/spanien/bilbao/forum/450.aspx/spanien/bilbao/forum/450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic tiopepe
2004-11-21 16:36
Ämne: tiopepe: Lite lustig....
Nej, inte Lötmogatan.
Ska vi kolla om Pub Stabil sänder matchen i kväll?
Stainiel
2004-11-22 00:14
Gud finns inte...

Tycker det var ett rejält coachingmisstag att sätta in Cecar mot Esquerro vid utvisningen.

Hur gammal är den där målvakten? Såg riktigt ung ut. Tycker inte han var dålig, men frågan är om han håller La Liga-klass. Det gör iofs inte många i laget just nu.
Stainiel
2004-11-21 16:10
tiopepe: Lite lustigt att du bor i Midsommarkransen. Finns säkert bara runt 20 aktiva Athleticfans i Sverige, och 2 av dem finns där. Säg inte att du bor på Lötmogatan också, för då blir jag rädd.

Varför sabbas vårt forum lite då och då av folk som tror att det är en chat?

Ikväll blir det 2-0 till vår fördel, eller vad säger Robertho om det? Edit: Nu såg jag att du hade skrivit oavgjort...
Athletic Kuba
2004-11-24 01:33
Inte jag som författat rapporten. Verkar som att Hasse har strul med sin computer där nere i Baskien.

edit: Eller också är det SvenskaFans som inte kan få ordning på saker å ting.
Athletic Joseba
2004-11-25 15:44
Stainiel: OK, håller med. Kanske fick det att framstå som att Urzaiz inte var så bra vilket såklart inte är sant. Däremot har vi ju faktiskt flera landslagsspelare som inte alls håller i 90minuter för tillfället. Dessutom står jag fast i att Valverde har en förmåga att byta ut kreativitet på slutet av matcherna. Kan tyckas vara en vettig väg att gå att säkra upp när det går lite sämre men faktum är att han kört den taktiken hela säsongen och det har bara blivit pannkaka av alltihop.

Thomas74: Håller med dig. Shippingkostnaderna är helt galna. Antar att det bästa är att prata med någon som har vägarna förbi Bilbao eller försöka samordna beställningen med någon. Shippingkostnaden verkar vara densamma oavsett om man köper en eller tio tröjor. Lycka till!

Athletic Robertho
2004-11-22 18:59
Jaha, vad kan man säga, det ser inte bra ut i alla fall, varken för mitt tips eller för Athletic, nu får de f-n i mig skärpa te sig, ska de åka ur uefa-cupen ovanpå allt det här också?? JAg är deppig och värre blir det , får se på lite gamla fotbollströjor för att bli lite gladare...
:-(
Athletic oskar
2005-02-07 16:36
Ingen vidare split vision på domaren igår

- först missar han offside vinkningen vid 0-2 målet.

- sedan missar han bytet som Athletic skall göra (Extebe ut och Del Horno in)

- sist missar han straffvinkningen

Svårt dock att avgjöra från TV om linjemännen vinkade eller ej men det kändes som om problemet var huvuddomaren och inte linjelärkorna.

Skönt med en pinne dock!! Vi är heta!

Solibarieta VAR faktiskt dålig.

Aupa
Athletic Robertho
2004-11-27 19:48
Just nu är det 3-0, fy fan va skönt.....
Deportivo Fredrik
2005-02-07 16:10
Undra om huvuddomaren missade att linjedomaren vinka för straff. För det är otroligt konstigt ifall han på linjen stod tyst och tog beslutet efter Bilbaos kontring. Det var i alla fall det snyggaste målet jag sett på länge som ni gjorde.
Athletic Kuba
2005-02-07 17:34
Oskar: Ok att Solabarrieta var dålig igår (har inte hävdat motsatsen), men han har iaf coolt namn... ;-)
Athletic Kuba
2005-02-08 14:26
Så vitt jag vet har inte Bordas varit med i truppen på en del matcher. Senast han spelade var mot Racing i november.
Athletic Kuba
2005-02-09 17:23
Samtliga delsidor om supporterklubben är nu uppdaterade!
Athletic Joseba
2004-11-29 16:43
3-0 vilken lättnad!!!
Dessutom är ju serien så himmla tät så om vi kan få några segrar på raken så är vi definitivt med och slåss om en UEFA cup plat
Athletic Kuba
2004-11-30 21:42
Det handlar inte om reklam som sådan utan texten Euskadi i grönt över bröstet. Men nog är den fina rödvita tröjan ännu finare utan sådan text.
Barcelona Camparn på nou
2004-11-30 20:07
Har ni här på forumet hört att Athletic Bilbao har bestämt sig för att ha reklam på sina tröjor.
Athletic Joseba
2004-12-03 12:43
Dessutom ska tröjan bara användas i UEFA-cupen samt några spanska cupmatcher vad jag förstår. Det senare för att blidka UEFA som inte skulle tillåtit ändringen annars. Även om jag tycker tröjan är snyggare utan texten så ser jag definitivt en viss naturlighet i att med Athletics historia ha Euskadi på tröjorna vid europeiska cupmatcher.

Annars är jag såklart på strålande humör efter i onsdags. En poäng på bortaplan borde vi väl kunna fixa.
Barcelona Pizzamatte
2004-12-07 14:53
Athletic är det finaste laget i hela världen och jag önskar att jag också fick hålla på dem!
Athletic oskar
2004-12-05 09:18
segern i onsdags innebär att vi är klara för "slutspelet" i UEFA cupen. 32 lag varav 8 treor från Champions Leauge. Lottning i mitten av December och matcher i mitten av februari. Vinner vi i sista omgången så blir vi etta i gruppen.

I kväll får vi det svårt. Tror på torsk med 2-0 (sorry) men med lite fly kan vi vinna för Sevilla är inte inne i något stim nu precis heller.

Aupa
Athletic Kuba
2004-12-05 10:38
Oskar: Skojar du? Vinna på bortaplan?!? ;-)
Athletic tiopepe
2004-12-16 16:18
oskar, kan du inte känna på dig att vi vinner med 3-0 istället.
Athletic oskar
2004-12-06 11:05
Kuba / Det var mest en from förhoppning...

Börjar se lite trist ut nu. Vi behöver ett par raka segrar nu för att inte hamna i botten gänget. Tur dock att det är europas jämnaste serie

Matcherna som följer
Hemma mot Atletico
Borta mot Zaragoza
Hemma mot Mallorca
Borta mot Numancia

Om jag tittar in i kristallkulan så ser jag 3st tre poängare och en kryss match.

Ja jag vet, vinna borta.. men någon gång måste vi vinna borta och både Zaragoza och Numancia känns överkomliga så vi vinner en och kryssar den andra.

Matcherna mot Atletico brukar vara underhållande. Kan man hoppas på en TV sändning?

Aupa
Athletic Thomas74
2004-12-10 10:41
Ämne: Thomas74: Kan du int....
Nei, jeg tar nok ikke 74-Thomas bakpå. Min sønn Tobias kan nok ha navnet bakpå, men han er bare 6mnd så han er litt vel liten :-)
Athletic Joseba
2004-12-08 11:41
Oskar: Var du tvungen att tippa rätt just den här gången.
Helt otroligt vad omöjligt det ska vara på bortaplan i år.
Athletic oskar
2004-12-10 11:00
Thomas74/ Jag fick just en bild till jobbet på min son 8 månader iförd en vacker rödvit athletic tröja. I handen höll han Bilbaos maskot, lejonet.. Köpte iofs allt i Bilbao i höstas

Joseba // Jag tippar ALDRIG rätt, tro mig.. Detta var undantaget som bekräftar regeln. Bara för att bevisa det så tippar jag 3-1 i morgon.

Lottningen tilll UEFA cupen sker den 17 december. Bland lagen som kommer in som treor i Cl finns bla Valencia, AJAX, Fenerbache, Olympiacos och Shaktar Donetsk (missa inte artikeln i Offside om Shaktar). Det vore skönt om vi lyckades vinna gruppen... men jag tippar att vi kryssar 1-1 i borta i sista omgången (Bevis nummer två, Joseba)

Aupa!
Athletic oskar
2004-12-16 12:07
Vi måste ta en pinne ikväll för att vara säkra på att gå vidare.

Jag känner mig säker på att vi kryssar...

Aupa
Athletic Kuba
2004-12-07 21:35
Nedanstående inlägg har ändrats något för att passa bättre på detta forum. :-)
Athletic Thomas74
2004-12-09 15:10
Jeg har nå funnet ut hvor jeg kan få kjøpt Athletic-drakten til en levelig pris.

http://www.soccer-spain.com/ssshop/shopwindow.html

Nå gjenstår bare følgende diskusjon med meg selv.
Guerrero, Yeste eller ingenting?

Uten navn blir totalpris (inkl frakt) 76 euro, mot
117euro på klubbens egen hjemmeide.
Athletic Kuba
2004-12-09 18:18
Thomas74: Kan du inte få med ditt eget namn? Det vore ju roligast! Annars tycker i alla fall jag att utan namn är att föredra.
Athletic Teodoro
2004-12-12 15:28
trrrrrre poäng! Del Horrrrrrrrno! Tur de där me straffen o målet var offside???
Athletic Kuba
2005-02-10 00:30
Luis Prieto har skrivit på för fyra år till i Athletictröjan!

Dessutom: Del Horno målskytt mot San Marino ikväll.
Annons: