/spanien/barcelona/forum/920.aspx/spanien/barcelona/forum/920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2017-03-17 11:45
En sak är säker vi kommer inte att lottas mot Leicester City,Monaco,Dortmund jag är 100% säker på att det kommer bli mellan dessa tre lag Bayern,Juve,Atletico.

Real kommer få antingen Leicester,Monaco eller Dortmund. Jag sätter mina varma bollar på det.
Fuerza
2017-03-17 11:42
@Mecum:

Det var neymar JR || Cillessen #1 som skrev det och inte du. Om du nu inte har två konton och precis gjorde en "Freudian slip" á la Svenskafans. xD
Barcelona BARCA-més que un club
2017-03-17 11:37
Snart ser vi figo eller Carlos rullar i bollarna forna madrid legendarer där Leicester dras åt Real haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mecum
2017-03-17 11:31
Oj skrev city byt ut mot atletico Madrid lol
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-17 11:29
Helt ärligt vem fan bryr sig om varma bollar och vilka real får? Ett jävla tjat angående detta.
2017-03-17 11:27
Svårt ifall både city och Monaco gick vidare...
Fuerza
2017-03-17 11:26
Någon borde ta med en värmekamera till dagens lottning.
Barcelona Mecum
2017-03-17 11:20
Real Madrid och Barcelona har varit i kvartsfinal varje gång sedan 2011 och aldrig ställts mot varandra Sedan 2012 -2016 har Real Madrid , Barcelona , Bayern München alla varit i kvartsfinal och aldrig ställts mot varandra Handlar det bara om pengar? Att Uefa vill ha kvar de stora lagen för ekonomiska skäl? Att den "fria" lottningen bara är en illusion. Så vad kan vi vänta oss från dagens lottning? Att det kommer se ut såhär Barcelona - ? (City) för att Uefa inte gillar någon av oss Real Madrid - ? (Leicester) ni vet varför Bayern München - ? (Monaco) Uefa vill ha kvar Bayern Juventus (troligen) - ? Dortmund
Barcelona Pichincha
2017-03-17 11:15
Med lottningen bara dryga timmen ifrån så börjar nervositeten kännas av.
Lottningen kan ju (kan den verkligen det?) bli hur som helst, men man kan inte låta bli att hoppas på att vi får ett roligt och för en gångs skull behagligare lag i kvarten.

Låt oss leka med tanken av:

Drömscenario -
Barcelona-Leicester
RM-Bayern M
Juventus-Monaco
Atletico-Dortmund

Där ska vi ju bara klara av ett dubbelmöte med Leicester hur starkt det ändå får ses vara att dom slog ut Sevilla.
Dags att ställas mot tufft motstånd nu för RM. Inget mer jäkla lallande där man möter ett klenare lag och avgör i första mötet.

Där Juventus mot Monaco förhoppningsvis inneburit att Juventus tar sig vidare och det andra mötet att Atletico gör detsamma. Skulle Dortmund slå ut Atletico så är det väl ändå starkare att ha dom i en semifinalspott än att ha Monaco där. Återigen inte ta något ifrån varesig Monaco eller Leicester men både Man City och Sevilla underpresterade ordentligt.

Med Barcelona, Juventus och Atletico vidare så finns det inga direkta räkmackor att hämta för RM i eventuell semi. Jag tar vem som helst av ovanstående när det väl börjar dra ihop sig. Ingen ursäkter. Hoppas ju givetvis på att Bayern inte vikt ner sig och skickat ut det regerande mästarnas redan i kvarten.

Mardrömsscenario -
Barcelona-Bayern M
RM-Dortmund
Atletico-Juventus
Monaco-Leicester

I händelse av det här så kan man ju på riktigt börja känna oro för eventuell räkmacka.
Där Bayern säkerligen skrämmer alla lag och vi åker på dom direkt efter det svettiga mötet med PSG.
Sätta Real mot Dortmund igen, nej tack. Visst klarade dom X i båda böternas från gruppspelet men i ett nytt dubbelmöte i en kvart måste Real ses som favoriter.
Med de andra två mötena mellan två starka och två för gruppen av kvartsfinalister lite svagare så kommer vi att ha en av de i en semifinalslottning.
Ett Monaco eller Leicester för RM i en semifinal och given plats i en final igen. För att det ska hända kommer ingen vara osäker på, då dom fått en väldigt väldigt "tuff" kvart nu minsann.
Skulle vi ta Bayern så känns det väl troligast att vi stöter på nästa gigant.
Om man ska dra det hela vägen så vill jag inte ha ett clásico i final. Noll chans för rätta tilll eventuella misstag.

Detta är bara mina tankar och det blir säkerligen åt ett heeeeelt annat håll. Men med de senaste årens lottningar så är det väl inte så konstigt att man tänker längre fram.
Snälla låt drömmen slå in framåt 12.00 :)
2017-03-17 09:38
Ska man önska sig real någon motstånd så är det ändå Juventus. Dom klarar aldrig av att slå juventus oavsett vilket årtal!
Barcelona Deulofeu
2017-03-17 09:03
Vill möta Dortmund för att vi ska fatta vilken typ av coach vi ska sikta efter samt att vi ska fatta att man kan ge unga spelare chansen.

De står för precis allt vi inte är

De satsar på ungdomar

De spelar med fart och intensitet

Jag vill såklart gå vidare men jag vill att vi ska lida mot dom och att Dembele ska ha lekstuga med oss så vi inte kan blunda längre.

All in på Dembele!

Jag är alltid ledig när det ska lottas och jag blir alltid besviken det slår aldrig fel aldrig hittills.

Real får alltid lättaste motståndet samtidigt som vi får det svåraste.

Någon gång måste det ju vända eller är det verkligen fusk på riktigt som det oftast känns som?

Det har ju varit rätt mycket konstiga lottningar...

Är det inte dags för Real att få Ancelottis Bayern jag tycker de förtjänar det med all tur de haft senaste åren.

Jag vill se oss få Dortmund och inte Atletoico!
2017-03-17 06:44
Iniesta70. Samtidigt blir våra spelare frustrerade pga all maskning och en skada ligger alltid luften. Enda laget som verkligen hade haft övertaget mot oss i dubbelmöte. Dortmund skriker fotbollsfantasten inom mig efter Culen vill ha maränger
Barcelona Coach Pep-
2017-03-17 01:25
Helt ärligt så får det bli vem som helst imorn förutom Atletico så vitt mig anbelangar. Jag orkar inte med Atletico. Mötena med dem blir en enda lång utdragningsprocess och något finlir är det inte att tala om.

Jag måste säga att det hade varit coolt att möra Juventus, den gamla damen.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-17 01:18
With Sampaoli being ruled out, Athletic Club coach Valverde and Assistant coach Unzue are the favourites to replace Luis Enrique. [CatRadio] Förlåt men vad fan!! Unzue?! Siktar klubben på att vi ska bli nya Arsenal eller vad är det frågan om? Finns så många intressanta tränare i Europa men Unzue är favorit. On 17 June 2010, after five years with Barcelona, Unzué had his first head coach experience, joining Segunda División team CD Numancia. One year later he returned to his previous position, replacing Carles Busquets. On 21 June 2012, Unzué was presented as Racing de Santander manager. On 13 August, however, he was sacked, and became Luis Enrique's assistant at Celta de Vigo the following 13 June. (Wikipedia) Han meriter som huvudtränare är att misslyckas i Numancia och Racing Santander. Är det nivån på tränare vi ska sträva efter nu? Futbol Club Barcelona, klubben som i princip varje topptränare drömmer om att en dag träna och vi vill ha Unzue. Det är sanslöst, skrattretande. Vill dom att vi ska fortsätta kunna bli utspelat av Betis, Deportivo o såna lag? Sampaoli? Tuchel? Sarri? Jardim? Pochettino? Oscar Garcia? Nä Unzue... Har skrivit det innan, Barça går in i en period där Iniesta, Masche bl a sjunger på sista versen o nästa tränare måste sitta för att generationsväxlingen ska bli bra o så ryktas det om Unzue som ny tränare. Vamos!
Barcelona Coach Pep-
2017-03-17 01:14
Barcadinho/Barcelonistas Tack för det (att ge beröm är en storhet i sig och det klär en culé), faktum är att jag lärt mig skriva här på Svenskafans. Fotbolll är så mycket roligare än bara det sportsliga, och jag drar gärna undan mattan inför djupare insikter. :P
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-17 00:35
Jag hoppas vi får Leicester. Om inte dem så hoppas jag på Real. Dem ska fan få en svårare väg nu.
Barcelona Soko
2017-03-16 23:30
Tittar på Barca TV och de pratade precis om alla lag som ska lottas imorgon. Sen tog de tre i studion och lottade.
Vi fick Dortmund och börjar borta :)

Atetico - Leicester
Dortmund - Barcelona
Juventus - Monaco
Real - Bayern
Barcelona xaviniessiola
2017-03-16 22:50
Nu vill jag se att vi lottas mot Dortmund imorgon, det skulle blir väldigt sevärt. Jag är svag för denna klubb och dess kultur och har längtat flera år efter ett sådant möte. Annars skräms vi inte av något motstånd, Barças största motståndare heter FC Barcelona.
Barcelona Iniesta70.
2017-03-16 22:36
Neymar JR Nää, vill inte heller möta Atletico, känns som vi ALLTID får möta dom i kvarten och då spelar Godin som om han tagit en överdos av dextrosol och Torres lirar som om det vore 2008. Men jag har skygglappar på, jag är HELT inställd på att vi får Real, jag kan t.o.m känna maräng smaken i munnen. Men, om vi nu mot all förmodan inte skulle få Real i kvarten så hoppas jag på ett Madrid derby, Atletico vs Real. Edit: Vilka vi får möta om vi inte får Real spelar ingen roll, inte Leicester, annars tar jag vilket som.
Barcelona Barca4life98
2017-03-16 22:29
Om alla våra spelare kämpar så bryr jag mig inte vilka vi får. Vi kan slå alla om spelarna vill. Jag vill helst börja hemma. Det känns som att Messi och vissa andra har en tendens att vara ointresserade på bortaplan, som mot PSG, av någon konstig anledning. Det känns som att vissa spelare har inställningen; "vi fixar det på hemmaplan i returen".
Barcelona Soko
2017-03-16 22:25
Kom fram i Barcelona idag. Vill tipsa om att T10 kort gäller från själva flygplatsen. 10 kort kostar 9.90 euro och man kan åka 10 gånger, åka med tåg, metro och buss och gäller i 1 timme och 15 minuter. Vi tog tåg direkt från flygplatsen och sen byte till metro. Ser fram emot Valencia matchen. Vädret är underbart och kommer bli runt 18-19 grader kommande dagar, soligt och utan regn .
2017-03-16 22:16
Bara vi inte får atletico enda laget som verkligen skrämmer mig i ett dubbelmöte. Gör du misstag mot dom så har man ingen chansen att reparera det, mot resterande lag så kommer man sina målchanser åtminstone.
Barcelona L10
2017-03-16 22:04
Mardröm motstånd: 1. Atletico Madrid 2.Juventus 3.Bayern München Favorit motstånd: 1. Leicester City 2.Monaco 3. Real Madrid Jag vill helst att vi möter Real Madrid pga att vi känner dem bäst och där tror jag att grabbarna hade höjts sig! Men Leicester kvalitets mässigt är alldeles för dåliga för att inte vilja möta dem! Därför så tror jag tex chansen är större att vi går vidare mot Real än mot Juventus och Bayern!
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-16 21:30
Kvartsfinaler med 3 spanska lag som spelat sämre än på många år. Ett engelskt lag som knappt håller Premier Leage klass. Ett italiensk lag har en trupp som ej imponerat. Ett ungt oprövat franskt lag utan någon spelare som har spelat på någon hög nivå. Ett ungt tysk lag som blandat och gett under årets säsong. Det stora tyska laget har också visat sig mänskliga i år, men hittat formen på slutet. CL håller inte högklass, men ovisst om vem som ska vinna är det. Och som vanligt i CL är det lottningen som avgör allt och det gäller att börja på bortaplan. Statistiken är överlägsen för att de lag som börjar borta går vidare.
Barcelona Reymar
2017-03-16 19:00
Papa Perez är i full gång med att värma bollarna.. Med hjälp av Figo. Roberto carlos och resten av gänget har man siktet inställt på Leicester eller Monaco. Förra året blev det dundersuccé när dom vann CL genom att möta lättast möjliga motstånd hela vägen och Perez fortsätter nog på den inslagna vägen.
Barcelona Iniesta70.
2017-03-16 18:57
Lion24 Tror inte "lugn och ro" matcher passar oss under denna berg å dalbana säsong. Verkar som om kniven på strupen känslan med ett mer kaosartat lir passar oss bättre. Alaves, Deportivo, Betis..Ganska lugnt o fridfullt på papperet, och tydligen i huvudet på grabbarna, kan ha kostat oss en skinande ny guldpokal... Däremot så har vi stånkat oss till vinster när det hettat till och när vi känt oss klaustrofobiska, instängda och tvingade att slå,oss ut, Sevilla borta, Atletico borta...framförallt PSG hemma. Så jag tar hellre det kaosartade scenariot som rimmar bättre till vårt spel än det lugn och ro som tydligen söver oss och får oss att missa poängen...som sagt: Marängerna i kvarten, kaos och kalabalik och tillslut så fixar vi lite marängsviss!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-16 18:10
är det klockan 12 lottningen är imorgon?
Barcelona Cule4life
2017-03-16 17:53
El pistelero

Det beror på. Kör vi posession spel är Dybala bättre. Kör vi kontringar så är D.Costa bättre men det går aldrig att värva ngn från Bayern. Dembele kan vara intressant ? Hur e hans bollkontroll? Jo en mittback behövs kanske också men hur mkt pengar har klubben? Man måste sälja.
Barcelona II Barça II
2017-03-16 17:31
Drömscenariot hade varit om vi fick Real, det råder inget tvivel om att de är det sämsta laget som är kvar i turneringen, efter Leicester. Real Madrid har haft problem i princip varje match de har spelat i år, visst de har lyckats med att komma tillbaka på övertid, men det finns inte kartan att de skulle lyckas med det mot oss, i ett dubbelmöte. Uppvisar vi det presspelet som vi hade mot PSG, så blir det en promenadseger mot Real. Tippar på 8-3 på två matcher. 3-1 borta 5-2 hemma.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-16 17:18
Någon Barcahermano som vill hålla kontakten på Snapchat? Vore kul o skicka lite snap under matchen med olika texter osv. Azadeliassi på snap:)
Annons: