/spanien/barcelona/forum/9781.aspx/spanien/barcelona/forum/9781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-12 08:49
Deuolfeu

Den där elvan känns inte rätt borta mot Getafe. Vi behöver Busquets och Iniesta/Xavi på mitten. Det här är inget tillfälle att testa både Thiago som nyss kom tillbaks från skada eller Song som ensam pivote. Anfallet ser dock bra ut, Messi och Pedro är båda givna och det kanske är dags för Villa att starta nu? I backlinjen ser jag helst inte Bartra från start. Gärna Mascherano där.

Något man skulle kunna testa dock är att spela med både Song och Sergio för att få mer kraft på mitten. Busquets i sin vanliga roll och Song i en Keita-roll där han får löpa mycket både offensivt och defensivt.

Valdés;
Alves, Mascherano, Puyol, Adriano;
Song, Sergio, Iniesta;
Pedro, Messi, Villa

Iniesta och Messi får då ett stort ansvar i speluppbyggnaden. Messi måste droppa ner mer än vanligt vilket gör att Villa passar in bra i den här matchen. Villa och Pedro som falska yttrar men som drar sig in i banan när Leo droppar. Då kan även Song ta djupledslöpningar in i straffområdet.

Hur som helst lär det bli en tajt match där egentligen bara vinst spelar någon roll. Matchen kommer troligen likna den för tre veckor sedan på Reyno De Navarra, där såg vi till att trots dåligt speländå ta tre poäng. Oerhört viktigt att det blir en liknande utgång imorgon för jag kan inte se att vi skulle köra över Getafe direkt.
Barcelona Deulofeu
2012-09-12 08:31
Landskamperna är över för denna gången och vi verkar inte ha några skador vad jag vet om.

Stackars United som fick RVP skadad de har ju redan Rooney skadad och i veckan är det champions league.

Vad tror ni om startelvan på lördag kväll då?
visst det är lite farligt Getafe vill verkligen vinna mot oss men jag tycker våra reserver är tillräckligt bra vad sägs om.

-------------Villa-----------Messi------------Pedro

-----------------Thiago---------------Fabregas

---------------------------Song-----------------------

Adriano--------Puyul-----------Bartra--------Alves

------------------------Valdes---------------------------

Ingen i den startelvan gjorde 90 minuter i senaste landskampen tycker laget ser riktigt slagkraftigt ut.Det är dags för Villa nu.

På tvitter står det att både Thiago och Puyul är tänkta startspelare på lördag.

Två matcher på två dagar 6 poäng ett måste.Vi måste hålla avståndet till Madrid som vi fått till skänks samt få en bra start i champions.

Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-12 07:14
Mäktiga messi

S3 galaxy
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-12 05:43
Argentina tar sig till VM och det är de viktigaste. Man leder gruppen och kommer med stor sannolik vinna den oxå,

Tabell och spelschema i länktips.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-12 05:36
God natt alla Cule . måste hålla med vilken Jävla dålig pissnivå domaren hade . men 1-1 borta mot Peru o dåligt genomförd match av Argentina det är ett bra resultat för Argentina.
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2012-09-12 05:26
LeoMessi

Ja håller med , domar kanske blåste typ 50 frisparkar i hela matchen herregud vilket jävla pajas spel det va alltså, bedrövligt spel av Argentina idag , dom ska va glad dom gick hem med ett kryss där

Peru spelade riktigt bra, och dom va nära 2-1 och 3-1 än va Argentina va
nej hemskt spel idag . hoppas på bättre spel nästa gång och att spelarna ger 110%.
Barcelona LeoMessi
2012-09-12 05:20
Dom sydamerikanska domarna är precis lika dåliga som i Spanien. Dom är inte konsekventa för fem öre.
Barcelona LeoMessi
2012-09-12 04:39
En sak jag har märkt när jag har kollat på det sydamerikanska kvalet är att dom spelar riktigt jävla fult och tjafsar med domaren konstant, till och mer än i Spanien.
BARCA-més que un club
2012-09-12 04:15
Skönt med kvittering innan i slutet av första halvlek 1-1 viktig

hoppas vi får ordning på spelet nu fan för mkt slarv i spelet hos Argentina

Vamos :)
Barcelona LeoMessi
2012-09-12 04:05
Vad spelar Messi på för position? Känns som att han spelar som en innermittfältare
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-12 04:03
GoooooooooooooooooooooooooooL
Barcelona LeoMessi
2012-09-12 03:48
Haha härligt försvar av Argentina. Men krossen var väldigt bra
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-12 03:29
oj vilken Jävla skön straffräddning
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-12 03:23

Nu är det dags för Messi =)
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-12 03:20
BARCA-més que un club (Barcelona) 2012-09-12 02:57 Japp jag ska se den väntar på avsparken kollade att den går igång kl:3:25 om det nu stämmer. ja matchen börjar 03.25 . man måste hålla sig vaken för Messis skull
BARCA-més que un club
2012-09-12 02:57
@Mäktiga Messi:

Japp jag ska se den väntar på avsparken kollade att den går igång kl:3:25 om det nu stämmer.
Coach pep.
2012-09-12 01:13
Loggar in och ser att den årliga Fifa sjukan dragit igång. Ughh, men annat vore väl konstigt. EA och Fifa är ungefär som Apple, dvs stöld, licens och monopol. De lockar med massa ytligt bullshit och fördummar människor till den grad att de inte förstår bättre och tillslut går alla omkring med en iFån samt Fifa och tror att dessa produkter är bäst bara för att alla andra köper dem. Amerikansk imperialism och masshypnos. Skenet bedrar, mina vänner. :P

Så gör er själva och världen en tjänst och köp Pes istället, för helvete.

God natt.
Barcelona Deulofeu
2012-09-12 01:06
Orkar nog inte vänta på Messi men lirar lite FIFA så man får se...
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-12 00:55
är det någon som ska se Messi o co mot Peru ?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-11 23:43
Demot kommer förmodligen ut imorgon när det blir en systemuppdatering för playstation-network. Brukar alltid uppdateras på en onsdag. Hoppas dock att jag har fel.:)

Är ni desperata för att få spela, gör ett USA-konto och ladda ner demot. Där är det tillgängligt,

BREAKING NEWS: Demot kommer vara tillgänglig att ladda ner 22:00 - 02:00, enligt rykterna.

Sorry, men detta är ju fotbollsrelaterat? :D Aja blir mitt sista inlägg om FIFA 13 demot.

Undrar ni något, PM:a!
2012-09-11 23:34
Ja det kan du. Pre-order alltså...

Haha, så lite så :)
Barcelona Cataloniaboy
2012-09-11 23:29
Tack för att du tar dig tid att svara förresten! :-)
Barcelona Cataloniaboy
2012-09-11 23:29
Så man kan alltså köpa hela spelet redan nu? Lär ju dock kosta mer på PS än i affären om 2-3 veckor.
2012-09-11 23:23
Cataloniaboy

Pre-order, själva FIFA 13 :) men den får du då 27/28 September.:)
Barcelona Cataloniaboy
2012-09-11 23:21
Jag letade i PS men hittade bara "FIFA 13 699 kr (tror jag)". Någon som vet vad det är?
Barcelona Deulofeu
2012-09-11 23:20
Jobbigt det är alltid såhär!

Får väl kolla senare ifall någon lyckas får ni gärna skriva det tack.
2012-09-11 23:17
Det kommer dröja någon timme tills demot kommer ut för oss PS3-lovers. Eller så kan det dröja tills imorgon. Demot har varit tillgänglig för Xbox360-användare I guess.

Förvänta er inte så mycket från demot, fram tills 27 september kommer de fortsätta utveckla spelet och göra det bättre.
Barcelona Deulofeu
2012-09-11 23:17
FIFA till Ps3 är inte ute ännu demot finns inte i ps store...
Barcelona Cataloniaboy
2012-09-11 23:13
Demot finns inte på ps3.
Barcelonistas
2012-09-11 23:10
FCB_Cule - Vad kör du på? Ps3, Xbox eller Pc? Om du har Ps3 så är det bara och gå in på store och ladda ps store och ladda ner skiten.
Annons: