/spanien/bilbao/forum/448.aspx/spanien/bilbao/forum/448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2005-07-27 22:16
Lok Leipzig - Athletic 0-9

Trevligt! :-)
Athletic Kuba
2005-07-26 15:06
Jonan lär lånas ut, inte säljas, om det är det du är orolig för. Men visst är det inte bra att alla spelare lånas ut... Vilka hade Mendilibar tänkt behålla egentligen? Bara Yeste, Isma och Etxebe?
Athletic Kuba
2005-07-26 14:59
Vi har en ny medlem i Athletic Fans Suedia! Anders Hedström från Hallstahammar. Välkommen!
Barcelona Kharles
2005-07-26 11:38
Ezquerro just had an awful burrito.
Athletic Joseba
2005-07-26 10:27
Känns inte helt optimalt att både Karanka och Orbaiz förnärvarande verkar dras med något som åtminstone är småskavanker. Truppen är ju inte direkt superbred innan detta så man kan bara hoppas att det är lite försäsongstrassel.
Valencia El Guiri
2005-07-11 15:36
Jag tycker det är "god publicistisk sed" att ange externa källor, något som säkert flera redaktioner på SvenskaFans.com borde skärpa sig med - men de flesta är faktiskt noga med detta i artiklarna.

Nettelblad o co. borde göra det ännu tydligare vilka policies som gäller för sajten, både vad gäller bilder, citat och externa källor, allt för att underlätta för skribenterna och göra det lättare för läsare att gå vidare.

Ett exempel på hur det kan se ut finns på http://sv.wikipedia.com:

"Vid användande av externa källor hänvisa då till t.ex. böcker, artiklar, hemsidor. Om en artikel behandlar en person eller organisation, hänvisa till aktuell hemsida. Detta är inte bara intellektuellt ärligt utan hjälper också läsaren att finna mer information. Detta är speciellt viktigt om ämnet är kontroversiellt.

Använd vedertagna och objektiva källor. Exempel:

* Bokhänvisningar ska innehålla titel och författare och ev. ISBN.
* Artiklar behöver tidning, titel, författare och om möjligt en extern länk.
* Internetkällor behöver webbadress, titel och författare om sådan finns tillgänglig."

För egen del hänvisar jag oftast till en kortversion eftersom det oftast handlar om dagstidningars nätupplagor eller klubbarnas egna hemsidor, t ex "Källa: Levante-EMV.es".

- Men de aktuella artiklarna jag läst på Tipspalatset.se har inte ens levt upp till det. Deras egen trovärdighet står på spel och att skylla ifrån sig istället för att förbättra sig ger knappast pluspoäng. Var det Sverkers tunnlock jag hörde slå igen hårt?

Vill man gotta ner sig mer i pressetik, följ länktipset.
Länktips: www.po.se
Athletic Kuba
2005-07-24 23:38
Det är frågan om det kommer att dyka upp fler nya spelare så pass nära säsongsstart, men man vet ju aldrig. Dessutom är det som du säger, att många spelare som lånas ut kan bidra till att några fler köps in. Förhoppningsvis kommer anfallssidan att förstärkas med ett eller flera namn (exempelvis Joseba Llorente eller Aritz Aduriz).

När det gäller Mendilibars insats i Eibar så har jag bara fått höra att hans taktik där var bra mycket mer anfallsglad än när han tränade Bilbao Athletic. Jag ska fråga vänner nere i Baskien om fler detaljer.

Nu ska jag gå och lägga mig. Go'natt!
Athletic Kuba
2005-07-11 15:46
Jag ser nu hela Tipspalatset-grejen som ett avslutat kapitel. Huruvida deras agerande är etiskt riktigt eller inte tänker jag inte diskutera nu (även om säkert de flesta av er vet vad jag tycker).

I fortsättningen hoppas jag ha så lite kontakt som möjligt med tipspalatset.se.
Spanien Mattigool
2005-07-24 15:56
Hittade den nu...klockren=)
Atlético guRRet
2005-07-10 22:49
Hej!

vi på atletico sektionen har en peña på G...men vi vet inte riktigt hur vi ska börja! Jag skulle vara tacksam om någon av er eller flera skickar lite tips till mig här på svenskafans!

tack på förhand!
Spanien Mattigool
2005-07-24 13:02
Var hittar jag den berömda krönikan?
Ursäkta om jag är blind..men har jobbat natt och har inte sovit på 1 och ett halvt dygn snart....
Atlético guRRet
2005-07-10 22:50
vi på atletico har oxå blivit utsatta för den jäveln!
Real Betis Joaquin_JR
2005-07-22 23:00
Lycka till Bilbao nästa säsong :)
Barcelona Kharles
2005-07-22 16:44
Mucka inte med engelsk fotboll.
Athletic Kuba
2005-07-06 17:48
Klockan 12:30 imorgon, torsdag, presenteras Athletics andra nyförvärv Unai Expósito (se länk). Expósito kommer därmed tillbaka till Athletic efter att ha spelat en säsong i Numancia och de två senaste säsongerna i Osasuna. Artikel om övergången och mer info om Expósito kommer med största sannolikhet imorgon eftermiddag.
Athletic Kuba
2005-07-08 16:09
På tisdag (12/7) klockan 10:00 presenteras säsongens spelartrupp på Lezama.
Barcelona Kharles
2005-07-08 11:32
Ingen fara. Du gör redan ett bra jobb med sidan.

Hur ser förutsättningarna ut inför returen mot Cluj?
Athletic Kuba
2005-07-08 15:39
Kharles: Tänkte lägga upp en införartikel och där får du förhoppningsvis svar på din fråga.

På tal om annat så är matcherna i första omgången i ligan spikade. Athletic börjar hemma mot Real Sociedad. Derby direkt alltså!
Barcelona Kharles
2005-07-10 21:35
Riktigt synd att folk ska hålla på så här. Som Sonde skriver är detta inte första gången heller, men hur ska man skydda sig?
Athletic Kuba
2005-07-10 21:53
Det är nog omöjligt att hålla folk helt borta från att ta info. Men det minsta de kan göra är ju att nämna oss som källa.
Athletic Kuba
2005-07-10 18:37
Helt annorlunda? Nä, det är nog din syn det är fel på.
Athletic Kuba
2005-07-10 13:48
Copyright? Ja, varför inte? Hehe :)
Barcelona Messí
2005-07-10 13:19
Precis som Sonde säger så är ju detta ett av många fall där andra nyhetssidor kopierat artiklar från SvenskaFans.com

Jag vet inte om detta skulle hjälpa, men Copyright? Kanske? ;-)
Barcelona Sonde
2005-07-10 11:39
Det har varit en hel del liknande fall som detta på SF. Frågan är bara om man ska se på det som att folk litar på det som skrivs här (aftonbladet har ju coppat ett par gånger) eller ska man se det som om folk tycker det är helt okej att sno någon annans arbete för eget bruk.

Nu ska jag tanka lite musik.
Athletic Kuba
2005-07-10 10:20
Så går det när man ställer upp med reserver... Nåja, vi får väl ta hem ligan istället. :)
Real Madrid alex163
2005-07-10 01:56
Synd att ni inte gick vidare mot ett sånt dåligt lag.
Athletic Kuba
2005-07-10 10:48
Konstigt att ingen vill kännas vid den sidan när tomten som skrivit artikeln snott allt från den här sidan!

Dessutom heter inte våran förre tränare Joseba Llorente...
Athletic Robertho
2004-11-15 18:34
Jaha, precis som jag skrev vi skulle vinna, fel resultat men ändå. Nu är det bara att kämpa på och arbeta upp oss i tabellen. 2015?? Då har nog även jag råd att åka med, bara att spara vinsterna ifrån svenskaspel så ska det nog ordna sig ;-D
Athletic Joseba
2004-11-12 13:54
Lysande Robertho. Själv tar jag världens mest neutrala t-shirt under matchen. Vi har inte vunnit en enda i år när jag haft tröjan. Är inte vidskeplig i vanliga fall men beredd att ta till alla knep. Vågar inte ens ha min vackra gröna Euskal Selekzioa t-shirt på mig. Nu har ju dessutom Kuba skrivit ännu en lysande artikel så det här kan inte gå fel.

Eftersom jag inte kan ha min vackra rödvita på mig imorgon får jag kompensera med att ha den på krogen ikväll istället. För er som inte redan visste så är den en lysande icebreaker och raggreplik i ett. Dessutom är den ju sällsynt vacker och så skönt reklambefriad att man gråter glädjetårar över att slippa se ut som en levande reklampelare.
Hoppas nu att vi får nöjet av mer positiva tongångar här nästa veka.
Gora Athleti!
Stainiel
2004-11-11 23:34
Bra skitet, eh... menar skrivet Kuba. Nu vänder det skall du se.

Fråga till kunnande folk: Derbyn, är det samma aggresivitet och intensiv som i matcher mot t ex Barca och Real? Eller är det mer? Mindre?

Självklart visas inte matchen på tv4 plus.

Intressant... i artikeln. Du frågade varför inte alla matcher spelade på San Mamés. Vi kan ju alla skriva på en namnlista (Lelleplong, du tar chefpositionen) och skicka till det spanska fotbollsförbundet och säga hur vi vill ha det.

Robertho: 3-1 till oss tippat nu. Vinn lite stålar åt mig nu...
Annons: