/spanien/barcelona/forum/901.aspx/spanien/barcelona/forum/901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2017-03-16 22:29
Om alla våra spelare kämpar så bryr jag mig inte vilka vi får. Vi kan slå alla om spelarna vill. Jag vill helst börja hemma. Det känns som att Messi och vissa andra har en tendens att vara ointresserade på bortaplan, som mot PSG, av någon konstig anledning. Det känns som att vissa spelare har inställningen; "vi fixar det på hemmaplan i returen".
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-03-16 22:25
Kom fram i Barcelona idag. Vill tipsa om att T10 kort gäller från själva flygplatsen. 10 kort kostar 9.90 euro och man kan åka 10 gånger, åka med tåg, metro och buss och gäller i 1 timme och 15 minuter. Vi tog tåg direkt från flygplatsen och sen byte till metro. Ser fram emot Valencia matchen. Vädret är underbart och kommer bli runt 18-19 grader kommande dagar, soligt och utan regn .
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-16 22:16
Bara vi inte får atletico enda laget som verkligen skrämmer mig i ett dubbelmöte. Gör du misstag mot dom så har man ingen chansen att reparera det, mot resterande lag så kommer man sina målchanser åtminstone.
Barcelona L10
2017-03-16 22:04
Mardröm motstånd: 1. Atletico Madrid 2.Juventus 3.Bayern München Favorit motstånd: 1. Leicester City 2.Monaco 3. Real Madrid Jag vill helst att vi möter Real Madrid pga att vi känner dem bäst och där tror jag att grabbarna hade höjts sig! Men Leicester kvalitets mässigt är alldeles för dåliga för att inte vilja möta dem! Därför så tror jag tex chansen är större att vi går vidare mot Real än mot Juventus och Bayern!
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-16 21:30
Kvartsfinaler med 3 spanska lag som spelat sämre än på många år. Ett engelskt lag som knappt håller Premier Leage klass. Ett italiensk lag har en trupp som ej imponerat. Ett ungt oprövat franskt lag utan någon spelare som har spelat på någon hög nivå. Ett ungt tysk lag som blandat och gett under årets säsong. Det stora tyska laget har också visat sig mänskliga i år, men hittat formen på slutet. CL håller inte högklass, men ovisst om vem som ska vinna är det. Och som vanligt i CL är det lottningen som avgör allt och det gäller att börja på bortaplan. Statistiken är överlägsen för att de lag som börjar borta går vidare.
Barcelona Reymar
2017-03-16 19:00
Papa Perez är i full gång med att värma bollarna.. Med hjälp av Figo. Roberto carlos och resten av gänget har man siktet inställt på Leicester eller Monaco. Förra året blev det dundersuccé när dom vann CL genom att möta lättast möjliga motstånd hela vägen och Perez fortsätter nog på den inslagna vägen.
Barcelona Iniesta70.
2017-03-16 18:57
Lion24 Tror inte "lugn och ro" matcher passar oss under denna berg å dalbana säsong. Verkar som om kniven på strupen känslan med ett mer kaosartat lir passar oss bättre. Alaves, Deportivo, Betis..Ganska lugnt o fridfullt på papperet, och tydligen i huvudet på grabbarna, kan ha kostat oss en skinande ny guldpokal... Däremot så har vi stånkat oss till vinster när det hettat till och när vi känt oss klaustrofobiska, instängda och tvingade att slå,oss ut, Sevilla borta, Atletico borta...framförallt PSG hemma. Så jag tar hellre det kaosartade scenariot som rimmar bättre till vårt spel än det lugn och ro som tydligen söver oss och får oss att missa poängen...som sagt: Marängerna i kvarten, kaos och kalabalik och tillslut så fixar vi lite marängsviss!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-16 18:10
är det klockan 12 lottningen är imorgon?
Barcelona Cule4life
2017-03-16 17:53
El pistelero

Det beror på. Kör vi posession spel är Dybala bättre. Kör vi kontringar så är D.Costa bättre men det går aldrig att värva ngn från Bayern. Dembele kan vara intressant ? Hur e hans bollkontroll? Jo en mittback behövs kanske också men hur mkt pengar har klubben? Man måste sälja.
Barcelona II Barça II
2017-03-16 17:31
Drömscenariot hade varit om vi fick Real, det råder inget tvivel om att de är det sämsta laget som är kvar i turneringen, efter Leicester. Real Madrid har haft problem i princip varje match de har spelat i år, visst de har lyckats med att komma tillbaka på övertid, men det finns inte kartan att de skulle lyckas med det mot oss, i ett dubbelmöte. Uppvisar vi det presspelet som vi hade mot PSG, så blir det en promenadseger mot Real. Tippar på 8-3 på två matcher. 3-1 borta 5-2 hemma.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-16 17:18
Någon Barcahermano som vill hålla kontakten på Snapchat? Vore kul o skicka lite snap under matchen med olika texter osv. Azadeliassi på snap:)
Barcelona Gabriel
2017-03-16 17:14
Ja man kan väl iaf säga så här, blir det Leicester imorgon för Real Madrids del så är det helt uppenbart uppgjort, då är det åtminstone inte i min värld en teori längre utan snarare en realitet och inte en kotte på jorden kommer att kunna övertyga mig om något annat.
Barcelona Barcelonistas
2017-03-16 17:10
Vi lär få antingen Bayern eller Juventus det är liksom givet medan Real kommer lottas mot dom sämsta lagen som är kvar. Antingen blir det Leicester City eller Monaco för Reals del. Föra säsongen blev det Roma-Wolfsburg-City Den här säsongen har man börjat med Napoli. Är Real ens med i Cl? Dom spelar ju för fasen Europa League med alla dessa enkla lag dom får möta. Varför kan inte UEFA bara ge dom finalplatsen istället för att göra en parodi av sig själva och låta dom lottas mot dessa blåbärslag?
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-16 15:55
Cule4life Dybala inte tillräckligt snabb för kant. Han är bäst i mitten. Jag tar hellre Ousmane Dembele än the dabbing argentine. Sen en ny mittback istället för Masche. Van Dijk hade varit något, eller Andreas Christensen
Barcelona Cule4life
2017-03-16 15:43
....... Tre Stegen
Mach ..Pique Umtiti
Veratti.Sergio Iniesta
.............Messi
Dybala ............Neymar
...........Suarez

BOOM!
Darre.R |Z.Boban #1
2017-03-16 14:42
Tror vi går vidare utan problem vilket lag vi än lottas mot så länge vi spelar andra matchen på hemmaplan. Den mentala boosten efter PSG-förnedringen kommer inte suddas ut på väldigt länge.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Iniesta70.
2017-03-16 14:31
Låt oss leka med tanken att åtala Cristiano för att vara "världens bäste". Låt oss släpa in han i en rättssal med en tolv manna jury. Låt Jorge Mendes föra hans talan, låt dom slänga fram sina ihåliga indicier i form av tap- ins, elvameters puttar och hejaramsor å hopp o skutt och med krokodiltårar som pricken över det berömda i:et.. Skulle supernovan bli fälld? Ja, men inte för att vara "världens bäste" utan alla indicier de lagt fram skulle vändas emot honom och kastas rakt i han flinande nylle i form av bevis på både bedrägeri och stöld. Hade typer som Jorge Mendes och Supernovan himself försökt sälja såna här illusioner under the Wild West,, ja, då hade de rullats ut ur Tombestone i tjära o fjädrar. Hade dessa kättare försökt sig på något liknande under den mörka medeltiden hade deras rövar snart hamnat i skampålen. Hade primadonnan försökt få folket att svälja dessa illusioner under franska revolutionen så hade de garanterat fått smaka på giljotinen. Men under vår tid, nutid, PR och Fanboysens era, ja, då delas det istället ut "guldbollar" och "årets agent" priser till dessa ruffel och bågare. Vad vill jag ha sagt med det här dravlet? Vad är poängen med detta smutskastar/ bittra inlägg? Jo, jag vill ha marängerna i kvarten!! Ge mig två veckor av klassiska "klassiker" där vi synar och avslöjar denna illusionist en gång för alla. Låt oss använda Messi som nålen som en gång för alla pyser ut luften ur luftslottet som marängerna gömmer sig i. Orkar galärslaven Ramos ro fram ännu en Remontada? Spelar roll, vad betyder ett nickmål i 93:e när man redan ligger under med tre:)
Barcelona Amo.38
2017-03-16 13:43
Unzue ta över??? Alltså varför verkar vår ledning alltid ta felbelbeslut? Dom är verkligen inkompetenta när det kommer till den sportsliga biten. Så oerhört irriterande, vi kommer alltså gå i samma linje som Lucho ett bra tag framöver. Vi skjuter oss själva i foten gång på gång, kan vi aldrig ta in ett etablerat namn? Jag tar Allegri och Wenger alla dagar i veckan före Unzue? Vad ska en ex målvakt på 178 cm lära våra spelare? Hur ska han utveckla laget? Nä tyvärr jag ser inte det hända.
Barcelona koeman92
2017-03-16 12:03
Med tanke på det sett ut de senaste åren, är väl frågan vem vi kommer att få av de följande 3 alternativen: Bayern, Atlético eller Juventus? Skulle bli väldigt förvånad om det blev ett annat lag. Om man fick välja, skulle jag dock vilja ha Real. Samtidigt som det alltid är kul med clasico, tycker jag att de för en gångs skull ska få svettas för att ta dig vidare, och med den boost vi fick mot PSG vore detta det perfekta tillfället att möta dem i CL. Ska de vinna, får de ta sig förbi oss först.

I övrigt är det enligt sport bestämt att det blir Unzué som tar över efter Lucho. Med det sagt kan vi glömma att det blir några större förändringar till nästa år, vilket är det man hade hoppats på.
Barcelona Lion24
2017-03-16 11:57
Jag vill möta ett lag som aldrig någonsin tidigare spelat i kvartsfinal i Champions League. Jag vill möta ett lag som överhuvudtaget inte ens kommer delta i turneringen nästa år i Champions League, i kvartsfinalen. Där så passar Leicester mycket bra. Dom har ingen erfarenhet av Champions League och dom kommer inte ens spela i Europa nästa år. I semin, om jag får bestämma, så vill jag möta ett lag som aldrig spelat semifinal i Champions League tidigare. Jag vill möta ett lag som kanske, på gränsen, inte ens kommer delta i turneringen nästa år, i semifinal. Jag vill börja alla mina matcher på bortaplan för att avsluta hemma. Det är en drömscenario för mig men det slutar bara som en dröm för jag vet att om vi möter Leicester i kvarten så kommer de resterande lagen i semin tidigare ha spelat semifinal i Champions League.

Allvarligt så vill jag ha Leicester imorgon. Jag fruktar ingen men jag vill också ha ''lugn och ro''. Med all respekt för Leicester så ska dom inte ha någon chans mot oss, Atleti, Bayern, Madrid och Juve över två matcher. Sen från semifinalen så får det hettas till men jag känner att jag vill vara ganska lugn inför kvarten för nån gångs skull.
Barcelona El Tridente
2017-03-16 11:41

Messi & family went to Disneyland Paris after given some time off by club, where he ran into Verratti. Players also chatted a little [sport]

Vet inte om detta redan varit uppe här men de ser högst troligt ut att Veratti kan anlända i Barcelona denna sommar.

Mycket flörtande från båda håll senaste tiden.
Barcelona Barcelonistas
2017-03-16 11:34
Coach Pep - ibland undrar jag om jag kan svenska herrejävlar vilket inlägg.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-03-16 10:01
Lottning imorgon, nervöst? Nä, vi vet ju redan vilka som får möta vilka. Haha! Nä men jag skulle gärna se oss få Monaco eller Leicester, men antar att chansen är större att vi får Bayern eller Juventus. Spelar egentligen ingen roll vilka vi får, ska man va bästa laget ska man slå ut alla. Men vissa verkar kunna undgå det år efter år, konstigt nog. Tur eller inte, ingen aning. Mot trippeln nu gubbar, jag tror på detta!
Barcelona Soko
2017-03-16 09:42
@Rambla~:

Finns det möjlighet att se spelarna när de anländer till träningen?
Barcelona Barcadinho.
2017-03-16 07:01
@Coach Pep-:

Bläddrade ner för att få pricka detta. Att skriva om fotboll på det här sättet är en litterär begåvning. Finns flera här som har den förmågan ! Jag njuter.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-03-16 01:14
Davids3

De första mötena spelas 11 & 12 april medan returerna spelas en vecka senare, 18 & 19 april. Värt att nämna att vi den 23 april åker till Bernabeu för att möta Real i ligan, så lottas vi mot dem har vi tre El Clasicon på väldigt kort tid.
Barcelona Davids3
2017-03-16 00:53
Är det början på April kvartfinalerna spelas ?
2017-03-16 00:52
Martin Montoya on @ClubMitjanit "Joao Cancelo is a player with Barça DNA. He's fast and attacks well. I think he can play there." #fcblive Nej det kan han inte. Ge inte Barçaledningen dumma idéer nu!
2017-03-16 00:49
TomCarroll Sett Lee en hel del i UEFA Youth League denna säsong. Hans driv där bollen är som klistrad vid fötterna är magiskt att se på. Tyvärr visar han tydliga brister i arbetskapacitet o beslutsförmåga - jobbar inte alltid för laget, tydliga passningar missar han o dribblar när han inte ska göra det. Mboula bättre just nu.
Barcelona TomCarroll
2017-03-16 00:43
Att det finns bra talanger i världens största klubb en självklarhet, frågade vilka som hade en rimlig chans att ta steget upp till A. Busquets,Alena, Mboula känns väl just nu som de mest lovande men är som det alltid är någon av de "sämre" talangerna som tar det sista steget. Hur sköter sig Lee förresten? Känns som han har blivit lite bortglömd, är han inte så bra som han en gång var?
Annons: