/spanien/deportivo/forum/163.aspx/spanien/deportivo/forum/163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo superdepor
2005-02-05 16:27
krille grym elva. speciellt eftersom scaloni är med på högerbacken. jag tycker han behövs på planen. men ett litet fel är Valerons position han kan inte spela så långt ner på planen tyvärr. det är därför vi aldrig kan köra 4-4-2 med Valeron på planen, han blir heltenkelt värdelös så långt ner på planen. sen vete fan om man ska välja romero eller capdevila fan båda är för jävla bra och Manuel pablo, Pablo amo och CESAR är jag besvikna på dom har inte spelat bra, synd
Deportivo superdepor
2005-02-04 23:03
caniggia bildade anfalls partner med Maradona 94 han var outstanding
jag tror han var med 90 cokså han hade långt blont hår. han är cirkus 35-37 år nu...........grym anfallare. han var med VM 2002 och fick rött kort från bänken!!!!!!!!! första spelaren genomtiderna att få det!!
Deportivo superdepor
2004-11-24 03:48
hmm undra om vi äns har material att köra med 4-2-3-1 formation mot Real Sosedad. jag menar Sergio är skdad och Scaloni är avstängd pga 5 gula kort. sedan är både Mauro och Duscher tillbaka från skade perioder och dom är absolut inte i matchtempo för att spela tillsammans som DMs, kanske om en utav dom hade fått spela mot en spelare som hade haft match tempo. jag tror det kan bli en uppställning som den vi hade mot Villareal den typen med 1 defensive mittfältare och 4 mitfältare som hjälper till i defensiven. kapten Fran ska få spela !!!!!! :)
chalar
2004-11-23 19:25
Tristan? Skadad? är detta bekräftat på något sätt? Var han bra förresten? hörde att Valeron gjorde en bra match, stämmer det?

Hur som helst känns det riktigt bra att ta tre poäng och klättra i tabellen. Oroväckande dock att sociedad gick så bra senast, hoppas vi kan återställa ordningen ändå och vinna våra hemmamatcher. Om Silva verkligen är tillbaka och klarar att fullfölja säsongen finns det ju riktigt gott om hopp!!
Deportivo Krille
2004-11-25 17:34
Håller med att vi helt enkelt förtjänar att åka ur Cl. Depor har inte spelat på normal standard i år. Vi är ett mycket bättre lag än vi visat hittils. Målskyttet är under all kritik men det är också mycket annat som inte har stämt vilket också bidragit till att målskyttet vart så uselt. Jag har som hört att Valeron har börjat spela bättre på sistone och det är mycket glädjande. Hoppas han kommer i form nu!!!

Sen det här med Tristan är ju helt otroligt, han är ju jämnt skadad. Han kommer inte att komma tillbaka efter denna skada, inte den här säsongen iaf. Han hinner ju aldrig träna upp sig igen för, han drar ju hela tiden på sig nya skador. Men men, skit samma nu spöar vi Sociedad i helgen.

Tillsist, besviken på 4+ att det inte sänder depor denna helg. Det är atletico madrid som vanligt exakt varje helg. Det sänder ju nästan lika mycket Atletico som Real. Nå väl bara och börja mailbomba tittaombudsmannen igen, heheh!!!!
Deportivo danne.e
2004-11-21 19:25
ekholm var läser du dettta?
Deportivo Ekholm
2004-11-21 16:58
Ämne: Verkar som Tristan ä....
Visst verkade det så men Tristán har dragit på sig en ny skada som gör att han måste vila en hel månad!! Ganska typisk när det äntligen börjar lossna smått i målskyttet...
Deportivo depo
2004-11-22 13:17
Vilket avslut av Luque, Världsklass! Hoppas de har lossnat för oss nu. Slår vi RS hemma så kommer vi garanterat att hamna på en CL-plats.
Deportivo depo
2004-11-22 13:17
Vilket avslut av Luque, Världsklass! Hoppas de har lossnat för oss nu. Slår vi RS hemma så kommer vi garanterat att hamna på en CL-plats.
Deportivo superdepor
2004-11-22 02:12
känner sorg för dig Tristan.
Deportivo Fredrik
2004-11-23 21:40
0-0 efter första halvlek. Deportivo började ganska trevande men sedan har det varit ganska jämnt. Det känns som om vilket lag som helst kan vinna.
Deportivo Fredrik
2004-11-21 15:20
För några veckor sedan såg allt hopplöst ut, men nu känns det verkligen som att Deportivo kanske kan hamna bland de fyra bästa i ligan innan jul. Mauro Silva är guld värd.
Deportivo Ekholm
2004-11-21 19:51
http://www.riazor.org/modules.php?name=News&file=article&sid=243
Real Madrid _Puya__Arsenal
2004-11-21 16:25
Verkar som Tristan är på gång igen!!

Kanske bäst ni säljer honom denna gången så han inte blir värdelos några år igen!!
Deportivo André -AsP-
2004-11-21 12:54
danne.e, Andrade med flera//

Jag ber åter om ursäkt för införrapporten men det finns faktiskt också ett liv utanför Svenskafans och Deportivo. Om även någon av er är intressarade av ett skribentjobb är det bara att kontakta redaktionen!

Ser ljusare ut för Depor nu. Försvaret fungerar bättre i och med Andrades återkomst och om Valerón visar upp gårdagens form kommer vi börja öka på poängskörden kraftigt. Mauro är ju också tillbaka samt nyförvärv i Januari. Det ser bra ut!
Deportivo Fredrik
2004-11-22 20:36
Jag är trött på skador i alla dess former. När ska det sluta!
Deportivo skånepåg
2004-11-23 23:01
Trist, men väntat.
Nu får vi koncentrera oss på ligan.
Heja Depor!
Deportivo danne.e
2004-11-21 13:07
det är ingen fara andre.

fy fan vad skönt med vinst.
Deportivo danne.e
2004-11-22 15:16
kommer pandiani att vara tillbaka mot olympiakos eller kommer luque att få starta?

det är ju helt otroligt hur många skador vi har haft denna säsongen. vi får verkligen hoppas att tristan, denna underbara tekniker kommer tillbaka till gammal form så snart som möjligt
Athletic Kuba
2005-02-06 12:41
Ämne: Tror också på en bra....
Eftersom Athletic spelar på bortaplan även denna vecka är jag nöjd med oavgjort... Men eftersom Depor är de enda som besegrat Athletic på San Mamés den här säsongen har vi revansch att utkräva! ;)
Athletic Kuba
2005-02-06 12:02
Ser fram emot en bra match ikväll! Om det är någon av er som är i Göteborg ikväll kan ni ju komma till Plain Kitchen så kan vi Athletic- och ni Deporfans ta en öl och se matchen tillsammans!
Deportivo André.
2005-02-06 13:29
Deportivo-tröjan åker självklart på idag innan matchen. Hittills har den inbringat tre vinster och endast en förlust (mot Barca 1-2)! :-)

Fjärde inkasseras idag? ;-)

FORCA DEPOR!
Deportivo André -AsP-
2004-11-25 12:29
Inte ett dugg oväntat att vi har åkt ut ur CL. Med det spel vi har presterat förtjänar vi inget annat än att ligga sist, så enkelt är det!

Om ligaspelet...

Tror Barcelona kan vara nära en svacka då dom i princip spelar med samma lag i alla matcher, vilket i slutändan kommer straffa sig (tänker på RM förra säsongen). Likt oss har Barca stora skadebekymmer.

Nu kör vi över Sociedad i helgen!
Deportivo Krille
2005-02-05 12:39
Håller med Eken. Det finns många alternativ men vi får nog mest troligt inte se nå taktikförändringar så länge Jabo finns kvar i klubben. Det var en intressant uppställning där med Munitis på högerkanten. Nu får vi se hur Irurerta startar, men Coloccini ska tydligen gå in direkt i startelvan brevid Andrade. Och det är bra det, annars har Irureta alltid matchat in nyförvärven försiktigt men det är inte läge för det nu.

Så här skulle jag vilja se oss spela imon, det kommer inte att ske men iaf.

-------------Molina----------------

------Coloccini - Andrade----------
Scaloni-------------------Capdevila
-------------Sergio----------------

---------Valeron - Munitis---------

Victor------------------------Luque
-------------Tristan---------------

En mycket balanserad elva där jag satt Munitis brevid Valeron i mitten. Valeron behöver mer stöd i uppbyggnadsfasen. Sen har jag också placerat våra yttrar mer offensivt ut mot kanterna. Det ska inte behöva slösa enrgi på att jaga boll hem utan det ska orka löpa och utmana på var sin kant och då får det inte ligga så djupt nere i banan. Sen föreslår jag ochså att Diego kan komma lite längre ner och möta fast han agerar ensam striker. Hans spelstil är för långsam för att ligga och lura där uppe så han kan bidra med mycket till spelet genom att möta bollar och spela vidare och så vidare.

Annars är det här också ett alternativ

Molina
Scaloni - Coloc - andrade - Romero
Duscher
Valeron - Sergio
Munitis - Luque
Tristan

Vad säger ni om dessa elvor?
Deportivo Krille
2004-12-09 22:04
Inte alls tokiga ider. Riquelme är grym, men han saknar dock tempot som inte håller hög klass. Collocini mycket stabil, Mascherano vore kanon.

Ex. Elva

Molina

Manuel Pablo - Andrade - Collocini - Romero

Sergio - Masherano

Riquelme - Valeron - Luque

Ruben
Deportivo danne.e
2005-02-05 21:15
klang// naturligtvis ska man diskutera rykten och du får gärna diskutera vad du vill. däremot kan man kanske hålla sig till de mer seriösa ryktena.

i och med att du kände till caniggia så vet du också hur orimligt detta ryktet är. deportivo har genom alla tider värvat unga billiga spelare tror kanske inte caniggia passar in i den mallen 37 år.
Deportivo Krille
2004-11-27 13:54
Vilken tid går matchen imon? Kan man se den på nån tv kanal eller via nå webbsändning eller så? Skulle vara skoj att se matchen. Vi vinner just med två noll. Målskyttar: Luque, Munitis.

Nån som vet hur laget kommer att se ut?
Deportivo André -AsP-
2004-11-27 11:07
Skulle vara kul om vi lyckades göra fler än 2 mål i en och samma match, då vi inte har lyckats mäkta med det ännu. Inneffektivitet, skador, dålig inställning och otur har präglat denna säsong hittills. Men nu ser jag ljuset i allt elände och vi vinner vår tredje raka mot Sociedad! :-)

FORCA DEPOR
Deportivo Krille
2004-11-26 17:11
Verkar som att det har börjat visa lite mer depor nu iaf. Dem har väll inset att ett så bra lag som depor kan man inte lämna utanför. Jag är dock less på en grej från 4+. Det säger att det försöker variera sändningarna så mycket som möjligt. Förrutom Real och Barca då. MEn det har det väl inte gjort. Det har fann visat lika mycket Atletico Madrid som Real, inget ont om Atletico men det verkar finnas folk där som verkligen vill se atletico. JA menar det är inte att variera. Kan dem inte visa lite Vilarreal och Betis istället som extra och deffinitivt mycket mer Depor!!!

Vi får se hur det blir men nästa helg hoppas jag att vi får se depor, skulle personligen bli nöjd om vi kunde få se depor varannan helg!!!

Nu är det bara ligan kvar att spela om så det är bara att liga på toppform varje helg och det klarar det här laget av, nu har man tid att ladda till matcherna, och varje match är som en final, det kan bli en rolig fortsatt säsong, bara vi får ordning på skador mm. Nu spöar vi La Real.
Deportivo Ekholm
2004-11-28 18:54
2-2 och bara sekunder kvar!

Ledning 2-0 men tappar det, synd!! Grymt mål av Luque dock! Ruggigt skott!!
Annons: