/spanien/barcelona/forum/938.aspx/spanien/barcelona/forum/938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A good coach is everything!
2017-03-12 18:41
Varför spela inte Neymar ???
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
Reymar Påstår du att Messi inte varit våran bästa spelare denna säsong? För isf har jag faktiskt inga ord för din fotbollskunskap. Messi är i en liten svacka, om någon har rätt att vara i en svacka i vårt lag är det Messi. Det märks dessutom att 3-4-3 systemet med Messi i mitten absolut inte passar honom. Messi funkade i mitten med Guardiola, den tiden är över. Messi ska spela på kanten, där han gjort det bäst med Enrique. Killen har aldrig varit en som springer mycket och bränner krafterna på defensiva delen, och jag köper det med tanke på hur framgångsrik han faktiskt varit. Btw, undrar om folk skriker domarskandaler efter denna match? Domaren missa ju tydlig straff när Pique blir fälld och deras 2-1 mål kom via en hörna där deras egna spelare nickat stolpe ut. Antar ingen lär nämna det...
Barcelona A good coach is everything!
Skurhink /// Snälla gå och göm dig är du snäll !!!!!!!!!
Barcelona Skurhink
2017-03-12 18:39
Davids3: Spärra mig? Klubben borde lämna över Messis mantel till Neymar! Messi har hjälpt Neymar oerhört mycket sen Brassen anlände till klubben! Men som det är nu, så ser jag Messi som en stor jävla bromskloss för både Neymar och laget! För mig får Messi mer än gärna vara avlönad av klubben tills han ledsnar på det åxå! Att ha en spelare med den statusen i laget och det kroppsspråket på planen är mer skadligt än bra! Hade det stått vad som helst på ryggen på Barcas nr 10 istället för Messi så hade hela forumet velat se honom död! Spelet går inte längre via Messi och Messi vill inte heller att det gör det, spelat går via Neymar och han skulle få ut så mycket mer av sitt spel med någon som Dybala som visar sig och har lite fart under fötterna och framför allt vilja innanför pannbenet!
Barcelona Mangi10
2017-03-12 18:37
@Carles Det var en viljeinsats utan dess like. Men trots denna fantastiska insats var spelet inte något vidare. Vi vann tack vare några individuella sagolika insatser från några spelare, inte pga laget spelade en bra fotboll. Vi har fortfarande chansen att vinna titlar. Håller med dig att vänder kappan efter vinden ganska kraftigt här inne. Ena dagar är allt frid och fröjd, i nästa sågas spelarna i fotknölarna. Men jag tror att vi är så bortskämda genom åren med att inte nog har vi vunnit många titlar, vi har dessutom dominerat världsfotbollen med en makalös fotboll. Vi är inte längre referensramen eller ledande såsom vi var så sent som inför sluttampen på förra säsongen. Jag har varit inne på det så många gånger, men med detta mittfält som Barca har, kommer ledningen behöva besvara många frågor inför nästa säsong.
Barcelona Reymar
2017-03-12 18:37
El Pistolero

Hur kan man vara fysiskt utbränd när man är spelaren som har sprungit MINST i laget? Jag skulle förstå om du sa Suarez, Neymar eller Busquets för dom springer och täcker mest yta i laget men Messi? Skulle snarare påstå att han är mentalt utbränd ser ingen hunger eller vilja i honom längre.
Barcelona Neymar N11
2017-03-12 18:33
I fotboll är allt möjligt, matematisk är det inte över än i ligan. Trots att vi har varit i dålig form men ändå nått kvartsfinal i CL , Final i CDR och sist men inte minst slås om ligan mot real som har sitt bästa upplaga på länge.

Inför nästa säsong hoppas jag att med lite förändringar i truppen så kommer vi tillbaka starkare än någonsin.

Visca Barca
Barcelona Reymar
2017-03-12 18:33
Man har alltså en vecka till nästa match men ändå vilar man Iniesta,Rakitic och Umtiti? Med en Umtiti på plan så hade vi inte släppt in det andra målet då Alba viker ner sig i nickduellen. Alba i en trebackslinje? Hur tänker man där?

Lucho du är en legend men ibland förstår jag mig inte på dina idiotiska rotationer som förmodligen kommer kosta oss ligatiteln.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-12 18:29
Messi ser fysiskt utbränd ut efter att ha varit allt i vårt anfallspel i första halvan av säsongen. Han måste vila. En fysiskt utbränd Messi som bara lunkar runt är som att lira med 10 man. Vet i fan hur Lucho löser detta.
Barcelona Mecum
2017-03-12 18:28
Kan någon förklara varför LE ska rotera så jävla mycket? Jag förstår att det har varit tufft schema men andre gomes och Dennis suarez är alldeles för dålig för detta lag.
Barcelona Soko
2017-03-12 18:26
Nu är det 7 dagar vila för laget. De behöver det vekligen både psykiskt och fysiskt. Synd bara att man inte la i en extra växel av just det anledningen, men men.
Barcelona Blaugrana91
2017-03-12 18:25
Tycker det känns som spelarna är mer motiverade i CL än ligan. Självklart var det ett mer kritiskt läge vi var i matchen mot PSG, men nog borde man visa vilja även idag. Ev. 5 poäng är ju inte omöjligt att vända men så onödigt att försätta sig i den situationen igen... Nåja nu ska jag tänka på matchen i onsdags... ;)
Barcelona Carles5
2017-03-12 18:22
Sen är det intressant hur många som vänder kappan efter vinden. För 3 timmar sen skulle vi vinna CL, ligan och cupen. Nu har vi åkt ut ur alla tävlingarna. Neymar saknas så mycket säger många. Samma folk Krävde att vi skulle casha in 200m€ för honom för 2 veckor sedan för att han är så kass. Ska vi riva Messis kontrakt också? Chilla lite och stötta laget och spelarna istället. säsongen avgörs inte ikväll och motgångar händer alla lag och spelare. Vi kommer inte gå rent i ligan och det kommer inte Real heller att göra. Barca kommer tillbaka. Det var en otrolig urladdning i onsdags och det kan kosta i efterföljande match ibland. Sett det hända så många gånger genom åren. Men snälla sluta kalla på spelares och tränares avgång så fort någon spelare slår en felpass. Visca Barca
Barcelona Soko
2017-03-12 18:19
Deportivo och Betis , för mig två av ligans sämsta lag men ändå tapar vi hela 5 poäng mot dessa två. Att vi aldrig lär oss.
Glädjen från onsdags bara försvann nu. Hade accepterat poäng tapp mot topplag men dessa bottenlag alltså.
Barcelona Reymar
2017-03-12 18:19
@El Pistolero #9:

Han hade väl skadekänningar efter matchen men oavsett så förtjänar Neymar sin vila efter sin match mot PSG han sprang, utmanade och kämpade till slutet. Men Messi? Han har ju vilat i en vecka nu och ändå promenerar han. Spyr.
Barcelona wallmannen
2017-03-12 18:18
Ja, det var sannerligen skillnad i intensitet mellan onsdagens och dagens match. Släppa in två hörnmål känns sådär.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Zamboza
2017-03-12 18:13
LE visar att han inte lärt sig nåt när det gäller laguttagningar. Idag saknar vi Neymar och han väljer ändå att bänka Iniesta som är en av få kreativa spelare vi har.

Många klagar på Messi idag men han har varit fullständigt värdelös i flertalet matcher bl a dubbelmötet mot Psg. Han verkar harinställningen att han ska röra sig så lite som möjligt men rädda sin insats med något mål eller assist. Laget har ändrat taktik för hans skull och han tar sina parkpromenader.

Neymar borde ha den fria rollen och inte Messi. Det lär ju iofs aldrig hända.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-12 18:13
@grande jw:

Frågan är hur han tänker? Hur resonerar Lucho när han låter tre kalla spelare får starta idag när han kan sätta press på R.Madrid?

Vi är mitten av match och han roterar fortfarande som om det var september (med cl, copa, och liga spel.

Barcelona Barca4life98
2017-03-12 18:11
Soko Det där är den sämsta ursäkten jag har hört. "Messi är rädd för att spela för att missa Valencia"? Asså herregud, killen promenerar på planen även när vi har bollen. Han bidrar med noll i försvarsspelet då borde han åtminstone springa runt mycket när vi har bollen. Idag gömmer han sig tyvärr. PSG-segern för mig är helt värdelös just nu, sorry.
Barcelona DM1982
2017-03-12 18:11
Ligan blir väldigt svår att vinna och CL är fan inte enklare. I slutet av dagen så var det en underbar vändningen mot PSG men jag hade bytt det mot tre pinnar idag. Barça är inte starka nog att utmana på två fronter nu, alldeles för många underpresterar.
Barcelona grande jw
2017-03-12 18:10
De 3 överlägset bästa spelarna mot PSG fanns inte i startelvan idag. Rakitic, Neymar, Umtiti. 2 av dom har Lucho medvetet satt på bänken till förmån för spelare som varit kassa säsongen igenom. Det är tjänstefel att bänka spelare som visar fantastisk form. Man rider på den vågen så länge den varar och låter dom spela så mycket som möjligt. Så enkelt är det. Det är inte första gången man ser de här besluten från Lucho som kostar oss poäng. Sen är jag otroligt besviken på Alba och Messi. Alba för att han är rätt igenom usel och Messi för sin kassa inställning som smittar av sig på hela laget.
Barcelona BARCA-més que un club
Från att vara historiska till att vara bajs idag , det svänger snabbt i fotbollen Grattis Real dom släpper aldrig detta nu efter vi torskat Mot skit laget Deportivo
Barcelona Davids3
@Skurhink:

Mod, om man inte förtjänar avstängning för detta så vet jag vet inte..
Barcelona II Barça II
Ligan är inte över, kan ni snälla sluta ge upp vid minsta motgång? Det är så jävla tråkigt att ni har den här mentaliteten. Varför skulle ligan vara över? Real Madrid har har spelat 2 matcher mindre än oss, vinner de bägge så har de BARA 5 poäng mer än oss, det räcker att de förlorar el classico mot oss och en match till, det är absolut inte omöjligt! Och vem säger att de ens vinner ikväll? Sluta med era patetiska domedagsprofetior så fort vi åker på mål eller gör en dålig match, det är så jävla tråkigt att läsa. Stå upp och tro på ert lag i både mot och medgång.
Barcelona Nemesis 10
2017-03-12 18:09
Lucho får inte ut någonting från våra bänkspelare känns det som medans Real spelar bättre fotboll med deras bänkspelare och där har vi den stora skillnaden. Ingen av våra bänkspelare kan komma in och förändra en matchbild.
Sen undrar jag varför inte Lucho någon gång kan starta med ett starkt lag och sen byta ut spelare vid en komfortabel ledning? Han vill alltid starta med ett svagare lag för att göra panik byten när det inte går som det ska.

Jag tror tyvärr att CL segern kan kosta oss dyrt då jag inte tycker vi har tillräckligt stark bänk för att slåss om tre titlar.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Umtiti:

Håller med. De tog tillbaka sin heder och försvarade sig så bra de kunde.
Klart de ska fira
Barcelona Soko
Vi får bara se om medier kommer att nämna ens den helt felaktiga hörnan som betyder segern för Deportivo.
Barcelona L.A.M Nr 10
Skillnaden nu är att vi i princip måste vinna på Bernabeu. Jag är övertygad om att Real Madrid också kommer tappa fler en del poäng men uppenbarligen kan man inte lita på oss i någon match. Real vinner idag men har Athletic borta nästan omgång. Tappar de där är det fortfarande 50-50, annars blir det jobbigt.
Barcelona Cule4life
2017-03-12 18:08
Ligan är inte död ngnstans. Svårt att ställa om från CL matchen, mkt b betonad elva. Deportivo e hungriga och sätter sina chanser. Vi hade våra chanser men missade. Nu får laget 1 veckas vila och komma igen.
Barcelona Barcadinho.
2017-03-12 18:08
Drömmen o oforin är slut. Tillbaka på jorden.
Jaja, vad kan man göra, sätta på tvätt, fixa käk o rulla vidare.

Det är så himla psykologi i fotbollen, ena dagen kraschar Psg grovt för att några dagar efter se en mindre psykologisk krasch.
Annons: