/spanien/barcelona/forum/9773.aspx/spanien/barcelona/forum/9773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2012-09-16 17:36
Fan att Xavi är på nedgång pga sin ålder (född 1980) och att Alonso (född 1981) är så mycket bättre och bara blir bättre och bättre!
Barcelona grande jw
2012-09-16 17:21
Thiago mot Getafe i länktips. Den här killen kommer bli så jävla stor en vacker dag. Det här var hans första tävlingsmatch sedan 4-0 vinsten mot Espanyol den 5e Maj.

O killen som bara är 21 bast kommer in helt matchotränad i en såhär svår bortamatch o dirigerar hela mittfältet och gör allting rätt. Rätt imponerande.
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-09-16 17:10
Och det var nog Peps största misstag nånsin, för med Eto'o hade vunnit Champions League det året + sparat en hel del pengar.

@barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!:

Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:46
Sry för spam, svenska fans appen är sämst
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:45
Kollar på Juventus match och inser hur jävla dåliga dom italienska lagen är. Dom enda som håller klass är just Juve. Juve kommer att leka hem ligan
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:44
Kollar på Juventus match och inser hur jävla dåliga dom italienska lagen är. Dom enda som håller klass är just Juve. Juve kommer att leka hem ligan
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:44
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-09-16 16:38
Uppföljning på tidigare inlägg

Resultat i ligan mellan Real Madrid och Barcelona efter deras möten i supercupen:

1988 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och oavgjort borta för Barcelona

1990 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och vinst bort för Barcelona

1993 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och förluts borta för Barcelona

1997 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och förlust borta för Barcelona (matchen skulle ha slutat oavgjort om det inte var för att domaren dömde bort ett korrekt mål av Rivaldo)

Så de fyra gånger tidigare som Real vunnit supercupen över Barcelona har möten i liga slutat med 5 vinster 2 förluster och en oavgjord.

Så mycket för din respekt herr Esbjörnsson!
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 16:34
Nu börjar de fatta nåt il phenomeno (Real Madrid) 2012-09-16 16:24 tycker det är dags att man bänkar CR. Snubben har skapat bara problem senaste veckorna. Sen kommer han aldrig nånsin bli en lika bra dribbler som Ronaldo eller Ronaldinho..De gånger jag har sett real spela utan cr, har jag sett ett RIKTIG lag på plan.
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-09-16 16:30
Nån här som länkade till Esbjönssons krönika efter Supercupen. Den sammafattar ganska bra varför Esbjörnsson är en medioker expert. Sämre analytisk förmåga får man leta efter, han har ingen som helst förmåga att läsa av fotbollen och se detaljer i ett större sammanhang.

Jag föreslår att Esbjörnsson tar och tittar på vilken "respekt" Real Madrids tidigare supercupvinster över Barcelona gett.

Barcelona har vunnit ligan tre av de fyra gångerna som man har förlorat supercupen till Real Madrid.

1990
1993
1997
Rivaldo Ferreira
2012-09-16 16:24
Någon som vet vart man kan kolla Chelsea Barca repris på Svenska?
Tacksam för svar.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 15:59
Läs och förundras :P

http://www.givemefootball.com/premier-league/barcelonas-pique-is-worlds-best-defender?state=429c461773ed4b59899648999b3eddcd
Barcelona Sentuary
2012-09-16 15:55
Ibland tror jag att Casillas största dröm är att spela för Barcelona, varje gång han spelar med spanska landslaget, omringad av flera Barcaspelare ser han väldigt glad och nöjd ut. Varje el Clasico ser det ut som om han håller på att gråta, och varje match med Real Madrid känns som om han är tvingad till att stå målvakt till de och ser allmänt ointresserad ut, Casillas är välkommen :P, gör ett försök nästa sommar haha
Barcelona DM1982
2012-09-16 15:43
@barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!:

Nu kan jag inte påstå att Etoo verkade det minsta mätt faktiskt, det var mer andra orsaker till att han fick gå.

Däremot tycker jag att problematiken i Real bland spelarna mer påminner om Ronaldinhos sista säsong i Barcelona, det var en spelare som ställde till med problem. Det ser ut som om det kan bli svårt att lösa problemen i Real med mindre än att de låter spelare gå, kanske redan i januari.
Barcelona Isaac Cuenca
2012-09-16 15:42
Barca 3 poäng igår och real tar 0 poäng! FAN VA SKÖÖÖNT! Visca el Barca! 3
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-09-16 15:37
Gillar att man på Puertan sågar Casillas för att han inte skyddat Ronaldo utan att gå igenom de förmodliga skälen till varför han inte gjort det..

Tror personligen att det är ett bråk mellan Marcelo och Ronaldo. Ska Casillas välja sida som den kapten han är? Absolut inte.. Professionell som han är väljer han att låta dem sköta det själva.

Istället för att skylla på Ronaldo för att göra som han gör. Ett otroligt dumt mediahanterande där han avslöjar interna problem med klubben.

Varför går det som det går för Madrid? Kommer ni ihåg när vi vann ligan 2008/2009? Pep gjorde ett antal förändringar i truppen, bl.a skickade ut Eto'o och tog in Ibrahimovic. Man sålde en mätt spelare och tog in en hungrig. Någon som hade något att bevisa, en spelare som gav allt för att vinna.

Skillnaden mellan att jaga och behålla ligan är otroligt stor, någonting som Mou inte räknat med.
Barcelona Éluc
2012-09-16 15:25
Var det bara jag som blev otroligt förtjust i vårt kollektiva försvarsspel matchen igenom igår? Getafe hade väl egentligen endast ett enda skott på mål, som tyvärr även gick in. Men Puyol som ledare där bak höjde även Piqué sig och det tedde sig inte som mot Valencia eller mot Real där en långboll mot våra mittbackar hälften av gångerna renderar i farligheter. Kul att se Adrianos uppryck efter debaclet i klassikern med två öppningsmål i två raka ligamatcher.

Mot Spartak ser jag gärna att Xavi får vila samtidigt som både Thiago och Cesc som imponerade igår får starta matchen tillsammans med Busquets. Messi och Pedro är givna i anfallet och frågan är om inte Villa får starta sin första match sedan skadan nu på onsdag? Med Alexis och Cuenca skadade samt en Tello som sällan får två starter på rad känns det onekligen som en intressant önskan med ganska stor chans att inbefrias.

Försvaret bör vara ganska så självklart med Puyol och Alba otillgängliga, och frågan är väl egentligen endast som Alves är redo för en comeback eller om Montoya får starta sin andra match i rad. Oavsett vad känns det fantastiskt skönt med Champions League igen efter en sådan lång frånvaro.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-09-16 15:16
det roliga är att ingen reagerar på hans kommentar heller. jag hade lackat.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 15:02
CS - Riposa in pace Piermario Morosini (Real Madrid) 2012-09-16 14:48 WTF Iker, som kapten, måste ta en stor del av ansvaret. Jag ser ingen trygghet när det blåser. Sen ser det faktiskt jävligt illa ut att man ser honom på bild tillsammans med Xavi oftare än någon i egna klubben.
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-16 15:01
zick9

Nej gör inte detta till något youtube nu :P

Alex Song

Antagligen ville han byta ut halva laget men sparade en ifall det blir skador. Ser inget fel med det där uttalandet =P

Haha att de skyller på Iker nu. Marränger är så roliga.
Barcelona Unicef
2012-09-16 14:44
Iker är vell den ende i den föreningen med någon som helst ryggrad och värdighet!!! Sen spelar det jue ingen roll hur bra ledare man nu än är när tränaren är en lobotomerad Pungråtta med hybris!!!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-16 14:33
Att skriva de sakerna om Iker är lika obegripligt som om någon culé skulle ifrågasätta Puyols ledaregenskaper. Helt sjuk!
Barcelona zick9
2012-09-16 14:30
Gilla om ni är säkra på att Barca vinner ligan! :D

Vill se om det finns folk som tvekar. :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-16 14:28
@ALEX SONG:
Han måste nog vara full. Finns det nån match där Iker inte gör sjuka räddningar och räddar de?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-16 14:25
Om Villa och Pedro gör 20-30 ligamål tillsammans så är jag mer än nöjd. Igår tex när Messi inte var inne så näta Adriano istället. Egentligen bryr jag mig inte om vem som gör målen så länge vi spelar bra. Men förra året hade vi stora problem så fort Messi inte gjorde mål en match och självklart kommer det finns matcher där Messi går mållös.. Sen är det jävligt kul och se att Adriano har börjat näta och gör ett bra jobb i backlinjen, samtidigt som han konkurrerar med Alba.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 14:22
Shi (Real Madrid) 2012-09-16 14:19 Roten till allt ont är vår usla kapten Casillas, han är helt värdelös på att hålla ihop gruppen, saknar en karismatisk och trevlig kapten som Sanchis eller Raul, Casillas förtjänar inte och vara kapten över detta lag. Hahaha stackars Iker.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 14:08
Mourinho: jag gjorde 2 byten i halvtid men ville göra 7, Borde han inte gjort 3 byten i så fall, 3 byten är ju närmare 7 byten än vad 2 byten är.
Barcelona Baronen
2012-09-16 13:58
Vilken fantastisk känsla man har efter matchen. Inte alls en lätt match att bara hämta hem tre poäng. Fabregas var riktigt bra och man kan inte annat än älska Thiago. Underbart att han är tillbaka med sin ungdomliga fartfyllda entusiasm. Det känns som han väcker liv i hela laget, han kommer bli en stor ledargestalt i framtiden. Pedro är helt strålande! Och Villas mål - yppersta världsklass! Nu har vi något jävligt bra att gå på här och det känns så jävla bra.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-16 13:58
Tycker att gårdagens match var en av de bästa Barça har mäktat med under de 4-5 senaste åren efter ett landslagsuppehåll. Finns så många positiva aspekter man kan lyfta fram. Fabregas mer än godkänna insats bådar gått inför de två närmsta matcherna, där han med största sannolikhet lär få starta i Iniestas frånvaro.

Sen var det roligt att Thiago fick sina första minuter denna säsong. Det faktumet att Messi kunde få vila lite och ändå näta två gånger om. Men det stora jublet kom när Villa fick göra ytterligare ett mål. Känns som att el Guaje håller på att komma tillbaks till gammal fin form. Hans mål var oerhört saknade förra säsongen.

Däremot gjorde det ont att se Puyol ännu en gång dra på sig en skada. Han förtjänar verkligen inte gå igenom detta helvete! Svårt att säga om det är hans ålder som gör att han åker på alla dessa skador, eller om det snarare handlar om hans uppoffrande spelstil. Jag lutar mer åt det sistnämnda. Vi får nu hoppas att Piqué och Mascherano inte blir skadade eller avstängda inför el Clásico om några veckor.

Sen får vi inte glömma att vi nu har vunnit på två bortaarenor som vi förlorade på förra säsongen, Reyno de Navarra och Coliseum Alfonso Pérez. Det är sådana segrar som senare blir guldvärda när man ska summera säsongen.
Barcelona El Maestro 2
2012-09-16 13:52
"We have had enough patience, and we can achieve more goals. It is good for everyone to know that we lost in Pamplona and Getafe [last season], and this year we won. There are never easy games, but there are many points at stake."

Vilanova

Precis, mycket talar för Barça . Det är dessa matcher som kan avgöra ligan. Det gör inte El Clasico!
Annons: