/spanien/barcelona/forum/972.aspx/spanien/barcelona/forum/972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Dano
2017-03-06 20:36
Motta, Marquinhos, Rabiot och Di Maria missar sägs det. Jag tror på oss, världens bästa lag Blaugrana. Vi ger aldrig upp, vi är kungar på hemmaplan! Ser så mycket fram emot onsdagen! Forca Barca y Visca Catalunya!!
Barcelona Josep Guardiola
2017-03-06 20:02
Inget tyder på att Veratti är borta mot oss, om man tror deras forum.
Barcelona Cule4life
2017-03-06 18:38
Måste vara ett skämt att deras 3 bästa spelare utan att räkna in cavani missar matchen mot Barça. Att bara Veratti och Di Maria missar höjer våra chanser radikalt ändå om dom har kompetenta ersättare som draxler Moura m.fl.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-06 17:09
Vi spelar onsdag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-03-06 17:02
Måste säga att det är otroligt skönt att Real Madrid sålde Di Maria. Han var ett helvete mot oss varenda match. Bra för oss om han missar matchen imorgon, för precis som alltid när han möter oss hade han haft en av sina monster matcher.
Barcelona Soko
2017-03-06 16:50
På flashscore står följande namn på listan för spelare som missar matchen:

Barca : Vidal, Gomes och Mathieu

PSG: Marquinhos, Di Maria , Motta och Rabiot .
Barcelona SUPERBUSQUETS
2017-03-06 16:18
Spärr.

/mod
Barcelona Katalano
2017-03-06 16:12
@Bosketts:

Reymar

Jag vet inte vilket svar du förväntar dig av mig. Bosketts svarar dig bra... Jag lämnar det så.
Barcelona Soko
2017-03-06 15:53
@Bosketts:

PSG har fortfarande farlig anfall med Draxler-Cavani-Lucas vilket också är bättre i försvaret än med Di Maria. Motta spelade inte första matchen heller .
Lyckas vi hålla nollan är allt möjligt. Men varje PSG anfall kommer bli farligt då vi måste fram med mycket folk .
Jag hade kört med trebaskslinje .
---- Mascherano - Pique - Umtiti--
Rafinha - Busquets- Iniesta- Alba
-- Messi - -- Suarez - - Neymar---
Barcelona Culés
2017-03-06 15:40
Ang. Reymars svar till Katalano måste jag hålla med, snacka om selektiv perception... Att vrida Katalanos inlägg till att det låter som han har stått för massa tabbar som resulterat i mål osv. är imponerande då det för mig mer lutar åt det motsatta, nämligen en hyllning till det Umtiti utfärdat hittills.
Barcelona Bosketts
2017-03-06 15:35
@El Pistolero #9:

Hoppsan. Tre av deras absolut bästa spelare...
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-06 15:31
Ska tilläggas att det kanske inte stämmer helt. Verratti kanske spelar, men hoppas inte.
2017-03-06 15:28
OFFICIAL | Di Maria, Verratti and Motta will not play against Barcelona on Wednesday due to injury. Interesting turn of events...
Barcelona Gabriel
2017-03-06 15:25
Jag tror att väldigt många glömmer hur gammal Umtiti är. Förstår ni att han inte ens är i närheten av sin prime i hans karriär eller? Han är inte ens 25 fyllda år ännu och mittbackar når deras absoluta prime runt åldern 29-33 ungefär. Att Umtiti inte är perfekt är väl inte så konstigt, att han däremot har acklimatiserat sig snabbare än 95 procent av alla andra värvningar vi gjort under åren är ett faktum och i det stora hela så har Umtiti varit fantastisk för oss.
Barcelona Bosketts
2017-03-06 15:22
@Reymar:

Haha. Missade du de första två meningarna i hans tre meningar långa inlägg? Eller valde du liksom att ignorera orden "fantastiskt nöjd" och "imponerat mycket"? Otroligt.
Barcelona Reymar
2017-03-06 15:10
@Katalano:

Du får det att låta som att Umtiti varit värdelös och kostat oss en hel del mål med sina "blunders". vilket jag inte sett röken av. Han har alltså vunnit alla matcher han startat och varit fläckfri men ändå ska du kritisera..
2017-03-06 14:45
Yes we can!
Barcelona Cule4life
2017-03-06 14:03
Man ska inte heller lägga all fokus på trion. Varför vi spelade bra mot celta var också att vi tok dominerade mittfältet. Rafinha var som en pitbull busquets sitt gamla jag och Rakitic vaknade på rätt sida.

Förra matchen mot PSG var det som att vi mötte Barça..vi fick knappt ha bollen 10 sek. Vi måste hålla i bollen då kmr våra chanser för vår fantastiska trio som kan bokstavligen hagla in bollarna i mål ifall förutsättningarna är rätt.

#remontada
Barcelona Bosketts
2017-03-06 13:20
Det är ju framförallt oerhört viktigt att vi är effektiva på onsdag. Når vi ens upp till 60% av det vi presterade mot Celta så kommer det hagla målchanser. Just därför tror jag att det var viktigt att Neymar nätade, och att Suarez fick gå mållös.

En hungrig Suarez.
En avslappnad Neymar.
En Messisk Messi.

Då är allt möjligt.
Barcelona Lionel12
2017-03-06 12:55
Jag tror och hoppas på vinst imorgon.
Man ser att laget har tagit LE avgång som en nytändning.
Kör vi samma startelva som senast och alla är lika taggade som sist så har vi chansen.
Krävs 2 bra lägen i första för att få PSG att darra.
Vamos que podemos!
Visca barca
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-06 11:14
Eller så blir Umtitis misstag fler, när han blir mindre blyg och vågar sig på fler svåra saker.
Det får framtiden utvisa!
Barcelona Bosketts
2017-03-06 11:12
Visst finns det en minimal chans att vi vänder steken på onsdag. Men det kommer att bli galet svårt. Får vi in 2-0 innan paus så kommer PSG börja darra, och då har vi chansen. Men risken att släppa in kontringsmål är betydligt större än att vi lyckas göra 5-0 på dem...

Jag blir nöjd om vi gör en bra match, oavsett resultat.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-06 10:56
Vi måste tro på vändning. Hela Camp nou måste tro på det så det smittar av sig till spelarna. Det måste koka. Psg ska få 90 långa minuter där dem lider. Bara vi skapar liv i matchen och känner att vi gjort vårt bästa är jag nöjd. Kanske inte räcker hela vägen. Men med tro och vilja kanske det blir 3-0? Utan tro kan det bli 1-1 eller i värsta fall förlust. Spelarnas kroppsspråk måste smitta av sig på ett positivt sätt. Vamos por la remontada la concha de tu mandre!
Barcelona Corazon
2017-03-06 10:26
@Josep Guardiola:

Jag kände också det ett litet tag tills jag fick se den skräddarsydda programet som gynnar å gynnat real från säsongstart, dom har a.madrid hemma som jag kan se är svår till att jämföra med våra matcher.
Barcelona Bosketts
2017-03-06 10:23
Soko

Jag är också nöjd med att Lucho går efter säsongen. Men min poäng är att han lämnar självmant och sitter kvar säsongen ut. Uppenbarligen har detta fått positiva effekter på laget. Någon som jag tror vi gått miste om om ledningen sparkat honom omgående...
Barcelona Katalano
2017-03-06 10:23
Soko

Jag märker att du inte läst artikeln, eftersom den inte alls försöker ändra på någons åsikt kring detta.

Bosketts

Övergripande är jag fantastiskt nöjd med Umtiti sedan hans ankomst. Han har imponerat mycket mer än jag ens hoppats på, trots en hel del blunders här och där.
Barcelona Soko
2017-03-06 10:08
Det finns inga artiklar som kan få mig att ändra min åsikt att Lucho ska gå. Han lever på MSN och när dessa haft en dåligt dag har allt gått åt skogen. Förnedringen i Paris kommer alltid att stå sig i historieböckerna och det tack vare just en naiv och okompetent Lucho. Att Real vann CL ifjol är också hans fel som med förlusten på Camp Nou gav Zidanes mannar vingarna de behövde. Han är ytterst ansvarig för förlusterna mot sämre motstånd också då han slappnar av i kombination med fel lag inte förmådde spelarna att hålla fokus.
Barcelona Bosketts
2017-03-06 09:48
Barca4life98

Instämmer med Katalano. Skribenten sätter verkligen ord på mina (och många härinnes) tankar kring Lucho. En artikel alla borde läsa!

Katalano y Barcelonistas

Man får inte heller glömma att Umtiti debuterar i en säsong där inte mycket stämmer för Barcelona. Som ett exempel har Busquets, alltså de senaste åtta årens bästa defensiva mittfältare, gjort betydligt fler misstag denna säsong en fransmannen. Misstag kommer alltid att göras, och de syns betydligt mer i mittförsvaret, men så länge dessa vägs upp med viktiga och skickliga insatser, så spelar de mindre roll. Och där har Umtiti varit betydligt bättre än exempelvis Busi (även om denne var OERHÖRT bra mot Celta nu senast)

För övrigt skulle jag vilja ge en eloge till Lucho för hur snyggt han skött sin avgång. Han väntade till att gå ut med det efter en match där laget spelat bra (Sporting), och tycks ha fått med sig hela laget. Det var precis den effekten jag ville se, och som var så viktig för laget.

Spännande att höra från de som skrek efter att han skulle få sparken/lämna självmant direkt efter PSG-matchen och höra vad ni tycker om det hela...
Barcelona Katalano
2017-03-06 09:20
Barca4life98

Intressant och välskriven artikel. Tack för att du delade den.

Barcelonistas

Jag instämmer om Umtiti. Han är ruskigt bra, speciellt för sin ålder, men under säsongen kan jag komma på flera sekvenser där han tabbat sig ordentligt med idiotiska felpassar och misslyckade rensningar som innebär farliga anfall för motståndarna. Jag har förtroende för honom och räknar med att han kommer att göra färre sådana misstag framöver.
Barcelona Soko
2017-03-06 08:55
Messi är en utomjording. - Guidetti.
Annons: