/spanien/barcelona/forum/9208.aspx/spanien/barcelona/forum/9208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
2013-01-24 17:16
Ikväll gäller det! Ikväll springer våra hjältar tusen mil för att avancera till semifinalen där Madrid väntar. Det är äntligen dags för säsongens första final. Spelarna på planen och vi på läktarna runt om hela världen.

Tillsammans är vi oslagbara.

Vamos!

Visça Barça!
Barcelona Thiagooo
2013-01-24 17:14
Är det bara jag som är nervös inför kvällens match?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-24 17:00
Ton (Barcelona) Den var faktiskt ganska rolig:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ton
2013-01-24 16:56
Från Chelseas forum

"On April 24 2012 John Terry was sent off at the Nou Camp.

Nine months later, Shakira's son is born"
Barcelona Ghazza
2013-01-24 16:43
Under Ghana - Mali där Rami Shaaban samt Christoffer Kviborg är kommentatorer;
Kviborg: "Det ser ut som knä mot knä, och alla som har spelat fotboll vet att det gör väldigt ont i någon minut."
Shaaban: - Du har alltså ingen aning.

Jag nominerar Rami Shaaban till årets hedersmedlem hos oss här på svenskafans.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-01-24 16:41
Blir ruskigt spännande ikväll! Alltid kul när det är lite mer att spela för än vanligt :)
Barcelona Gabriel
2013-01-24 16:09
Rambla~ el chico dorado

Givetvis med Pinto i mål. Copan är hans turnering!
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-24 16:06
Ska bli kul att se Fabregas. Killen hann inte uträtta nåt i andra, när han hastigt och olustigt blev utbytt i förra matchen. Han, om någon, borde vara rejält spelsugen idag. Nyckeln till vinst ligger i inställningen. Jag vill se en enhet som spelar för varandra där ingen blir en felande länk i kedjan. Barca sviker dock sällan i måstematcher och det ska bli intressant att se om komma tillbaks-mentaliteten från i höstas har konserverats.
Barcelona Federer
2013-01-24 16:02
Äh, låt Izet Kaljic skriva om vad han vill. Ingen bryr sig ändå.
Barcelona Andresito
2013-01-24 15:54
Kan folk sluta skriva om Kaljic i Les Rambles? Låt honom tycka vad han vill, detta är ett Barcaforum, blir så trött att läsa om Kaljics åsikter härinne. Hade jag brytt mig om vad han tycker så hade jag gått in och läst i Puertan. Samma sak gäller El Pasillo och resten som brukar nämnas här.

Skärpning till dem som känner sig träffade, tack
Barcelona Hetfield
2013-01-24 15:34
Skönt med en match där man äntligen kan känna lite spänning, jag ser framemot de. Vi får se om laget lyckas kämpa.

Ibland är det faktiskt skönt med lite spänning istället för att se matcher avgöras under första halvleken och sista delen av matchen är en uppvisning. Fast man får ju betala det med att vara nervös under matchen, men det är väl också charmen med fotboll. Messi måste ha en bra dag, annars blir det tufft.
Barcelona YYEA
2013-01-24 15:20
''Frågan är vad en ökad klyfta mellan toppen och botten på ligor kommer att få för betydelse i framtiden. Jag vill inte ha fler ligor med tvålagsrace som i La Liga.''

Here we go again.
Malaga Ravager19
2013-01-24 15:12
Storklubbarna drar in mer och mer pengar, men det är tuffare för de mindre klubbarna. Frågan är vad det får för konsekvenser i framtiden. Barca växer men det kanske inte är bra för La Liga i längden.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-01-24 15:12
Edurne (girlfriend De Gea): "Barça? David feels great at United, but sure he'd like a return to Spain, and even more if it's Barça." [8tv]

Vi visste redan från tidigare att han var culé. ;-)

Även Pepe Reinas farsa har sagt att Reina skulle kunna tänka sig att gå till Barca - igen. Hoppas inte det stämmer...

Anims Casillias, en fantastisk målvakt och respekterad runt om i världen.
Barcelona true_barca_fan
2013-01-24 15:08
Llorente klar för Juventus enligt aftonblaskan.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-24 14:53
Gabriel

Förutom Valdés va?
Barcelona enkos
2013-01-24 14:30
På tal om Kaljic, han kommer snart hålla på Barcelona, bara hans landsman Pjanic anländer till Camp Nou
Barcelona YYEA
2013-01-24 14:22
''Ball boy was unlucky it wasn't Torres - the kick would have missed him.''
Barcelona Gabriel
2013-01-24 14:19
Enligt sport startar vi med exakt samma lag ikväll som i förlustmatchen mot Sociedad. Det jag reagerar på främst är att Alves för förnyat förtroende, något jag inte riktigt är glad över.

Tycker han förbrukat sina chanser. Förstår Tito som vill ställa upp med All Star-laget, men i ärlighetens namn har inte Alves förtjänat speltid i startelvan. Hade mycket hellre sett Montoya få chansen!
Barcelona Smogen
2013-01-24 14:17
Ikväll vill jag se ett koncentrerat och laddat Barca under hela matchen!
Barcelona Smogen
2013-01-24 14:16
Dinho the artist Tackar, det är väl bara att Mou stannar i real och att Barca hämtar in Iker som ersättare till Valdes. Case closed :)
Barcelona Baronen
2013-01-24 13:51
Yes. Äntligen brinner det till lite på allvar. Fantastiskt.
Barcelona Dinho the artist
2013-01-24 13:44
Första matchen denna säsong som jag är lite nervös inför, känns underbart!

Brace yourselfs - Vårsäsongen is coming.
2013-01-24 13:41
Katalano
--
Ja precis. Såg även det där med Tweetsen och då blir det svårt att sympatisera med grabben (som jag trodde var betydligt yngre).
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-24 13:35
Hoppas att Casillias kommer tillbaka så fort som möjligt. En fin människa oavsett vad Jose Mourinho tycker. Animo Iker.
Barcelona Katalano
2013-01-24 13:34
MessiyoyO

Till saken hör klippet som jag länkade vid midnatt där det framgår att han sparkar på bollen och inte bollkallen. I efterhand har det även framkommit att bollkallen twittrat om hur han skulle maska bort tid. tydliga bevis på att det är bollkallen som är boven i dramat.

Försvarar inte de som gjorde anklagelser men förklarar hur många vänt kappan efter ytterligare info.
2013-01-24 13:29
@MessiyoyO 10:

Det stämmer. Nu var inte jag en av dem som kritiserade dig men jag antog att Hazard var den stora boven i dramat bara genom de skriftliga rapporter jag tog del av.
2013-01-24 13:26
Smogen
--
perez dementerar Marcas senaste nyhet där de påstår att Iker och Ramos ska ha ställt ett ultimatum till Perez. "antingen är Mou kvar eller så är vi kvar" typ.
Barcelona Riiio!!
2013-01-24 13:17
llorente är klar för Juve fr.om sommaren enl. juves hemsida.. fin värvning av Juve!
Barcelona Gabriel
2013-01-24 13:08
Haha kollar på Florentinos presskonferens. Sicken chicken. Han duckar för alla frågor!

Haha. Ingen rök utan eld!
Annons: