/spanien/barcelona/forum/9160.aspx/spanien/barcelona/forum/9160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-01-20 18:31
@AndreD:

jag hade inte ens en email vid den åldern, allt jag gjorde på den tiden var att spela fotboll, alla blir inte data freaks som dig
Barcelona koeman92
2013-01-20 18:30
Helvete vad barnsligt det har blivit med alla nykomlingar som kommer från ingenstans och skriver en massa konstiga och barnsliga saker härinne. Ni förpestar det här forumet!
Barcelona Mecum
2013-01-20 18:09
Jag älskar Barcelona
Barcelona AndreD
2013-01-20 18:06
RonaldinhoGaucho

Kunde du inte skapa ett konto vid 12årsålder är det ännu ett bevis på hur ointelligent du är.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-01-20 18:04
Mojito - Culé (un estilo de vida
Äntligen araujo från start! Han skulle tydligen vara den "nya aguero". Har du någon koll på hur har han presterat de få gångerna han fått spela??
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 17:51
Jag har redan från början trott att det skulle bli en jämn match mellan Manchester United och Real Madrid men för varje vecka blir jag mer och mer övertygad om att det är United som kommer dra det längsta strået. Inte bara är man som kollektiv långt ifrån vad Reals såkallade lagbygge är, man har också två dödliga anfallare i Rooney och Van Persie. Rooney kommer epslmässigt att göra livet surt för Real medan RVP kommer göra mål så fort han får chansen. Samtidigt så fortsätter Reals dåliga form och jag ser inga tecken på att man kommer vara i superhet form inför mötet med the red devils. Ser verkligen United som favoriter, i alla fall i nuläget.
Barcelona Baronen
2013-01-20 17:28
Jävlar vad dödlig van Persie är alltså.. Kommer skjuta(nicka) sönder Real.

Hoppas förresten att Real värvar Bale. Kan han och frisparksskytten peta bollen 55 meter och kuta allt de har på varsin flank.
Det vore fotboll det, det dreglas i madridmunnar vid blotta tanken.
Barcelona YYEA
2013-01-20 17:24
Haha Robin Van Persie, vilken kille.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 17:16
Barcelonistas

Men det är fortfarande El Clásico. Spelar ingen roll om det är en träningsmatch, en match mot Real Madrid är en av de viktigaste för säsongen. Vore pinsamt att förlora nu när vi gjort en bättre säsong.
Barcelonistas
2013-01-20 17:05
L.A.M Nr 10 - du kan strycka Real Madrid dom kommer inte kunna göra mycket i år. Vi är för bra och det enda laget som har en liten realistisk chans är ju Atletico, men det är bara en tids fråga innan dom kommer falla ihop.

Tottenham - Man United

Har kollat 5 min, och kan redan nu säga att Real Madrid kommer få stora problem. Man United är ett bra lag där dom har en bra balans i spelet, från defensiven ända upp till offensiven.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 16:40
Fais

Vi brukar ofta vara i en svacka efter nyår och fram till februari, och det brukar inte ha någon påverkan på CL då vi trots dålig form ändå lyckas gå vidare. Det "nya" i år är dock att vi spelar mot Real Madrid i ligan redan i början av mars, samtidigt som CL-åttondelen och förhoppningsvis semifinalerna i cupen avgörs då. Milan är ett bra lag, man ska inte underskatta dem. Man ska inte ljuga för sig själv, vi hade faktiskt en del problem med dem förra säsongen. De är inte samma lag nu men har fortfarande den där italienska disciplinen och kan organisera ett bra försvarsspel som blir svårt att ta sig igenom.Bottom line, vi får inte ha en svacka vid den här tidpunkten. Nyckelspelarna måste vara i form.
Fais
2013-01-20 16:24
*hjärta* Valdes flint

Håller med dig till 100% med.

Messi har sett lite ointresserad ut sen han fick den 4.e guldbollen. Ärligt talat så ville jag att Iniesta skulle få den så att vi fick se ännu hungrigare Messi. Det är nog lite svacka hoppas jag.Vi hoppas att hela laget inklusive Messi visar var skåpet ska stå.

Anledningen att alla har gått bananas är att precis när stormatcherna är runt hörnet börja vi prestera dåligt. Därför att det gynnar de kommande motståndare i de viktiga matcherna som skall komma. Allt de behöver göra är att analysera de senaste matcherna och ta taktik därifrån.

Jag tycker att det är viktigare att köpa loss en bra mittback än Neymar. Vad säger ni om det?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 16:14
Det är i alla fall skönt att returmötet med Málaga spelas på torsdag, ger spelarna flera dagar att vila upp sig och koncentrera sig på matchen. Det här är en av få måstematcher vi har spelat den här säsongen, visst är det i stort sett ett måste att man vinner de flesta ligamatcherna men på torsdag är det helt enkelt vinna eller försvinna. Får se om spelarna tar fram sin bästa sida när det behövs som mest eller om man fortsätter den dåliga sviten.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-20 16:13
Barca B möter Almeria på bortaplan klockan 17.00.

Startelvan: Masip, Balliu, Lombán, Planas, Grimaldo, Gustavo Ledes, Espinosa, Lobato, Luis Alberto, Deulofeu och Araujo.

Äntligen får Espinosa chansen från start.

Stream finns på sidan i länktips.
Barcelona Barca o Mort!
2013-01-20 15:47
RonaldinhoGaucho

Konstigt att du inte klagat på honom innan poängtappet, det verkar som att du bara gillar mittfältare som gör massa assister och mål eller flashiga finter. Busi gör skitjobbet som inte syns men som får barcas mittfält att fungera som det gör. Alltså bäst i världen.
Barcelona B-Guden
2013-01-20 15:41
RonaldinhoGaucho!

Du får tycka vad du vill men har man inte sett Busquets storhet som Barca fan så vet jag inte hur man ske se det, man ser hur vårt spel blir lidande så fort han är borta.
Och jag tacka och bockar att du inte är tränare, det du skriver att Busquet gör är enkelt så förstår jag inte varför inte nån annan spelar bättre än honom
Barcelonistas
2013-01-20 15:36
Cech är världens mest överskattade målvakt, gör i stort sett inget bra. Får alla skott mot sig, tror han vet om det själv att han har sånt jävla flyt.
SoN_Un
2013-01-20 15:25
*hjärta* Valdes flint

håller med dig varende ord verkligen!
Barcelona Baronen
2013-01-20 15:22
På tal om något helt annat men inte något nytt. Tittar på Chels-Arsenal. Fernando Torres startar. Under sina två år nu i Chelsea så måste han ha presterat den sämsta fotbollen en spelare någonsin gjort.
Om vi fick en miljard kronor och honom skulle jag inte ta emot det.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-01-20 15:21
Mascherano är sämst för att han INTE är mittback. Han har noll markeringsspel, ska ALLTID göra det väldigt svårt för sig, t.ex att istället för att slå en enkel pass kan han få för sig att dra sin gubbe. Finns mkt han gör fel men orkar inte skriva allt..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca älskare124
2013-01-20 15:18
Oj skrev fel mobilen skrev så sorry boys..
Barcelona Barca älskare124
2013-01-20 15:17
Idioter
Barcelona Thiagooo
2013-01-20 15:11
Marti Riverola från start mot Milan just nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 15:09
Barcelonistas

Det är det jag säger, du får tycka Mascherano är sämst men skriv det på ett bra sätt som får forumet att se snyggt ut och kom med vettiga argument. Säger inte att du bidrog till hur forumet såg ut igår men du fattar vad jag menar?
Barcelonistas
2013-01-20 15:05
L.A.M - håller med dig men grejen är att man har stora krav på det här laget. Vi snackar om ett av tidernas bästa klubblag om inte det bästa, då är det klart att man kan kritisera spelare när dom är så usla som Masken var igår

För mig är en spelare som Masken inte värdig att ens sitta på bänken. Alla spelare inklusive dom som inte får spela så mycket måste ha kvalitier för att kunna spela för detta klubblaget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 14:58
Alla får ha en åsikt, men det irriterande är hur allting överdrivs vid varje poängtapp. Inte ens förlust. inte ens oavgjort, till och med ibland när vi vinner är forumet otroligt stökigt. Jag har inga problem med folks olika åsikter men när det bara blir flera sidor med massa one-liners där man bara hatar och vill sälja spelare så känns det helt meningslöst med ett forum. Däremot dagen efter brukar det kunna vara rätt bra diskussioner. Jag föreslår att mods antingen är mycket hårdare vid nästa poängtapp och direkt spärrar folk som inte beter sig, alternativt om det är för mycket jobb att man stänger ner forumet resten av kvällen, vilket såklart inte hade varit något att föredra, det är bättre om folk bara tänker en extra gång innan man skickar ett inlägg, om man bara känner för att skriva av sig hur dåligt allt är kanske man kan vänta lite med att skriva.
Barcelonistas
2013-01-20 14:52
RonaldinhoGaucho! - grejen är att du har säkert följt Barca en längre tid nu men jag tror inte riktigt att du förstår vad fotboll handlar om. Busquets är världens bästa defensiva mittfältare och är en av dom bästa under 2000 talet, och då är han ung och kan utvecklas och bara bli bättre.

Busquets positionsspel är bland det bästa som finns, han släpper bollen alltid på ett tillslag och ser till att vi får ett bra flow i passningsspelet. Så fort han får bollen så sätter han den till Iniesta elr Xavi som då öser på. Ta bort Busquets och du kommer märka en stor skillnad i det defensiva spelet.

Jag förväntar mig inte att Busquets ska dominera offensivt och sätta bollar i krysset, det jobbet har andra spelare i laget.
2013-01-20 14:50
okej jag ska lägga ner detta nu, och nu när vi kör nästa match så ska jag alltid ha ögonen på busquets, om jag ser det ni ser så tar jag tillbaka allt jag har skrivit, och alla mina inlägg var bara tomma meningslösa rader men har jag rätt så får ni respektera att det finns culés som kan kritisera sina egna spelare och tycka att dom är dåliga utan att bli påhoppad o bli kallad en äcklig maräng eller ett troll
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 14:48
Busquets är en nyckelspelare för både Spanien och Barcelona sedan 3-4 år tillbaka. Han har fått mycket beröm från både Pep och Del Bosque. Han kom med bland de 23 bästa spelarna. Trots det här är han fortfarande underskattad. Han gör ett jobb på planen som är svårt att se när man bara letar efter snygga finter och snygga mål.

Han petade Yaya Touré som 21-åring. Yaya var och är en riktigt bra spelare men folk måste förstå att fotbollen är en lagsport, det handlar inte om att ha de 11 bästa individerna på planen utan om att spelare som passar perfekt med medspelarna och lagets spelmodell, och där passar Sergio som handen i handsken för Barca. I fotboll kan ett lag med ganska dåliga spelare vinna mot ett mycket bättre lag sett till spelarmaterialet om de spelar bättre tillsamans. Yaya är ingen pivote, och i Barca var han bra när han spelade men Busquets passade betydligt bättre i rollen som pivote, och Xavi och Iniesta gick inte att peta som offensiva mittfältare.

Jag skiter i vem som ser Busquets storhet eller inte. RonaldinhoGaucho!, du får ha vilken åsikt du vill men du är medveten om att vi har världens absolut bästa mittfält? Vårt spel går ut på att ha överlägsna mittfältare med grym teknik och samtidigt ett bra positionsspel i defensiven. Vi har spelat gudomligt i fem säsonger nu, vi har haft svackor men de senaste fem åren har vi varit världens mest överlägsna lag. När vi förlorat matcher har det varit för att försvarsspelet svajat eller så har anfallarna inte varit effektiva, men mittfältarna gör alltid sitt jobb och kontrollerar matcherna. Vi har väl knappt förlorat bollinnehavet någon gång under Pep och Tito. Hursomhelst, det är Xavi och Iniesta som får rubrikerna men Busquets gör skitjobbet. De flesta lag har två stycken pivotes som rensar bort bollen så fort de for kontroll över den, Busquets sköter den här extremt svåra rollen ensam samtidigt som han i varje situation och pressat läge tar sig ur läget på ett sätt att det ser så enkelt ut. Busquets är en typisk sådan spelare där det ser enkelt ut men är väldigt svårt det han gör. Det är i offensiven. I defensiven är han ofta ensam på en stor yta mot några motspelare i kontringar, men är expert på att minimera ytan för motståndaren och till slut vinna boll. På det sättet är Busquets komplett, både mentalt där han alltid ligger steget före motståndaren både när vi har bollen och inte har bollen, tekniskt där han kan ta sig ur ett pressat läge och samtidigt lägga fina passningar då och då, och även fysiskt där han springer kopiösa mängder under en match och är starkare än motståndarna i närkamperna, även om han inte så ofta behöver visa det då han ofta bara vinner bollen genom list.
2013-01-20 14:46
@Messi-Barca-10

läs om det du skrev till mig jag citerar
''I många fall till och med viktigare än Messi''
Annons: