/spanien/deportivo/forum/142.aspx/spanien/deportivo/forum/142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga 2 - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Krille
2005-12-04 18:01
Härligt med depor på tv igen. Men vad kan vi förvänta oss. En poäng är mer än godkänt borta mot Sevilla men man hoppas ju alltid på 3 poäng, för man vet ju också vilken potential spelare som Valeron, Tristan mf. besitter men frågan är bara hur det ska få ut allt i sitt spel.

Jag vet inte alls var jag har depor idagsläget? Men jag vet iaf att laget inte är lika bra som för nått år sen, men samtidigt så har man ju sett ljusglimtar i år och ifjol mot bla. Real Madrid. Frågan är bara varför spelar depor inte lika bra mot andra lag, för det är stor skillnad på lägsta och högstanivån.

Hörde att Victor ev startar ikväll, någon som vet exakt hur laget kommer att se ut?

Hur som helst så hoppas jag på seger ikväll och att Taborda nu får chansen så får vi se vad han går för.
Deportivo André.
2005-11-29 22:45
Härligt att se att Ekholm gör "comeback" på forumet! :-)
Deportivo Ekholm
2005-11-29 21:36
Usel insats mot Villarreal i helgen. Vi som i tysthet klagade på att matchen inte TV-sändes (tro det eller ej men vi kan inte skylla detta på TV4) får vara nöjda med att nästa match mot Sevilla sänds istället och Depor får en ny chans att visa upp sig från en bättre sida än den som inte visades mot Villarreal.

Viktigt att få hål på Sevilla. Jag hoppas att Taborda får näta. Jag känner att han är en spelare som kan trycka in enkla bollar om han bara börjar få lite flyt och hittar målet några gånger först.

Andrade, Coloccini eller Juanma, vilket dilemma. Andrade given och efter uteslutningsmetoden återstår Colo eller Juanma. Fortfarande ett dilemma. Jag tycker det är synd att Colo tappat fjolårets fina spel. Förmodligen är det skadan i början av säsongen som stört. Just nu känns Juanma säkrare men Colo har högre potential.

Mot 3 poäng i Sevilla!!
Deportivo Fabian N
2005-11-28 03:35
Usch fy och blä, jag verkligen hatar sådana här dagar - som att få ett slag i magen. Villareal var inte ens på topp men lyckades ändå komma in i vårt hus, stöka till nåt förbannat, äta upp allt i kylskåpet för att slutligen under jublande rop och skrik sticka därifrån lämnandes oss liggande i fosterställning på vardagsrumsgolvet...(om ni undrar, NEJ jag kan inte sova, JA jag har tråkigt,)

Men, som Nikki Sixx sa, don't go away mad. Jag avslutar med följande rader, saxat från TV4.se:

"SÖNDAG 4/12, 21:00 Fotboll: La liga
Sevilla möter Deportivo. Kommentatorer är Johan Edlund och Hasse Holmqvist."

Deportivo Kaffemannen
2005-11-28 02:15
Såg inte matchen men mycket ttrist förlust.
Märkligt att vi inte lyckas mot lag i denna klass när vi går och vinner mot lag som Real och lirar lika mot Barca....
Deportivo Samevik
2005-11-27 20:19
Taborda siket FIASKO
Deportivo danne.e
2005-11-27 20:09
jag hoppas verkligen att duscher stannar men skulle han bli såld, hoppas jag att vi inhandlar en ny anfallare i januari
Deportivo danne.e
2005-11-27 20:08
känns riktigt tungt. det var nu som vi skulle visa att vi har med toppen att göra och så lägger vi med 2-0.
Deportivo André.
2005-11-27 19:14
Merda... Det blir inte lätt borta i Sevilla.
Deportivo Fredrik
2005-11-27 18:58
Fanfanfan.
Deportivo Bebeto
2005-11-27 18:51
0-2, bottennapp - det är bara att gratulera Valencianerna!
Deportivo Bebeto
2005-11-27 18:38
illa, illa....
0-1 i baken och 15 min kvar, 3 poäng till hårda konkurrenten Villareal, samtidigt som Sevilla och Osasuna leder sina respektive kamper...
Deportivo André.
2005-11-27 14:20
Ämne: Det känns helt otrol....Vi är medvetna om Tv4- totala avsaknad av fingertoppskänsla när det gäller valet av matcher, men denna gång tror jag det mer beror på att sändningstiden(17:00) inte funkar.

Det känns som att vi går mot seger idag, vi brukar lyfta oss mot topplagen! 2-0 Tristán, Capdevila
Deportivo Krille
2005-11-27 11:49
Det känns helt otroligt att 4+ inte visar en toppmatch som depor - villarreal. Vad tänker det med? Det måste ha stora brister i fotbollskunskap, ja menar nog ser folk hellre en rolig toppmatch än tex. real madrid i dagsläget, men, men.

Det är ju bara att kolla i vilken form depor befiner sig i, likaså Villarreal som spelade strålande mot united i cl senast.

Man är så jävla arg nu så man vet inte vad man ska säga. Nu blir det att mailbomba tittarombudsmannen igen.....!!!
Deportivo Bebeto
2005-11-25 22:52
Fy skäms mig, jag har t.o.m. sjäv börjat notera att jag mest finns här på forumet när det går dåligt för oss (signifikant negativ korrelation alltså för frekvensen av mina besök)...

Nej, men verkligen, vi har ju nästan redan överträffat oss själva under första tredjedelen av säsongen (trots att ett Real Madrid av idag kanske inte är den bästa värdemätaren) och fastän vi skulle råka inkassera två hedersamma förluster i de två kommande matcherna mot våra kolleger i övre mittskiktet, Villareal och Sevilla, så ingen större skada skedd... vid händelse av två oavgjorda (kanske t.o.m. riktigt troliga slutresultat) tappar vi högst två poäng mot någotdera eller bådadera lagen (om de mäktar med att slå Barcelona respektive Zaragoza alltså). I händelse av seger/förlust eller en seger och en oavgjord eller (giriga tanke) två segrar är vi tamejfan redan med och krigar om CL-platser. Jag undrar verkligen hur Caparros resonerar nu, ska vi gå för lite mindre eller går vi redan nu för allt? Cadiz hemma och Celta borta ett par veckor framåt i tiden är väl ändå ännu mera MÅSTE-VINNA-matcher...
Deportivo Micke B
2005-11-25 03:04
Hoppas kan man alltid! :-)

Truppen känns väl i ärlighetens namn lite väl klen för tillfället, men grabbarna har ju presterat rätt bra. Jag ser positivt på fortsättningen på säsongen, hoppas bara vi får behålla Duscher.

Champions League utan Depor känns ju verkligen... tomt. Nästan varje gång jag ögnar igenom programet tänker jag en sekund "Var är Depor?", för att sedan komma på att förra säsongen ju inte gick så bra... Vi hör liksom hemma i CL, känns det som.
Deportivo abidal31
2005-11-24 21:17
Är det någon som vågar hoppas på champions league nästa säsong, jag tror/hoppas i alla fall att caparros visar vägen ut i europa.
chalar
2005-11-21 22:19
Håller med om att andrade och Juanma var och en för sig var bra. Organisationen i försvaret var dock inte mycket att hänga i julgranen. Delar av matchen kunde man ju nästa tro det var barcelona vi spelade mot - alltför lätt kunde den lede fi passa sig och springa rakt igenom vårt defensiva mittfält - STORA ytor framför backlinjen och till och från även i den. Två självmål och en straff dom aldrig fick. Sett till hela matchen hade vi inte kunnat klaga på 1-1.

Håller också med om att Valeron var oskärpt i passningsspelet men ibland visade han prov på skön konst. Som tvåfotaren in mellan två spelare följd av en femöresvändning. Då riktigt mös jag i tvfåtöljen!!

Sak samma - tre poäng ger hopp. 3-0 är utklassning, alla andra detaljer kan avskrivas som hårklyverier!

Nu är jag riktigt nervös inför sexpoängaren som följer. Om allt vill sig riktigt väl ligger vi fyra eller kanske till och med tre efter seger med, ska vi säga 5-2, mot villareal!

Deportivo André.
2005-11-21 18:48
Härlig seger och 3-0 på bortaplan är starkt, trots att vi inte spelade allt för bra. Vi inleder bra men sen är vi rejält tillbaka pressade efter ledningsmålet i den första halvleken. Det slarvas även ovanligt mycket på mittfältet. I den andra halvleken tar vi över och "dödar" matchen mer eller mindre med 2-0-målet.

*Capdevila visade igår varför Romero ska sitta på bänken.

*All heder åt Valerón men i går var han inte bra. För mycket slarv med passningar, nonchalant i vissa lägen och faller ovanligt lätt i närkamperna. Skärpning!

*Bäst i Depor var nog Juanma och Andrade, följt av Molina.

*Kul att Taborda fick näta.

*En snabb, djupledslöpande anfallare behövs så otroligt mycket i Depor. Det kunde man(precis som många gånger förr) lägga märket till igår då Tristán är allt för långsam.

*Tre härliga poäng!

Força Depor!
Deportivo Olis
2005-11-21 11:14
Micke B... Alla andra.... Jag måste göra ett pinsamt erkännande... De senaste dagarna har för mig inneburit långa dagar och lite sömn.. Så när det var dags att inta favoritfotöljen hemma för att äntligen få se Depor... så somnade jag. Vaknade av att Tristan smällde in 1an, och nästa gång jag återvände från drömmarnas värld så var det 0-3. Underbart härligt naturligtvis, men jag hade gärna velat se det också :) Får väl invänta matchrapporten här, haha.
Deportivo Micke B
2005-11-20 21:49
Långt ifrån säker ledning i halvtid... Jag har laddat för den här matchen i en vecka, när man väl får chansen att se Depor måste de bara vinna!
chalar
2005-11-20 13:54
kika på tabellen! Seger i kväll, seger för athletico och det ser mycket ljust ut för oss! Vinner vi dessutom med säg 0-5 ligger vi riktigt högt upp. Många lag på 20 poäng. förhoppningsvis strax även vi. Om vi nu skulle förlora är det ändå inte helt illa. villareal, sevilla, osasuna och getafe har alla kryssat vilket verkligen är gynsamma resultat för oss. Kan vi utnyttja det i denna omgång blir tabellklättringen rejäl!
Deportivo Kaffemannen
2005-11-18 21:26
Tack Fabian för artikeln om Fabril. Mycket trevlig läsning!

Sitter här och längtar till matchen på Söndag. Ska värma upp projektorn här hemma och sitta och mumsa på lite tapas framför mina hjältar. ÄNTLIGEN visar de Depor på TV4.... skulle dock förvåna mig (positivt) om de visar oss igen i år.
chalar
2005-11-15 22:28
Synd om Scaloni flyttar men ingen katastrof! Förut var jag ledsen över försäljningar och besviken på nyförvärv. Detta har förbytts till framtidshopp! Kul att läsa om farmarlaget. Kul att säsongen börjat bra. Om något/några år är ekonomin i ordning igen och en ny president kan ta på spenderbyxorna och ge oss tid i solen! Pendeln svänger fram och åter. Om det kan gå så bra som det gör nu med tanke på säsongens värvningar kommer det säkert gå bra framöver också!
Deportivo superdepor
2005-11-14 11:29
Kapten Scaloni har tackat nej till ett kontrakt förlängning till 2009. han säger att han inte länge vill spela i europa, han vill vända hem till argentina igen och spela för eustidad som deportivo engång köpte honom ifrån!!!!!!!!! inte bra för deportivo
Deportivo depo
2005-11-13 18:57
Lördag 19 november
19:30 Studio inför Real Madrid-Barcelona, TV4 Plus
20:00 Real Madrid-Barcelona
22:00 Sevilla-Real Betis

Söndag 20 november
14:30 Studio inför Serie A Tipssöndag, TV4
15:00 Treviso-Palermo
18:30 Studio inför La Liga Tipssöndag, TV4 Plus
19:00 Celta-Atletico Madrid
21:00 Racing Santander-Deportivo
Deportivo Fabian N
2005-11-13 02:40
Jepp, de har åtmistone reserverat tiden vi spelar i tablån (söndag klockan 9) men det står inte uttryckligen att de ska visa Depor. Därför är jag lite rädd att vi för gång 25000 i ordningen blir besvikna. Särskilt som jag tror att det kommer bli ett helvetes liv (med all rätt) från våra söderbröder då Sevilla-derbyt inte verkar visas.
Deportivo André.
2005-11-13 00:18
Glada nyheter Deportivistas! Det ser ut som att TV4- visar Racing-Deportivo på söndag 20/11!
Deportivo Kaffemannen
2005-11-11 21:16
Ämne: Ämne: Ämne....ingen aning, paketet har inte kommit ännu i alla fall :-)
Ska maila Señor Eiritz igen och kolla.

Deportivo danne.e
2005-11-10 10:02
Ämne: Ämne: kaffema....
jag vet att jag fick det hemlevererat men inte utav vem. är man inte hemma kommer de inte tillbaka senare då?
Annons: