort!!!
Barcelona la saeta rubia
2004-03-10 10:44
Grattis, gallegos!

Kolla lanken for spelarbetyg mm.
Deportivo -AsP-
2004-03-10 13:31
Skall även passa på att tacka alla som tar sin tid att grattulera oss (Depor). Det känns bra!
Deportivo Ekholm
2004-03-09 19:53
Det är viktigt att inte släppa in ett tidigt mål. Ju längre vi håller nollan ju mer desperata kommer Juve bli i jakten på ett mål och då har vi hypersnabbe Luque som kan kontra.
Det är nästan så jag förespråkar gammal hederlig italiensk taktik inför den här matchen.
Tips: 1-1 Luque gör mål efter fin framspelning av Tristán.
Deportivo André.
2005-05-12 20:42
Max//

Det är klart vi kommer tillbaka, dock tror jag det är snabbaren än va du tror. Precis som du säger är första prioriteringen en ny tränare (med all respekt för Irureta) som kan motivera spelarna, byta taktik, spelsystem för att pånytt överraska motståndarna. Det finns fortfarande spelare i laget som har mer att ge. Det har länge spekulerats i Del Bosque som jag tror kan bli den perfekta eftertädaren till Irureta.

Luque är en av mina favoriter i dagens Depor men om t.ex. Barça skulle bjuda 300 miljoner eller liknande så går laget före.

Força Depor!
Deportivo Ekholm
2005-05-12 17:35
"Jag ser en överhängande risk att Depor de kommande fem åren är ett mittenlag i La Liga."
Jag har tyvärr sett samma risk under en längre tid nu. Båda mittbackarna och Luque är fortfarande spelare för framtiden, precis som du säger.
Sergio håller några år till, det är jag säker på. Valerón får en chans till nästa år men spelar han inte bättre än såhär så har han nog dessvärre gjort sitt. Tristán... har han inte fått sin sista chans än? Jag tror inte han spelar i Depors startelva nästa säsong.

Håller helt med Fabian om att Deportivos framgångar stavas Lendoiro. Jag förstår fortfarande inte hur han lyckades värva en spelare som Coloccini för 3 miljoner Euro. Naybet gick till Tottenham för 4 milj. Euro och han är i slutet av sin karriär, Colo är 23 år.

Ett misstag dock: Duscher värvades av Sporting för 12 miljoner Euro för att bli den nye Mauro. Det har han inte potential att bli. När Duscher spelade i Sporting höjdes han till skyarna av portugisisk press medan fotbollsintresserade runt om i landet ansåg honom vara mycket överskattad. Det visade sig att pressens huvudstadslagsfavorisering återigen slagit ut fel. Duscher var mycket överskattad och 12 miljoner Euro var alldeles för mycket. Han är dock ung ännu och kan säkerligen bidra med något. Xisco, 18-åringen i anfallet har också framtiden framför sig, precis som Ruben och Momo. Dessutom kommer De Guzman, en ung kanadick(!) till nästa säsong.

Det finns en del att bygga på, men personligen tror jag inte att detta material räcker för en topplacering i La Liga. Jag hoppas jag blir motbevisad nästa säsong. :)
Real Madrid Max
2004-03-10 10:42
Grattis till avancemanget. Att slå ut Juve är alltid en prestation.

För övrigt vann väl Celta på italiensk mark för bara några månader sedan, varför Kinch hade fel denna gången också.
Real Betis Joaquin B
2004-03-10 09:29
Bra jobbat!
Rättvist avancemang.
Spansk fotboll dominerar.
Real Madrid carlos
2004-03-10 00:35
Fy fan va rätt man hadde.

Grattis Depor
viktorrr
2004-03-09 20:31
Ledsen att behöva säga detta men, Juventus är för tunga för Deportivo .....
Valencia Yohan
2004-03-10 01:12
Grattis! Det var ni värda! En riktigt bra insats faktiskt.... SÅ JÄVLA BRA ATT NI SLOG UT JUVENTUS!

Nu kommer man sova gott...
Real Madrid carlos
2004-03-09 18:53
Ni kommer att gå vidare om ni spelar kocentrerat och har en bra Valeron.
Deportivo Ekholm
2004-03-09 22:54
Hoppas vi får möta Porto eller Lyon i nästa omgång. Eller varför inte revanch mot Monaco...
Deportivo Ekholm
2004-03-09 20:19
Du har rätt Krille!! Jag såg på Marca!
Molina
Scaloni, Naybet, Andrade, Capdevila
Mauro, Sergio,
Víctor, Valerón, Luque
Pandiani.
Spanien 14-79
2004-03-09 21:18
Vamos Depor!

Håller tummarna för Er.
Deportivo Ekholm
2004-03-09 21:39
Det är ingen orättvis ledning vi har. Sällan har jag kännt mig så trygg som idag. Vårt försvarsspel är hur säkert som helst. En farlig chans har Juve fått och det var efter flipperspel i straffområdet när Miccoli tog bollen med hand utan åtgärd men Molina räddade.
Deportivo Ekholm
2004-03-09 20:14
Vad jag har hört så ska Tristán starta. Vart har du hört det, Krille?
Valencia 69 monos
2004-03-09 20:10
Venga deportivo! Tror på er ikväll.

Glöm mestalla och kasta ut det obehagligaste av obehagliga italienska lag ur CL!

Med vänlig hälsning
/Mattapa
kryckan
2004-03-09 10:44
tips 1-1
Valencia M.D
2004-03-10 00:21
Grattis Deportivo. Väl värda kvartsfinalplatsen. Underbart spel hemma, säkert spel borta! :)

La Liga (fotboll är konst)
Real Madrid Siempre Zizou
2004-03-10 00:47
Ett riktigt STOOORT GRRRAAATTTTTIIIISSSS!!!
till er Depor!!!

Fina och taktiska matcher mot Juve, som fick smaka på egen medicin när ni försvarade så bra defensivt!

Himla kul! Jag gläds med er!
Real Madrid Siempre Zizou
2004-03-10 00:47
Ett riktigt STOOORT GRRRAAATTTTTIIIISSSS!!!
till er Depor!!!

Fina och taktiska matcher mot Juve, som fick smaka på egen medicin när ni försvarade så bra defensivt!

Himla kul! Jag gläds med er!
Valencia 69 monos
2004-03-10 10:34
Tack depor! Otroligt skönt att ni slängde ut det förhatliga juve.

Det såg hur stabilt som helst ut hela matchen. Synd bara att Pandiani inte satte bicen, det hade varit sweeeeet.

Lycka till i CL!

Amunt valencia!
Deportivo Ekholm
2004-03-09 22:44
Jo, jag såg matchen!! Inget skönspel men det behövdes inte. Juventus hade inte en chans att ta sig igenom vårt försvar. Tack Gud för Andrade och även Naybet.
Deportivo Ekholm
2004-10-23 23:01
Depor var värda segern.

Varför funkar inte länken till matchrapporten??
Annons: