/spanien/barcelona/forum/9355.aspx/spanien/barcelona/forum/9355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-22 15:59
2 timmar kvar till match och ännu har ingen inför rapport skrivits..
SoN_Un
2012-12-22 15:55
tack för dissen bröder haha
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-22 15:52
@petersays:

Man saknar Toulalan och Wellighton. Det lär bli tufft för Malaga ikväll, men hoppas gör man ju :)
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-12-22 15:46
@Taco Anders - Numero 1:

Nej inte fria byten, men däremot så skulle man kunna införa 5 byten istället för 3.
SoN_Un
2012-12-22 14:45
njut av den mina bröder. blev fan tårögd!
saknar roni sjukt mkt
Barcelona petersays
2012-12-22 14:41
Jag vill så gärna gärna se Malaga tvåla till Real ikväll. Men eftersom jag tänkt se matchen så lutar det snarare åt att Real kommer vinna stort.
Barcelona Canaletes
2012-12-22 14:35
Lite OT men Isco från Málaga vann Golden Boy. Bra för spansk fotboll och hoppas han firar det med att göra mål och besegra Madrid ikväll!
Barcelona Taco Anders - Numero 1
2012-12-22 14:30
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Klart jag förstår att det skulle bli en oerhört stor förändring, till det positiva tror jag. Jag tror det skulle göra varje enskild match lite intressantare att följa då du kommer kunna förändra matchbilden och taktiken på ett helt annat sätt än tidigare.

Självklart kommer man alltid kunna hitta negativa effekter av regeländringar också men jag tror att det positiva överväger det negativa
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-12-22 13:46
Taco Anders - Numero 1

Vet inte om du är seriös med det du skriver men jag hoppas du förstår att det i princip skulle bli en annan sport än fotboll med fria byten.
Barcelona Taco Anders - Numero 1
2012-12-22 13:40
Jag har länge haft en fundering (som inte direkt har med Barca att göra) och är lite nyfiken på hur andra ställer sig till detta.

Jag tycker att fotbollen borde införa fria byten under match, detta tror jag skulle medföra bättre kvalitet på matcherna då man kan hålla spelarna piggare under 90 minuter och få ett bättre flyt på matchen eftersom bytesprocessen försvinner. Matchcoachningen skulle bli betydligt viktigare och intressantare att följa. Dessutom skulle det gynna unga spelare då det skulle vara lättare att slussa in dom under matchen utan att behöva slösa ett byte.

Spelarna skulle behöva vara på tårna direkt för de vet att presterar du inte så byts du ut.

Den enda nackdelen jag kan komma på just nu är möjligtvis att storklubbarna köper upp dom mindre klubbarna ännu mer för att det förmodligen skulle bli än viktigare med en bredare trupp.

Skulle vara intressant att höra vad andra tycker om fria byten.
Barcelona Salcini
2012-12-22 13:39
R10 Gaúcho

Mysteriet med Sanchez är att han var en duktig utmanare i Udinese som kunde ta sig förbi motståndare med finess och teknik. Han började även så i Barca men har tappat det mer och mer, till att knappt ha kvar det. Jag tror det handlar mycket om uppmuntran till det inom truppen och från tränare. Det har helt enkelt uppmuntrats tillräckligt och det är dessutom svårare när det är närmare till understöd hos Barcas motståndare.

Därför ställer jag mig också frågandes till en värvning av Neymar. Jag är rädd att det kommer bli samma sak med honom och att världen går miste om den talang som Neymar besitter. Vi är inte längre ett lag som ger särskilt mycket utrymme till artister som Ronaldinho, Rivaldo, Sanchez eller Neymar. Istället är det ett beslutsamt kollektiv som givetvis besitter oerhörda tekniska kvaliteter, men som inte vill hålla på och visa upp dom för mycket.
Barcelona Mido
2012-12-22 13:22
Breaking news!!!
Guardiola har återvänt till Barcelona!! kanske för att delta i Balón de Oro eller kanske om nåt annat
Barcelona Pep, The Creator
2012-12-22 13:19
CARLES PUYOL - 1899

Om jag minns rätt (inte 100% med siffrorna):

Vi köpte Alexis för ca 23-26(+10 & +5) miljoner euro och Fabregas för ca 30(+10 & +5). Det som står i parentes skulle vi betala Arsenal och Udinese OM vi vann liigan och Champions förra året, men det gjorde vi inte.
Så 50-60 miljoner euro för dem två tycker jag är ett ganska bra köp och inget RÅN.

Alexis gör det jävligt bra utan boll men behöver göra lite fler mål för att få självförtroende igen.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-12-22 13:18
Vad sägs om en inför rapport anytime soon?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-22 12:37
koeman92

Haha, kollade inte ens anfallet faktiskt, såg bara att Thiago var med.

I vissa matcher hade det varit kul att se Villa som striker men jag skulle aldrig vilja se det som en långsiktig lösning. Kolla vad Messi presterar i mitten, killen är helt sjuk. Och när Villa spelar på kanten brukar han oftast ändå ta sig in i banan.
Barcelona koeman92
2012-12-22 12:17
@L.A.M Nr 10:

Syftet med min startelva var inte bara att få in Thiago från start, utan också att få in Villa i sin favorit position (CF) där han också är farligast, samtidigt som Messi flyttas till högerkanten där han kan ha mer yta att jobba/dribbla mer på så att man kan få ut så mycket som möjligt av hans individuella kapacitet och skicklighet.
Att Iniesta ska spela på vänsterkanten är en självklarhet. Där behöver vi inte ens diskutera något.
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-22 12:13
Neymar in och Sanchez ut!

Jag vill ha en hungrig ung talang i laget. Jag vill se en spelare som vågar utmana sina motståndare och kunna skapa nya ytor. Även om Ronaldinho är en "one of a kind" så vill jag kunna hoppas på att Barcelona skulle kunna göra Neymar till något liknande. Sanchez verkar ha tappat självförtoendet en hel del sen han lämnade Udinese.

Hummels in Masken ut!

Jag blir lite smått nervös varje gång Masken hamnar i en spelsituation. Är rädd för att han ska dra på sig onödiga kort eller när han hamnar i en "one on one" situation med en anfallare. Han gör mig allmänt nervös bara, vill ha en back som får mig att skänna mig trygg och säker på att han löser situationen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-22 11:55
Valdes out Muslera in Hummels in Masken Out
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Illusionista
2012-12-22 11:14
Till alla på forumet, om ni fick ta ut vilka två spelare som helst från laget och ersätta med vilka två som helst.. vilka hade ni valt? och VARFÖR?! Gärna seriösa och bra motiv.
Barcelona Corazon
2012-12-22 11:14
För mycket fokus på real matchen skiter i dom viktigaste är att vi tar våra tre senär jag nöjd med 13. Efter barca matchen kan vi börja prata real..
2012-12-22 11:09
H.Alavi

Det har jag med egentligen. Men gillar inte att läsa sådana rykten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-22 10:37
koeman92

Hoppas på en liknande. Det var så kul att se Thiagos inhopp mot Atlético och jag hoppas han får chansen från start. Helt fantastisk spelare redan nu.

Idag är det bara tre poäng som gäller. Real har M´laga borta och med deras form skulle det inte förvåna mig om avståndet till dem har ökat ytterliggare efter ikväll. Valladolid har överraskat i år men det känns som att vi med i stort sett den bästa elvan borde kunna slå dem utan några jättestora problem.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-12-22 10:37
1.70-ligan

Jag har mycket svårt att se en försäljning av en så pass stor spelare som David Villa i januari. Jag tror på att Arsenal är intresserade, men jag tror inte att el Guaje kommer lämna i januari.
2012-12-22 10:34
Malaga saknar Toulalan och Wllighton ikväll mot Real, samtidigt som lager är i gungning. Synd, för med optimala förutsättningar tror jag faktiskt de hade haft en god chans ikväll.

... och Arsenal vill ha Villa i januari, enligt SPORT. Säljs Guaje måste vi ersätta honom. Blir förbannad om man gör sig av med en sån (ja faktiskt) viktig kugge inför den viktigaste delen av säsongen och bara låter det vara.
Barcelona koeman92
2012-12-22 10:10
Min startelva till Valladolid matchen:

Valdes

Montoya Puyol Piqué Alba

Sergio
Xavi Thiago

Messi Villa Iniesta

Vad tycks?
Barcelona Canaletes
2012-12-22 04:34
Styckeindelning snälla...
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-22 02:44
Det är så lätt att vara efter klok och visst skulle jag helst ha en spelare som Kun istället för Villa eller Alexis eller Pedro. Kun samarbetar bättre med Messi för att dem spelar tsm i landslaget. Själv är jag stor besviken på själva värvningen av Alexis och jag tycker att det är en av klubbens sämsta köp med tanke på själva priset vi köpte Alexis för så ja det är RÅN mot oss själva. Vi skulle inte inte ha köpt Alexis för vi har ju Pedro som krigar och man behöver inte ha två krigare eller två spelare sol sliter där framme. Vi skulle ha köpt antigen Kun eller köp Neymar som är hungrig som vill anfalla och utmana försvarare. Skillnaden är mellan våra 3 anfallare, D.Villa, Pedro och Alexis är att Villa utmanar försvarare å han lyckas med de han gör medan Pedro O Alexis har ingen självförtroende å dem bara sliter. Pedro och Alexis garanterar inga mål medan Villa får du mål från dödliga vinklar. Men Villa är ingen spelare som sliter utan en som pressar men inte mer än så. Jag ska inte ljuga för någon men själv är jag imponerad av Pedros och Alexis jobb å hur dem sliter för laget. Men vi är behöver en till målskytt och tro mig det räcker inte med Messi. Vi lär möta lag som kommer ha super markering på Messi då måste vi hitta en målskytt vilket vi inte har. Därför måste vi agera och hitta en eller fixa till våra som vi har. Antigen kommer Neymar och lämnar Villa oss eller Alexis lämnar tyvärr. Jag vill gärna att Pedro och Alexis gör fler mål för oss när säsongen är över annars vill jag ha bort en av dem. Jag är negativ och men vi borde fatta att vi är behov av en grym mittback så som Hummels och en bra målskytt. Det kommer komma matchar där vi får se att Messi har en dålig dag då måste en annan anfallare stiga fram. Kan vi få in till nästa säsong Hummels och Neymar då är jag jätte nöjd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2012-12-22 00:53
Jag köper inte argumentet att Alexis och Pedro ska spela hela tiden bara för att de pressar och öppnar ytor. Visst är det otroligt viktigt för spelet men ska man starta i Barcelona så krävs det i mina ögon betydligt mer för annars kan vi lika gärna ha vattenbärare som Kuyt och Heskey i anfallet. Titta på spelare som Henry och Eto'o de bidrog med samma typ av spel men lyckades ändå bomba in mål och hota offensivt i sina bästa stunder. Sanchez och Pedro har under säsongen gjort tre mål ihop och inte nätat sen  i oktober vilket är rent ut sagt jävligt dåligt när de dessutom startat i princip alla matcher, iaf Pedrito. Det var inte mycket bättre under stora delar av fjolåret heller så det handlar inte om någon liten formdipp längre. På bänken har vi däremot två spelare i Tello och Villa som också bidrar med ovanstående kvaliteter dvs hård press och uppoffrande löpningar, något som många glömmer, men de lyckas också skapa mycket fler lägen både för sig själva och för medspelarna men har dessutom gjort betydligt fler mål på mindre speltid. Så frågan är varför spela med två anfallare som för tillfället knappt bidrar i offensiven på ett direkt sätt när vi har folk på bänken som levererar.

Med allt det sagt kan man ju knappast kritisera Tito och hans laguttagningar speciellt mycket då resultaten talar för sig själva men man börjar bli trött på att endast en anfallare kan göra mål och avgöra matcher. Messi må vara överlägsen men faktum är att vi inte har haft någon som kan avlasta honom över en längre period sedan Samuel Eto'o spelade för klubben och det skrämmer mig en aning. För tro det eller ej men även Leo har sämre dagar och då behövs fler hot framåt, kolla bara på matcherna mot t.ex Inter och Chelsea när han inte lyckats och vi inte haft någon som kunnat kliva fram. Det kommer komma fler dagar där det händer och vi har inte råd att lägga alla ägg i samma korg.
Barcelona -SAMI-
2012-12-21 23:33
B-Guden
Ok. Men vi säger så hära Tänk om Messi skadar sig och blir borta länge då behöver vi en anfallare och han heter Villa. Inte 2 spelare Sanchez och Pedro bara springer och springer och missar lägen för lägen.

Men jag håller med dig det jobbet Pedro gör kan inte Villa göra.
Barcelona zigazaga
2012-12-21 23:32
Där gör Adrian den lilla rackarn ett drömmål för Atletico, och Atletico leder 1-0 med 13 minuter kvar. :)
Annons: