/spanien/bilbao/forum/304.aspx/spanien/bilbao/forum/304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic unai
2009-05-07 15:29
Hej!!!, Jag kommer!! Olé olé eller La bodega funkar bra för mig!
Athletic Trumoi
2009-05-07 14:44
Kul att ni är så "många" i STCK. Det verkar ganska tunt med Athletic supportrar här näre i Malmö.
Aupa Athletic!
Athletic Joseba
2009-05-06 12:01
läge att boka bord kanske???
Athletic Joseba
2009-05-05 23:35
hahaha, ja vi är inte hysteriskt många iaf, tror iofs att jag får sällskap
har inte varit på olé olé hur funkar det med teve? blir dom andra gästerna sura om man är lite högljudd lr är det ok? verkligen laddad ju mer jag tänker på det
Athletic tiopepe
2009-05-05 08:57
Ämne: Tjohoo, bortapoäng f....
Jag är med den 13:e.
Athletic oskar
2009-05-05 07:33
Ja, finalen bör vi se tillsammans. Vi borde blir 3-4 stycken... :-D
Olé olé kanske!?
Athletic PedroYeste
2009-05-05 00:11
Ämne: Tjohoo, bortapoäng f....
Ja otroligt att vi bara kostade på oss ett enda gult kort!!! Sanslöst ojämna domare...
Athletic Joseba
2009-05-04 22:52
Tjohoo, bortapoäng för Athleti och Aitor Ocio blev inte utvisad. Livet leker!!!
Nu till det väsentliga, vilka ska se matchen den 13:e i Stockholm och vart. Läge att styra upp nåt? Jag är på!!!
Aupa Athletic!!!
Athletic PedroYeste
2009-05-04 21:25
Japp oerhört skön poäng då bottenlagen knappar in mer och mer. Dock tror jag att vi behöver 3 poäng till för att känna oss helt säkra.

Vad gäller llorente står det i dagens tidningar att han är redo för cupfinalen men troligtvis står över matchen mot Betis på lördag.

Ser som sagt vad ut som vi ställer upp med ett rent B-lag då, lite tråkigt då matchen trolitgvis kommer att visas på tv.

Athletic oskar
2009-05-03 20:30
Skön bortapoäng idag men det överskuggas helt av Llorentes skada. På den officiella hemsidan står det så här: Fernando Llorente: Contusión cuádriceps derecho.

Jag roade mig med att se sammandraget av förra helgens match mot Racing. Klicka er in via den officella hemsidan. Det ser ut att ha varit en underbar första halvlek. Vackert 1-0 mål. Mängder av hemmachanser. Sedan blir det riktigt kul Orbaiz röda är ju sjukt och alla andra kort han viftar med.. skoj..

Aup
Athletic Julken
2009-04-28 19:25
Enligt El Correo är det nu klart - men ännu officielt obekräftat - att Inigol skrivit på ett mångårigt kontrakt med Athletic. Andra klubbar som jagade den till sommaren fria agenten var Valladolid och Espanyol.

En bra förstärkning. Grattis dessutom även om det är lite trist att sno talang från lillebror (men vi har gjort det förrut: Exteberria).

Nu får äntligen Llorente en anfallskollega som också kan göra mål brevid sig. Om nu Fernando blir kvar över nästa säsong...
Gorka
2009-04-27 16:40
Fin seger igår!
Athletic Julken
2009-04-26 19:09
För övrigt rekord i antal kort på San Mames.
Athletic Julken
2009-04-26 19:08
Mmm, det var länge sedan man såg en domare tappa en match så här mycket.

Kommentatorerna på streamen sa att det var 16 gula och 5 röda (plus en utvisad racing-funktionär).

Hur många av korten tror ni blir upphävda efter matchen den här gången då? Orbaiz röda kan ju inte stå kvar i alla fall. Ett krokben kan väl aldrig bli rött?

Det gula Toquero fick när Zigic knuffar omkull honom känns ju också som en kandidat för att strykas.

Yestes röda var ju ett skämt om han inte sa nåt. Men det finns väl goda chanser att det kortet också försvinner.

I alla fall: domaren var ett stort skämt, men de tre poängen blir ju inte mindre sköna för det.
Athletic PedroYeste
2009-04-26 18:42
Rött igen, för Racing denna gång...

Spanska domare... mamma mia!
Athletic Julken
2009-04-26 18:38
Tidigaer bytte vi in Eneko Boveda, som gör debut?

Korten har verkligen haglar denna match. Nästan alla racing-spelare är varnade...
Athletic Julken
2009-04-26 18:37
Etxeita ut - Murillo in (pga skada) Murillo tar ett gult efter tre sekunder på plan.
Athletic Julken
2009-04-26 18:24
straffen såg riktigt billig ut, att Yeste blir varnad helt galet (om det inte var för snack, kanske?). Streamen är ovanligt dålig idag.

Ni åkte en racing-spelare också ut. 10 mot 10.

Läge att byta in kvicksilver som del olmo och ion velez?
Athletic PedroYeste
2009-04-26 18:22
Utjämnat i röda kort, Marcano i racing gör Yeste sällskap.
Athletic PedroYeste
2009-04-26 18:17
Nu 2-1 också...
Athletic PedroYeste
2009-04-26 18:16
Yeste drog tydligen på sig sitt andra gula kort och vi får alltså ytterliggare en utvisning...

7 Röda på 7 matcher är alltså facit såhär långt...

Rekord i idioti?
Athletic Etxeberria
2009-04-26 17:50
2-0 i paus! 11-0 i avslut enligt Athletics officiella.. Låter ju för bra för att vara sant.

Llorente verkar vara het. 1 mål och skapade straffsituationen.
Athletic Julken
2009-04-26 16:26
Athletics hemsida bekräftar startuppställningen.

Så det blir till att stream matchen idag och samtidigt med ett halvt öga se Getafe förhoppningsvis förlora mot Villareal. Espanyol-Betis? Får man önska ett kryss kanske?

Osasuna unnar man ju dock en seger, vilket känns ganska troligt med tanke på lagets formkurva.
Athletic Julken
2009-04-26 11:30
Då hoppas vi på en till seger idag, då.

Ocio avstängd och Ustartiz skadad (igen!!!) så Amorebieta och Exeita bildar mittlås. Vi kommer nog att starta såhär:

----------------Gorka--------------------
----Iraola--Exeita---Amorebieta---Koi----
----Lopez---Yeste----Orbaiz---Susaeta----
-----------Llorente---Toqueor------------

Bänken: Armando, Boveda (från BA), Del Olmo, Murillo, Ion Velez, Exteberria, Garmendia.

Racing var ju grymma senaste mot Atletico förra omgången. Dagen efter den matchen fick Atletico träna under polisbevakning! Hoppas vi slipper det. ;)
Athletic Joseba
2009-04-23 15:49
för övrigt sjukt skönt med en seger!!!!!!!!!!!!!
Athletic Joseba
2009-04-23 15:48
Jag kan inte för mitt liv begripa hur vi lyckas få minst en utvisad i var och varannan match. jaja jag vet att det upphävts avtämningar etc för feldomslut men det spelar ingen diciplinen känns bedrövlig det här året
Sevilla Quasi
2009-04-22 21:15
Ämne: Quasi

Vadå då, ha....
Menar du verkligen att Pepe hade rätt att sparka en liggande spelar i ryggen två gånger och att det var att komma billigt undan? Där håller jag inte med dig.
Athletic PedroYeste
2009-04-22 20:56
Ruskig träff Toquero får på bollen när han gör sitt mål, snyggaste Athletic målet i år ?
Athletic PedroYeste
2009-04-22 20:49
Ämne: Quasi

Vadå då, ha....
Skylla sig själv? Menar du att alla som filmar förtjänar 2 sparkar i ryggen?
Athletic PedroYeste
2009-04-22 20:47
Ämne: Tänkte bara fråga if....
Japp Yestes tilltag var idiotiskt och man både skäms och blir arg.
Annons: