/spanien/bilbao/forum/286.aspx/spanien/bilbao/forum/286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic oskar
2009-09-22 15:41
synd för ath-sevilla brukar vara bra..
..fast vi brukar alltid torska mot dem... utom möjligtvis i cupen då...

truppen till imorgon:
Iraizoz, Toquero, Ustaritz, Amorebieta, David López, Llorente, Yeste, Gabilondo, Armando, Susaeta, Iraola, Etxeberria, Gurpegi, Aitor Ocio, Castillo, Iturraspe, Muniain y E.Bóveda.

Ingen Javí men Iturraspe är tillbaka och Llorente flyger med!

Undrar om Bovéda från Bilbao Athletic även är def mittfältare!?
Athletic Julken
2009-09-22 14:27
Ja ni, visst petar TV4 Sport in 18.00-matchen på lördag. Och visst väljer de R**l M****d före vår match...
Athletic oskar
2009-09-22 09:49
För de vann flaggan vid roddtävlingen vid La Concha i Donostia..

"Los integrantes de la Sociedad de Remo Kaiku, flamantes ganadores de la bandera de La Concha, han querido dar su apoyo a la Fundación Athletic Club obteniendo el carné Club Athletic."

Viktigt att javí inte är skadad. Ännu viktigare att Llorente är hel.

Saknar bara en riktigt bra vänsterback, igen...

Blir tufft imorgon, historia kan skapas. Flera skallar blir nog lite tyngda av det. Hoppas att Caparrós roterar en del i starelvan. Vill nog gärna se 4-2-3-1 spel imorgon med två renodlade defensiva innermittar.

Vi möter ett desperat bottenlag som dessutom är nykomling..
Athletic Julken
2009-09-22 09:38
Jo, det lovade ju faktiskt Hussberg (?) men jag tror inte han kom till skott.

Skulle kunna varade där roddarna från Sestao, men varför bar han som gick först en vimpel som det bla stod Donostia på i så fall?
Athletic oskar
2009-09-21 08:50
För den som undrade vilka de grönklädda killarna var som sprang runt på plan innan avspark så ser det ju ut att vara roddklubben från Sestao. Se länk.

Tyckte, mellan barnskriken, att det var en kommentator som skulle ta reda på vilka de var... .-D
Athletic PedroYeste
2009-09-20 22:01
Match på onsdag igen, nykomlingarna Teneriffe står på menyn. Öborna fick 2 man utvisade i lördagens förlust, lätt Baskseger?

Nja lite lurig match men visst lutar det åt 3 poäng och 4 raka segrar i ligan!
Athletic Julken
2009-09-20 19:55
Aha, förstod aldrig att Llorente fick byta pga smällen han fick. Den sista meningen (i länken) tycks betyda att läkarteamet inte räknar med några allvarliga skador. Nån som kan bättre spanska som kan bekräfta det?
Athletic Julken
2009-09-20 19:51
Det blev ju onödigt spännande till slut med tanke på hur överlägsna vi var spelmässigt. Det var ju bara sista 20 minutrarna som Villareal spelade jämt med oss. Men tre poäng är tre poäng.

Vi tappade klart när Javi M gick sönder (hoppas, hoppas, hoppas att det inte var nåt allvarligt!). Yeste fick istället axla den där rollen han inte riktigt behärskar när det som minst behövdes.

Och så fick jag ju som jag ville innan matchen: se en debuterande Aketxe. Men när bytet skedde var det ju absolut inget man ville se. Farligt att plocka bort Llorente precis när vi började tappa vårt spelövertag. Aketxe är säkert en stor talang, men i den här matchen fullföljde han inga löpningar i offensiven utan avvaktade var en ev passning skulle hamna och han axlade inte Toqueros forwardsroll att aggressivt pressa och skära av ytor.
Athletic PedroYeste
2009-09-20 19:49
Svettigt på slutet...

Barcelona Napao
2009-09-20 19:35
Grattis till vinsten
Länktips: www.sport.es
Athletic PedroYeste
2009-09-20 18:04
Ämne: Riktigt bra halvlek.....
Du har nog rätt ang Muniain, låt han vila om han inte behövs.

Kör på ett tag till och om reslutatet står sig tycker jag vi borde ta ut LLorente efter 70-75 minuter..
Valencia rågi
2009-09-20 18:03
Atletic Bilbao spelar riktigt bra sedan att ni gör det mot Villarreal gör ju inte saken sämre.

Det som ändå är skönast är era fans. Nog de laget i primeran vars fans sjunger/låter mest utan konkurrens. Håller tummarna för Baskien i år.
Athletic Julken
2009-09-20 17:57
Riktigt bra halvlek. Llorente och fram för allt Toqeuro har varit så otroligt bra. Skönt att se David Lopez prestera också. Vilken fin högerfot han har.

(Din inför-rapport var förresten också grym, Peder!)

Ok, vad vill ni se för byten?

Jag ser som sagt gärna Aketxe. En debut är alltid kul. Kanske lika bra att spara "Bart" Muniain nu när Villareal-spelarna börjar bli riktigt griniga.
Athletic PedroYeste
2009-09-20 17:52
Underbar första halvlek, äger matchen totalt och kunde varit både 1 och 2 mål till!

Fick nog svar på min fråga om truppen var bred nog... :)
Athletic Julken
2009-09-20 16:58
Men att kriga kan löna sig bra mot Villareal. Hög press från start - det gillar vi!

(Bra inför rapport också på TV 4 Sport. Tycker produktionen blir bättre för varje säsong)

EDIT: typo
Athletic PedroYeste
2009-09-20 16:56
Ämne: Nära PedroYeste... :....
hahah ja fan bara ett fel, men vem kunde gissa att försäsongsfloppen Lopez skulle få spela...

Ett riktigt krigarlag idag till skillnad mot torsdagens elva...

Athletic oskar
2009-09-20 16:26
Nära PedroYeste... :-o

Skräll på högerkanten...

Iraizoz;
Iraola, Ustaritz, Amorebieta, Koikili;
David López, Javi Martínez, Gurpegi, Gabilondo; Toquero y Llorente
Athletic Julken
2009-09-19 20:45
I väntan på att någon från red ger en inför-rapport kan jag meddela att ungtoppen Aketxe (född 89) är uttagen i truppen till matchen mot Villareal.

(Mer info om Aketxe via länken)
Athletic Teodoro
2009-09-19 12:59
Idioti! Är vad det är, de extradomarna placerade i vardera straffområde är bland de sämsta idéer UEFA lagt fram. Straffar är de helt blinda vid, bollar som går över mållinjen missar dom med! Herreguud, de enda de gör är att ge målvakterna konversation samt vara i vägen och allmänt vara ett störigt objekt!
Athletic oskar
2009-09-19 08:48
jag tycker att vi skall maila dem och föreslå det. sporten@tv4.se borde kanske funka
Athletic Julken
2009-09-18 15:36
Grymt att få se en Europa League match på TV!

Hoppas bara att TV4 Sport tar sitt förnuft till fånga och byter ut tre avsnitt av "Totally Outrageous Behavior" mot Athletic-Sevilla den 26/9...
Athletic oskar
2009-09-18 13:09
snyggt!! Fast då är jag i Barcelona, hoppas att de visar den i Spanien åxå! Hoppas på en lördagsmatch med Barca... men med mitt 2009 flyt så lär den vara på söndagen.
Athletic AC
2009-09-18 12:49
Så var det klart att mötet med Werder Bremen 10/1 visas direkt på TV4 Sport!
Barcelona Napao
2009-09-18 08:50
Grattis till vinsten.
Länktips: www.sport.es
Athletic oskar
2009-09-18 07:58
Inslag om Iker Muniain i EiTB
Athletic oskar
2009-09-18 07:53
Tyskt torsammandrag från Baskarland...

Absolut inte offside på 3-0
Bra straff
Snygg volley till 2-0
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-09-18 01:12
Muniain nästa storstjärna!
Atlético zoran
2009-09-17 23:57
Ikers mål, kom precis in i sändningen efter att ha bytt kanal - men jag lyckades snappa upp det.

Vi får hoppas på att han blir en lika stor legend som Etxeberría, förhoppningsvis håller sig de äckliga piraterna borta från denna pärla. Otroligt kul att se en spelare av hans talang lyckas, speciellt då man följt honom under en lite längre tid.
Athletic oskar
2009-09-17 23:28
mål från alla grupper utom vår grupp... det var ju såklart så, de hadde ju bara hackande bilder ju... lol
Athletic oskar
2009-09-17 22:59
Målshow på TV4 Sport om ett par minuter. Hoppas få se några rödvita baljor då!
Annons: