/spanien/barcelona/forum/941.aspx/spanien/barcelona/forum/941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2017-03-24 01:05
Klarar verkligen inte av Argentinas fotboll. Ingen intensitet och alltid fel, fel och fel. Har svårt för enkla fel.
Barcelona Caz
2017-03-24 00:49
Jisses vad bra Messi börjat, fina dribblingar, vunnit boll, frispelat Di Maria och nu mål.
Barcelona Bollinnehavet
2017-03-24 00:49
Jag får instämma och säga att Isco är en av väldigt få vitklädda spelare som jag anser är välkommen till vår klubb. Jag har alltid varit svag för honom, ödmjuk spelare med magisk teknik. En annan jag respekterar i Real är Modric, fin spelare, alltid fair play och känns väldigt lite som den typiske Real-spelaren (exempel på typiska Realspelare är Guti, Ramos, Arbeloa, CR7, Pepe, Mourinho osv). Den skalan är både Isco och Modric väldigt långt ifrån. Två andra gamla Realspelare som jag alltid har respekterat (väldigt skumt ämne jag halkar in på här haha) är såklart Casillas och Raul, deras legendstatus är odiskutabel och sanna legendarer bör man respektera, oavsett klubbtillhörighet.

Men Isco, ja tack! Hade suttit väldigt fint, både spelmässigt och hämndmässigt. Jag är övertygad om att han enklare hade nått sin fulla potential hos oss, om vi har en tränare som förespråkar teknik framför kondition då.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-03-24 00:47
Messi har vart äckligt bra so far. Vunnit boll vid ett par tillfällen och ser jävligt pigg ut!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Caz
2017-03-24 00:47
Messis straffar har varit helt perfekta denna säsongen.
Barcelona zigazaga
2017-03-24 00:46
Di Maria orsakar straff för Argentina och Messi sätter den säkert, 1-0!
Barcelona Caz
2017-03-24 00:46
Di Maria har redan tappat boll mer än vad vissa gör på en hel säsong(ja jag överdriver lite).
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-24 00:35
[QUOTE=FCB-1899]Jag älskade Eto men det är skillnad när det gäller honom. Han spelade max några matcher för de vita råttorna resten var han på lån här och där. Faktum är att han gillade inte areal. [/QUOTE] Köper det resonemanget. För mig är Isco en av få jag hade accepterat i Barça. Messifan o omtyckt av samtliga Barçaspelare. Iniesta gick ut o hylla Isco idag. Vad det nu innebär ;)
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-24 00:34
DI Maria redan 5 fel pass...
Barcelona zigazaga
2017-03-24 00:34
Och nu har Leo börjat lira, jag väljer nog hellre o se på honom, sry Ney :)
2017-03-24 00:28
Läktarkulturen i Sydamerika är fan det bästa som finns.
Barcelona zigazaga
2017-03-24 00:18
Vilken golazo av Paulinho! 1-1 nu
Barcelona DM1982
2017-03-24 00:18
Etoo och hans känslor om Real.
Barcelona FCB-1899
2017-03-24 00:10
[QUOTE=El Pistolero #9]Antar att du ogilla Eto'o? ;) [/QUOTE] Jag älskade Eto men det är skillnad när det gäller honom. Han spelade max några matcher för de vita råttorna resten var han på lån här och där. Faktum är att han gillade inte areal.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-03-24 00:10
Marcelo haha
2017-03-24 00:09
Alves och Marcelo på plan fantastisk offensiv men kalabalik i defensiven.
Barcelona zigazaga
2017-03-24 00:08
Marcelo klantarslet ställer till det och Uruguay tar ledningen på straff genom Cavani.
2017-03-24 00:05
Jisses vad Neymar är grym med boll.
Barcelona Reymar
2017-03-23 23:42
Gabriel

Går knappt att skriva en bättre lista än du gjorde men jag hade nog ersatt Neymar/Suarez med Abidal. En riktig kämpe som var så äckligt stabil och kylig.
Men det känns väldigt gött att veta att du hade ett finger med i spelet angående köpet av Alves..
Barcelona Lion24
2017-03-23 23:39
Gabriel

Fick ont i hjärtat när du skrev så om Kluivert. Min favoritspelare all time som fick mig att hålla på klubben. Kluivert gjorde ändå 40 mål på 79 matcher i landslaget, om jag kommer ihåg rätt, och det är ändå en mycket bra siffra. Tror att klubbens situation på den tiden inte gynnade Kluivert då han som anfallare inte riktigt fick spela med den typen av spelare som vi har nu eller hade under Rijkaard, förutom Rivaldo. Kommer ändå ihåg att dom hade ett OK samarbete :). Nostalgi...
2017-03-23 23:30
[QUOTE=FCB-1899]Jag vill inte ha nån spelare som har burit på den smutsiga vita tröjan. [/QUOTE] Antar att du ogilla Eto'o? ;)
Barcelona El FenómenoR9
2017-03-23 23:30
Soko De enda jag håller med dig om angående Isco är att han är långsam. Han vinner relativt mkt boll och hans arbetskapacitet är underskattad tycker jag. Han skulle passa in mkt bättre i vårat sett att spela än vad han gör hos real. Så för mig får han väldig gärna komma. Men nu tror jag att chansen är väldigt väldigt liten tyvärr. Visca Barca
Barcelona Soko
2017-03-23 23:28
Colombia vann till slut sin match ikväll och petade ner Argentina till 6 plats som betyder missat VM. Nu gäller det för Argentina att vinna mot Chile eller försvinna. Sen återstår bara 5 matcher kvar och det skulle bli väldigt mörkt för Messi och co.
Barcelona älskabarcelona
2017-03-23 23:25
Avstängd
Barcelona BARCA-més que un club
2017-03-23 23:22
Varför spelar inte Luis Suarez inatt mot Brasilien inte heller med på bänken nån som vet ?
Barcelona FCB-1899
2017-03-23 23:20
Jag vill inte ha nån spelare som har burit på den smutsiga vita tröjan.
Barcelona FCB_Messi
2017-03-23 23:15
Finns en grej vi verkligen måste se upp med när vi möter Juventus . Och det är cuadrados filmningar . Ni som kollar på Colombia - Bolivia nu förstår vad jag menar. Han är klasser värre än Neymar och suarez .
Barcelona Soko
2017-03-23 23:14
Bara jag här som inte vill ha Isco i Barcelona?
Han är visst teknisk men han är för svag, långsam och jobbar inte hemåt. Vi har MSN så det räcker offensivt även om man inte skulle tacka nej till Veratti. Vi behöver starka spelare på mittfältet, grovjobbare som Mascherano som jobbar hårt hemmåt också. En spelare som inte platsar i Real ska nu vara "stjärna " i Barcelona?! Jag hade tackat ja till Modric och Kross men inte Isco. En pojke som aldrig vuxit till en man.
2017-03-23 23:05
[QUOTE=Deulofeu]El Pistolero #9 Gissa he he [/QUOTE] Hehe. Är av samma åsikt.
Barcelona Barca Barca
2017-03-23 22:28
Gabriel För att göra Figo storyn kort. Jag minns när farsan och farbror höll på att installera och programmera en parabol hemma, minns nu inte vilken kanal det var, men året var 1994 och det var en sen november kväll, på tv skärmen dyker det upp höjdpunkter på från en match, där ena laget hade rödblåa färger, med Romario i spetsen, farsan som är ett stort fan av Romario, tittar på mig och säger, ser du han min son, han är den bästa anfallaren av dom alla, Romario, glöm inte det namnet. Det ända jag minns var, namnet Romario och färgerna rödblå. Inte långt efter börjar det bli Ronaldo feber i hela fotbollsvärlden, även han i rödblåa färger. Då klickar det för mig, vilka är dom rödblåa, vem är dom som har alla dessa coola och grymma spelarna ? Inte långt efter vill alla på gatan vara Rivaldo, Rivaldo även han i dom rödblåa. Fc Barcelona, laget med alla dom grymma, coola och publiktjusande spelarna, i det laget finns en Portugis, som var extremt sevärd, teknisk och underhållande han med, Figo på ryggen växte sig enormt och blev kaptenen. Han som avgjorde el classico, han som satte det förlösande reduceringsmålet 3-1 på bortaplan mot Chelsea i CL, han växte och blev en favorit hos mig. Jag ville inte va Romario längre, ja vill inte va Ronaldo eller skjuta som Rivaldo, jag ville va Figo. Sen svartnade hela min värld, Figo skriver på för dom vita, rivalerna, dom man hatade, ung som jag var på den tiden visste jag inte varför man som barca fan ogillar Real Madrid, vilket jag senare fick ta reda på, men han lämnade oss för att spela hos rivalerna...jag fick istället va rivaldo i ett år till, innan en ny favorit kom och gick ner till marknaden och köpte hans tröja, Saviola. Men inget skulle kunna ersätta sveket Figo, den som var kapten, favoriten, han som stod för cruyffs barcelona, att underhålla publiken, han lämnade. Simao sambrosa var ett tappert försök att ersätta Figo, men inte ens det kunde läka såren hos oss Barca fans. När vi åkte ut mot Juve 2003, dagen efter säger min vän som är Juve fan, hur känns det? Jag är tyst, arg och ledsen. Svarar honom: Jag vet inte hur, men en dag ska du få veta hur det känns. 12 år senare skriver han till mig på FB då han flyttat från Sverige, min broder, jag vet hur det känns, eran klubb är mäktig, ni fick revanschen på oss på bästa tänkbara sätt. CL finalen 2015, Barca Juve 3-1. Så nu, vill jag att alla Real Madrid supportrar och den klubben med Perez i spetsen, svettig panna, besviken och arg, se hur Isco drar på sig det rödblåa, och ännu ljuvare, vackrare hade revanschen smakat om han bara satt av tiden och Perez står tomhänt utan pengar på kontot och en Isco som spelar trianglar med Busquets, Neymar, Messi och Suarez. Låt min mäktiga klubb få den revanschen.
Annons: