/spanien/barcelona/forum/926.aspx/spanien/barcelona/forum/926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-04-26 12:49
Pochettino: "Xavi är min fiende och jag hatar honom för att han varit ex-Barcelona spelare".

Finns det fortfarande någon här inne som vill ha honom efter det här uttalandet? Sagt det sedan dag 1, vill absolut inte ha någon äcklig perico i min vackra klubb.
Fuerza
2017-04-26 12:22
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

... och minst 6 poängs avdrag för Real Madrid.
Barcelona Gabriel
2017-04-26 12:12
Video assistance referee är för Florentino Perez vad demokrati var för Francisco Franco.

VAR kommer aldrig att komma till Spanien så länge Florentino Perez sitter som president i Real Madrid.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-04-26 12:11
Klart att de inte kör med videodommare..hade varit 6 poäng mer för barcelona per säsong (minst)
Barcelona Gabriel
2017-04-26 12:07
Inlägg 2/2: Nog om historia, tillbaka till 2017 igen. Och under 2017 och alla andra tidigare år för den delen har det funnits en stor orättvisa som råder i den spanska ligan. Och det finns så många händelser värda att ta upp att risken blir att man glömmer en hel del av dem. En av de som allra först kommer upp i minnet är när Pepe tydligt trampade på Messis hand men inget gjordes åt det. Det hör var en situation som vevades om och om igen på alla nyhetskanaler och fotbollsprogram runt om i världen men inget gjordes åt saken. Inte en endaste match blev Pepe avstängd för det. Men man behöver inte gå tillbaka till tiderna med Mourinhos assassin, det räcker att enbart kolla på de senaste veckornas händelser när Neymar alltså får 3 matchers avstängning för att han sarkastiskt applåderat åt domaren medans Ramos vårdslösa satsning mot Messi enbart gav honom 1 match avstängning. Argumentet är att Ramos tackling inte träffade Messi. Jaha bra att veta, jag ska gå med en pistol till Real Madrids träning och avlossa ett skott mot Ramos. Sedan förväntar jag mig 1 dag i fängelset eftersom Ramos var en duktig pojke och duckade. Det är pga allt det här som Piqué personen alltid kommer att vara större än Piqué fotbollsspelaren; för att han belyser orättvisorna i Spanien och det är ett tydligt tecken på hur bra han gör ifrån sig när hela Madrid hatar honom, för Gud förbjude att någon säger ifrån och står upp mot Madrid och deras orättvisorna som råder där. Det är just därför alla culés borde förstå the bigger picture när det kommer till Piqué, han belyser problem som ingen i Barcelona annars vågar prata om, saker som att Marta Silva, samma person som skött en häxjakt på Messi och Neymar i flera år nu och krävt fängelsetid för deras skattebrott sitter på hedersläktaren på Bernabeu bredvid Florentino Perez och delar utbyten av skratt och annat kul tillsammans. Samma person gör absolut ingenting när Ronaldo fifflat undan 150M€ från den spanska staten, och tidningarna skriver inte heller något om saken. Då sopas allt minsann under mattan samtidigt som Marta istället för att ta Ronaldo till rättegång hellre går ner till omklädningsrummet för att be om en autrograf. Nivån. Skillnaderna. Anledningen till varför Barcelona varit så dominanta i Spanien trots all denna orättvisa och statliga hjälp till Real Madrids fördel kan stavas med ett enda namn; Lionel Messi. Med honom i laget spelar det ingen roll, alla fördelar i världen hjälper inte när han bestämmer sig för att vinna saker med hans älskade Barcelona. För under hans karriär har han bestämt sig att han ska lägga standarden och nivån vid samma linje för Real Madrid och Barcelona; och om Real Madrid har domarna, staten och fotbollsförbundet på sin sida, så har Barcelona ett ännu mäktigare vapen på sin; Messi. Den dagen Messi slutar spela fotboll för Barcelona kommer att vara sorgens dag för Barça och alla culés. Den dagen kommer orättvisorna och korruptionen att lysa ännu mer tydligt, för Barcelonas motvapen kommer ha pensionerar sig, medans det spanska ekorrehjulet med fotbollsförbundet och domarkåren på Real Madrids sida kommer att vara i fortsatt god rullning. Och tyvärr så finns det inget att göra åt det här, och det är därför jag inte är speciellt optimistisk kring Barcelonas möjligheter till att faktiskt gå förbi Real Madrid i ligatitlar, just eftersom det handlar om så mycket mer än enbart fotboll. Spanien kommer aldrig tillåta att Barcelona står där som de spanska mästarnas mästare med flest La Liga titlar före Francos och idag kungens lag som Kungliga Madrid. Real Madrid är idag fortfarande "Spaniens lag" precis på samma sätt som Barcelona är "Kataloniens lag". Mitt råd till er alla är, njut av Messi, njut av Barcelona medans orättvisan får sig en motståndare. Om inte en alltför lång framtid så kommer orättvisan som gynnar Real Madrid generera i mer titlar än vad den har gjort och kommer att fortsätta att göra under Messis era.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-04-26 12:04
Inlägg 1/2: Att La Liga är korrupt till Real Madrids fördel är ingen hemlighet och att ligan har varit det sedan Francos diktatoriska Spanien med ett stort förtryckande av de övriga regionernas rättigheter och friheter är bland det absolut första man bör lära sig gällande både den Spanska historien samt den spanska fotbollshistoriken. Att spelare i andra klubbar inte vågade spela till sin fulla kapacitet och riskera att faktiskt vinna mot Real Madrid är det få som idag pratar om bortsett från culés runt om i världen, vilket bör ses som ganska så märkligt med tanke på hur mycket den kungliga vita klubben älskar att stoltsera med alla deras titlar de samlat på sig precis som att dessa titlar alla vunnits via ett rent och ärligt sätt; nej! Franco må vara död och har så varit det sedan 1975 men den spanska ligan har trots det aldrig befriat sig ifrån den Madrid centrerade favorismen som än idag pågår i form av en domarkår där majoriteten av de spanska La Liga domarna är erkända madridistas samt ligans egna president, Javier Tebas som mer än ett par tillfällen gått ut med, vad han anser vara "en ärlig man", när han uttalat sig om att vara en sann madridista även han. Med en Real Madrid supporter som La Liga president har man bara den här säsongen hört hur han då minsann hade skämts och inte klarat av att kolla sin familj i ögonen ifall han hade uppträtt som Barcelonas fotbollsspelare gjort och filmat likt de gjorde mot Valencia tidigare under säsongens gång. Att en La Liga president sedan går ut och öppet beklagar sig över den största genom alla tidernas avgörande mål i vad många anser vara ett av de roligaste och mest speciella El Clasico-möten på en bra lång tid är det knappt en själ som rycker på ögonbrynen för. Inga konstigheter alls, det här är La Liga, och det här är framför allt Spanien. Jag har svårt, väldigt svårt att ens kunna respektera något alls som har med Real Madrid att göra, dels på grund av deras historia men också på grund av den här totala och fullständigt uppenbara orättvisa som alltid cirkulerats till klubbens fördel. Real Madrid spelar inte med samma regler som de andra lagen i Spanien, man bedöms med samma mått och man behandlas inte likt de övriga lagen som deltar i vad som, rent fotbollsmässigt är världens bästa liga. Men La Liga kommer aldrig att kunna titulera sig som världens bästa liga, oavsett hur mycket man i Spanien älskar att stoltsera med det. Så länge La Liga har det här särbehandlingssystemet där en sak gäller för de andra klubbarna medans det finns speciella regler för en viss annan klubb så kommer ligan utåt sett aldrig att kunna tas på fullt allvar, framför allt inte när de med järnhanden och bläckpennorna vid borden knappt ens anstränger sig för att göra det uppenbara mindre uppenbart. Korruptionen i både Spanien som land samt den spanska första fotbollsdivisonen La Liga Santander är lika uppenbar och självklar idag år 2017 som den var under Francisco Francos styre från 1936-1975. Att Real Madrids bästa spelare genom tiderna, Di Stefano, egentligen skulle och borde varit Barça spelare istället och tom var klar för spel för los blaugranas, är det få av klubbens stolta fans som ens tar upp om diskussionen i sig inte blir påtvingad på något sätt. Man kunde helt enkelt inte tillåta att Barcelona skulle ha både Kubala och Di Stefano i samma lag, framför allt inte hos en klubb som låg i Katalonien när hela Francos politiska idee gick ut på "ett enat och ett spanskt Spanien" utan uppdelade regioner med olika friheter och rättigheter som att tala sitt egna språk eller ha sin egna flagga. Så Di Stefanos affär ogiltigförklarades av de spanska myndigheterna och strax därpå köpte Real Madrid upp honom, and the rest is history as they say; allt med deras 5 raka europeiska titlar osv. Med Di Stefano och Kubala tillsammans i den blåröda tröjan är det mycket som talar för att det istället hade varit Barcelona som gick och vann 5 raka europeiska titlar, som vad vi idag kallar för Champions League. Men skitsamma, det här var så himla längesen, det är inte relevant alls längre huruvida Di Stefano faktiskt var klar för Barcelona eller inte, det mest väsentliga och intressanta är att se på fotbollsspelaren Di Stefano och hans betydelse för Real Madrid club de fútbol, eller hur?
Barcelona Blaugrana91
2017-04-26 11:22
[QUOTE=Bosketts]Javier Tebas - La Ligas president - är ute i kvällspressen med orden: "Som Madrid-supporter blev jag ledsen när Messi gjorde mål". Nu hör jag till skaran som anser att skriken efter korruption inom det spanska förbundens är MYCKET överdrivet, men att en ligapresident går ut med uttalanden som detta efter VÄRLDSFOTBOLLENS HETASTE MÖTE är oerhört beklämmande. Jag får inte ihop det. Hur kan det vara så fantastiskt oproffsigt? [/QUOTE] Håller helt med, är pinsamt och vidrigt. Tänk om någon högt uppsatt person i Engelska förbundet hade gått ut och sagt samma sak för något lag i Premier League. Hade aldrig hänt, utan detta är bara i Spanien, patetiskt.
Barcelona Treyh
2017-04-26 10:30
Kan den där Javier Tebas knipa sin käft? Alla vet redan att han är Real Madrid, supporter varför måste han säga det igen gång på gång. Så jävla oproffsigt =) La liga i ett nötskal...
Barcelona Los Andres
2017-04-26 09:42
Grabbar sluta med allt gnäll, inse bara att lillasyster gör ALLT för att vinna ligan :) Det här borde göra oss stolta, stolta över att laget fortsätter och vinna titlar år efter år när man har ALLT emot sig. Mindervärdeskomplexet är stort, 1 ligatitel på 8 år säger väl allt.. Just därför ska vi njuta extra hårt, även fast vi kanske inte vinner ligan i år. Vi är i deras huvuden, vi leker där inne. Som Pique sa efter Messis 3-2 mål, "We are infinitely better."
Barcelona Bosketts
2017-04-26 09:40
Javier Tebas - La Ligas president - är ute i kvällspressen med orden:

"Som Madrid-supporter blev jag ledsen när Messi gjorde mål".

Nu hör jag till skaran som anser att skriken efter korruption inom det spanska förbundens är MYCKET överdrivet, men att en ligapresident går ut med uttalanden som detta efter VÄRLDSFOTBOLLENS HETASTE MÖTE är oerhört beklämmande. Jag får inte ihop det. Hur kan det vara så fantastiskt oproffsigt?
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-26 09:40
Inne på Putan snackas det knappt om situationen med deras LAGKAPTEN och hans avstängning. Det är liksom inget intressant just nu med 5/6 matcher kvar av säsongen.... Givetvis skäms dom över hur uppenbart korrupt detta beslut är så dom vill inte prata om det. Har aldrig i mitt liv sett en mer korrupt domarkår! Men linjedomaren som inte vinkade offside i El Clasico när RM hade tre spelare enmeters-offsideposition hade väl för mycket kramp i axeln för att lyfta flaggan.... Helt. Jävla. Makalöst.
Barcelona Neymar N11
2017-04-26 09:15
En sak ska ni veta och en hel del vet redan, real kommer att få all hjälp för att ta 3p i dom 6 matcher som är kvar för deras del. Enda hopp är Diego Alves och hans Valencia resterande lag tror jag inte kommer vinna mot dom.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-04-26 08:55
Haha va? Får Ramos bara EN match? Finns det ens något mer korrupt lag än Real Madrid?! Spanska ligaförbundet slickar röven på Real, eller rättare sagt... Real är Spanska ligaförbundet. Detta är helt sjukt, direkt rött kort är väl automatiskt två matcher? Och hur kommer det sig att ingen jävel lyfter ett finger åt allt skit Casemiro gör på planen VARJE match? Ungen får fan göra vad han vill, vad har Real betalat egentligen? Eller vad handlar detta om? Är det gåvorna alla får efter varje match? För det är ju inte direkt snyggt att domare går ifrån matcher och bär på ett Real Madrid märke, nä detta börjar gå över gränsen. Visst det har funnits tidigare grejer som man höjt ögonbrynet åt men detta är ren och skär korruption. All framgång är och kommer alltid förbli köpt för Real Madrid. Fast.. ingen är väl förvånad heller.
Barcelona Bosketts
2017-04-26 08:33
Helt galet om det stämmer att Ramos endast får en match.

Spanska fotbollsförbundet slutar aldrig att förvåna mig när det gäller att vara okonsekventa. En satsning av den kalibern, även om han träffar eller ej, ska ge mer än en match. I synnerhet om det är kommer från den spelare som fått flest röda kort genom tiderna i La Liga. Här måste ligan peka med hela handen och göra Ramos till ett exempel.

Dessutom bör Ramos sarkastiska applåder rendera i ytterligare en match oavsett. Det spelar ingen roll om de är riktade mot Pique eller domaren. Sådant ska inte förekomma från en sån stor förebild som Ramos (och inte Neymar eller Pique heller för den delen).

Men, jag kan inte påstå att jag är förvånad längre.
Barcelona DM1982
2017-04-26 08:22
[QUOTE=J.Gamper]Stämmer detta? Ska la liga använda sig utav "Video domare" nästa säsong? Fan va bra isf, in med detta i Champions leauge också. [/QUOTE] Nej, det blir ingen videodomare. ÚLTIMA HORA | Fuentes de #LaLiga confirman a @La_SER que NO habrá VAR la próxima temporada https://t.co/io8gqtS61p
Barcelona Den vise mannen
2017-04-26 08:20
La Ligas dokumenterat mest utvisade of all time och där med också den störste återfallsförbrytaren får alltså EN match!! Man hänvisar till att den inte "träffar". Satsningen i sig brutal och hänsynslös. Inom det vanliga rättsväsendet så återfallsförbrytare oftast förlängda straff. Kan vi som målsägande överklaga detta beslut? Det var ju trots allt Messis fysiska hälsa som stod på spel. Denna säsong måste ju slå rekord i domslut och allt annat som går att vinkla till RMs fördel.
Barcelona II Barça II
2017-04-26 07:46
Är Neymar med ikväll? Har CAS tagit något beslut i ärendet? Känns väldigt onödigt att vi ens överklagade till CAS, händer ju inget.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-26 07:34
El pistolero Jag har tjatat efter honom sedan 3 år, en av få tränare som bemästrar taktiskt defensiv och kreativ offensiv i samma paket. Skicklig med spelare och talanger.
Barcelona Zyzz
2017-04-26 06:41
Sjuuukt. Ramos bara 1 match avstängning trots rött direkt. Real har domarkåren och ligapresidenten samt Uefa lindade runt sitt lillfinger. Äckligaste klubben någonsin. Så gött att vi hade lekstuga med dem i söndags!
Barcelona Den vise mannen
2017-04-26 06:35
Konstigt ändå att Ney då fick tre matcher. För applåderna träffade ju inte domarn heller.
Barcelona J.Gamper
2017-04-26 05:33
Stämmer detta? Ska la liga använda sig utav "Video domare" nästa säsong?

Fan va bra isf, in med detta i Champions leauge också.
Fuerza
2017-04-26 03:32
Capello sade det bäst: Real Madrid är ute efter att skada Messi - till varje pris.
Vi har sett det på plan. Vi har sett det utanför plan. Vi kommer tyvärr fortsätta få se det. Mindrevärdeskomplexet äter upp marängerna inifrån.

Plockat från ett kommentarsfält:

"Imagine Ibrahimovic being tackled by Ramos and hurting his knee which keeps him out of play for 6-9 months (instead of injuring it by landing awkwardly). Would justice really be served if Ramos got banned for one game? Meanwhile Ibrahimovic's club suffers a big loss, the fans suffer a loss and most importantly: Ibrahimovic loses 6-9 months of his career and all hard work that he put into during the season came to nothing. All this just because one player couldn't (and wouldn't) respect the rules of the game.

Now my point is: it doesn't matter if you hit the player or not when you behave like Ramos does. It's a violent conduct and the player should be punished accordingly. Does a criminal get away for attempting murder just because the victim survived? Ask yourselves that question."

Summa summarum:

Efter att ha blivit armbågad och söndertacklad gör en blodig Messi 500:e målet i karriären med 10 sekunder kvar av matchklockan och avgör El Clasico på Santiago Bernabeu. Han drar upp sin tröja och visar hela världen att han står upp trots alla grisar i Real Madrid som försökt skada honom genom åren. Det, mina damer och herrar, är definitionen av 'poetisk rättvisa'.
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-26 03:08
Gabriel Ja du har rätt. Verkar som att det var en väldigt missledande Tweet från ondacero.
Barcelona Gabriel
2017-04-26 01:43
El Pistolero Vet inte exakt vart du hittar det där citatet men mycket tyder på att det är påhittat. Jag har själv hittat ett annat citat som jag visserligen inte tagit mig orken till att kolla upp huruvida sann eller falsk den är men i det citatet så säger Michel mer eller mindre att trots att Madrid varit hans hem i 25 år så är han professionell och vill alltid vinna, samt att hans spelare inte längre hade respekterar honom om han bad de att gå ut och medvetet förlora matchen. Tycker att det är rätt så logiskt. En ensam person, oavsett hur stor madridista han är, kan inte gå ut till Malaga och enskilt bestämma att Malagas fotbollsklubb ska förlora. En sak hade varit att Perez kom med sedelslantarna och erbjöd klubben en bunt med pengar för att lägga sig, men då är det uppgjorda matcher vi talar om och kommer något sådant ut så blir det degradering för den kungliga klubben. Du borde inte oroa dig för det där. Vare sig Malaga lyckas ta poäng eller inte av Madrid kommer inte att ha med Michel att göra, bortsett ifall han då inte bänkas sina bästa spelare. Men det är alldeles för uppenbart.
2017-04-26 01:24
2017-04-26 01:02
När man går in på Marcelinos Wikipedia sida på engelska så står det FC Barcelona på current team. No logic. Så varför inte ställa frågan; Hade ni velat ha honom i Barça?
2017-04-26 00:50
Malaga coach on whether he'd deny RM the title like another ex RM player Valdano did with Tenerife: "I'm much more Madridista." Dra åt helvete oproffsiga jävel. Malaga har laget för att kunna ta poäng mot RM på hemmaplan. Man hade hopp, tills nu.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-25 23:32
Jag måste bara säga att om Barca vinner *ligan* den här säsongen så kommer den vara för mig den finaste, godaste, bästa liga titeln i mina år som Barca fann :-P. Jag ler från öra till öra bara tanken på *att Barca på nåt sätt lyckas ta ligan medan R. Madrid dessutom blir titellösa *Bara en liten dröm* Kan ju hända också att de vinner dubbeln. Men återigen känslan att vi tar dubbeln och de, ingenting, nada trots att det här säsongen är den sämsta vi har gjort sen Rijkard. *Det skulle vara *Priceless*. Alla dessa poäng de har fått av förbundet och den smutsiga politikern de har ståt för. Jag biter mina läppar. Man hoppas att spelarna tänker likadant. Lucho är bara yr i huvudet.
Barcelona LALAWELEATAKORA
2017-04-25 23:19
Allvarligt?

Spärr /Mod.
Barcelona Barca4life98
2017-04-25 22:53
Romelu Umtiti Satt och tänkte på det innan jag gick och la mig igår. Sorgligt när man tänker på det. Men sen sa jag till mig själv att han kommer att vara kvar i minst 4-5 år till.
Annons: