/spanien/deportivo/forum/126.aspx/spanien/deportivo/forum/126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga 2 - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo danne.e
2006-03-25 20:35
Krille//

Håller med Real borde ha riktigt mycket respekt för Deportivo då vi dom senaste åren spelat spelat bra mot dem. Med tanke på vårt bortaspel tror jag vi minst fixar en poäng.

Måste säga att Real Madrids inför- rapport är helt lysande. Superlativen haglar över Deportivo....
Deportivo Krille
2006-03-23 19:25
Heeh.. ja verkligen helt otroligt att vi ligger femma nu, men tydligen är det inte bara vi som är ojämna utan alla andra topplagen också förrutom barca och Osassuna då. Men så som vårt spel ser ut ska vi inte ligga här uppe, men, men grymt skönt iaf, nu är det seger mot Real som räknas och jag anser att det finns goda chanser. Real har nog stor respekt för depor nu efter de senaste matcherna lagen mötts.
Deportivo danne.e
2006-03-22 22:38
Oj vad skönt med en hemmavinst. Riktigt starkt och vända matchen. Man tror ju knappt att det är sant när man tittar på tabellen, vi är nu uppe på en femteplats.

Tack Victor
Deportivo Fabian N
2006-03-22 22:35
Underbar seger, trodde aldrig att Victor var en ¨ån som höjer sig med en kaptensbindels ansvar.
Också trevligt att höra att både Xisco och Iago gjorde bra ifrån sig, särskilt den sistnämnda har imponerat mycket på mig.

Bebeto//
Tack förde vänliga orden om införrapporten. :)
Deportivo Bebeto
2006-03-22 22:00
21.59, Matchen är slut, 2-1! Oj så skönt med seger - hemma - efter en vändning - och mot ett bottenlag!!! Vem hade trott det?
Deportivo Bebeto
2006-03-22 21:34
2-1 Victooor!!! 71:a minuten!
Deportivo Bebeto
2006-03-22 21:31
1-1 Victor, skärpning nu grabbar till det bittra slutet! Faen, det här är så tungt...
Deportivo Bebeto
2006-03-22 07:15
Vilken härlig INFÖR-rapport Fabian! Med den i ryggen kan det bara inte bära UTFÖR... eller kan det?
Barcelona R.H.M
2006-03-20 09:43
Kan alla här inne skriva till aftonbladet o vissa intresse, för att dom ska börja med XLSpanien!!???
Det skulle vara kul med en sån nyheter två gånger om dagen.Va tycker ni?
Boixos Nois
Deportivo André.
2006-03-19 17:45
Skönt med en seger, den behövdes verkligen. Nu kan Caparrós få lite andrum i väntan på nästa veckas nervösa hemmamatch. Kul att Xisco fick göra mål igen.

Till nästa match: peta Arizmendi(flopp så här långt) och spela med Rubén och Xisco.

Forca Depor!
Deportivo Krille
2006-03-19 13:33
danne.e/ Håller med dig, vinsten är det viktigaste, och det var ett absolut måste nu, bra resultat är också att villarreal och Atletico kryssade.

Någon som kan säga nått om matchen som helhet. Malaga hemma nu nästa omgång, det är viktigt att vinna den matchen med, då är vi verkligen igång igen, men det är svårt att räkna var vi står nu.
Deportivo danne.e
2006-03-19 06:00
När vi äntligen vinner är det naturligtvis på bortaplan. Riktigt bra gjort och framför allt är det roligt att se att Xisco tar chansen han får och gör mål. Om ett par år kommer han att bli en gigant i anfallet. Svårt att uttala sig om matchen då jag inte sett den men, ärligt talat bryr jag mig inte om hur vi spelade utan vinsten i sig själv räcker.
Deportivo Krille
2006-03-18 17:13
Sen ett annat mystiskt fenomen som jag undrar över är: Varför spelar inte Ruben Castro? Det jag sett av honom hittils är han klart den mest talangfulla anfallaren i depors trupp, han har finnes och speed och det är mycket märkligt varför han inte får speltid. Kanske är han inte i så god realtion till caparros? Någon som vet vad som försigår, jobbar han dåligt på träningarna eller vad är det?
Deportivo Krille
2006-03-18 17:05
Ja situationen är inte den bästa. Och det finns mycket man kan fundera på. Ett märkligt fenomen tycker jag är att äldre spelare som Victor och Sergio inte längre presterar men det tycks vara mycket vanligt. Bara att kolla på Zidane i Madrid tex. han har boll i sig men presterar inte så bra som man förväntar sig. Det kan ha många orsaker men den största är motivationen, en spelare som varit med länge som tex. Sergio har svårt att tända till varje match och ha den där rätta glöden. När man inte kan plocka fram den så är man flera klasser sämmre direkt. Den fysiska statusen tror jag inte försämrats så mycket hos de äldre deporspelarna som man annars kanske kan tro. Kanske tappar man lite tempo med åren men konditionen borde i princip vara den sammma.

Jag tror mig kunna sammanfatta dagens depor lag på ett bra sätt. Den består enligt mig av två delar, en yngre hungrig och motiverad del som dock inte räcker till riktigt på den här nivån idagsläget, och så den äldre deporgenerationen med bla. Romero, Sergio, Victor mfl, som saknar gnista för att spela fotboll nu. Det är så lite som skiljer på en spelare att han ska prestera eller inte.

Caparros har inte lyckats med att få motivation i truppen, det var Irureta alltid en mästare på, däremot tycker jag Caparros också gjort mycket bra med laget, bla. ungdomsarbetet, men sånt tar år innan det ger resultat.

Hur som helst så är läget inte bra, laget är aldelse för ojämnt och nu ser det ut att gå än mer utför. Visst har vi också haft mycket otur med, bla. Andrade och Valeron, men det är ingen ursäkt för tur har vi också haft i väldigt många matcher, med bla. billigt dömda straffar, som Tristan förvaltat på bästa sätt, men men ska bli intressant att se vad Caparros plockar fram för vapen nu, för nu är det verkligen allvar!!!!
Deportivo Samevik
2006-03-17 21:53
Ja såg matchen på TV och tycker att Depor var under all förmåga ! Arizmendi hade i princip öppet mål men missa !!! Som anfallare får man inte göra så...
Deportivo Bebeto
2006-03-16 07:50
Jaaa... vad ska man säga? Vårt lag kan tydligen inte längre spela under press, utan presterar bara när det får agera underdog (mot Barcelona, Real Madrid, Osasuna, Valencia..., gärna borta dessutom).

Utan att veta ett smack om själva matchbilden står det helt klart att detta var ett fiasko av stora mått. Att bara behöva göra ett mål hemma mot ett lag med en bortamålkvot på 8-24 och ändå inte på något sätt lyckas få in bollen (hej, vi fick ju inga straffsparkar den här gången) under 90 minuter - det, om något, skvallrar om vad vårt allra allra största problem är (Valerón och Andrade i all ära).

Nej, nu är det bara att skrapa ihop ett halvtdussin poäng till för att undvika nedflyttning, men ändå inte så många att det blir inter-toto spel och sen ta nya tag under en ny säsong. Dessvärre är jag, med den här takten/utvecklingen, snart rädd för att vi om inte alltför många år är med och slåss mot nedflyttningsspöket...

Och CL/UEFA-spel? Glöm det, vad har vi där att göra??? Har vi inte redan en gång, ifjol, skämt ut oss (också då med vår kompletta oförmåga att göra mål)...
Deportivo André.
2006-03-15 20:24
Jag hoppas verkligen att samtliga spelare idag tar sitt ansvar: ge järnet från start till slut och visa hjärta för tröjan. Om det blir ett nytt bottennapp a lá Sociedad måste det ske förändringar i laget, punkt slut.

Kom igen nu Depor, mot finalen och en titel i år!

Força Depor!
Deportivo Krille
2006-03-15 19:25
Ja nu gäller det verkligen, det är vinna elelr försvinna. Hoppas verkligen att Sergio starta och är MOTIVERAD till 100% för annars är detta kört. Visst kan man slänga in de guzman som kämpar men han kan ine göra särskilt mycket mer, det jag sett av han är han enligt mig ingen man för världens bästa liga och deffinitivt inte depor.

Nå väl kanske inte ska ha så mycket mer spelarkritik då egentligen samtliga spelare undrepresterar nu. Så det får bli nog snackat om det nu och vidare till matchen.

Vet inte vad man vågar hoppas på, visst är det konstigt att man idag är så otrygg inför varje match depor ska spela iaf mot alla andra lag i tabellen förrutom real och barca då, för då vet vi att laget iaf gör en bra match.

Nu är det verkligen upp till bevis för Cappa ikväll, är han rätt man att led depor? Det känns lite så just nu även om den stora boven i varför det gått som det gått i år och ifjol är vår snåle president Lendoiro, och det kan inte Cappa göra nått åt, han är en bra tränare men har man omotiverat manskap är det jävligt svårt att lyckas det krävs expert hjälp!!!

Tror matchen går till förlängning!!! Sen vet jag int mer, hoppas depor kan väda på detta!!!
Deportivo danne.e
2006-03-15 15:42
Vi måste helt enkelt gå vidare i cupen och det är nu eller aldrig. Hoppas verkligen Cappa lyckas inbringa mer motivation hos spelarna och att passningsspelet fungerar.

Bra inför - rapport. Hahaha Johnny Thunders Born to lose. Själv blir det nog Iggy Pops Your pretty face is going to hell. Oj vad våldsamt det lät.

Kom igen Duscher
Atlético Bobban
2006-03-15 15:21
21:30 Fotboll Spanska cupen
Eftersändning av kvällens match Deportivo-Espanyol. Returmöte i semifinalen där Espanyol har med sig 2-1 från första mötet. Kommentator: Niklas Jarelind.
Deportivo Bebeto
2006-03-15 07:21
Super_depor: tack för länken till Djalma-bilderna, sånt behövs verkligen i dessa dagar av idel kräftgång...

Vad mer finns annars att tillägga efter ännu en kollaps på Riazor? Jo, att i kväll väntar årets viktigaste match, cup-returen mot Espanyol, den matchen och en finalseger mot Zaragoza är dessvärre våra enda chanser (UEFA) ut i Europa nästa säsong. Torskar vi nu kan vi lika gärna se till att sluta på nedre halvan av tabellen och till varje pris undvika Inter-TOTO-spel, som kanske är en delförklaring, men inte hela sanningen, bakom årets fiasko.

OK, det kunde ha varit värre, vi är trots allt inte på Athletic Bilbaos eller Real Betis platser i tabellen (men med några plattmatcher till hade vi varit det...). Det är heller inte alltför omöjligt att vi befinner oss där redan nästa säsong ifall den här oroväckande trenden fortsätter. Var finns den kämpaglöd och det lagarbete som håller Osasuna och Celta över oss i tabellen (och i värsta fall snart också Getafe)?
Celta Vigo Diego Placente
2006-03-14 17:50
lol jag tänkte nåt var konstigt då jag inte visste att de skulle möta PSG...
Deportivo danne.e
2006-03-14 17:22
Verkar som Caparros kommer att sätta in Carril, Xisco och Iago. Oavsett om de startar eller börjar på bänken tycker jag att det är helt rätt av Caparros att försöka förändra situationen och visa att han inte är nöjd med hur laget spelar just nu.
Deportivo depo
2006-03-13 18:01
Slå ut PSG....! Om det är den matchtröjan ovan du menar så är det Getafes matchtröja. Skrämmande....
Celta Vigo Diego Placente
2006-03-13 15:55
Slå nu ut PSG, Spanien behöver det.

Munitis Äger
Deportivo danne.e
2006-03-12 18:55
Oj vad besviken jag är på Deportivo. Man får helt enkelt inte förlora hemma mot Sociedad. Det är riktigt dåligt och just nu är det riktigt tungt att vara Deportivo supporter. Just nu känns det som att det bara finns en sak som kan rädda säsongen och det är vinst i cupen.
Deportivo Krille
2006-03-12 10:43
Det är så jävla ojämn depor är så det är svårt att förstå. Spelar man som mot barca förra helgen så är man ett topp 4 lag, jag förstår inte, får laget aldrig en toppform, en form som varar i kansake 5 omgångar, men det verkar inte riktigt ske, det är snarare en formbotten depor befiner sig i nu.

Jag är faktiskt lite kritisk till Intertotospelet på sommaren aldeles för tidiga matcher under grundträningsperioden. Spelarna måste ha för dålig grundträning när formen dalar som en berg och dalbana, nån annan orsak hittar jag inte. caparros är en duktig tränare och taktiker´men, men jag förstår inte att laget inte hittar ett kontnueligt vinnande spel!?
Deportivo Krille
2006-03-12 10:39
Hur slutade matchen, hörde att det blev förlust!?
Deportivo Micke B
2006-03-11 23:46
Äh, det är kanske lika bra att man slipper se skiten... Gallardo skadad direkt, vilken jävla succé!

Tack, TV4+, för att ni besparar oss från lidandet! :-)
Atlético Bobban
2006-03-11 20:39
Matchen mot La Real sänds av CCTV5!

Kollar på den just nu via SopCast
Länktips: tvmix.net/
Annons: