/spanien/barcelona/forum/9402.aspx/spanien/barcelona/forum/9402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 16:46
Andresito

Iker försöker bara stryka över mitt andra korkade uttalande att han gärna hamnar 25 poäng efter Barca bara han vinner champions league.Han ser nog ligan som rejält körd.

Han menar väl också att allt går i cykler just nu har Barca en bra tid och minimalt med köpta spelare det var det motsatta för några år sedan.

Som sagt jag lever i nuet även om jag minns gårdagen.Roligare med några fräscha titlar man själv upplevt än att man måste gå tillbaka till år 2001 för senaste vinsten...i cl...
Barcelona Zibarca
2012-12-12 16:45
50 kr done! :)

Kom igen nu culos :)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-12-12 16:42
Det där tyder bara på avundsjuka från Casillas sida. Det är ingen i Can Barça som har sagt att vi alltid har spelat med nio, tio, eller elva canteranos. Detta är resultatet från ett konsekvent arbete som pågått i flera år, inte bara sedan Rijkaard och Guardiola tog över.

Med tanke på hur många gånger Iker har sagt att han har önskat se fler spanjorer och egna produkter i Madrid så måste det smärta honom att se hur Barça arbetar bättre med akademin idag. Vi behöver inte Casillas tillåtelse för att vara stolta över att ha fått bevittna 11 canteranos i en och samma match.
Barcelona LeoMessi
2012-12-12 16:41
Andresito (Barcelona) Respektlöst av casillas att säga så
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona tarrak
2012-12-12 16:40
@Vamos Blaugrana:

Ja och jag har redan förklarat för dig att de rörliga bilderna visas med jämna mellanrum i reportage som sänds på SVT. Jag vet inte när nästa kommer, men jag lovar att påminna dig.

Angående Röda Korsets löner så är det ointressant för pengarna från Radiohjälpen går raka vägen (med adminastrativt avdrag på maximalt 7%) till de projekt som organistionerna sökt för.
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 16:39
Jag får rysningar av att se Keita i Barca.Främst pga av att jag ansåg honom ta speltid främst från Thiago.Annars var det en fin spelare främst med ett bra djupledsspel och huvudspelet som jag uppskattade mest.Han tappade också bollen extremt sällan en värdefull truppspelare.

I dagens Barcelona finns det för mig ingen uttalad hackkyckling vilket är ganska unikt med det menar jag en spelare jag blir arg och bara frustrerad när han lirar.Tello,Villa,Pedro ligger väl bäst till och det säger väl det mesta skapliga lirare med sina brister...

OM man tänker lite större så gör ju spelare som Keita att yngre lirare typ Thiago slipper den största pressen vid ung ålder vilket är smart.

Barcelona Andresito
2012-12-12 16:37
Casillas (Madrid): "I remember Barça playing with 11 foreign players, so they shouldn't talk too much about their homegrown 11 now." [sexta]

Förstår inte logiken.. kan någon förklara hur Iker tänker i detta fallet?
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-12 16:21
Tarrak//
Va? Det står bara vart pengarna gått ju, jag vill se bilder videon osv. De skänker dessutom pengar till röda korset kolla vad deras VD tjänar (länk).
Barcelona tarrak
2012-12-12 16:17
@Vamos Blaugrana:

Ja och sedan redovisas resultatet av Radiohjälpen i SVT så du med egna ögon kan se vad de åstadkommit. Bra, va!?!
Barcelona papillon
2012-12-12 16:11
enkos:

Nej inte direkt. Det marca vill få fram är att trots Messis målrekord så är det inte givet att han vinner guldbollen. På samma sätt som muller inte vann guldbollen, beckenbauer vann, det året som han slog målrekordet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 16:11
Barcelona yesterday contacted Chelsea player Oriol Romeu, a former youth player, to wish his a quick recovery after his knee operation. [md]

Jag har hela tiden hoppats på honom som komplement till Busquets då de är olika men ändå lika.Den ena mycket mer fysisk och kraftfull medans den andra är mer elegant.

Det mest ledsamma med detta är att under Benitez fick han chansen och gjorde det riktigt bra.Nu tappar han minst ett halvår och då är inte Benitez kvar...

Även u-21 kaptenen Lopetegui har gått ut och sagt att han klarar att komma tillbaka såklart han gör det.Kan detta öppna dörren för en av våra största juveler månne?

Sergio Samper.Vad jag har läst har han endast spelat u-19 fotboll som bäst.

Nu kanske han får chansen i u-21? Den enda mittfältaren Spanien har som jag anser kan vara större talang är Oliver Torres i At:Madrid.De två kommer nog sköta det centrala mittfältet tillsammans med Thiago samt Isco i framtiden.

2012-12-12 16:06
Tarrak//
Kolla var pengarna har gått. Det har bara gått till andra organisationer.
Barcelona tarrak
2012-12-12 16:05
Vamos Balugrana

Här har du Radiohjälpens Årsberättelse från 2011, om du på riktigt är intresserad av att se vart pengarna gått.
Barcelona tarrak
2012-12-12 15:59
@Vamos Blaugrana:

Ja du, då handlar det nog mest om ditt egna ointresse, då samtliga välgörenhetsorganistioner bra som dåliga, är ytterst noga med att visa vad man åstadkommit. Det är ju på det sättet de motiverar folk att skänka ännu mer.

Radiohjälpen resultat redovisas bland annat i reportage som sänds i SVT flera gånger om året, just för att de som donerat ska kunna se dem med egna ögon. Så det är bara att skänka pengar nu så kan jag påminna dig den dag reportaget visas!
Barcelona Canaletes
2012-12-12 15:54
KEITEEEEEEEE "tillbaka" i Barça!!!!
Fantastiska nyheter :D

Barcelona FCBarca6
2012-12-12 15:46
nån som har ideer vart vi kan sprida insamlingen för att nå ut till ännu fler?
2012-12-12 15:45
Tarrak//

Så säger alla hjälporganisationer, ser ingen som visar vad pengarna har gjort. Vet inte hur många miljarder som gått till välgörande ändamål men som man aldrig får se var de hamnar.
Barcelona zigazaga
2012-12-12 15:42
Så fin bild, Messi och Thiago :)
Barcelona tarrak
2012-12-12 15:29
Fantastiskt jobbat alla! Nästan 1000 spänn på mindre än två timmar! Att vi kommer krossa Madrid, som fortfarande står och stampar på 300 kronor känns självklart, så jag tycker att vi som nästa mål bör sikta in oss på att revanschera oss mot Chelsea som ligger på 3600 kronor. Vamos!

Vamos Blaugrana!

På vilket sätt tvivlar du på Musikhjälpen? Radiohjälpen som driver projektet är en statligt kontrollerad orginastion som funnits sedan 1939 och mig veterligen aldrig beskyllts för fiffel och bedrägeri. Tvärtom har man extremt hårda krav och maximalt 8% av insamlade pengar försvinner i administration. Om man under dessa omständigheter inte vågar "riskera" 50 kronor har jag svårt att se hur man ska kunna leva i ett modernt samhälle.
2012-12-12 15:16
Hade gärna skänkt pengar ifall jag hade kunnat vara säker på att mina pengar går till rätt saker. Tyvärr..
Barcelona Gabriel
2012-12-12 15:10
Jordi Alba Ramos #18

Nog för att jag mer än gärna hade sett en värvning utav Hummels, men trots det vill jag lika mycket se att Neymar kommer. Svaret på varför jag vill det är enkelt och det är för att jag ser honom som en spelare som kan blomma ut till en av de bästa spelarna i framtiden, om allt vill sig rätt. Ibland måste man ta chansningar annars vinner man inget, Neymar kan misslyckas, självklart, men han kan också lyckas - och tänk hur jävla bra det hade blivit då.

Pedro, när han är i form ser jag som given i startelvan bredvid Messi. De andra du nämner ser jag inte ens som självklara i truppen i framtiden. Villa gör förmodligen sin sista säsong som culé. Sanchez kommer inte upp till sin fulla potential. Tello är duktig när han är duktig, men han är åtminstone ingen som ska konkurrera för en plats inom startelvan enligt mig. Cuenca är också duktig, men inte tillräckligt vass som målskytt, dock en perfekt trupp och rotationsspelare att ha i laget. Deulofeu är något tiden får utvisa om han blir lyckad eller inte. Av dessa spelare är det alltså enbart Pedro jag ser som självklar, och då har han också svackor vid jämna mellanrum.

Just därför ser jag mer än gärna att vi köper Neymar. Men jag har inte heller något emot att vi väntar med honom tills kontraktet löper ut och lägger pengarna på Hummels för tillfället.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 15:08
Jordi Alba Ramos #18

Det har jag nästan alltid skrivit. Det skulle vara ännu sämre affär än Zlatans. Han skulle minst kosta 60 miljoner euro plus skulle han tappa en hel del av hans potential, då Messi hämmar honom.

Jag tycker killen är fantastisk, men jag är emot en värvning!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-12 15:01
Är det bara jag som tycker att vi inte ska köpa Neymar, jag menar vart ska han få plats i anfallet? Pedro, Villa (lägger av inom 2-3) år Sanchez, Tello, Cuenca och Deulofeu kommer vilja också spela. Vart ska klubben använda honom?

Darför tycker jag att man ska satsa på Mats Hummels, han och Pique i mittlåset ger mig bara rysningar!
Barcelona Vampíro
2012-12-12 14:51
Skänkte precis en slant, det är det minsta man kan göra i dessa tider. Fortsätt att posta länken härinne så fler är medvetna om det. Ska försöka önska en låt senare också, undra om Jason känner igen den(länk).
Barcelona mirzaculé
2012-12-12 14:49
Skön bild (Se bifogad bild)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.C Xavier
2012-12-12 14:44
Sådär, skänkt 200kr till musikhjälpen. Kom igen nu allihop.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-12-12 14:39
Mats Hummels (Borussia Dortmund): "Barçelona are in my eyes the best team in the world, so it's an honour for me to be on their list." [rtl]

Hummels (Dortmund): "Barça rumour? I read about it in the paper. My dad asked me about it and I told him: You should know, you're my agent!"

Snälla, köp Hummels...Vår trupp hade varit komplett.:)
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-12 14:31
FCBarca6

Bet365.com
Barcelona FCBarca6
2012-12-12 14:30
tarrak/

Jag tänker likadant.. försökte hitta en twitterfeed som kan nå ut till svenska fans men hitta ingen, jag vet bara Barcastuff.. nån som har ett annat förslag?
Barcelona FCBarca6
2012-12-12 14:28
LionelMessi#10/

vilket spelbolag tippar du på?
Annons: