/spanien/barcelona/forum/929.aspx/spanien/barcelona/forum/929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2017-03-14 18:48
Förresten är det bara jag som trots alla kontroverser är intresserad utav Serge Aurier? Vågar man chansa med honom? För lyckas han ta bort det är han en underbar högerback. Dessutom så ryker han ihop med alla i PSG känns det som, nu senast i helgen även med Emery så lär nog inte vara så svår att köpa loss, och lär nog ej vara så dyr heller. Killen är bara 24 år vilket är väldigt ungt för en försvarare. Jag vet hans personlighet passar verkligen inte in i Barcelona egentligen, MEN det gjorde inte Suarez heller och jag tror inte någon här ångrar köpet utav Suarez. Tycker det är värt en chans.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Coach Pep-
2017-03-14 17:54
@Lion24:
Isåfall kan jag inte tänka mig att du vill ha Wenger. Han har ju varken särskilt ”fascistisk” till sin karaktär, och är inte heller känd för taktisk detaljstyrning a la Pep. Han etablerar en formation som är tämligen statisk och låter spelarna uttrycka sig själva, och ger dem frihet att göra sin grej på planen, vilket är en approach jag gillar. Sedan kan man ju vända på ditt resonemang om framgångsrika spelare som måste drillas ännu mer. När vår gyllene generation sjunger på sin sista vers, tror du att Messi, Iniesta, Mascherano och de andra vill bli behandlade som nickedockor av en tränare som vill bevisa sin förträfflighet och skäller efter dem? Eller tror du de vill bli uppmuntrade och uppbackade av en gentleman som varit med länge (ex Wenger)? Barcelona är inte i början på något projekt, vi är en lyxfärja i slutet på sin färd och behöver någon som ror oss i hamn innan vi ger oss ut på havet igen. Presspelet du eftersöker är viktigt, men spelidén och strukturen är viktigare. Annars får vi en fotboll som liknar Jürgen Klopps, vilken inte är fy skam den heller, men som saknar intensivt bollinnehav. Vad gäller spelare och sociala medier är jag helt med dig. Inför nolltolerans och blockera skiten. Kommunikation och kärlek mellan spelare och fans ska ske i verkligheten på fotbollsplanen och ingen annanstans. När Messi hoppade in i publiken efter Robertos mål fick jag hopp för fotbollen igen.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-14 17:47
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero Han åker ut innan Wenger i Champions League för fan haha! [/QUOTE] O Zidane vinner skiten, betyder inte att Zidane är en bättre tränare än Wenger o Pochettino. Nä tycker Pochettino har visat att han har allt det som en Barça tränare ska ha. Hade verkligen klickat.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-14 17:37
Dani Alves on PSG petition: "Let them stop crying so much and if they want the match to be repeated, they can watch it on Youtube." HAHAHAH
Barcelona Xaviesta
2017-03-14 17:04
Och där urartade diskussionen för min del. Coach Pep, jag skickar ett PM till dig senare ikväll.
Barcelona Coach Pep-
2017-03-14 17:00
Barca Barca

Grejen är att Wenger har varit ett personligt hatobjekt för många Barcafans varför cules i gemen förmodligen omedvetet sorterar bort det faktum att Wenger är en uppenbar kandidat till Barcas tränarpost. Om klubben är smart tar honom i beaktande.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-03-14 16:58
Jag vill inte ha Kante, Pogba eller Wenger till Barca. Absolut inte spurs tränaren. Samper och Veratti til nästa år och få hem munir. Om Jag ska ta någon tränare från PL hade jag tagit Koeman. Varit lite som en Ancelotti med sina två mittenlag han styrt över. Vann över Pep med 4-0 nu sist. De andra två i london viker ner sig i cuperna och mot de stora lagen är för mesiga för min smak..
Barcelona Barca Barca
2017-03-14 16:47
Jag må låta skogstokig nu. Men jag hade inte alls haft något emot Wenger i klubben. Han har misslyckats en hel del i Arsenal, trots att han lyckas gång på gång fixa den där jävla CL platsen. Jag tror att Wenger egentligen saknar riktiga vinnare. Jag är helt övertygad att den gubbens resultat hade sett lite annorlunda ut ifall han hade haft en anfallsuppsättning med Neymar, Suarez och Messi. Sen att han är i stort sett kåt på La masia talanger gör inte saken värre. Han kommer vilja ta upp en och annan från b laget. Han har varit med väldigt länge och kommer med en massa erfarenhet. En okänd tränare som Rijkaard lyckades med att ta oss till en liga titel och en dubbel i form av CL och La liga vinst, efter det har Rijkaards tränarkarriär gått spikrakt neråt. Kan Rijkaard så kan Wenger.
2017-03-14 16:41
El pistolero Han åker ut innan Wenger i Champions League för fan haha!
2017-03-14 16:22
Neymar JR Pochettino är bättre än Wenger på allt. Ser du inte hellre honom?
2017-03-14 16:20
Jag hade accepterat Wenger, han kommer åtminstone satsa på la masia. Det finns något kvar i honom i Barcelona hade han fått ett värdigt slut. Coachpep jag är på din sida.
Barcelona Smogen
2017-03-14 16:03
[QUOTE=Coach Pep-]När det kommer till tränarfronten tänker jag osökt på en sådan som Arsene Wenger. Om man bortser från att man som culé känt viss avsmak för hans La Masia-fiske genom åren så tror jag han hade varit ett klockrent val. Titeltorkan till trots så är han en av de mest idealistiska och långsiktigt arbetande tränarna där ute. Han är sansad och intelligent, vet hur saker och ting fungerar samt har en filosofi som överlappar med vår egen. Kort sagt så är han allt det Enrique inte är, vilket är precis vad vi behöver. Bara en tanke. Den här klubben behöver stabilitet. Det sista jag vill se i det här läget är någon överentusiastisk gröngöling. [/QUOTE] De som skulle bli gladast om Wenger kom till oss är Arsenal fansen, förmodligen rätt följda av Real fansen....
Barcelona Coach Pep-
2017-03-14 15:46
Xaviesta

Finansiell och sportslig framgång är relativt. För Real Madrid är det synonymt med titlar, för Arsenal räcker det med toppstrid och CL-plats. Att merparten av deras fans är missnöjda säger mig inte alltför mycket. Våra egna fans åtnjuter sportslig framgång och har gladeligen fyllt arenan trots biljettpriserna men nu sitter vi där med skägget i brevlådan eftersom 'konceptet' visade sig vara tomt på innehåll.

Det jag gillar med Wenger är att han prioriterar mittfältet. Han hade sett till att vi kan hålla i bollen istället för att våra anfall dör ut på måfå. Ta Neymar som exempel. Under ett "system" som Luchos har han förståeligt nog inte utvecklats spelmässigt som han borde under dessa 4 år.

Typiskt Lucho-scenario: Neymar dribblar -- släpper inte bollen -- dribblar in i återvändsgränd -- tappar bolljäveln -- anfallet dör ut.....

Framförallt blir Messi lidande p.g.a. detta. När vi hade Villa och Pedro (som visste när man ska släppa bolljäveln) så kunde vi systematiskt hålla i bollen och göra Messi mer involverad i speluppbyggnaden.

Den här smeten vi har nu har jag fått nog av. Iniesta har blivit lidande, Busquets har blivit lidande och Messi har blivit lidande.

Tyvärr är Mathieu det minsta problemet numer. :P
Barcelona A good coach is everything!
2017-03-14 15:27
El Pistolero Håller inte med dig för fem öre ! Agree to disagree
Barcelona Lion24
2017-03-14 15:10
Apropå nästa tränare, för mig personligen är presspel nästan, bara nästan, lika viktigt som bollinnehav. Jag vill inte ha en tränare som har skyhöga procentsstatistik på bollinnehav men inte använder ett aggressivt återerövring av bollen. För mig är bollen alltid det viktigaste, med bollen försvarar och attackerar du. Därför vill jag alltid att bollen ska vara hos mig, mitt lag. Att pressa högt och aggressivt kan faktiskt leda till en målchans, minns ni Xavis press på Bernabeu mot Diarra när Leo sen gjorde målet? Men samtidigt ser jag vissa lag som försöker pressa men inte använder den rätta tekniken eller inte är tillräckligt aggressiva. Jag Hatar, med ett stort H, ''alibipress'' där spelare pressar för pressandets skull. Presspel innebär så många möjligheter, att erövra tillbaka bollen fort så att du får kontrollen igen, att möjligen skapa en målchans men också att aldrig låta motståndaren tänka klart.

Våra spelare har vunnit mer än andra lag. Vi har vunnit tripeletes, CL, ligan och många av våra spelare har deltagit och vunnit i VM-finaler, EM finaler. Ingen har vunnit som vi har vunnit, ingen har vunnit så mycket som vi har vunnit. När andra lags fans pratar om att dom är bortskämda, vad är vi då? Poängen är att med dom här extremt framgångsrika spelarna vi har så måste vi ha en tränare som alltid pushar spelarna. Med en sån enorm framgång så är det extremt lätthänt att många spelare slappnar av. Kom ihåg, när en ny tränare kommer in, så kommer spelarna försöka läsa av tränaren direkt. Tränaren kommer bli testade av spelarna för att se vart tränarens gränser går, vad spelarna får göra, hur professionell är tränaren, ''är det lugnt med en kebabtallrik dagen innan match'' osv, ni förstår.

Jag vill ha en tränare som allmänt är intensiv. Jag behöver inte ha en tränare som står på sidan vid bänken och ska gestikulera hejvilt, jag vill se en professionell tränare som lägger stor vikt i vad spelarna äter, dricker, hur dom sover. Jag vill ha en tränare som säger till spelarna att, utöver familjen, alltid tänka på fotbollen. Om du till exempel äter något, då ska du fråga dig själv: ''är det här bra för min fotboll''? Man ska aldrig tänka att det bara är en gång, för en gång blir två gånger. Jag vill ha en tränare som ska älska bollen, alltid vilja ha bollen, behandla bollen. Jag vill ha en tränare som ska se till att spelarna pressar som djur, som ett kollektivt, intelligent presspel.

Jag är inte intresserad av Instagram, Twitter eller Periscope. Jag är bara intresserad av fotboll. Jag är inte intresserad av när Sergi Roberto, Rafinha eller Neymar ska lägga ''emojis'' på spelarna. Jag vill inte ha sånt och jag är inte ett dugg intresserad av sånt. Jag vill inte att spelarna ska åka över till London, Paris eller vart som helst för att dom fått två dagars vila. Jag vill bara ha fotboll, full koncentration på fotboll i alla lägen, hemma, ute och på planen. Det är för mycket begärt och det är extremt svårt att hitta den profilen, men i det har ledningen också ett ansvar när dom ska teckna kontraktet med nästa tränare. Ledningen måste förstå detta och kräva vissa saker av tränaren om tränaren inte har de egenskaper ledningen eftersöker. Därifrån tar man det till spelarna för spelarna speglar, jag har sagt det så många gånger, a l l t i d sin tränare.
Barcelona Xaviesta
2017-03-14 15:05
Coach Pep Förvisso, men hur resonerar du kring det "lyckade" konceptet egentligen? Det beror väl på vem man frågar. Arsenals ledning måste ju vara nöjda med konceptet eftersom tröttmössan inte rykt ännu efter snart 20 år och dom är nöjda eftersom dom bedriver klubben som ett företag och varumärke i första hand. Inte genom en sund balans av finansiell OCH sportslig framgång utan endast ur det kommersiella syftet. En sådant koncept är inte kompatibelt med det Barcelona jag vill se. Blaugrana91 hade däremot färmodligen gillat läget. Arsenal har dom dyraste biljetterna i England och det största missnöjet bland fansen av toppklubbarna. På rak arm kan väl missnöjet endast mätas med skatornas fans där ägaren Mike Ashley på egen hand misshandlat klubben å det grövsta och tittat på när Newcastle droppat ner i Championship 2 ggr dom senaste 10 åren sedan han tog över rodret. Så att gunnersfansen fortsätter betala dyra biljetter för att se sitt lag spela fotboll betyder inte att ekvationen är sund på något sätt. Att Wenger själv verkar rätt nöjd och belåten med en fjärdeplats varje år och sedan ut med huvudet före i åttondelen när det är dags att leka med dom stora elefanterna är heller inget riktigt kvitto på "stabilitet". Eller så är det just det. Beror väl på hur man tittar på det. Men visst, fransmannen hade säkert lyckats bättre hos oss då fotbollen här i Spanien spelas efter gräset samt att materialet smäller avsevärt högre med Messi och sådana än med det han har haft att jobba med fram till nyligen. Men det återstår fortfarande en viktig fråga: hur gör du med Mathieu? Vi vet båda att risken finns att han hade fått stanna ;)
2017-03-14 15:02
Valverde only getting the Barca job because he played for them 22 times in the late 80s.. Can't wait for Chygrynskiy to take charge in 2027. Hahahaha. Vem sa att Culés inte har bra humor?
Barcelona Coach Pep-
2017-03-14 14:44
Xaviesta Jag tror inte Wenger hade tagit ned Barca till Arsenal-nivå. Jag tror tvärtom att Wenger i Barca skulle kunna göra skäl för sitt namn. Han har ju Messi och Busquets att bygga laget kring. Du har rätt i att Wengers spel framstår som naivt och överentusiastiskt, men det är PL. Bollen är i luften helatiden och det är mer oförutsägbart -- det är därför det har varit svårt även för Pep att etablera sitt spel där utan att åka på bakslag. Uppenbarligen är det lättare för sådana typer av tränare att lyckas i Spanien. Ur mitt perspektiv måste jag se det som övervägande positivt att Wenger under så många år behåller sin optimistiska fotbollssyn och fortsätter spela tilltalande fotboll, oavsett vad cynikerna säger. Även om de inte vinner titlar så kommer supportrarna på matcherna och Arsenal är en alltjämt lukrativ klubb. När man har ett fungerande koncept intar titlarna blott ett symboliskt värde, istället för att bli ändamålet i sig. Idealtypiskt ser jag helt enkelt Wenger som den mest kompatibla tränaren för oss just nu. 'Tjurskalle-mentalitet' har jag fått nog av i form av Lucho. Wenger må vara en tröttmössa men enligt mig är han balanserad på rätt sida av spektrumet. :P Tyvärr följer jag inte fotboll längre och kan inte riktigt peka ut potentiella kandidater utöver de mest kända namnen. Jag kan ju säga som så att jag åtminstone håller med dig angående Rijkaard.
Barcelona Xaviesta
2017-03-14 14:39
El Pistolero Namn som Pochettino, Sampaoli, Koeman för att nämna några, har jag inga problem med när som diskuteras. Det finns många för och nackdelar med allihop och det vore nästan tjänstefel om dom här namnen som florerar inte hamnar på tapeten och diskuterades. Men när det blir åt helvete löjligt, tex i krönikan som släpptes imorse där Rijkaard ska hämtas in igen, så måste man släppa fram motorsågen. Men jag har sagt det innan, jag är riktigt kluven och vet inte vem jag vill se som tränare nästa säsong riktigt. Däremot har jag en lång lista på vilka jag inte vill se - cyniskt men sant.
2017-03-14 14:27
Xaviesta Pochettino. Så perfekt för oss. Skiter nu faktiskt i om han varit tränare o spelare i den lilla skitklubben Espanyol.
Barcelona Xaviesta
2017-03-14 14:13
Coach Pep Spontant så luktar det kattpiss och huvudvärk under en hel säsong med Wenger där vi plockar 0 poäng mot Atlético (utan "h" grabbar..), Sevilla och Real Madrid på 6 möten pga hans förkärlek till ett alltför naivt och just överentusiastiskt spel och vi hade istället fokuserat på att stångas med Real Sociedad och Villarreal om sista CL platsen. Dessutom hade han säkert valt att behålla Mathieu istället för att sälja honom.. Sen hade vi kanske fått stabilitet som du skriver samt en bättre satsning på ungdomarna osv men till vilket pris? La Liga är inte England och Wenger har inträffat kunnat etablera sig på världstoppen i 13 år snart, knappt i PL och knappast i CL. Jag vill iaf inte se Wenger här - någonsin. Det ska vara en tränare som har både stabilitet i sitt grundspel men samtidigt kunna implementera en riktig vinnarskalle-mentalitet. Lucho och Wenger är på varsin sida av spektrumet. Låt oss införskaffa någon som balanserar fint i mitten av det istället. "Vem då?" Tja, beats me..
Barcelona Soko
2017-03-14 14:08
Sampaoli spelar ikväll sin viktigaste match för säsongen. Inför förra matchen var Sevilla i form medan Leicester nåde botten. Ikväll är det tvärtom. .Sevilla är ur form medan Leicester på uppgång.
Om Sevila åker ur ikväll blir man itan någon titel på flera år då man är vana att vinna EL. Kommer ni att värdera Sampaoli högt som ni gjorde för några veckor sedan och vill ha honom som ersättare till Lucho?
Barcelona Coach Pep-
2017-03-14 13:47
När det kommer till tränarfronten tänker jag osökt på en sådan som Arsene Wenger. Om man bortser från att man som culé känt viss avsmak för hans La Masia-fiske genom åren så tror jag han hade varit ett klockrent val. Titeltorkan till trots så är han en av de mest idealistiska och långsiktigt arbetande tränarna där ute. Han är sansad och intelligent, vet hur saker och ting fungerar samt har en filosofi som överlappar med vår egen. Kort sagt så är han allt det Enrique inte är, vilket är precis vad vi behöver. Bara en tanke. Den här klubben behöver stabilitet. Det sista jag vill se i det här läget är någon överentusiastisk gröngöling.
Dano
2017-03-14 13:37
Hade inget att göra på min rast så jag tog fram youtube och fick den här videon rekommenderad... Leo på Santiago bernabeu mot Madrid i Champions 2011.... Han hade en jävla utflykt med Pepe, Ramos, Arbeloa och Marcelo HAHAHA... fan vad jag saknar den här tiden med Guardiola.. Madrid kunde ALDRIG fånga oss, dom jagade skuggor bokstavligen. Att se min älskade, största idol och favoritspelare genom alla tider Xavi göra en underbar match med sina geniala passningar gör det inte sämre... sen klädde vi av Manchester i England i finalen. EDIT: Messis glädje när han får göra målet efter att ha fått utstå Ramos och Pepes skitsnack i en hel halvlek och lite till. Pissa på er, sa hans reaktion! Visca el Barca y Visca Cataluña!
Barcelona Soko
2017-03-14 13:26
Neymar spelade inte – för tredje året i rad.
2017-03-14 13:11
[QUOTE=A good coach is everything!]El Pistolero // Jag tycker personligen att han är som bäst när laget för spelet. Vet inte om du såg matchen igår men Chelsea dominera och Kante var bäst! Att Frankrike är ett offensivt lag ja det kan man säga. Men det är knappast ett förande lag som har en tydlig idé! Pluss att enligt mig den mycket sämre Matuidi (stavning) får allt jämt spela många gånger på bekostnad av Kante. Kantes enkla spel och höga press på boll hållare hade passat utmärkt för oss. Me det sagt så tror jag absolut inte vi kommer få han även om vi vill !!! [/QUOTE] Hans styrka ligger i att vinna boll, resten är han medioker på. Han hade inte passat in i ett lag som ska spela sig förbi lag med skickliga mittfältare.
Barcelona Blaugrana91
2017-03-14 13:03
Hehe Realfansen är ju roliga, märks verkligen hur hårt vår rekordvändning tog på dem, är ju faktiskt pinsamt hur man beter sig. Vi såg ju även den där patetiska krönikan som någon från puertan la upp men som försvann lika snabbt. ;) Dessutom är man dem sista som ska snacka om matchavgörande domslut, sådana har man fått till sin fördel i ligan miljontals gånger... Men visst då kanske vi ska spela om hela La Liga eller vad säger ni?
Barcelona A good coach is everything!
2017-03-14 12:58
El Pistolero // Jag tycker personligen att han är som bäst när laget för spelet. Vet inte om du såg matchen igår men Chelsea dominera och Kante var bäst! Att Frankrike är ett offensivt lag ja det kan man säga. Men det är knappast ett förande lag som har en tydlig idé! Pluss att enligt mig den mycket sämre Matuidi (stavning) får allt jämt spela många gånger på bekostnad av Kante. Kantes enkla spel och höga press på boll hållare hade passat utmärkt för oss. Me det sagt så tror jag absolut inte vi kommer få han även om vi vill !!!
2017-03-14 12:33
[QUOTE=A good coach is everything!]N'Golo Kante där min damer och herrar har vi en gaaaalet underskattad spelare. Stor jävla anledning till Chelseas uppgång Leicester Citys nedgång. De närmaste nya makalele man kan komma !! [/QUOTE] Bra i lag som spelar defensivt (Chelsea, Leicester), suger i lag som spelar offensivt o ska föra spelet (Frankrike). Du kan själv lista ut om han hade passat i Barça.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-14 12:29
Kravet efter Barcelonas vändning: Spela om matchen http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/kravet-efter-barcelonas-vandning-spela-om-matchen/
Annons: