/spanien/barcelona/forum/9750.aspx/spanien/barcelona/forum/9750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona mes gue un club
2012-09-20 12:46
Nu får det vara nog!! Jag vill se en central anfallare från start. Alla vi kunde se igår när sanchez kom in och spelade centralt, vilken stor skillnad det blev.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-20 12:30
Valdes
Alves Bartra Mascherano Alba
Thiago Song Fabregas
Messi Villa Sanchez

Tycker att Thiago, Song, Cesc borde spela eftersom de behöver speltiden
Messi tycker jag att vi borde spela på kanten så att Villa får vara på sin favorit position och det brukar resultera med fler mål (Messi gör ju mål på vilken position som helst). Sanchez borde också får förtroendet efter den relativt dåliga inledningen av säsongen.

Byten: Sanchez ut Pedro in, Alves ut Montoya in, Sergi Roberto in Fabregas ut.
Barcelona Barcelona!!
2012-09-20 12:25
Lite sen reflektion av matchen igår: som många matcher den här säsongen än så länge så imponerar inte spelet, men vi vinner ändå, vilket är starkt i sig. Messi har ju öppnat säsongen bra målmässigt, men spelet har sett lite sådär ut tycker jag, mycket felpass och slarv och sällan han tar sig förbi sin motspelare. Song som mittback vill jag inte se igen..såg oerhört virrigt ut. Varför byttes inte Bartra in där istället?
Rivaldo Ferreira
2012-09-20 12:01
Deulofeu

Valdes
Alves Montoya Bartra Alba
Thiago JDS/Song Cesc
Messi
Pedro Sanchez

Tycker vi ska vila Masherano och Xavi. Trots att Cesc Pedro och Alves lirat varje match så vill jag ha dem i elvan. Känns ändå lite darrigt med Montoya och Bartra som mitt par. Men Montoya tror jag kan klara sig som mittback. JDS (en personlig favorit) kör jag gärna i en sådan match. Återigen Messi lägre ner i banan med Pedro Sanches ovanför sig. Sanchez gör ju alltid bra inhop T. ex som igår.
Barcelona MQUC
2012-09-20 11:16
Det verkar som att vi får klara oss utan Pique i 2-3 veckor, suck, inga flera skador nu.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-20 11:01
Läste på vägen till jobbet en ny politisk artikel om Spanien och kraven på självständighet ifrån vissa regioner. En dubbelsidig artikel i DN. Jag hittar inte artikeln i deras webbsida, så det är bara att gå in på pressbyrån och ni vill läsa.
Känns relevant eftersom vi tog upp det på LesRamb nyss.

Ny undersökning visar att 50 procent av katalanerna vill ha en egen nation. En stor ökning jämfört med tidigare undersökning som jag har läst . Det är ofta så att nationalism är i framfart vid dåliga ekonomiska perioder.
Den regionen som är närmast självständighet är Baskien, eftersom det finns en lokal politisk respons. Men det kommer att dröja länge ändå.

Det finns ett stycke i artikeln som tar upp vår klubb. En splittring kommer eventuellt att påverka laliga – enligt artikeln hoppas Barca att Spanien går med på att Barca ingår i laliga. Men man tänker på andra alternativ som t ex att klubben kommer söka inträdde till den franska, italienska och tom PL ligan.

Jag kan inte tänka mig ett nej från centrala makten. Men ibland kan det gå hur som helst i politiska spel.

Jag kan inte tänka mig heller att Uefa säger nej. Ta t ex den skandinaviska ligan som har varit på tapeterna för några år sen (gick i graven pga ekonomiska skäl). Det finns alltså en möjlighet att bilda en liga över olika nationers gränser ifall det finns ett intresse. Särskilt om länderna ingår i en geografisk enhet.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-20 10:59
el Flaco/

Håller med om att Sergio ska spela på mitten så mycket som det går. Hans förmåga att få spelet att flyta snabbt är ovärderlig för Barça.

Däremot måste jag ifrågasätta hurvidare Mascherano skulle vara sämre med bollen än Piqué. Den hetlevrade argentinaren har ju de facto spelat på mittfältet (där det krävs en helt annan skicklighet än på en mittbacksposition) hela sin karriär fram tills för två år sedan vilket har gjort att han har ett passningsspel och en skicklighet med bollen som ligger över Gerards.

Dock är ju Piqué en grymt mycket bättre mittback överlag än el jefecito.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-20 10:40
Enligt MD ska Manchester City försöka knyta till sig Txiki som sportchef. Det är Ferran Soriano som vill ha basken till att bygga upp Citys framtida projekt och man ska inte utesluta att detta är en del av planen att försöka övertala Pep till att träna laget.

Det hade irriterat mig att se Txiki arbeta för köpelaget och lika mycket att Soriano är VD för den klubben. Är fortfarande övertygad om att Soriano var den som hade kunnat ha haft en realistisk chans att besegra Rosell i förra presidentvalet. Nu blev det som det blev och Soriano backade undan.
Barcelona Deulofeu
2012-09-20 10:33
Song slog liksom mot Valencia knappt bort en boll han ligger stabilt på över 90% i passningssäkerhet.

Hans positionsspel var dock inte bra alls.Hoppas inte få se mer av honom där bak.
Barcelona Deulofeu
2012-09-20 10:30
1.70-ligan

Verkligen kul med Villa jag stör mig dock på att han så sällan får bollen allt ska gå genom Messi.

Vissa gånger löpte han otroligt fint central men istöllet passades bollen två meter till Messi med flera spelare framför sig.

Det blev riktigt jobbigt för Spartak när både Sanchez och Villa rörde om i grytan.Jag tycker Tito ska göra lite tidigare byten nu blev det ju väldigt bra men runt 60 minuten borde Villa komma in.15 minuter är lite lite att göra något anser jag.Villa har dock visat att han hinner mycket på en kvart...

Någon mer som hörde om Källströms kontraktklausul ha ha.
2012-09-20 10:28
El Kaiser de Michoacán/

Jag vet inte om Mache och Song är särskilt bollsäkra som vi är vana vid med t.ex. Piqué. El jefecito är åtminstone inte på samma nivå med bollen vid fötterna som katalanen. Att låta Busi kliva ner känns inte heller optimalt då hans spelintelligens behövs på mittfältet där hans roll är i närmast ovärderligt för vårt grundspel. Tito har minst sagt ett problem att försöka lösa inför de kommande matcherna.

Barcelona 1.70-ligan
2012-09-20 10:24
Deulofeu Det lilla man har sett av villa efter skadan har varit riktigt positivt tycker jag. Inte bara för att han gör mål, utan han känns så hungrig. Löper, vill ha boll, o är beslutsam i det han gör. Det märks att det är en renodlad striker i grund och botten, och vi kommer ha nytta av det under säsongens lopp
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-20 10:18
el Flaco/

Håller med. Känns inte speciellt tryggt med Song-Mascherano. Det enda positiva med det mittförsvaret är väl att bägge två är enormt bollskickliga om man järför med andra mittbackar. Men bakåt alltså, fy fan.

Funderade ett tag om jag ville se Busquets som mittback. Kom fram till att deet går nog OK mot Granada, Sevilla och Benfica. Men mot Real Madrid som säkert kommer att kontra blixtsnabbt är ju inte Sergios seghet något som talar för oss.
Barcelona Deulofeu
2012-09-20 10:17
Vad sägs om denna elvan i helgen?

Villa-------------Messi--------------Sanchez

--------Thiago-------------Fabregas--------

--------------------Song------------------------

Alba--------Mascherano-------Barta---Montoya

-------------------Valdes--------------------------------

Villa dags att starta en match nu mot storformen ser het och pigg ut.

Sanchez gjorde ett fantastiskt inhopp senast.

Thiago perfekt spelare som får igång publiken vår egen Ronaldinho.

Fabregas behöver alla minuter han har så mycket i sig samt Xavi måste vila denna matchen är perfekt.

Song behöver spelas in och har gjort det bra när han fått chansen vila Busquets inför stormatcherna runt hörnet.

Alba behöver spela då Adriano slarvat en del i defensivcen.

Bartra dags att starta en match nu det är läge.Görs det perfekt har vi kanske en lösning till Sevilla borta? Jag hoppas på det.

Montoya hoppas jag faktiskt startar har gjort det mycket bra när han spelat och Alves ser lite rostig ut.Sedan kan man ju starta Alves för han lär vara revanschsugen och självkritisk.

Ska Deulofeu vara med i truppen han kan inte bara träna han behöver verkligen matcherna det är dags att han får spela lite nu.
Barcelona DM1982
2012-09-20 10:11
@ElChilenito:

Alexis hade en bra match, helt klart. Han skapade ytor och fintade bra.

Trist med skador på mittbackar men sådant är livet. Visst borde de ha köpt in en mittback i somras men nu hände inte det så det är bara att släppa det.

Bartra kan spelas in men frågan är med vem? Dubbla pivotes? Trebackslinje?

Barcelona Deulofeu
2012-09-20 10:09
Som sagt vi kan inte börja tänka på El classico ännu.

Vi har tre matcher innan el classico som minsann inte är lätta

Granada hemma sedan två tuffa bortamatcher mot först Sevilla och sedan Benfica.

Mot Granada borde väl ändå Bartra få starta? Jag köper Titos argument till viss del att han slängde in Song.Men Bartra har spelat med Mascherano förut ett par gånger under försäsongen och borde inte ha alltför stora problem att göra detsamma i helgen.

Jag gillar verkligen inte att vi har hållit nollan 1 gång i år inte så stabilt precis och nu är våra två bästa mittbackar borta.

Jag räknar inte Fontas alls då han är på tok för långsam för att spela i Barca Bartra däremot är ´både elegant bekväm med bollen och snabb.Han spelar ju dessutom med u-21 regelbundet och borde vara redo.

Otroligt positivt inhopp av Sanchez igår det bästa man sett av honom på ett tag.15 passningar bara en gick fel och en härlig assist.

Han dribblade också vid rätt tillfällen.Jag saknade däremot vår press en del och hoppas att det blir lösningen på vårt mittbacksproblem.Börjar vi försvara från anfallet är det inte många gånger motståndarna kommer att ta sig igenom hela vårt lag och testa vår backlinje samt Valdes.

Messi var kall igår men gör ändå två mål fantastiskt.Jag störde mig en del på honom igår men han levererar alltid.

Tycker också Pedro ser riktigt alert ut synd att han inte kommer i så många lägen.

Jag vill verkligen se Villa från start i helgen så han är igång till stormatcherna runt hörnet.Samma sak med Thiago hans senaste match visade att han tom kan vara bättre än innan skadan.
2012-09-20 09:07
Det går inte att redan nu tänka på el Clásico och vilket mittbackspar Tito kommer starta med. Om Spartak Moskva, med all respekt, lyckas kontra in ett mål mot den backlinjen vi hade igår vet jag inte hur det kommer sluta mot Real Madrid.

Song-Mascherano känns långt ifrån en trygg duo av många anledningar. Två veckor är inte tillräckligt lång tid för att spela ihop sig. Busquets kommer nog få ta betydligt mer defensivt ansvar än i vanliga fall i el Clásico.
Barcelona ElChilenito
2012-09-20 08:30
Är det bara jag som tycker att Alexis var bra under tiden han fick vara inne igår? Inlägget till Messi var verkligen riktigt jävla bra.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-09-20 05:59
El capitano El clasico är om 17 dagar, inte 21. Det är inte säkert att Pique är tillbaka då
Barcelona grande jw
2012-09-20 03:53
Mäktiga Messi

Det är typ Sydamerikanska Classico. En landskamp som äger rum varje år där endast spelare som spelar i de inhemska ligorna deltar. Alltså Argentinska spelare som spelar i den Argentinska ligan vs Brasilianska spelare som spelar i Braslianska ligan.

Brasilien har ett helt ok lag med Daimao, Neymar, Luis Fabiano på planen. Rätt många okända annars.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-20 03:05
Grabbar vet någon vad det är för match Brasilien mot Argentina spelar alltså vilka spelare o sånt
Barcelona grande jw
2012-09-20 02:32
xoro international

Du bara skriver en massa skit som låter bra men som är heeeeeeeeelt felaktigt.. "Song och Mascherano kommer bli världens bästa mittbackspar"? "Vi vinner ändå om vi släpper in mål huvudsaken är poäng". Snälla nån. Sluta trolla. Man kan vara supporter men ändå kritisk.

Med dagens försvarsspel kan jag säga dig att vi inte kommer ta en enda titel eller ens vara i närheten om det fortsätter på samma vis.
Så även om det kanske låter jättebra i ditt huvud met "tici taca biatch vi vinner allt vi är Barca" så är det faktiskt lite mer komplicerat än så. Troll
Barcelona xoro international
2012-09-20 02:05
Song och macherano kommer bli världens bästa mittbacks par så länge pique - puyol är borta men macherano ska ha stor eloge att komma som mittfältare och omskolas till mittback mer kan vi inte kräva av nån i Barca . Dessa spelare är proffisionella ni tror ni snackar om korpen spelare vi snackar om macherano och song grabbar våran defensiv är våran offensiv vi vinner ändå oavsett om vi släpper in mål huvudsaken är poäng . Tito tänker så och en kille med Barca hjärta följer alltid el director tecnico . Vi har vunnit alla matcher den säsong så sluta stressa upp er och visa respekt för klubbmärket . Bara ni här i Sverige som klagar men gubbarna i Barca njuter . Tici taca biatch vi vinner allt vi är Barca
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-09-20 01:56
Det är aldrig stabilt i Real Madrid, aldrig.

Länktips.
Barcelona Messidinho_10
2012-09-20 00:28
@barcastuff: Topscorer in European Cup: Raul 71 - Van Nistelrooy 60 - Shevchenko 59 - Messi 53 - Henry 51 - Inzaghi 50 - Di Stefano 49 [via misterchip]
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-09-20 00:24
Pique kommer till el clasico lugna er! El clasico är ju om 21 dagar och Pique kommer vara tbx då:)
Barcelona Mido
2012-09-20 00:04
barca har gjort klart med en ny talang, titta på videon å njut
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-20 00:02
Hetfield

''Hur tänker Tito? Ska vi ha fyra mittbackar hela säsongen, varav en brukar ha svackor, en är en defensiv mittfältare, en har just kommit från en skada och en är en yngling.''

Du glömde Fontás! ;)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-19 23:59
Andre D

a lá Pep :)
Barcelona rob.BARCA
2012-09-19 23:58
fan det är långt kvar till klassikern. orka ens tänka på den matchen just nu, en match i taget. glöm inte att vi har Sevilla borta också, sluta vara så negativa..
Annons: