/spanien/barcelona/forum/9879.aspx/spanien/barcelona/forum/9879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2012-09-03 09:23
Tack Basaric, kom in hit och märkte att nivån på forumet helt har sjunkit i botten. Song kommer troligtvis aldrig kunna peta Busquets, men tror de kommer spela samtidigt i svåra bortamatcher där man inte enbart satsar offenIivt. Tror också att Song kan få spel istället när ledning jagas då han är mera kreativ och bättre på att hitta det oförutsedda än Busquets, som dock inte ska underskattas där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
Kul att b-laget tog en trepoängare hemma senast hemma och att de höll nollan.

Gillade inte uttalandet av Eusebio dock där han tycker att Deulofeu ska spela mer för laget och åter bänka honom och ge honom en kvart.

Han har ju varit bland de bästa i inledningen av säsongen.Kul att Grimaldo spelade och Araujo var skaplig.Vill gärna se mer av Dongou dock.
Barcelona B-Guden
@Blaugrana1990:

Tack gode gud att du inte harr ett dugg att säga till om i Barca, haha peta Busquet, bara p12 som inte sett hans storhet. Vilken supporter.
Barcelona Deulofeu
2012-09-03 09:17
Unicef

Jag skulle vilja lägga dit Alves när han är borta saknas han något enormt.Han är grym på det mesta världens överlägset bästa högerback.

xoro international

Song är ju klockren men spelet går mycket långsammare med honom på plan med Busquets klickar vårt spel på ett helt annorlunda sätt.Song ser riktigt bra ut och är en spelartyp vi saknar.Det är ju perfekt som igår att kunna slänga in Busquets eller Song nät matchen ska stängas.

Jag tyckte dock att man såg busken på Alexis plats i början och det är ju lite konstigt.

Busquets är bättre för Barca än Song alla dagar i veckan.Däremot är Song bra för Barca och Busquets.Tycker Song är en suverän värvning som passar fint in bättre än jag trodde.

Hans sätt att ständigt passa rätt och vinna boll gillas skarpt liksom hans fysiska närvaro.Cool frilla har han med ; )
Barcelona Unicef
2012-09-03 09:07
De finns 4 spelare i dagens Barca som alla som sett en fotbollsmatch och är så när som normalt begåvade skulle ta ut först i sitt lag, de är Messi Xavi Iniesta Sergio,B. I vilken ordning spelar mindre roll, men de här är Taket på Huset, bladen på Blomman, årorna till båten...
Barcelona xoro international
2012-09-03 09:04
Busquet kommer för evigt att vara bänkad song har kommit hur gärna du än vill tro så ser det mörkt ut på "hans" position dax att inse kompis att det är Game over . Du kan inte lägga handen på hjärtat och säga att han är bättre än song ? Med song får vi en ny motivation i laget . Rip alla busquet fans
Barcelona Deulofeu
2012-09-03 09:02
Det är ju så här Mourinho alltid spelar med sin största stjärna Ronaldo är ju nästan aldrig skadad förutom vid denna tidpunkten var det inte samma förra året det känns igen iallafall.

Han vill inte skicka vissa spelare på landslagsläger.KOnstigt kan man tycka då Mourinhoe själv verkoligen vill Portugals bästa.(När det inte drabbar hans egna intreswsen vill säga)

Ronaldo är säkert sur på Karanka,Coentrao och Marcelo med jag tror orsken är att han inte fått ett nytt superkontrakt som många andra spelare har erbjudits.

Modric var otäckt bra igår.

Skönt för Adriano att göra en bra match igår och bli hjälte.Tycker det är kul att Alba får spela så han kommer in i laget men gillar inte att se Adriano till höger när vi har Montoya.

När vi har i princip två spelare per position måste man visa förtroende för de båda varför är de annars med i a-truppen?

Dags snart för Montoya och Bartra att få spela lite.

Jag är mycket nöjd med 9 pinnar allt annat spelar just nu mindre roll.Säsongen har precis börjat nyförvärven är klara att starta matcher.Alexis ser återigen bra ut.

Ska man hitta smolk just nu så är det Fabregas han skapade ändå två lägen och målen kommer snart tycker det ser riktigt bra ut.

Landslagsuppehåll och sedan den tuffabortamatchen mot Getafe och sedan cl debut mot Moskva hemma kul!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-09-03 08:17
Xoro Ditt inlägg var rätt så otydligt men För det första sluta skriv "song-kingkong" då det bara blir stelt som fan och jag tvivlar på att song själv skulle uppskatta det namnet. BUSQUETS ska ska stanna i vår startelva i tio år framöver orkar inte ens förklara varför men testa att faktiskt titta på han under en match så ska du se. Ironiskt sen att du hyllar spelaren som underpresterat mest hittills i år. Tänker inte ens svara på blaugranas inlägg. 100% troll Slutligen, angående det där med ronaldo så tror jag att lämna real grejen är skitsnack. Han kommer inte att lämna på ett par år, det måste handla om något annat. Känns ologiskt att han skulle vilja lämna, det lät som att han var väldigt nöjd med sin situation i både Portugal och Madrid på uefa-lottningen förra veckan.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-09-03 08:07
Xoro - Sluta skriv som ett sär. Där fick du din varning. Skriver du så igen så kommer jag spärra dig.
Barcelona xoro international
2012-09-03 07:48
Äntligen visar sanchez sin rätta jag och alla tvivlare kanske ska sattsa på schack . Bousquet saknat? Hellll nooooo må hoppas att song "king kong" sänder honom till b-laget jag tycker bousquet förtjanade spela d sista 10 en bra avsked av en soppa . Nu landslags uppehåll må adriano vila hårt han behövs hela året fitt4fight . Anti-bousquet
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-03 04:34
gjw Co-sign brother. Tito bygger något stort. Vänta o se säger jag bara :-D
Barcelona grande jw
2012-09-03 04:28
Har aldrig sett någon göra bort sig så mycket som Blaugrana nyss gjorde. Ärkepucko. Du är glad för Peps avgång och hoppas Busquets blir bänkad framöver samt skyller alla våra nederlag det senaste året på EN spelare?! Jag vet inte om du blev tappad som liten eller om någonting annat gick fel i din uppväxt. Men vi som hållt på med lagsporter, eller bara har lite vanligt vett i skallen vet att man både vinner och faller som ett LAG. Man skyller inte på en enskild individ. Då håller man på med schack eller backhoppning istället. Sen borde du få en bann bara av att kritisera Pep på det sättet du gör. Läs på lite för Guds skull. Kritisera spelare kan man göra men du har nog skrivit det mest ointelligenta jag läst hittills. Hade jag inte sett dig förut här hade jag trott det det varit Kaljic eller någon annan iq-befriad som var sugen på att trolla lite.
Barcelona LeoMessi
2012-09-03 04:02
Blaugrana1990 För mänsklighetens skull så hoppas jag att du trollar. Ditt inlägg måste vara bland det dummaste jag har läst.
AndreD - General pardon
2012-09-03 03:35
Blaugrana1990

Och du är, låt mig gissa 12 år gammal och precis börjat hålla på Barca?
Blaugrana1990
2012-09-03 03:29
Det som däremot är positivt är Alex Song. Med honom så kan vi äntligen ha sen spelare i laget på en position som varit vår akilleshäl i många år. Nu kan vi ha Sergio Busquets där han hör hemma (på bänken), slippa se honom första-elvan och satsa på Song, alternativt Mascerano som defensiv mittfältare efter att Tito frisknar till vad gäller Mascheranos position i laget.

Blaugrana1990
2012-09-03 03:23
Gabriel

Intressant att du noterade det med Mascherano. Jag själv är övertygad om att vi inte kan vinna CL med honom som mittback för han är värdelös i den positionen. Jag flippade ur på detta forumet efter att vi åkt ut mot Chelsea i semifinalen då jag visste att det var på grund av Mascherano vi åkte ut.

Jag krävde direkt Guardiolas avgång och blev glad då han avgick. Nu har vi Tito som verkar ha tagit steget ännu längre och spela med Mascherano varje match.

Jag orkar inte längre irritera mig eller engagera mig över detta. Detta är tränare som tjänar miljoner kronor per år, som tränar och följer laget varenda dag. Om dem ska hålla på, på detta sättet som om dem vore amatörer, så visst. Det är dem som ansvarar för detta laget och dess laguttagningar.

Men då får man också ta sitt ansvar. Åker Barca ut igen i CL på grund av Mascherano som mittback, då ska även Tito göra som Guardiola och försvinna. Vad mig gäller så kan vi ha nya tränare varje år, om dem envisas med att spela Mascherano som mittback.

Man gör bara inte så. Man gör inte sådana inkompetenta saker, oavsett vilket jobb man har. Har man jobbet som fotbollstränare så gör man inte sådana inkompetenta saker som att spela en spelare som Mascherano som gör bort sig vartenda match, som mittback.

Vi åkte ut mot Chelsea på grund av Mascherano, höll på att åka ut mot Milan i kvartsfinalen på grund av honom. Vi förlorade El-clasico på grund av honom i förra årets hemma-match i ligan. Nu förlorade vi i supercupen tack vare honom, han var fullständigt värdelös i den matchen.

Vi kommer inte heller vinna CL med honom som mittback.
Barcelona Gabriel
2012-09-03 02:39
Coach pep.

Alltså egentligen handlar inte min reaktion så mycket på enstaka spelarmisstag likt Pique och Mascheranos mot Real sist. Jag är mer trött på hur förvirrad Mascherano verkar angående positionsspelet. Han går upp alldeles för långt ibland och lämnar ett stort hål bakom sig för en osäker Pique att lösa på egen hand, något han inte gör speciellt bra med den formen han är i just nu.

Vad jag också irriterar mig på är att lag kan skapa så otroligt enkla målchanser mot oss genom att bara tjonga upp en boll mot våran backlinje. Vi ser ut som yra höns medans ett vanligt lag bara nickar undan en sån boll. Det är rent ut av pinsamt att ett lag kan skapa en målchans emot oss genom att motståndarlagets målvakt skjuter upp en hög boll mot våran backlinje - vi får ju panik!

Aja, jag är lite väl överdramatisk nu och självklart ser det ljust ut med tanke på att vi vunnit alla matcher hitills och Real ligger 5 p bakom. Men jag vill fortfarande se en grov förbättring på mittbackarna framöver, haha.

Godnatt!
Coach pep.
2012-09-03 02:31
EXTRA: Ronaldovaka med Dr. Phil!

EXTRA: Madrids ultras skänker sina tillhörigheter och pengar till Ronaldo för att uppmuntra
Coach pep.
2012-09-03 02:26
Det sägs att de bjudit in Oprah och Dr.Phil till Puertan för att diskutera Ronaldos psykiska hälsa.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-09-03 02:15
Det sägs att C.Ronaldo är upprörd över att hans lagkamrater inte står 100% bakom honom precis lika mycket som Messi har alla bakom sig och har deras stöd!

Herregud hur barnslig kan man vara? helt sjukt lågt!
Coach pep.
2012-09-03 01:44
Gabriel

Nej, men jag menar bara att du kanske är lite överdrivet pessimistisk ändå. Fine, du har väldigt höga krav likt den klassiska culén men jag tror inte det är så jäkla farligt egentligen. Vi är alla lite skärrade efter de upprepade misstagen i Supercup mötet men man får inte dra för stora växlar av det. När spelarna är varma i kläderna lite längre in på säsongen kommer vi inte se sådana amatörmässiga misstag avlösa varandra.

Sen tror jag det finns en till faktor som spelat in i det här och det är Tito. Jag känner inte att han är lika taktiskt begåvad som Pep var, även om det är hårt att bedöma redan. Jag gillar hur Tito anfaller, men inte riktigt hur han försvarar. Vi har sett Busquets väldigt högt upp i plan istället för att vara nere och skydda backlinjen till exempel. Mot Madrid uppstod alldeles för stora luckor runt hela mittfältet.
Barcelona Keite
2012-09-03 01:42
Ronaldo fick väl en smäll? Tror knappast isf att han muta Granada spelaren med tex, 10 kg hårvax?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-03 01:35
Nu vet jag ingenting om saken och bara spekulerar, men kan inte Ronaldos utspel bero på att han måste fejka skada för att inte spela med Portugal nästa helg? Känns lite konstigt att han blir skadad när de avgjort en match och det är landslagsmatch nästa helg med tanke på att Real har såpass svår grupp i CL och vill vila honom!
Barcelona Blaugrana91
2012-09-03 01:34
Stackars alla Realfans om Ronaldo lämnar, han är ju orsaken till att x-antal personer i Puertan håller på Real. ;)
Barcelona Gabriel
2012-09-03 01:30
Coach pep.

Oavsett vilken energi jag än sprider inne på ett forum i Sverige, positiv som negativ, så är det knappast något som kommer påverka hur laget presterar så jag kan inte se hur det skulle spela någon större roll.

Faktum är att det är rätt så frustrerande eftersom jag var medveten om det här problemet inför säsongen men likväl inte heller kunde hitta någon lösning på det eftersom det är birst på bra, tillgängliga mittbackar på marknaden.

Det enda man kan göra är att hoppas på att Pique rycker upp sig ordentligt och att Mascherano får några lektioner i positionsspel som mittback.
Barcelona MissyaPep
2012-09-03 01:26
Pass på flickan Cristina. Han gråter över priset som Europas bästa spelare när Kungen Iniesta fick ta emot den framför hans fula och kaxiga ansikte! Så skönt! Cristina cristina sånt skönt namn haha!
Barcelona Gabriel
2012-09-03 01:26
Rätta mig om jag har fel men Real Madrid har väl inget med röstningen att göra. Om jag förstod det hela rätt så var det journalister runt om i hela världen som röstade fram Iniesta till vinnare, eller?

Vad jag kan tänka mig är att han stör sig på att Karanka tyckte det var positivt för spansk fotboll att Iniesta vann priset. Något annat kommer jag inte på men någon annan får gärna fill me in så att säga.
Coach pep.
2012-09-03 01:24
@Gabriel:

Jag förstår din poäng men vi sitter alla i samma båt och det blir inte bättre av att sprida negativ energi. Mascheranos positionsspel är inte av det bästa slaget men han har andra styrkor istället som sin reaktionsförmåga och världens bästa glidtacklingar som kommit väl till hands förut. Ikväll var han faktiskt bra och tvärtemot vad du verkar ha uppfattat så uppfattade jag att han till och med var bra i luftrummet. Om Pique rycker upp sig och blir lite mer samspelt med Masch är jag säker på att vi har ett fullt dugligt mittbackspar. Ikväll blev det spikat att Masch är permanent mittback och att Song är Busis ersättare så det är bara acceptera läget och hoppas på det bästa.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-09-03 01:20
Cristiano Ronaldo: "I didn't celebrate my goals because I'm unhappy with some people. They're in the club and know who they are"

Kanske för att de röstade på Iniesta i torsdags?

Haha jävla pajas går ut och gråter ut för median! Fjortis beteende!
Barcelona Mascherano
2012-09-03 01:14
Radiostation: ”Ronaldo vill lämna Real Madrid”

Enligt spanska radiostationen Cadena Ser ska Cristiano Ronaldo ha sagt till Real Madrids president Florentino Perez att han vill lämna klubben.

Efter Real Madrids match mot Granada fick Ronaldo frågan varför han inte firar sina mål och han svarade då att det är för att han är ledsen, utan att gå in på varför han var ledsen. Och efter matchen gick en TV-journalist ut och sa att Ronaldo hade gråtit i omklädningsrummet efter vinsten mot Granada där han gjorde två mål

Annons: