/spanien/barcelona/forum/9775.aspx/spanien/barcelona/forum/9775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-23 02:45
Rivaldo_gudarnas gud

Neymar har inte imponerat på mig de gånger jag sett han spela i landslaget t.ex. Får se vad som händer när han kommer till Europa.

Neymar är en fantastisk fotbollsspelare å se på, men tycker också han är lite, lite överskattad.

Men varför köpa en Porsche och använda den som en Fiat? :P
Tror du helt ärligt att Neymar kommer ha den friheten i Barca som han nu har i Santos?

Men men, vi får se vad som händer.

(Kommer inte svara mer ang. denna diskussion.)

Bona nit! :)

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-23 02:43
!Sergio_ Busquets!

Tack så mycket för videon kamrat. Ray är bäst!!
Försök att vara aktivare här på Les Rambles. Du är en av forumets lagkaptener :)
Coach pep.
2012-09-23 02:41
Hade vi mött ett lite bättre lag än Granada hade vi inte tagit några 3 p ikväll. Granadas anfallsspel var väldigt uddlöst men ändock var det bedrövande att återigen se hur sårbara vi är mot kontringar, särskilt med Song och Masch. Det där kommer inte att hålla i längden. Båda är brytningssäkra men ingen av dem vet vad positionsspel betyder och därför kan jag inte begripa hur Bartra lämnas helt utanför i en sådan här match. Frågan är om Bartra inte är bättre än både Masch och Song som mittback. Dock så var det ganska coolt att se Song som agerade back, mittfältare och anfallare och allt däremellan i den här matchen, men det är en annan femma.

Senaste två matcherna har laget visat upp lite av "chill" attityden vi såg i borta matcherna förra säsongen som kostade oss ligan, men det är såklart ett styrkebesked att vi vinner tillslut igen. Det var värt 80 minuters undermålig fotboll för att uppleva Xavis sagolika träff som var ett riktigt konststycke.

Såg att vissa klagade på Messis attityd och ovilja att springa mera. Själv tycker jag det var ballt att se hans "bossiga" attityd. Trots att han är äldre än mig så har man sett honom växa upp från pojke till man. Tycker det är bra att han visar lite temperament. Anledningen till att han sen inte rör på sig lika mycket längre tror jag är för att han ska konservera så mycket energi som möjligt. Messi rör inte på sig särskilt mycket utan boll och ska ha den serverad på fötterna, så fungerar hans spelstil numera. Han har lite friare tyglar än sina anfallskollegor.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-09-23 02:41
Edit: Såg att videoklippet blev privat nu på efterhand, sorry

Försöker hålla den "oskrivna lagen" levande.

Här har ni highlights på gårdagens match med allas favoritkommentator, Ray Hudson

Barcelona grande jw
2012-09-23 02:21
Sedan måste man ju sitta och småle lite när man läser i Puertan där man målar upp Messi som djävulens påfund som förstör spelare på löpande band och är en otroligt hemsk människa.

Är det därför varenda klubb på hela planeten hade dödat för att ha honom i sitt lag? Blir liksom så otroligt komiskt när världens bäste spelare, som normalt sett verkar vara en otroligt jordnära och godhjärtad person gör någonting "oväntat" och ryter till lite.

Jag tror inte incidenten med Villa var något personligt för fem öre. Det var en blandning av frustration, irritation och vinnarskalle som förmodligen fick bägaren att rinna över när man kört fast mot ett skitlag som Granada. Då hade Villa oturen att vara den personen i just den situationen.

Finns otroligt många i fotbollsvärlden som jobbat eller spelat med Messi och poängterat hur stor vinnarinstinkt den killen har. Att man ryter till i stridens hetta då är ju verkligen inget personligt. Som tur är tog Villa det som en man och blev inte "ledsen" och började gråta i media som en viss annan iallafall.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-23 02:18
En grej till. Tackar vår store kapten för hans fenomenala balja. Skulle vi inte vinna den här matchen, vilket var väldigt nära, så skulle alla snacka om Messi - Villa incidenten. Men seger är det som alltid rankas högst. Och det fixade vi.
Barcelona oxfilé
2012-09-23 02:07
Vår käre Henrique Adriano Buss målade tidigare idag för sitt Palmeiras borta mot Figueirense.
Barcelona Keite
2012-09-23 02:02
Målen i HD
Barcelona Messidinho_10
2012-09-23 02:01
Dåligt utav Messi att ge Villa en sån utskällning mitt på planen när hela världen kollar på, även om man förstår honom. För tittar man på sekvensen noga så hade Villa kunnat släppa fram bollen enkelt och inte leka egoist o försöka själv. Hur som helst gillar jag inte alls såna gester och hoppas att det var sista gången man såg Messi göra det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-23 01:51
Messi kanske fick reda på att han ska få en dotter =-O Dålig skämt jag vet. Jag tror Leo skulle prestera bättre om han ibland spelade som han gjorde tidigare - Högeranfallare. Han är ju alltid farlig när han skär in rätt med sin vänsterfot men han stoppas så lätt när han enbart spelar centralt. Det är bara att fälla honom när han har ferrari farten centralt på plan.
Barcelona grande jw
2012-09-23 01:40
Om mindre än en månad har Antonella tryckt ut den lilla ungen och då kommer vi få se Messi skina som aldrig förr på fotbollsplanen. Klart det finns många blandade tankar i hans huvud nu. Det löser sig. Så otroligt skönt med 3 poäng idag.

Song skötte sig faktiskt helt ok men detta är inte någon match man kan bedöma honom på ett fullvärdigt sätt då Granada var helt okapabla till att anfalla eller ens sätta press på våran backlinje. Hade dom satt sitt friläge t.ex hade nog alla här tyckt annorlunda ikväll.
Barcelona Keite
2012-09-23 01:27
@,Sami:

eller så här
,Sami
2012-09-23 01:19
Så här vill man se Barca!
Barcelonistas
2012-09-23 01:04
Fan det där får inte hända, Messi borde chilla lite nu!!!.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-09-23 00:57
Culé - Messi y Alexis //
"Helt ärligt, vad skulle Neymar tillföra? Minns ni Alexis i Udinese,han var en riktig dribbler likt Neymar. Men kolla Alexis nu, dribblar han? När han väl kommer förbi sin försvarare blir jag mållös. Så hur tror ni det skulle gå för Neymar hos oss? Inte så bra, va?"

Sanchez Har aldrig varit som Neymar! Drömmer du eller? Neymar har gjort saker i Sydamerika som ronaldinho inte ens klarat av i sina drömmar i samma ålder. Brasilien å Sydamerika har aldrig haft en så överlägsen spelare sen pele spelade i santos! Det är en fakta baserad på statistik och kvalité. Går ej ens att jämföra Neymars talang med Sanchez . Det är på en helt annan nivå. Neymar är det största underbarnet som producerats inom fotbollen sen messi. Nu tror jag dock inte Neymar blir fullt lika bra som messi men ruskigt bra kommer han bli ändock när han väll tar steget till Europa å kan utvecklas i en omgivning med större kvalité
Barcelona zick9
Messi : "In training it also happens but there are no cameras. I have no problems with el Guaje"
Barcelona Riiio!!
Äsch glöm det där med Villa och Messi. Hände precis samma sak förra året tror jag, mellan Alves och Pique. Det glömdes bort ganska omgående. Man såg även sen att så fort Messi kom rättvänd första gången efter incidenten så sökte han efter Villa.

Messi ska bli farsa snart och är kanske lite smånervös =)
Barcelona NoGo™
2012-09-23 00:55
Hahaha där kom den obligatoriska muskelskadan på Adriano....

Vilanova: "Cesc played a great game, satisfied by his work. He just had a bit of bad luck in front of the goal." #fcblive

Vilken match såg han egentligen?
2012-09-23 00:53
Adriano, who was subbed off, has a thigh muscle overburdening #fcblvie [catalunya radio]

Någon som är/blev förvånad? Ganska väntat.
,Sami
2012-09-23 00:53
Vilanova: "Song rather than Bartra? Song plays because he has more experience, and we signed him for that position. He needs minutes."
Barcelona NoGo™
2012-09-23 00:50
Ähh kom igen nu grabbar, alla som har spelat fotboll vet att man ibland blir förbannad och säger något olämpligt till lagkamrater/motståndare.

Inget nytt fenomen direkt.

Vilanova: "Song rather than Bartra? Song plays because he has more experience, and we signed him for that position. He needs minutes."

Men tito hur ska Bartra få erfarenhet om han inte esn får chansen hemma mot Granada?! Song köpt för att spela mittback? Ursäkta vad i helvete! De kunde ju för fan köpt en bra renodlad då istället!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-09-23 00:48
Gabriel

Håller med dig fullständigt. Jag blir inte förvånad om Marca redan imorgon skriver att David Villa är på väg från klubben. Vi behöver inte sånt, det där är något som passar in i Real Madrid.

Sami

Ja, det har han. Fast det var för ett tag sen.
,Sami
2012-09-23 00:46
Har inte Messi skällt ut Tello också? Har för mig det.
Barcelona Gabriel
2012-09-23 00:44
Konsten att kunna vinna efter en dålig match, det är det som skapar mästare. Spelet klappar absolut inte som vanligt, vad det beror på vet jag inte riktigt men det är långt ifrån det sedvanliga förtrollande boll rullandet som praktiseras i matcherna f.t. Om det beror på Fabregas närvaro, mittbackspositioner fyllda av spelare som egentligen är mittfältare eller avsaknaden på den höga pressen låter jag vara osagt, kanske är det, och även mest troligast, en kombination av alla dessa saker som gör att spelet inte är att känna igen. Men hur som helst så står vi nu där, högst upp på berget med 15 poäng av 15 möjliga - och det är ett storhetstecken om något.

I andra fall finns det mycket att klaga på när det kommer till det spelmässiga efter denna matchen men jag låter det vara osagt då jag är övertygad om att andra redan skrivit av sig. Istället väljer jag att fokusera på det faktum att vi vinner våra matcher utan att behöva spela speciellt bra. Vi har gått och blivit den klubben som många av oss culés gått och väntat på - ett lag som kan vinna matcher där vi spelar dåligt. Det är långt ifrån signifikativt för den här klubben, snarare tvärtom.

När det kommer till Messi är det mycket som kan sägas även om han efter den här matchen, mest negativt. Spelmässigt är det svårt att klaga på honom eftersom han är så sjukligt bra (även om han inte hade sin bästa match ikväll), men vad som däremot oroar är hans oförmåga/ovilja att springa och kämpa på plan som han gjort i tidigare säsonger. Vad det beror på vet jag inte och känner mig inte heller speciellt intresserad att spekulera till vad det vara pga av, men faktumet kvarstår - Messi har förändrats. Personligen har jag svårt att klaga på en spelare som alltid gör sitt bästa och kämpar. Ta Mascherano t.e.x, han är så långt ifrån en bra mittback som man kan komma, men det är inte hans fel att han blivit tillsagd att spela som mittback. Det går alltså inte att klaga på honom egentligen, för han gör sitt bästa, krigar och kämpar eftersom han vet att laget går före jaget, samtidigt som han säkert även är medveten om att Busquets inte går att rubba.

Messi däremot, och det är tråkigt att behöva skriva det här, klagar man nu snarare på pga hans tråkiga attityd och inställning på plan. Det går inte att komma ifrån att han är världens bästa spelare och nästan alltid skapar farliga situationer för motståndarna oavsett om han har en bra eller en dålig dag. Men det är verkligen synd att se hur han betett sig på sistone. Ikväll var det riktiga "Ronaldo fasoner" hos honom och det är verkligen inget beteende jag vill se i Messis personlighet. Gå och skälla på en lagkamrat efter en dålig passning, gå runt och bitcha med motståndarspelarna - nej, det är verkligen inte den Messi jag vill se.

Det är dock skönt att se lite känslor hos honom, så missförstå mig inte nu. Hans reaktion efter Xavis mål var helt underbart att se, ungefär som när han satte sig ner på gräset och jublade efter Villas 3-1 mål mot United i CL-finalen. Så känslor är absolut inget jag är emot, så länge de visas på rätt sätt.

Men bortsett från att det var väldigt tråkigt att se Messi skälla ut Villa på det sättet var det även otroligt onödigt då det enbart ger Madrid-pressen en onödig chans till att starta något. Vem vågar slå emot på att de kommer låta detta gå förbi?

Don't start nothing, there won't be nothing.

15/15 hur som helst, nu går vi härifrån och försöker rycka upp oss även spelmässigt.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-09-23 00:44
Messi: "Discussion with Villa? I don't have problems with him, on the contrary. It's normal, the pressure of the moment." #fcblive
2012-09-23 00:42
Helt ärligt, vad skulle Neymar tillföra? Minns ni Alexis i Udinese,han var en riktig dribbler likt Neymar. Men kolla Alexis nu, dribblar han? När han väl kommer förbi sin försvarare blir jag mållös. Så hur tror ni det skulle gå för Neymar hos oss? Inte så bra, va?

Vi kommer aldrig få en spelare som kan avlasta Messi, med målen till exempel. Finns inte många yttrar i världen idag som gör många mål. Köper vi exempelvis Falcao, tror ni Messi vill spela på högerkanten igen? Nej, tror inte det.

Alexis/Pedro - Messi - Neymar ser riktigt nice ut på pappret men hur skulle det gå, egentligen? Neymar skulle inte ens våga dribbla/finta, rädd för att bli utskälld av Messi vettu ;)

Aja, ha de.
AndreD - General Pardon
Song has recovered 17 balls against Granada, one of those leading up to 1-0, and he didn't lose any #fcblive [via catalunya radio]
Barcelona Jugador
Fabregas som knappt spelar med en tiondel av sin förmåga men ändå presterar i nivå med Sanchez skall man ge fan i och kritisera ner till fotknölarna efter varenda match, han spelar inte så 'fruktansvärt dåligt' som vissa vill få det till, den senare har dock vart under isen sen dagen han landa i Barcelona, väldigt passiv och vågar inte utmana alls, när han väl gör det så tappar han bollen. En frisk Pedro går före, alltid, även Villa.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-23 00:41
Messi : "In training it also happens but there are no cameras. I have no problems with el Guaje"

Ni som gnäller kan aldrig ha spelat fotboll. Detta är vardagsmat i alla lag.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-09-23 00:40
Hetfield

Messi har tillräckligt med utrymme så det räcker i Barcelona. Han får nästan göra vad han vill. Helt rätt enligt mig, han är ju trots allt världens bästa spelare genom tiderna.

Men att skälla ut en lagkamrat efter att denne för första gången i matchen försöker på något på egen hand är fel. Oavsett vad du heter.

Är det bara jag som tycker att Messi inte ens va i ett bra läge för att David Villa skulle försöka sig på en passning?

Villa var inte den enda som Messi skällde ut. Sanchez fick ta emot en del skit då han nästan friställde Thiago med en bra passning. Messi var inte i ett bättre läge då heller.

Om jag får gissa så tror jag att det har hänt något i Messis-privatliv.
Annons: