/spanien/deportivo/forum/110.aspx/spanien/deportivo/forum/110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga 2 - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Pontus_depor
2006-11-19 14:36
Eftersom jag har varit i Tyskland en vecka slapp jag höra om gimnasticmatchen vilket kanske var tur det för att hålla resehumöret uppe.

Är även jag tämligen säker på en seger idag. Vet egentligen inte varför, kanske för att lillebror ska ha spö helt enkelt. Om jag fick formera laget offensivt skulle vi spela med arizmendi på topp och cristian+lolo på kanterna samt riki i valeronrollen. Riki har fått alltför många chanser på topp nu och kan behöva lite nya miljöer.
Deportivo depo
2006-11-19 11:45
Äntligen...vad jag har väntat. Tror på en match med mycket hög tempo. Där våra grabbar kommer springa sönder celtas försvar. Riki punkterar matchen i 85:e minuten!!
Deportivo danne.e
2006-11-19 08:35
Vi är ett bättre lag än Celta och jag är helt övertygad om att det kommer att synas idag. Tror på en ganska stabil seger, kan inte se hur Celta ska lyckas göra mål på oss.
Deportivo Micke B
2006-11-18 17:12
Aah, Tristáns 1-0 mot Celta 2003 är utan tvekan hans snyggaste i Depor (och det säger en del)! Först kylan när han tunnlar backen, sen hans killer instinct och bestämdhet när han dunkar upp bollen i nättaket, det är världsklass! Det är så Celta ska tas, utan nåd!

Ett annat minne från derbyna är såklart Manuel Pablos benbrott, lika mycket som jag ryser när jag tänker på Diegols mål, lika illamående blir jag när jag tänker på den händelsen. Det var länge sen man fick se de bilderna senast, och det kanske är lika bra...

Hursomhelst, nu börjar laddningen! :-)
Celta Vigo Diego Placente
2006-11-18 15:19
Joán*
Deportivo superdepor
2006-11-18 02:10
hoppas depor vinner nu mot Celta.... fan celta har en riktig grym spelare i Diego Placente honom har jag följt sedan VM 2002 riktig duktig både i tyska ligan, celta samt landslaget. fast vi har också en duktig spelare på samma position, Johan Capdevilla.
slut
Deportivo danne.e
2006-11-14 22:57
Instämmer med tidigare inlägg. Mycket bra artikel och Larry David citatet förtjänar ett extra plus.
Atlético atleticoputte
2006-11-14 21:54
bra skriven artikel. men lägg in lite rubirker? blir väl jobbigt att läsa utan indrag eller rubriker? annars en mycket bra artikel.
Deportivo Ekholm
2006-11-14 19:18
Toppenartikel Fabian! Härlig läsning..
Deportivo depo
2006-11-13 17:56
En glad nyhet!! Derbyt sänds på TV4+ på söndag kl 21!
Deportivo André.
2006-11-12 19:58
0-0 mot Gimnastic. Uselt. Undrar vad som är värst, att inte ha vunnit på bortaplan eller att bara ha gjort ett mål på bortaplan?

En jordskredsseger mot lillebror i derbyt nästa vecka och allt är förlåtet!
Deportivo depo
2006-11-12 19:27
Är så tröt på vårt bortaspel. En förändring krävs.
Deportivo kls
2006-11-11 12:16
håller tummarna för att våra grabbar ska få spela
Deportivo Bebeto
2006-11-10 22:40
Nu måste det bara bli vår första bortaseger, annars är det tack och ajöss till toppen. Det är ju trots allt tokjumbon vi möter (näst Sociedad). Sen vill vi se riktiga spelmål den här gången också som omväxling till alla straffarna. Riki, upp till bevis eller ge plats för nån annan!

Kul för Arizmendi och Lopo!
Deportivo depo
2006-11-10 14:44
Arimendi, Lopo och Capdevila uttagna till landslaget. Det är grymt bra. Det är ett kvitto för en bra prestation av grabbarna. En lustig grej coach Aragones var och tittade på vår match mot Getafe live, vår sämsta. Tänk om han hade varit på barca matchen!
Deportivo ninho
2006-11-10 07:45
Verkar som om Andrade kommer gå till antingen Barcelona eller Valencia. Till marca säger han att han lämnar dörrarna öppna och att alla spelare vill spela i sådana storlag... Trist för Depor, men vi har ju andra bra mittbackar också :P
Deportivo Ekholm
2006-11-09 12:16
Håller med om Riki. Skulle vara oerhört intressant att se hur han reagerar på en petning. Intressant även att se hur Arizmendi skulle fungera som ensam på topp. Jag tror han skulle vara perfekt där. Duktig bollmottagare, hyfsat snabb och bra på att hålla i bollen så att hela laget kan flytta upp. Han är dessutom jävligt svårfångad. Hans problem är att han verkar ha en förbannelse över sig när det gäller att göra mål. Han har dock gjort några stycken i år redan, så kanske är det på väg att lossna..
Deportivo Krille
2006-11-09 12:14
Tycker förövrigt att vi ska spela så här nästa match:

-------------------Aoutae----------------

Manuel Pablo---Lopo-Juanma------Capdevilla

------------Rodriguez - Collociini------

Estoyanoff----------Cristian-----------Riki

--------------------Arizmendi-----------

Så här vill jag se depor starta mot Gimnastic, Riki får en chans till av mig ... men han måste skärpa sig rejält!!!
Deportivo Krille
2006-11-09 12:02
Härligt att vi är vidare i cupen!!!

Tycker ändå att det gått hyfsat bra för depor hittils, men spelet på bortaplan måste bli mycket bättre. Och anfallsspelet i övrigt är lite för klent. Detta gör väll diskussionen om två anfallare och 4-4-2 än mer hetare, men faktum är att Caparros faktiskt var på gång att införa detta spelsystem när han komm till klubben och gav det en chans ett tag men sedan tycktes han återgå till depors trogna 4-2-3-1, kanske för att spelarna var så vana i detta system efter iruretas tid i klubben, och förövrigt ett mycket vanligt spelsystem i spanien. Tycker på sätt och vis att detta spelsystem är rätt för det skapar trygghet i deffensiven och ett lag byggs ju alltid bakifrån.

Fan vad kul att Andrade är tillbaks!!! Lopo och Arbeloa har varit grymma, liksom Juanma senast, men för mig är Andrade ändå klasser bättre, han är en världsback, så han är given när han hittat formen. Partner till han är svårare, jag tvekar mellan Lopo och Juanma, Lopo är grymt stabil, Juanma är en härlig kämpe!?

Diskussionen angående Riki är rätt intressant. Jag strörs också väldigt mycket på hans filmningar, det är faktiskt bland det värsta jag sett. Han visar dålig inställning och har en rätt divig attityd, skulle jag vara Caparros skulle jag bänka honom omgående och så får man se hur han reagerar. Tar han det på fel sätt har han inget i depor att göra enligt mig. Tycker inte att det ska crusas för mycket med han, presterar han inte så ska han sitta på bänken. Jag hoppas verkligen inte att det blir en Tristan två, dvs. given hela tiden utan att prestera. Samtidigt vet vi att han är en grym spelare, så vi får verkligen hoppas att hans spel kommer.
Deportivo ninho
2006-11-09 07:53
Deportivo vidare på straffar mot Racing. Matchen förlorades på ett straffmål i första halvlek, men eftersom hemmamötet slutade 1-0 till oss (efter ett straffmål) så blev det förlängning. I förlängningen hände ingenting och det gick i stället till straffläggning. Racing missade, sen satte Rodriguez, Racing missade igen, sedan bommade Rodri, Munitis satte, Estoyanoff satte, Racing missade och LOPO avgjorde! Underbart!
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-11-08 19:18
Läs reglerna//Red
Deportivo Fabian N
2006-11-07 18:46
För er som är lite oroliga för Jabos förehavanden kan jag varmt rekomendera länktipset, riktigt bra artikel av Sid Lowe.
Deportivo McLaren
2006-11-07 16:47
Det är helt riktigt André,På söndag måste tränden brytas det är betydligt bätte lag vi har vunnit mot på hemmaplan än lagen vi förlorat mot borta.

Andrade-Juanma startar morgandagens Copa del Ray mot Racing =)
Deportivo André.
2006-11-07 15:44
Om man ska klaga på något är det att vi tyvärr - precis som förra säsongen - lyfter oss mot storlagen medans vi spelmässigt varvar bottennapp mot de mindra lagen. Svårt att sätta fingret på varför, men en gnutta överskattning då och då förekommer. Kämparglöden i dagens lag kan dock inte jämföras med förra säsongens. :-)
Deportivo depo
2006-11-06 16:53
Ledsen grabbar...jag håller mig till en offensiv 4-2-3-1 uppställningen. Modell nedan:

Aoutae
Arbeloa Lopo Juanma Capdevila
Rodriguez Verdu
Estoyanoff Cristian Riki
Arizmendi

Det kan snabbt ändras till en 4-4-2 uppställning. Flytta upp Riki och sparka Cristian till vänster.

Arbeloa måste få fortsatt förtroende efter barca matchen.
Lopo och Juanma som mittlås, Halloween släng dig i väggen.
El Capitano till vänster.
Rodriguez är en riktig figher och måste ha en plats från start.
Verdu får stå för uppspelen A la Valeron.
Estoyanoff MÅSTE få chansen från start nu. Han var kung på kanten (den nya kelgrisen i Riazor?). Han är extremt giftig på kanten.
Cristian får agera understöd för Arimendi. Med sin speed och teknik är han väldigt nyttig.
Riki till vänster (min favorit, nää fråga inte varför). Det kommer lossna för honom på söndag.
Arizmendi som alltid ger 110% är det bästa vi har där uppe.
Deportivo Samevik
2006-11-06 15:13
Juanma va för jäkla härlig att se i Lördags !
Hans första match och han kan ändå lyckats behålla lunget ! Enda som saknas syntes vara speeden när han fick sitt gula kort.
Deportivo Fabian N
2006-11-05 21:13
Pontus//

Intressant. Var länge en förespråkare till en försäljning av Andrade, mest för att det med vår akonomiska situation inte är försvarbart att behålla en sådan värdefull spelare då god uppbackning finns. MEN, när ryktena började komma att han sålts till Real för 15 miljoner en timme innan transferfönstret stängde märkte jag att mitt hjärta sökte sig upp till halsgropen. Jag vill ha kvar Andrade, dock endast av känslomässiga skäl - känslor och logik går ju inte alltid hand i hand.

Mclaren//

Duscher sägs vara förste man att lämna i Januari, mest då hans kontrakt går ut i sommar och Lendoiro vill i alla fall få ut lite cash för honom. Det har redan börjat viskas om en ersättare - Stephen Sunday - 18-åring i Segunda-laget Ejido.

Däremot tvivlar jag på att Juanma trivs alls påhögerkanten då han är vänsterfotad. ;-)
Deportivo Pontus_depor
2006-11-05 18:32
Kan möjligtvis andrade göra en coloccini? Ta steget upp på mittfältet. Ser man honom som en mittback tycker jag ändå klubben skulle behöva sälja någon försvarsspelare. Frågan är då vem man väljer, den som kostar mest eller den som tillför minst?

Jag vet att det är som att svära kyrkan men betänk följande: vi säljer andrade och får in uppåt 100 mille(osäker på vad killen kan vara värd efter skadan), sen köper vi en forward för de pengarna istället. Vore inte det då en bättre lösning än att ha ett kraftigt överskott av mittbackar? Går pengarna för en försäljning däremot till skuldsanering o annat tråkigt kanske det inte är lika roligt att bli av med andrade.
Deportivo McLaren
2006-11-05 16:48
Jag har bara sett Dusher vid få tillfällen då han gjort hyggliga insattser,det speculeras ju väldigt mycket om Dusher Man-Utd b.l.a

Ja verkligen sten tuff konkurrens i backlinjen Andrade-Lopo mitt backar vet inte om Juanma trivs på högerkanten?

bara dom inte får för sig att sälja Andrade i Januari så är jag nöjd..
Deportivo Fabian N
2006-11-05 16:37
Ansluter mig 4-4-2-klacken. Igår blev det lite panikartat sista tjugo, men det är definitivt värt att pröva mot svagare lag, då med ett något mer defensivt innermittfält (JR-Duscher?).

Riki, ja. Håller med att han varit mer dålig än bra hittills, dessutom blir jag vansinnig på dessa ständiga jävla filmningar. Dock tycker jag det är uppenbart att ensam forward absolut inte är hans rätta position, ärövertygad om att han kommer mer till sin rätt med en lekkamrat på topp.

Andrade tränar för fullt med resten av laget och deltar även i ondsdagsmatcherna (han gjorde mål i veckan i just en sån match, tyvärr det enda då Depor fick stryk med 2-1). Han borde kunna spela snart, men konkurrenssituationen på mittbacksidan är ju för tillfället brutal. Lopo och Arbeloa har ju inte gått att klaga på så här långt, och hur fan ska man kunna peta Juanma så som han spelade igår? Dessutom har vi ju faktiskt Rodri som var mycket bra under försäsongen...
Annons: