/spanien/deportivo/forum/139.aspx/spanien/deportivo/forum/139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Samevik
2005-12-21 22:13
förlust med 1-2 eller ? såg bara att Espanyol gjorde 2 snabba innan depor reduserade
Deportivo Krille
2005-12-21 22:02
Fan förlust, suck. Vi måste nästan ta poäng iaf hemma, inte bra men det ser ut som att andra resultat kan vara bra för oss, vi tappar iaf inte märkvärt.
Deportivo Krille
2005-12-21 21:54
Håller med att 4 + skiter i ligan totalt. Det är barca och real och så är allt annat bara något mindre intressant. Det är ju bara att kolla när det sänder de andra lagens matcher, det är liksom totalt ointressant att sitta i tv soffan pga. dessa sömniga och okunniga kommentatorer som bara snackar skit hela tiden´. det liksom söker felen hela tiden på plan, det borde istället kolla på det som är bra men nä. det är 4 + vi kollar på, det sägs att det är dåligt tempo mm.......man är så less att höra deras kritik och på inte tala om när depor spelar.

Är det nån nån gång som hört dem säga bra saker om depor, det har då inte hänt många gånger när jag sett iaf. Det snackas alltid om att vi är på väg neråt, saknar speed där uppe (visseligen sant men ändå)och allt annat skit som vi inte orkar lyssna på.......men men så är det iaf. Kommer också att fortsätta att maila to.
Deportivo Fredrik
2005-12-21 21:43
0-2, faaaan! Tio minuter kvar....
Deportivo riazor
2005-12-20 17:54
jag ansluter mig till skaran som stöttar tristan
Deportivo Fabian N
2005-12-20 13:25
Precis som Amunt! säger är söndagsmatcherna tablålagda från början till slutet, alltså alla 19:00 och 21:00-matcher. Vilka som spelar avgör LFP (med stor hjälp av Spanska TV-bolag, kan tänka mig att det är detta 4+ låtsas mena med att "Spanien styr"). De som spelar är oftast de i Spanien mest populära lagen (Madrid x2, Barca och märkligt lite Valencia) då matcherna aldrig krockar med andra matcher, här finns det ingen anledning att gnälla på kanalen.

Om lördagsmatcherna har de gjort gällande att de föredrar att visa 22:00 då de verkar minst känsliga för övriga program. De gör dock undantag om en sällsamt attraktiv match spelas 20:00/18:00 (läs.BarcaReal eller för den delen Juventus), allt för tittarsiffrorna. Och så länge dessa lag har högst tittarsiffror tror jag inte det finns så mycket man kan göra - och jag klandrar inte kanalen för det.

Min egen teori om 4+ och la liga är att de inte bryr sig ett jota om ligan. En cynisk syn på det hela där de bara vill åt de reklamintäkter som BarcaReal inbringar och inte bryr sig det minsta lilla om att profilera ligan ytterligare och skapa ett större intresse för den - de verkar nöjda med vad som redan finns. Samma cynism står ju att finna i deras taffliga sändningar och trötta kommentatorer.
Så vad göra? givetvis kan man fortsätta skicka gnällmail (vilket iaf jag kommer att göra) men den bistra sanningen är nog tyvärr att de inte bryr sig nämnvärt om oss. Vi aficionados av mindre lag som bedriver vårt supporterskap på ett någolunda seriöst plan är liksom inte målgruppen. De som sändningarna är till för är de som vill se flashiga stjärnor och sulfinter, med andra ord såna som säger sig heja på BarcaReal (naturligtvis inte alla).
Valencia Amunt!
2005-12-20 11:39
TV4 visar alltid 19.00 och 21.00-matcherna på Söndag så det är inget man kan snacka om där.
Däremot att man säger att Spanien styr vilka sändningar man har är däremot skitsnack. De har ofta visat Barcelona som har spelat på 20.00-tiderna. Om nu Spanien skulle styra så skulle alla TV-matcher visas men nu gör de inte det.
Valencia - Betis var exempelvis en TV-match som aldrig sändes p.g.a. Barcelona tog an det mäktiga Alaves ;)
Deportivo ninho
2005-12-19 14:50
Tycker ni inte att vi ska sammansätta en ordentlig, riktigt maffig artikel angående diskrimineringen, där vi grundligt undersöker hur det egentligen ligger till angående val av matcher, varför vissa lag ständigt visas, varför vissa lag diskrimineras, varför Cádiz - Barcelona visas i stället för ett högintressant derby, när alla vet att Barca kommer krossa bottenlaget, varför man ger plats åt b-matchen Mallorca-Atlético på näst bästa sändingstid när man kunde lagt det galiciska derbyt där i stället? Vad säger ni här på forumet pch ni i redaktionen, vore det inte sjukt skönt att grundligt ifrågasätta TV4+ för en gångs skull och låta alla SF-läsare ta del av det??
Deportivo Fabian N
2005-12-18 20:32
Chalar//
LOL!!! Nämnde jag att vi saknat dina inlägg? ;-)

Att Atlético visas så pass mycket beror på olika saker, men framför allt att de i Spanien är ett av de största (intressemässigt hos de klentrogna själar som inte fattar varför Valeron är coolast i världen, oavsett hur många gånger man försöker förklara det för dem) lagen, de får t.ex. väldigt ofta någon av söndagstiderna som inte är 17:00 och sålunda inte krockar med någon match. Dessa matcher visas alltid i 4+ (jag vet detta för att båda gångerna depor spelat söndag kl. 9 i år har vi fått avnjuta det i våra TV- apparater). Detta ser jag faktiskt inte som något konstigt. Jag har förståelse för att 4+ behöver hålla en viss ordning i tablåerna så de inte tappar bort alla 48-åriga män med ojämn skäggväxt och jeanstält vars bokhylla enkom utgörs av Jan Gillou óch som tycker "Jakt" är "ett jävla bra program".
Derbyt är dock en helt annan historia, Juve med en sömndrucken Zlatan och en hoper andra testosteronmonster kan utan vidare kasta om tablån, trots att de egentligen inte ska vara i kanalen överhuvudtaget.
Att sändningarna i Spanien avgör 4:ans sändingar stämmer väl ibland men absolut inte i detta fall. Derbymatchen flyttades t.ex. just till Lördag för att den var intressant för gemene Spanjor att se på TV.

Deportivo André.
2005-12-18 20:26
Henke Larsson är mer än välkommen i Depor.
Depor på tv varje vecka - jag dregglar!

:-)
chalar
2005-12-18 20:12
Anledningen att de sänder Atletico är att torres spelar där och han är berömd här i sverige. Allt vi kan hoppas på för att få se deportivo är att vi värvar nån svensk talang från IK grötboll som får sitta på bänken i C-laget var sjunde match. Då lovar jag att ALLA depros matcher kommer att sändas (dock utan någon som kommenterar eftersom den som skulle gjort det kommer att vara fullt upptagen med att redogjöra för svenskens själsliga utveckling under förskoletiden eller något annat spännande...)

Hoppas alltså att t.ex. källström åker till galicien och provspelar eller något i den stilen.

Heja heja!!
Deportivo Krille
2005-12-18 17:36
Jag skickade mail till tittarombudsmannen här under förra veckan och klagade lite och så. Frågade bla. varför inte derbyt visas och så och jag fick det vanliga svaret att det är tv-bolagen i spanien som bestämmer deras sändningar men jag tror inte ett skit på det där.

Det hade kunnat sända Depor - Celta om det ville då det har rättigheter till 4 matcher i veckan och nu sände det istället den tråkiga serie a matchen mellan Lazio och Juve.

Asså man blir så jävla less, men men skit samma nu vi fick ju iaf 3 poäng.

danne.e/ Jag vet inte om det har nån sån överenskommelse för det visade precis lika mycket atletico året innan, i princip varje omgång.

Det är nått sjukt så favoritiserat det laget är av 4 + och ändå ligger det bara i mitten, mycket hellre man ser Villarreal, Depor och Sevilla tex. men Atletico är 3:e valet efter Barca och Real, och jag undrar bara varför?
Deportivo danne.e
2005-12-18 17:18
tänkte på en sak. kan det vara så att tv4+ har en överenskommelse att de måste visa ett visst antal matcher med vissa lag. ta atletico madrid, det var ju snack att de skulle kunna vinna ligan med alla deras nyförvärv.

tv4 trodde också på detta och där sitter dom med alla deras matcher som ska visas.

eller så är dom bara korkade.
chalar
2005-12-18 13:36
Dra åt helvete vad gött allt är!!! Hoppas nu villareal och sevilla tappar poäng det blir kryss i madrid och viktor snabbt kommer tillbaka.
Känns som att allt verkliggen börjar falla på plats - ta i trä - kanske kan vi ta en cl plats i alla fall. Hoppets stjärna är tänd. Europa här kommer vi!!!
Deportivo Fredrik
2005-12-18 12:04
3-0 och just nu ligger vi trea tror jag. Och "experten" Magnus Hedman kallade Deportivo för ett mittenlag häromveckan! Jag vill också stå med på listan.
Deportivo depo
2005-12-18 11:48
Gött med tre poäng!! Tristan nätar för åttånde gången. Livet leker för oss deporvistas. Lägg till mitt namn på listan med!
Deportivo Krille
2005-12-17 23:11
Yes, fy fan vad härligt, tre nya poäng och storebror tar hem segern i derbyt med hela 3-0.

Är vi på väg upp till gammla foda dagar eller? Hur var matchen annars, bra eller?
Deportivo mattias #12
2005-12-17 23:02
Fabian N

du får gärna räkna med mig på listen för att Tristan ska stanna.
Zaragoza Magnus Zaragoza.Red
2005-12-17 22:51
Imponerande seger. Celta är inget lag man dänger till på bortaplan hur som helst. Är Coruña på väg mot toppen och Europa igen?
Deportivo danne.e
2005-12-17 21:58
riktigt skönt. vi är verkligen med i toppen nu. tredje raka nollan väl?
Deportivo André.
2005-12-17 21:50
Lillebror blir förnedrad med hela 3-0, helt underbart! Tredje trepoängaren i rad!

Força Depor!
Celta Vigo SUPER-C
2005-12-17 21:11
tack för matchen.

man kan inte göra något pt det när en mach börjar som den ska, innan pinto blev utvisad skulle en deporspelare ha ett rött kort helt klart, men det blev omvänt, pinto var faktiskt på bollen, och ett gult kort YES men inte är det för ett direkt rött kort.

vi får se vad som sker i corunha, i returen.

HALA-CELTA !
Deportivo Fabian N
2005-12-17 20:53
3-0!!!

Herregudherregudherregud, jag nästan gråter!

Capdevila!!!
Deportivo danne.e
2005-12-17 20:50
detta släpper vi aldrig

forca depor
Deportivo danne.e
2005-12-17 20:50
2-0
Deportivo Fabian N
2005-12-17 20:47
2-0 till oss!!!

VALERON!!!
Deportivo Fabian N
2005-12-17 20:31
1-0! Degoooolll!!!
Deportivo Fabian N
2005-12-17 20:29
Straff för Depor och frilägesutvisning för Pinto!!!
Deportivo Fabian N
2005-12-17 20:13
Chalar din gamle galosch! Vi har naturligtvis saknat dina inlägg också. Trevligt att se dig igen. Har noterat ditt namn och lagt det till listan som INTE är skickad än.
chalar
2005-12-17 19:56
Aaaargh, grymt länge sedan jag var härinne nu. Har saknat att läsa allt ni skriver! För länge sedan skrev någon att han var nöjd om vi klarade kontraktet och tog minst tre poäng mot celta i år. Förutsättningarna har ändrats.

Verkligen tråkigt det här med Tristan. Honom behöver vi på gott humör! Om listan inte är skickad än vill jag vara med på den. Charlie Larsson heter jag - fast man skulle mejla till någon om det eller hur var det?!?

Collocini känns inte lika allvarligt - visst han är jättebra och jag vill ha honom kvar men går han får vi väl betalt för det och vi har många bra backar.

Hoppas nu vi tar poängen !!
Annons: