/spanien/bilbao/forum/142.aspx/spanien/bilbao/forum/142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
isse rosell
2012-04-22 17:17
Iraizoz säker där bak
Athletic Joseba
2012-04-22 17:16
märks att det blir lite extra tryck framåt när Llorente kommer in, det vore tusan så skönt att ha två-noll i ryggen, alltid lurigt med uddamålsledningar
isse rosell
2012-04-22 17:03
bra att vi har en så pass bra back up till Llorente
Athletic Joseba
2012-04-22 16:59
trög start på andra av athletic, tur att racing är så tandlösa och att vi har lite flyt med avvinkningar
Athletic fllorentee
2012-04-22 16:32
Tooookeeeroo!
Postat via SvenskaFans-appen
Athletic Joseba
2012-04-22 16:31
overkligt vilka chanser vi missar, farligt att bara leda med ett trots att det känns extremt stabilt
Athletic Joseba
2012-04-22 16:10
sviiiiiiiiiit, Toquero vilket stabilt och behärskat avslut, grymt om vi kan plocka en trea idag
Athletic Notrica
2012-04-22 16:09
Så skön öppning på matchen!
Athletic Gernika
2012-04-22 13:27
@oskar:

Eller så kan vi ju hoppas att Barca är slut... Dom vinner aldrig en match till...
Athletic oskar
2012-04-21 22:10
Inge bra resultat för oss i el classico

nu lär barca komma extra laddade till cupfinalen.

håller alla tummar jag har för att de klarar av att vända mot chelsea!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-21 01:50
Kom igen nu och visa Portugiserna vart skåpet ska stå!

Ni tar det i returen! 2-0 :)
Lycka till!
Athletic Joseba
2012-04-21 00:29
Om vi ändå pratar respekt och förståelse mellan lagen så tycker jag det är stor respekt till Portugal-skribenterna som kan se förbi min något bittra kommentar om att Sporting bara försvarar och istället se andemeningen i det jag skriver.
Håller till viss del med dom som säger att vi inte presterade på det vis att många spelare inte kom upp i maxprestation och att man framförallt inte löpte så mycket som krävdes, det här unga laget måste verkligen spela på topp om man ska vinna på den här nivån.
Man får dock inte glömma att Sporting gjorde oss dåliga med sitt diciplinerade försvarsspel och sina sylvassa kontringar och med en fantastisk Diego Capel som tydligen gick till Sporting för "typ inga pengar alls" vilken förlust för la liga.
Kul också att inte bara spelarna utan även klubbens supportrar varit goda ambassadörer för Athletic under den här Europa-säsongen.
Också kul att se att dom fem senaste matcherna i EL som Athletic spelat i EL varit snabba och tuffa tillställningar men ändå rena. Tror det är bra för många att se att fotbollen som spelas av många lag i den Spanska ligan är något helt annat än det man får se två ggr om året i El Classico. Och då menar jag såklart det fula bråkiga och tjaffsiga spelet, inte ens jag som Athletic supporter kan ju se förbi det faktum att Real-Barca utan bråk och filmningar är bland det mest högkvalitativa man kan se på en fotbollsplan just nu.
Spanien Luis (SCP-Red)
2012-04-20 23:16
Vill passa på och lovorda Bilbao supportrarna igår på Alvalade.
Innan matchen fanns det tecken på att det skulle kunna bli oroligt på Lissabons gator och främst runt Alvalade. Men vi fick bevittna precis tvärtom. Det fanns en ömsesidig respekt supportrarna emellan.

Det visades tydligt när Juve Leo under halvtid visade upp en banderoll med deras supporter som avled för någon vecka sedan och orden RIP på. Bilbao supportrarna svarade genom att efter matchens slut applådera vårt lag, det trots att dom precis förlorat, men även började skrika "Sporting". Det vart ännu tydligare när två medlemmar från Juve Leo överlämnade banderollen till deras supportrar då ropen vart högre och starkare.

RESPECT!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-04-20 09:51
@Joseba:

man ska aldrig bry sig om vad Lundh säger....den mannen har fan inte koll på något, som jag ser det var 1'a halvlek 50/50 sen börjar vi andra bäst, sen efter ert mål tar ni över helt, men efter bytena tar vi tbx kommandot

väldigt "ren" match igår....hade jag inte redan haft ett annat lag i spanien sedan 1989 hade jag nog varit en fan till er nu efter att ha sett ert lag denna säsongen.

fast jag hoppas ju såklart att ni gör en dåligt match om 6 dagar ;)
Athletic PedroYeste
2012-04-20 08:49
Hyfsat resultat men mer oroande att man gjorde en av säsongens sämsta matcher i en så viktig match. Susaeta och muniain var katastrofalt dåliga. Bolltapp och felpass matchen igenom och väldigt förvånad att de inte byttes ut tidigare. Susaeta var ju dessutom direkt orsak till kvitteringen ... Nej bara att glömma det här så tar vi dem nästa vecka! Rotation i helgen?
Athletic oskar
2012-04-20 07:54
Bytet Herrera mot San José hjälpte Sporting rätt rejält. Vi skall vara mkt nöjda med resultatet. Närmare 4-1 än något annat. Returen blir sjukt svår men vi måste ju kunna lira bättre än igår. inte bra att Oscar e avstängd.
isse rosell
2012-04-20 07:17
surt med förlust men vi fick ett viktigt bortamål med oss
Athletic Joseba
2012-04-20 01:41
vet inte om SJ var risigare än nån annan, däremot så erkände Bielsa det taktiska misstaget att byta ut mittfältare mot försvarare för att försvara ledningen vilket ledde till att laget föll ihop
Athletic fllorentee
2012-04-19 22:59
Nä egentligen ses ju 1-2 som ett OK resultat i såna här sammanhang men klart att det känns tungt när laget spelar så dåligt i en så viktig match..

Man kunde se att San José har inte världens bästa självförtroende just nu. Lite trött på att se han bytas in då det blir kaotiskt varenda gång.
Athletic Joseba
2012-04-19 22:55
besviket men inte helt omöjligt utgångsläge
Athletic fllorentee
2012-04-19 22:40
vafan gör försvaret? galet passivt
Athletic Notrica
2012-04-19 22:37
Helvete. Vi borde spela för 1-2 och kanske är det värt att ta en 2-1.
Athletic Joseba
2012-04-19 22:35
jävlar, ja inte helt oväntat dom har sett tunga ut men dom måste fortsätta framåt så vi får fler lägen
Athletic fllorentee
2012-04-19 22:35
fan
Athletic fllorentee
2012-04-19 22:30
Muniain har ju fått en helt ny roll idag, därav så är han inte med i spelet riktigt..

Otroligt att det är vi som spelar fotboll medans Sporting har hela laget hemma när de ligger under med 0-1 på hemmaplan.....
Athletic Joseba
2012-04-19 22:23
så nära, känns ju faktiskt som han placerar den förbi målvakten, lite mer ytor nu, jag är fortfarande nöjd med oavgjort försöker jag intala mig för att inte gå sönder av nervositet
Athletic fllorentee
2012-04-19 22:18
NEEEJ AMOREBIETA!!
Athletic fllorentee
2012-04-19 22:18
Blir så extra glad över att det är Aurtenetxe! Lite utav en favorit för mig!
Athletic Joseba
2012-04-19 22:16
aurtenetx av alla människor, vi saknar förresten en hundraprocentig Iker, dessvärre måste jag säga det, jag som i vanliga fall är en stor iker-fan
Athletic Joseba
2012-04-19 22:14
galet viktigt och bra!!!!!!!!!!!!!!!
Annons: