/spanien/deportivo/forum/101.aspx/spanien/deportivo/forum/101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga 2 - Deportivo
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Celta Vigo DIEXEL
2007-02-09 11:03
Men det är väl förstårligt att Dep har ekonomiska problem efter Iruretas spenderings-år, där ni köpte en hel del dyra spelare.

Titta bara på Leeds och Lazio.
Villarreal David.O
2007-02-08 23:15
Ämne: Haha, och så gör han....
Ja helt sanslöst, man skäms..
Valencia J.T-Ayala; 2000-2007
2007-02-08 18:08
Capdevila måste ju stanna!
Deportivo Ekholm
2007-02-08 17:37
Haha, och så gör han reklam för lagligt knark också. Sicken snubbe.

Vinner vi på söndag mot Villarreal vore det ju underbart. Då vågar jag nästan lova att det inte blir nedflyttning!
Deportivo André.
2007-02-08 15:30
Ämne: VI Kommer krossa, ....
Och vips sjönk nivån till sandlådenivå. Länge sen sist.

Det skulle inte skada med ett "väl mött", men jag antar att ödmjukhet inte är din starka sida.
Villarreal Forlano
2007-02-08 14:48
VI Kommer krossa, Krossa , Krrooooosaaa!!!(opera röst) , eeeeeeeeeeeer,... Jag kommer ihåg sist när ni van över os 2-0 . Men , Nu ör det dags att Väääändaaa........................ DOI ,wieeee LSD = DOI , Wieeee
Deportivo Ekholm
2007-02-07 23:43
Capdevila spelade hela matchen när Spanien slog England med 1-0 på bortaplan. Arizmendi fick göra landslagsdebut och spela runt 25 minuter. Kul för dem!
Deportivo André.
2007-02-07 00:13
Nån som såg Brasilien-Portugal? Andrade var stabil och höll bland annat dunderklumpen Adriano stången i matchen.

Capdevila ser ut att starta när Spanien möter England. Trevligt, trevligt.
Deportivo Fabian N
2007-02-05 20:58
Ämne: Jag läste villarreal....
Att Duscher gör sin sista säsong i Depor-tröjan är ju tyvärr rätt så säkert, men det som står i "Villarealnytt" är rent skitprat. Ja, Villareal har deklarerat sitt intresse, vilket ju gäller en hoper andra klubbar också, men det enda Capdevila själv har sagt är att hans första prioritet är att stanna, vilket är anledningen till att han i detta nu är i förhandlingar med Lendoiro.

Nu är det ju förvisso så att Depor inte kommer att kunna betala en lön i närheten av vad de andra intressenterna kan (han uppges tjäna 300 000 euro i månaden, och ett ev. nytt Depor-kontrakt skulle inbringa nåt liknande medan t.ex. Zaragoza sägs vara beredda att pröjsa 1 miljon euro), så han måste vara en riktig Depor-hjälte för att stanna. Grejen är att jag och många med mig (t.ex Lendoiro, uppenbarligen) har förhoppningar om att det är precis det han är.

I vilket fall är rapporten om att han "troligen" går till Villareal, i det här skedet, rent önsketänkande - vilket jag antar att man inte kan klandra dem för. ;-)
Deportivo McLaren
2007-02-05 20:38
Jag läste villarreal nytt där det stog att Capdevila troligen går dit efter sommaren,det finns ju även möjlighet att vi blir av med Dusher efter sommaren.

det känns naturligtvis inte bra att vi kan bli av med 2 så framträdande spelare och inte få ett öre för dom heller då deras kontrakt går ut.
Deportivo André.
2007-02-04 23:13
Ekholm//

Skadeglädje och att Molina fick hålla nollan! ;-)
Deportivo Ekholm
2007-02-04 22:53
Det var längesen tre poäng kändes såhär gött.

Typiskt att Real Madrid, när man för en gångs skull önskar att de vinner, ska passa på att förlora. Visst, man drabbas alltid av lite härlig skadeglädje när huvudstadsmarängerna åker på en nit, men ikväll kunde de gott slagit Levante och hjälpt oss lite grann.
Deportivo André.
2007-02-04 21:23
Highlights från matchen, länken.

Positivt att vi fortsätter skapa chanser, negativt att marginalerna inte är på våran sida. Hursomhelst, 3 pinnar - riktigt skönt!
Deportivo André.
2007-02-03 21:17
1-0 Estoyanoff på straff i 45:e minuten. Más golos porfavor!
Deportivo Ralle_axel
2007-02-03 19:51
Kom igen nu gubbar!!!!
Valencia J.T-Ayala
2007-02-03 19:45
Vinn nu över Mallorca, Depor behöver fler poäng..
Deportivo Fabian N
2007-02-03 12:54
Ämne: Förresten, Fabian, j....
Jo jag hörde det (Henrik heter han), blev smått överrumplad att Depor-världen faktiskt kan kollidera med den riktiga världen.

Han har inte berättat få pinsamheter om dig förresten.. *terrorbalans-smiley*
Deportivo Micke B
2007-02-03 12:18
Förresten, Fabian, jag träffade en kompis till dig hemifrån Umeå här i Uppsala för ett tag sen! Var hos en kompis och kollade på Depor - Barca och vi två var väl de enda som höll på rätt lag. Nu minns jag inte vad han hette, men det var en trevlig filur och det var roligt att snacka lite skit om dig! *Elak smiley*
Deportivo Fabian N
2007-02-02 17:43
Amenvafan.. ;-)

Deportivo Micke B
2007-02-02 17:09
Jadu Fabian, eländet slutar inte här. Du menade inte 2004 heller. Du menade 2005. Och även om du hade menat 2004 så hade vinsten mot Milan i april varit mer nyligen än en i januari. Dålig vecka? ;-)

Förlåt, jag kunde bara inte låta bli att vara en besserwisser!
Spanien Vámanos cañoneros
2007-02-02 09:24
Måste också berömma designen på sidan. Grymt snygg.
Deportivo Fabian N
2007-02-02 02:19
Micke B//

#%¤! 2004 ska det ju naturligtvis stå. Jädra viktigpetter... ;-)

Ackedeman//

Hmm, antingen har du eller jag missat något. Vår nuvarande kapten Manuel Pablo har varit med oss sedan 1998 och uppfyller enligt mig alla direktiv som du sätter upp.

Annars tackar vi för berömmet, sidan är absolut nånting att vila ögonen på - något som visserligen gäller all konst från den deportivistiska skolan. ;-)
Real Madrid AckeDman
2007-02-02 01:34
Vill bara säga att jag tycker att ni har en otroligt fin sida. Riktigt snygg design.

Angående erat lag så skulle jag gärna vilja se en person från erat lag som snarast möjligt kan vara en riktig trotjänare som kan vara kapten. Det är osmakligt att eran nuvarande kapten inte är bunden starkare till klubben. Det jag menar är att en lagkapten ryktas bort på grund av bra spel och även om Deportivo inte är en av dom absoluta topklubbarna i världen så borde man välja en spelare som kan härja i backlinjen eller i mittfältet som inte bara är en skicklig spelare utan en riktigt bra ledare på plan och ikon för klubben.

Exempel är typ: Totti,Raul,Gerrard... det måste vara omöjligt att tänka sig att personen i fråga lämnar.

Detta anser jag vara extra viktigt när man får en grupp unga spelare i startelvan.

Oavsett så hopppas jag att ni med erat spel inspirerar och visar att det är snabb, offensiv fotobll som ska visa vägen till nya höjder.
Deportivo Micke B
2007-02-02 01:27
Jaadu Fabian, jag kan på rak arm erinra mig en match efter Espanyol hemma 2001 då vi gjorde fyra mål i samma match. Vi skickade ju hem AC Milan med gråten i halsen och svansen mellan benen 2004! Inte ligan eller cupen, men ändock! Tack för länken! Vilket jävla 3-1-mål! :-)
Deportivo Fabian N
2007-02-01 21:00
Kollade faktiskt upp när vi senast gjorde fyra mål i samma match, Espanyol hemma 23/1 2001. Mer än två år sedan alltså.

Att döma av målen (länken) var ju inte motståndarförsvaret det tätaste (kolla Verdús mål) men ändå underbart att få smällapå lite. Härligt också att båda debutanterna (Alvarez och Rivera) fick sätta varsitt också.
Deportivo Bebeto
2007-02-01 07:20
Så otroligt fint med en seger och att vi än en gång öste in mål (när hände detta senast?) - och kul för debutanterna!

Hursomhelst - som jag ser det, vad som gäller nu är en månad med tre hyperviktiga hemmamatcher mot våra argaste konkurrenter (vem hade trott det i typ oktober?): Mallorca 3.2., Levante 18.2. och Betis 4.3. Nio poäng där och vår plats i primeran börjar vara säkrad...
Deportivo Micke B
2007-01-31 21:12
Hm, Liverpool tar chansen, de vet att vi har ekonomiska problem och att det är svårt att tacka nej till ett bud som man skulle göra vinst på om man accepterade. Synd, men backbesättningen är stark och nu får vi in i alla fall en liten summa i klubben.

Och underläge i cupen. Tråkigt, men med tanke på vårat utsatta läge i tabellen kan det vara så illa att vi tvingas välja mellan att åka ur cupen och att åka ur Primera. Och det valet är inte så svårt... Fast jag hoppas ju såklart på en vändning! :-)
Deportivo Ekholm
2007-01-31 12:36
Hm, Arbeloa till Liverpool alltså. Trodde inte mina ögon när jag först läste det.

Vi har många riktigt duktiga mittbackar i laget, så förlusten är inte enorm, trots att Arbeloa varit vår genomgående bästa spelare. Jag känner dock att det borde varit möjligt att få ännu mer pengar för honom. Det är bara att hoppas att Lendoir slängt in en vidareförsäljningsklausul på ett antal procent.

Innebär det här att Andrade stannar? I mitt tycker är Andrade självklart en bättre back, men man skulle också kunnat få en rejäl summa pengar för honom, bra mkt mer än för Arbeloa. Därför kanske Andrade borde sålts nu, och Arbeloa tillåtits fortsätta sin enorma utveckling och antingen sålts för mer pengar senare, eller blivit vår nya världsback.
Jag är splittrad, men att pengarna behövs är inget att säga emot.
Deportivo André.
2007-01-31 11:41
Visst, ekonomin är dålig, men den "gamle" Lendoiro skulle med enkelhet ha förhandlat om ett högre pris, medtanke på spelarens form och att det är i mitten av säsongen.
Deportivo danne.e
2007-01-30 19:16
Jag är direkt chockad över denna nyhet. Försäljningen är naturligtvis ett resultat av vår dåliga ekonomi. Samtidigt finner jag köpet av Arbeloa som ganska komiskt nu när han tydligen blivit såld till Liverpool. Bättre prioriteringar i framtiden, tack
Annons: