/spanien/deportivo/forum/130.aspx/spanien/deportivo/forum/130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga 2 - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo danne.e
2006-02-09 23:39
jag hoppas verkligen du har rätt
Deportivo Olis
2006-02-09 23:20
Danne.. Alla lag har en svacka under säsongen.. Det oroar mig dock att våran har varat så länge. Men någon gång måste ju vandringen i dödsskuggans dal ta slut.
Deportivo danne.e
2006-02-09 23:07
hade gärna sett att vi gjort ett spelmål istället för ett straffmål. tendensen är rätt tydlig att vi nästan bara gör mål på fasta situationer eller som sagt straffmål.
Deportivo danne.e
2006-02-09 23:02
naturligtvis är det pandiani som avgör. känns dock som vi ska klara av detta tack vare borta målet. börjar dock bli orolig över den senaste tidens resultat vi behöver verkligen en vinst snart.
Deportivo Olis
2006-02-09 22:52
Jag blir skogstokig.... Nu spelade vi faktiskt bra... Även fast det blev sämre med 10 man. Men lugn mina vänner, vi får spöa dem i returen.. Forza Depor!
Deportivo Olis
2006-02-09 22:45
Fandå......
Deportivo Olis
2006-02-09 22:16
Tyvärr var inte utvisningen orättvis... Klumpigt spel av Coliccini... VAMOS DEPOR!!!!!
Deportivo Olis
2006-02-09 22:11
Kom igen nu Molina!!
Deportivo Olis
2006-02-09 21:57
Ride: Jepp den visas på Sport-Expressen
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-09 21:56
Olis

Okej tack för den. Ska nämlingen till polarn som är en stor depo fan, en snabb fråga bara matchen i sin helhet visas väl på sport expressen eller vad nu denna kanal heter?

Polarn har kanalen då hinner vi ju se 2 halvlek isånnafall :D
Deportivo Olis
2006-02-09 21:48
Ride: Första halvlek slut... Bra match, Depor mycket bättre än i helgen.... Farligt skott av El Rifle i slutet av halvleken, tog i stolpen.. Ganska trevlig men småful match.

Men med tanke på hur pinsamma vi har varit på Riazor på sistonde så borde vi klämma in en balja eller två till.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-09 21:42
Hur ser matchbilden ut grabbar?

Har ingen möjlighet att se matchen.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-09 21:04
1-0 Ruben Castro.
Deportivo Olis
2006-02-09 21:03
Nu har Victor straffläggarförbud..
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-09 21:03
OOOOOOOHH vad billig straff!
Deportivo Olis
2006-02-09 21:02
Jaha vänner... Mstchtröja på, pilsnern öppnad, favoritfotöljen intagen... Det enda som saknas för en perfekt kväll är en seger för Depor.... Lite mer flyt än mot Valencia så fixar vi det. Vamos Depor!!

Creds till Tobias Hysén i studion som har en The Clash-tröja på sig i studion.
Deportivo Krille
2006-02-09 18:46
Hahah... ja han som skrivit den artikeln har uppenbarligen inte så bra koll på läget i depor....!?

Bebeto// Håller med att det kan bli svårt mot ett starkt Zaragoza, imponerande att krosa Real och slå ut Barca, det är styrka, det har nått stort på gång, iof alltid bra i cupen... nog om det och matchen mot Espanyol som verkligen är högintressant. En stor tittelchans lever ännu för depor och dessutom kommer Walter "El Riffel" Pandiani att finnas på plan vilket säkerligen kommer att göra matchen än hetare. Depor kommer att vara motiverade ikväll var så säkra, nu vill lagkompisarna visa Pandiani att ahn gjort fel som anklagat laget mm. samtidigt har Paniani inget att förlora han kan vara het, en liten varning kanske, men tror att Andrade och Juanma kommer att neutralisera honom väl.

En annan intressant grej inför matchen är depors lag uppställning. Den ser verkligen intressant ut, nu får jag äntligen som jag vill på topp med Ruben och Arizmendi, Caparros tycks äntligen ha förstått.

tycker också att det är klokt av Caparros att slänga in Coloccini som mittfältare brevid Duscher. Han är för bra för att petas och Sergio presterar ej så det är helt rätt och bra för deffensiven även om det nu kanske är offensiven vi i första hand bör få fart på. Victor och Munitis måste spela på topp idag, då kan det bli riktigt bra offensivt.

Tillsist. Tristan och Sergi ska vara petade nu ett tag och det har Caparros fattat. Det saknar den där så att säga "lägsta motivationen" som alltid krävs i varje match för att man ska kunna prestera. Kanske kan det få tillbaks den med lite vila och ett sug igen på att ta tillbaka startplatsen, nu är det konkurrens.

Vi spelar 2 - 2 idag, jag vågar inte egentligen tippa men vi få+r hoppas på seger!!!
Deportivo Bebeto
2006-02-09 08:07
Citat från Espanyols inför-rapport: "spelare som Valeron och Tristan kommer skapa stora problem för det blåvita Barcelona gänget"

Harkel, host... men, menar de kanske från bänken/läktaren då, med mynt, mobiltelefonbatterier?

Nej de är faktiskt inte från Valencia!

Deportivo Bebeto
2006-02-09 07:55
Ja, vad skall man säga...
Skulle vi faktiskt komma så långt som till cupfinalen (slå Espanyol) så vad har vårt försvar att sätta emot ett Zaragoza i kanonform som inte Real Madrid eller Barcelonas försvar har och vad har vårt anfall...

jag slutar meningen just där...

Tyvärr, för Zaragozas egen skull, gräver de ju sin egen grav på det här sättet. Jag tvivlar på att t.ex. D. Milito spelar för dem i nästa år. Antagligen blir han en bänknötare för Real Madrid. De brukar köpa upp såna anfallare och sen neutralisera dem med för lite speltid, om inte för annat så för att försvaga alla motståndare och minska risken för obehagliga överraskningar som de där 6-1 igårkväll...

Har ni förresten sett Espanyols inför rapport:
De är mest rädda för Tristán (!) och Valerón (!!!). När läste de senast några andra sidor än sina egna?
Deportivo André.
2006-02-08 21:19
Angående Valeróns skada så ådrog han sig en liknande under säsong 2002/2003 som också höll honom borta från spel resten av säsongen. Trots JCV's frånvaro slutade vi då trea i ligan. Dock hade vi på den tiden en Roy Makaay som gjorde mål på allt och mittfältare(Víctor, Sergio m.m.) som var på höjden av sin karriär. Víctor håller fortfarande, men jag är skeptiskt till ifall han någonsin kommer bli lika bra som på den tiden, då ligaguldet erövrades och framåt...
Deportivo danne.e
2006-02-08 13:28
jag var helt hundra på att matchen var idag då jag såg att espanyols inför rapport kommit upp. men sen ser jag att den är inte förrän imorgon.

fan va klantigt
Deportivo danne.e
2006-02-08 13:17
om jag har förstått det rätt så spelar andrade och coloccini flyttas upp på mitten istället för sergio. vidare är tristán petad och arizmendi fortsätter på topp tillsammans med rubén castro.

riktigt skönt att andrade är tillbaka även om han varit borta ett tag är han alltid stabil. att tristán inte spelar från start tycker jag är rätt då matchbilden antagligen inte passar honom.

sitter gallardo på bänken?
Deportivo Samevik
2006-02-08 11:59
Ingen aning men jag tyckte ändå att jag kunde se en bättring i vårt anfallsspel. Jag menar Tristán löpde faktiskt lite hemåt och det är inte vanligt så kanske lite mer bänknötande kan få han och kanske Sergio (om man låter De Guzman få chansen) tar sig i kragen och kommer på teamwork tankar... eller vad säger ni ?
Deportivo danne.e
2006-02-07 23:44
tänkte bara höra vad det är som gäller för en final plats i cupen. är det en direkt plats till uefa-cupen eller?
Deportivo Fabian N
2006-02-07 21:31
Krille//

Bra inlägg, du har en hel del poänger. Håller med om att det var betydligt bättre än i Madrid då försvaret såg ut om yra höns. Duscher har verkligen imponerat men en ny Mauro Silva kommer han aldrig att bli, han var som du sägere bäst i världen, dessutom coolast. Kan han bara dämpa sina idiottacklingar en smula så tror jag han kommer bli ännu bättre. Man får komma ihåg att det här hans första säsong som ordinarie i laget vilket tyder på att han kommer att fortsätta utvecklas (även om jag befarar att det blir i en annan klubb).
Valerón betyder verkilgen massor, i mina ögon har Sergio i sitt esse lika stora - om än inte samma - kvaliteter och kan han bara sparka sig själv i baken lite lagom hårt så tror jag att vårat passningsspel kommer att komma igång igen.

Victor som du säger i samma situation, egentligen mer talangfull än Munitis men den sistnämnde har bevisat vad vilja kan åstakomma (även om han givetvis har båtlaster med talang han också).

Håller med dig om anfallarna, de har alla haft det tungt sen JCV-skadan. Svårt för en sån som Arizmendi som konstant tar löpningar till ingen nytta då det fortfarande drälls med bollen i mittcirkeln. Nu ser det iaf ut somom Rubén får spela ihop med Arizmendi mot Espanyol, tror deras kvaliteter kan passa bra tilsammans.
Deportivo Krille
2006-02-07 20:53
Fabian N// Jag kan hålla med dig att det inte ser allt för bra ut och det saknas kreativitet i offensiven. Men måste ändå säga att det var ett fall framåt från matchen mot Atletico omgången innan, det var ju katastrofalt dåligt.

Tänk så mycket en viss Valeron kan betyda för oss. Depor är ett lag som behöver Valeron och en Striker i världsklass, man glömmer aldrig bort sammarbetet mellan Valeron och Makaay. Det var nått magiskt, Valeron slog passningarna och Makaay gjorde målen. Depor måste värva en riktigt bra anfallare. Det gör jväligt mycket.

Sen kan vi ju alltid klaga på mittfältet och speciellt yttrarna med undantag för Munitis då. Sergio har inte heller varit sig lik. Men en som jag tycker mig har skött sig utmärkt är Aldo Duscher. han har spelat stabilt och gjort sitt jobb och jag är nästan lite imponerad av han, han syns inte så mycket men börjar man analysera så förstår man hur bra han är. Jag har själv tvivlat på han länge men gör det ej längre, det är en ny Mauro Silva (kanske aldrig blir elt lika bra som Mauro för han var bäst i världen) men bra är Duscher iaf.

Det andra som är positivt i depor idag är försvaret. Det är grymt bra och specielt mittförsvaret.

Det som måste ske nu är att Sergio verkligen tar och skärper sig likaså Victor och Tristan. Kan vi få Sergio igång och bägge kanterna att fungera med både Munitis och Victor så blir det genast mycket bättre kan jag lova. Ja menar vi kan inte bara klaga på våra anfallare för det får ju faktiskt inga bra bollar att jobba på. Det är mittfältet och framför allt den offensiva som brister rejält. Det måste Caparros ha märkt och frågan är nu vad han tänker göra för att åtgärda detta?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-02-06 21:25
Deportivo Fabian N
2006-02-06 21:11
Krille//

Jag önskar att jag kunde vara lika positiv som du, men lördagens match gav mig riktigt dåliga känslor. Sergio är totalt under isen och varken vårat anfallsspel kändes jävligt plottrigt, jag har svårt att hitta en genomgående spelidé i dagens Depor. Detta beror ju mycket på att våra kreativa spelare saknas (Valerón som är skadad och Sergio som verkar ha glömt bort att han är just kreativ), Arizmendi gjorde en helt OK match men förutom honom tycker jag inte att någon av anfallarna imponerade det minsta (trots att Senel sedan jag såg honom i sommras är en riktig favorit), hoppas också att Rubén får fler minuter.

Amunt!//

Enough! Du inser uppenbarligen att du inte kan hitta fullständig objektivitet varken här eller hos er, så varför du finner det nödvändigt att fortsätta kommentera minsta lilla härinne begriper jag inte.
Valencia Amunt!
2006-02-06 19:54
1. Det var på skämt, om du inte förstod det, nåja, ta det som du vill. ;)
Men samtidigt så kan jag vara lika löjlig som dig och dra ditt lilla resultat som du så gärna hoppades så mycket på:
"8-0 DEP-VAL"

2. Jag skrev att alla är lika goda kålsupare så visst, ni får klaga på straffen som aldrig blev av från Miguels lilla brottningsmatch med Tristan, den skulle va helt korrekt.
Deportivo Krille
2006-02-06 17:58
Jag har inget annat att säga än att det borde ha vart en straff för depor då Tristan blev neddragen, det var solklart, men, men nu blev det dock inte så, det är inte alltid rätvist och fotboll är en bedömningssport på många avsenden.

Hur som helst är det iaf skönt att vi gick vidare i copa del rey och vi har goda chanser att vinna den helt.

Vi har dock tappat en del mark i ligan men jag tror vi kan komma igen nu, det börjar trots allt se bättre ut, jag undrar dock fortfarande varför inte Ruben fick spela förra matchen, han är då mycket bättre än Senel som inte fick nått uträttat. Ruben och Arizmendi på topp från start tack och Tristan ännu på bänken ett tag!
Annons: