/spanien/barcelona/forum/9324.aspx/spanien/barcelona/forum/9324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-12-30 19:52
grande jw (Barcelona) Hur går det för dom i ligan ens?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2012-12-30 19:51
Hoppas. 45-44 efter första halvleken :)
Barcelona grande jw
2012-12-30 19:46
Canaletes:

Jag sitter o tittar. Lite tråkigt dock att det verkar som Barca Regal har tagit ett sabbatsår efter förra säsongens kross. Verkar inte bry sig det minsta om ligan i år.. Förhoppningsvis spöar man Real ikväll och ger dom sin första förlust :)
Barcelona Canaletes
2012-12-30 19:19
El Clásico I basket spelas nu om någon är intresserad
Wena
2012-12-30 18:53
Det är klart vi behöver en till mittback skojar ni eller? Hur många här var det här inne som inte skrek efter en mittback när hela backlinjen var skadad... In med Hummels eller en mittback i hans kvalitet. Thiago Silva hade varit guld !
Barcelona petersays
2012-12-30 17:33
"Krisar det så har Bartra visat att han kan göra det bra, och Mascherano är en högklassig mittback. Dessutom kan Busquets och Adriano spela mittback, gärna tillsammans, Busquets intelligens och Adrianos speed skulle nog vara en bra kombo."

"Vi kan vinna nästan alla lag med Mascherano och Adriano som mittbackar,"

Var det inte tidigare i veckan som det var spaniens svar på första april?
Atlético addeh
2012-12-30 17:30
Vore rena idiotin att plocka in en mittback när vi har Puyol, Piqué, Mascherano & Bartra. Dessutom Abidal som en joker framöver - förhoppningsvis i alla fall.

Finns inget lag i världen med en bättre försvarsuppsättning bland mittbackarna. Eller ytterbackarna för den delen.
Barcelona Barca King -
2012-12-30 17:28
Hummels måste bara in på sommaren. Vi kommer inte alltid ha samma tur.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-30 17:14
Påfågeln

Gubben stirra inte dig blind på siffror för det hade lika gärna kunnat sluta 6-2 till Madrid.

Barcelona påfågeln
2012-12-30 17:10
Vi kan vinna nästan alla lag med Mascherano och Adriano som mittbackar, vi kryssade ju mot Real med de backarna. Tänk hur stora siffrorna skulle bli mot Real om de tvingades spela utan Ramos och Pepe...
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-30 16:46

Ser att det diskuteras värvningar, då kan jag nog poängtera att ifall vi får Pique borta under våren då kan jag säga glöm CL för vi lär aldrig någonsin kunna slå bra lag med Masken och Adriano som mittbackar.

Puyol räknar jag inte ens med för han spelar 1 match i månaden med hans skadebeskymer.

Det behövs minst 1 back av klass för att CL titeln ska hem till Barca.

Eller tur med en skadefri backlinje: Vilket alla vet hur det sett ut på senare tid.

Barcelona påfågeln
2012-12-30 16:01
Jag tycker inte vi behöver köpa nån i Januari. Truppen känns för en gångs skull bred, och med Pique och Puyol tillbaka behövs ingen mittback. Krisar det så har Bartra visat att han kan göra det bra, och Mascherano är en högklassig mittback. Dessutom kan Busquets och Adriano spela mittback, gärna tillsammans, Busquets intelligens och Adrianos speed skulle nog vara en bra kombo. Även Song kan i nödfall spela där bak, men jag ser hellre han på mittfältet med Busquets bakom än tvärtom. Det kanske beror på matchsituation. Sergi Gomez finns också i b-laget, och kan kanske även nån annan. Mittfältet och anfallet känns bra, så där behövs ingen förstärkning. Neymar kan vänta. Möjligtvis låna ut någon, men då brukar de aldrig komma tillbaka så jag vet inte om det är att föredra.
Barcelona AGM
2012-12-30 15:59
LeoMessi

Nu i Januari? nej. Vår trupp är nästan komplett förutom en till mittback men med lite tur med skadorna och spelare som kan spela på flera positioner och talanger som Bartra så klarar vi oss.

I sommar? Definitivt Ja!! Vi har en del frågetecken som kommer besvaras under nästa halva av säsongen.
Barcelona LeoMessi
2012-12-30 15:49
Barca King - (Barcelona) Hur kan vi inte vara bättre när vi har den bästa ligastarten någonsin? :-) Tycker ni att vi ska köpa in någon under januari? Jag vill gärna ha en bra mittback men jag vill gärna att Bartra får speltid och en chans att utvecklas. Han har potential att bli den perfekte backen i Barcelona
Barcelona Barca King -
2012-12-30 15:48
Pepe (Real Madrid): "It's not that Barcelona are better this season, Real Madrid are just worse."

FÖR ROLIG :P
Barcelona LeoMessi
2012-12-30 15:35
påfågeln (Barcelona) Tycker att Dani så ska vårsäsongen på sig också. Han har spelat oregelbundet och varit skadedrabbad. Låt honom få regelbunden speltid och se hur han presterar då
Barcelona påfågeln
2012-12-30 15:28
Vad tycker ni? Behövs Dani i dagens Barca? Eller kan glasmannen Adriano och Montoya göra det bättre?
Barcelona påfågeln
2012-12-30 15:26
Ryktas om att Anzhi lagt ett bud på Dani Alves. Om han vill gå tycker jag vi ska släppa honom, det kan vara sista chansen att få ordentligt betalt för honom och Montoya är redo. Se bara hur det gick för Inter när man vägrade släppa Maicon, säsongen efter var han sämre och när man väl släppte honom så var det för endast fyra miljoner €, och bara för att bli av med lönen. Fast jag ogillar lite att ändra i truppen nu i januari, kanske man kan vänta till sommaren med att släppa honom. En Alves i form kan vara den sista pusselbiten som gör att vi kan köra över t.ex. Bayern i en CL-semi. Mot Real ska dock Montoya starta, brassarna klarar ändå inte att slutföra matchen :P
Barcelona Pep -vamos Tito!
2012-12-30 12:17
Pep verkar vara på ingång till Man United som manager.

Manchester United News: "Pep Guardiola Should Become Next United Manager Next Summer"
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-30 11:27
Orobitg (agent Cuenca): "There has been no meeting with Valencia. We'll see when he gets green light, but it's unlikely he'll leave." [lp]

Goda nyheter. Saknar Isaac och jag tror vi kan komma att behöva honom, Mer klass än Tello, skulle jag vilja påstå.
BB-Barceloneta
2012-12-30 11:26
Något att notera från gårdagen är att Baskiens landslag med spelare som Xabi Alonso och Aduriz slog Bolivia med 6-1 på Anoeta i Sociedad. Både Toquero och Aduriz blev tvåmålsskyttar.

Artikel om matchen och med laguppställning för Baskerna i länktips.
Jeffson
2012-12-30 00:47
AndreD

Nej just det, Stoke håller ju nollan i varje match och nickar in typ 7-8 mål med sina 2.05meters stenhårda engelsmän som älskar regn och lera! Inte fan kan Messi springa förbi dom...

Dom vann ju tillomed mot Valencia...eller ja, nästan iallafall.
Barcelona Hasse Blomqvist appreciation society
2012-12-30 00:31
@Occi:

Ni kan säga vad ni vill, men för mig kommer det alltid kännas etiskt tveksamt att värva barn (från främmande kontinenter dessutom) på det sättet storklubbar gör idag. Med tanke på den enorma utveckling som pågår inom genforskningen just nu är det är bara en tidsfråga innan det första fotbollslabbet dyker upp. Vilken storklubb blir först med att skapa en genetiskt modifierad storspelare straight from the lab?
Barcelona AndreD
2012-12-30 00:18
Jeffson

Inte så länge Stoke finns kvar :/ har hört att deras regniga tisdagskvällar inte är o leka med
Jeffson
2012-12-29 22:56
7-3?
3-4?
3-3?
4-3?
8-0?

ALDRIG att Messi hade kunnat leverera i PL! Aldrig.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-29 22:48
Well, det var inte så mycket en pik utan bara ett konstaterande att slå ett Newcastle som saknade 9 spelare pga skada inte är något märkvärdigt. Arsenals försvar läcker trots allt ganska mycket och det även mot de mindre lagen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-29 22:29
@Rambla~ el chico dorado:

Arsenal vann ändå med 7-3 tillslut, så det kanske är fel kväll att ge dem en pik. Även om du fortfarande har en poäng i det du skriver!
2012-12-29 20:39
Förresten, kudos till Mojito för en grym krönika. Fantastisk läsning.
2012-12-29 20:35
Newcastle saknade 9 ordinarie spelare, lyckas göra 3 mål och pressar ändå Arse tills det återstår en kvart av matchen. Det säger allt om vilken klass de sk topplagen i PL för tillfället håller. :P
Barcelona LeoMessi
2012-12-29 20:26
PL har världens bästa försvar men anledningen till att dom släpper in så många mål är för att dom har så jävla bra anfall!!! Ironisk nu...
Annons: