/spanien/barcelona/forum/9526.aspx/spanien/barcelona/forum/9526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-13 22:32

Messi går ju till Villa och kramar om han vid målet han gör mot Celta, men varför firar inte Villa Messis båda mål mot Mallorca?

Vad har hänt på så kort tid?
Barcelona Hetfield
2012-11-13 22:32
Villa verkar ha problem med egot, enligt rykten (kanske inte alltid hela bilden) så överväger han att lämna ifall Neymar kommer till laget.

Skicka iväg honom, det sista laget behöver är någon som tjurar eller som ska skapa rubriker. Han är dessutom inte särskilt ung längre.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-13 22:29
Att inte starta matcher som el clasico och Celtic borta gör mer än att inte spela mot Celta hemma. Inte riktigt kul att vara den utfyllnadsspelaren och heta Villa. Känns som att jag skulle kunna göra en video på hur bra kompisar Messi och Villa är efter Celtas match. Det ser inte ut så på tidningens video efter Mallorca dock!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-13 22:29
Jag tror snarare att Villa var lite besviken över att han fick spela på högerkanten i stället för vänsterkanten där han levererar och trivs som bäst.

Att han inte väljer att toklöpa för att fira Messis turmål kan ju inte ses som ett tecken på att de inte kommer överens. Man märker ju också att Alves försöker peppa honom. Kan förstå att det känns sådär att bli flyttad på för en spelare som inte ens har A-lagskontrakt.

Men men, man kan ju aldrig riktigt veta. Jag väljer dock att inte göra hönor av fjädrar för tillfället. Kan inte se Messi gå i clinch med en medspelare, än mindre örfila någon.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-11-13 22:22
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Har jag missat något? Han har ju fått en hel del speltid, Villa.

Sen är det konstigt att han firar Xavis, och Tellos mål men inte Messis. Även att hela bänken går upp, men Villa sitter kvar.
2012-11-13 22:21
Jag tror inte Villas problem beror på Messi, han är lite tjurig överhuvudtaget för hans speltid.

Här är matchen mot Celta förra veckan. Villa och Messi har bra kontakt vid målen.
2012-11-13 22:18
Barcadinho.

Nu tror jag inte att det handlar om speltiden. David Villa, har startat en del den här säsongen och gjort en hel del mål.
Barcelona Barcadinho.
2012-11-13 22:14
@basaric - "el guaje":

Villa är inte en spelare som kommer acceptera bänken, i synnerhet inte när de två huvudkonkurrenterna Pedro och alexis inte levererar heller.
Tom Bojan gillade inte sitta på bänken och visade sitt missnöje, så vad ska vi förvänta oss av en ännu bättre spelare.
Tito behöver lösa situationen.
2012-11-13 22:11
Det här gjorde Messi 06/07, en hattrick mot Real som 19-åring. Den nya generationen med Hazard och Oscar och co. i spetsen är inte ens i närheten av vad Messi var t o m 2 år yngre.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-13 22:11
Jag har kollat på länken och kan bara säga att det är jävligt Synd om Borell och Sladjan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2012-11-13 22:08
zick9

Hahahaha nej de fick ju inte ligan förra säsongen och cupen förrförra säsongen gratis av domarna. Det roliga är att de själva tror på det de säger.
Barcelona Barcadinho.
2012-11-13 22:07
Jag satt och kollade ET för första gången, jag var typ lite nyfiken efter era inlägg.
Jag skrollade till den spanska delen.

Sådär mycket skitsnack och på en så barnslig nivå har jag inte hört på länge. Nästan löjligt att lyssna på vuxna människor som har följt fotboll i många år snacka fotboll på en så låg nivå.
De skämmer ut fotbolls fans i allmänhet eftersom om såna experter snackar på en så löjlig nivå så vad ska man förvänta sig av andra.

Och jag skriver inte så eftersom de kritiserar Barca.
Deras sätt att uttrycka sig, deras sätt att argumentera, ämnena som de tar upp, jämförelserna och precis allt annat från deras mun är på en så barnslig nivå. Herregud - såna experter gör att jag tappar ännu mer lusten att lyssna på studiesnack av olika slag.

Men ni som brukar lyssna på det - lite kort - brukar det vara sådär eller finns det några därborta med bättre intelligens?
2012-11-13 22:03
Nu tror jag inte att det gick så långt så att Leo, örfilade Villa men man ser klart och tydligt i videon att det är något som inte stämmer..

Barcelona Gio Style
2012-11-13 21:52
NEEEEJ glöm det jag sa.
Jag ville absolut inte ha en omröstning om huruvida vi öppnar upp för andra lag eller inte. Inte undra på att jag upplevde det som att vi inte haft besök från utomstående på länge :)

Glöm det jag sa, varför fortsätter folk att gå in på puertan och skriver? Det är verkligen "Real madrid är bäst och störst, barca filmar, barca får hjälp av domarna, barca är överskattade, Ronaldo är bättre än Messi, Özil är bättre än Iniesta". Ni tjänar ju inget till, ni blir bara nedvärderade av mods och spärrade, så kan inte ni ge svar på tal.

Snälla låt vårt forum fortsätta vara stängd, och Real mod om ni e här... hör oss och er själva en tjänst och stäng pueran :)
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2012-11-13 21:26
Piqué y Puyol

Där har du det nedanför länken, var beredd att få höra Borell och Sladjan spy galla över Barcelona!

http://www.youtube.com/watch?v=9s9tSLkNBqk
Barcelona Barclasico
2012-11-13 21:25
är detta sant, ngn som vet?.. lyssna!. vilken hjälte Ronaldinho är if its true !! love him
Barcelona S91
2012-11-13 21:17
Diar Iniesta Shekha

Tyvärr så brottas detta forum med liknande problem. Oftast är det någon som skall spinna vidare på någon diskussion i Puertan, en diskussion som är dömd på förhand att sänka forumets nivå. Så här kan det se ut:

Person X tar fram en diskussion från Puertan/någon annanstans som denne anser vara dum/skrattretande. Flera instämmer och man konstaterar hur dumma vissa kan vara. Och vips så bubblar något personangrepp upp, och diskussionen går runt i cirklar. Ett exempel på detta är diskussionen kring det som hände i gårdagens Euro Talk.

Mitt tips är väl att skratta inombords åt det som man tycker är dumt och gå vidare. Då slipper man elda upp sig själv och andra.
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-13 21:16
Kan någon länka gårdagens Euro Talk?
Barcelona S91
2012-11-13 21:08
Gio Style

Jag har snarare tänkt tvärtom. Det finns väldigt sansade madridistas (Kajanus är en av dem tror jag), och med dem kan man få sansade diskussioner, då sådana typer har vett och etikett. När man gästar andras forum så är det viktigt att inte flagga med saker och ting, då man just är en gäst. Om de flesta kunde inse detta så skulle nog detta forum vara öppet för alla.

Om ni vill så kan jag se till att en omröstning gällande forumets öppenhet läggs upp. Kanske ett bra sätt att se var folk står i denna fråga?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-13 21:07
Skit i Puertan. Jag Kan nog säga att Puertan är svenskafans pissigaste och sämsta forum. Jag har många Vänner som håller på Real och de är verkligen inte som typerna i Puertan, vissa av de har till och med slutat och skriva där. Man går till Puertan för att läsa skämt inte kloka inlägg. Jag går nästan aldrig in där och jag vill inte ens. Liksom Robinho vs Messi, Guti vs Xavi, Özil vs Iniesta , Messi vs Robben och nu Pique vs Albiol:) Bra nivå va.. Jag skäms nästan när jag ser namnet på deras forum, liksom Antonio Puertan en fantastisk människa och sen idioterna där inne, får inte riktigt ihop det.
Barcelona tarrak
2012-11-13 20:45
Gio Style Det här forumet har varit stängt för utomstående i flera månader, så någon omröstning lär knappast behövas för den sakens skull.
Barcelona Walee
2012-11-13 20:33
Inga personangrepp, tack! Du är varnad. /MOD
Barcelona Gio Style
2012-11-13 20:30
Grabbar, varför går ni ens in i Puertan? Man får inte säga emot dem och dem har mods som skriver själva lite nedvärderande om folk och spärrar nästa barcasupporter minuterna senare för att inte få fram sin åsikt tillräckligt.
Det är rena Stallinfasonerna där, får ni ens ut något av att skriva där?
Blir ju bara en massa idiotiska svar från realfans och en spärr ett inlägg senare. Så kan de sitta och skratta för sig själva över "hur dumma" ni är som tycker som ni tycker.

Nu har vi lite mods som jobbar här, vi brukar inte få besök speciellt ofta från Real fans men när vi väl har det så uppnår väl diskussionerna inte en önskvärd nivå.
Kan inte vi låsa vår sida så att endast vi får skriva här? Helt ärligt, det är inte speciellt ofta vi har folk utifrån som bidrar med något i diskussionerna.
Skulle inte vi kunna ha en omröstning? Förhoppningsvis så skulle även det få Puertan att tänka i samma banor så slipper vi en del pajkastande lagen emellan som bara sänker varandras syn på varandra. Just a serious question :)
Barcelona Zamboza
2012-11-13 20:22
Messi har år 2012 gjort 98 poäng och med det är han hela 29 före tvåan CR. Panama som Spanien möter, deras tränare har lagt sin röst på Messi som etta och Xavi och Iniesta.

Förresten är Borell och Sladjan ET:s motsvarighet till El pasillo och Kaljic.
Barcelona zick9
2012-11-13 20:16
Kan inte någon ge El Pasillo en livstidsspärr, seriöst?

Eller håller ni med om följande?

* Barca vinner inte titlar, de får dem.
* Att jämföra Iniesta med Özil är ett hån mot Real-spelaren.
* Det lag som vinner ligan är bäst tills nästa vinnare koras. Fram tills maj är Real Madrid bättre oavsett hur många poäng vi leder med.
* Messi är världens största egoist och diva som alltid prioriterar sig själv före laget.
* Albiol är bättre än Piqué.
Barcelona papillon
2012-11-13 19:59
Enligt "vissa" så är tydligen priset för la ligas bästa spelare ett skämt. Då måste väl priset som alonso, ramos, och casillas fått i sina respektive kategorier också vara ett skämt? Eller resonerar man så eftersom detta är ännu ett bevis på att cristiano inte lyckats komma i närheten av Grande Messi? :-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelona10Messi
2012-11-13 19:55
Deulofeu målskytt för U21-landslaget borta mot Italien. La Roja leder med 2-1. Gerards andra mål på fjärde matchen. :) Även Sergi Roberto, Tello och Bartra finns med i laget.
Barcelona papillon
2012-11-13 19:40
Capitán - El tiburón:

Hehe vinnarskalle :-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-11-13 19:01
Mascherano verkar inte vara nöjd med sin insats.. =P
Barcelona Thiago-The next one
2012-11-13 18:03
Är inne på ditt spår jag med Deulofeu.. Sanningen svider..

Här finns en video över det hela med.

Annons: