/spanien/barcelona/forum/900.aspx/spanien/barcelona/forum/900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Inter-ista
2017-04-11 15:24
@Gabriel:

Jag skulle ljuga för mig själv, om jag säger att mina känslor för de laget inte kommer in i bilden.

MEN när jag säger att ni kommer gå vidare, så menar jag det pga att ni är bättre. Sen tycker jag hela ditt inlägg är väldigt pessimist måste ja säga. De va längesen jag såg någon tycka så om sitt lag.

De här med dybala, jag sa han väger lätt, aldrig sagt att han är dålig.
Kan mycket väl vara så att juve går vidare, men om dom skulle nu göra det så är det pga jag haft fel om Barca, och hur bra dom är.

Hur som helst jag är inte här, för att diskutera. Ville bra säga lycka till.

Jag tror mer på ditt lag än vad du själv gör.säger väl ganska mycket om dig antar jag.
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-11 15:08
VIKTIGT idag med 3 backslinjen. Ser jag 433 går jag o lägger mig seriöst. Juventus svaghet är mittfältet. Vi MÅSTE dominera bollen o pressa tillbaka dom. Pjanic har aldrig imponerat på mig o Khedira är Rakitic 2.0. Iniesta o Messi är nyckeln idag på mitten. Min elva. 3-3-1-3 MAtS Piqué-Umtiti-Mathieu Rakitic-Masche-Iniesta Messi Roberto-Suarez-Neymar Mathieu litar jag inte på, men nog litar jag mer på honom än Gomes i nuläget. Gomes har inte gjort en enda bra match mot bra mostånd medan Mathieu brukar höja sig när det gäller. Var bra mot Atletico för några veckor sen. Med fler man på mitten så kan vi kontrollera bollen bättre o kan etablera press. 433 o det kan bli PSG all over again.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zigazaga
2017-04-11 15:02
Klockan 16 får vi veta hur många matcher avstängning Ney får. Skulle gissa på 3 matcher.
Barcelona Gabriel
2017-04-11 14:58
Inter-ista

Well, tack för de fina orden men det är rätt så uppenbart att du låter dina känslor kring Juventus tala för att vi skulle "köra över" Juventus som är topp 4 i världen finns det inte en möjlighet att det sker, framför allt inte med tanke på hur vi har spelat den här säsongen. Vi saknar Busquets som är dödsviktig för oss i brist på andra alternativ, risken finns att Gomes startar ikväll och då lär Juventus vara riktigt tacksamma kan jag lova.

Juventus är mycket mer av ett lag än vad Barcelona är den här säsongen som enbart lever på MSN och främst på Messi och Suarez målskytte, även om det var Neymar som tog oss vidare mot PSG. Det kommer att krävas mer än bara en trio där framme för att ta oss vidare mot detta Juventus, det kommer att krävas att vi spelar som ett lag.

Sen tycker jag det är löjligt att du snackar ner en sådan som Dybala som jag vet du hade tackat Gud för om han hade spelat i Inter, men eftersom han spelar i Juventus så snackar du ner honom istället. Genomskinligt.

Juventus är ett otroligt starkt lag och om det finns något lag man ska frukta så är det Juventus i Turin.
Inter-ista
2017-04-11 14:46
Hallå tänke knacka på och säga hej
Jag hoppas och jag tror att ni kommer köra över juve, ni har inget att frukta.

Visst bollen är rund men dom har ingen spelare som kommer hota er, en higuain som är bara bra mot lag som chievo, crotone osv. En dybala som väger lika mycket som 1 kg potatis.

Ända starka delen är backlinjen, men jag såg dom mot Napoli och ni har ungefär samma spelstil. Med tre därframe. Napoli körde över dom. MSN kommer att lösa det.

Hej och lycka till.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-04-11 14:46
Intressant att se om det blir tre- eller fyrbackslinje ikväll. Det känns lika svårt att sätta ihop ett vettigt fyrmannamittfälr utan Busquets som det är att spela 3-back utan Mascherano. Jag ser därför det enda alternativet som att gå tillbaka till en mer traditionell 4-3-3, i synnerhet då det är bortaplan och bra att säkra bakåt då vi med 3-4-3 haft ruskiga problem i defensiva omställningar. Ter Stegen Roberto-Pique-Umtiti-Alba Rakitic-Busquets-Iniesta MSN Detta är trots allt en väldigt stark elva. Saknaden av Busquets är stor men jag litar på att Mascherano gör ett bra jobb på mitten. Om LE däremot envisas med 3-4-3 är frågan vem man startar med som HY eller mittfältare. I så fall är backlinjen spikad, Iniesta och Rakitic givna på mitten, Messi som tia och Suarez och Neymar där framme. Frågan är då om man ställer upp med Roberto på mitten eller som HY och vem som går in. Ett alternativ kan vara att spela Alba som någon sorts VYB, mittfältare i anfall och försvarare utan boll, som Roberto agerat på andra kanten. Dvs: Masken-Pique-Umtiti Rakitic-Iniesta-Alba Messi Roberto-Suarez-Neymar i anfall, och i försvar: Mascherano-Pique-Umtiti-Alba Roberto-Rakitic-Iniesta-Neymar Messi-Suarez Det sista alternativet är väl att Alba startar på bänken och Roberto istället tar den rollen fast på högerkanten. Denis Suarez kan då få starta som HY. Det blir som sagt spännande att följa. Mitt val hade ändå varit en 4-3-3, mycket för att få upp en renodlad defensiv mittfältare i den så oerhört viktiga rollen.
Barcelona FCB_Messi
2017-04-11 14:19
Finns två scenarion på hur matchen kommer se ut idag . 1. Juve backar hem och kontrar , vilket inte är likt dom denna säsongen. Men mot Barca brukar det automatiskt bli så. 2. Juve kör all in och pressar oss högt, vilket dom gör på hemmaplan i serie a. Det här scenariet vill jag inte se för då är vi körda. I år har vi inte varit bra när vi har blivit pressade. MSN måste måste steppa upp idag och vara på sin högsta nivå ifall vi ska få med oss ett bra resultat. Sen när jag tänker efter , "varför är jag rädd för det här Juve , vad har dom som skrämmer mig, higuain ? Dybala ? Nej nej dom skrämmer mig inte det minsta. Mittfältet med khedira och pjanic ? Nej kom igen nu detta ska vi väl klara av ?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-11 13:47
Själv så charmas jag av att man inte har någon koll alls på hur det kommer att se ut ikväll. Vissa stor matcher under pep var inte ens roliga att titta på, man visste utgången av matchen veckan innan. Vinst och briljant fotboll i första halvlek för att sedan spela av matchen. Nu börjar man redan kallsvettas så fort man har vaknat. Hur idiotiskt det än låter så har man ändå saknat dessa tider en del, bära eller brista får vi se men jisses vad intensivt det kommer vara framför tvn.
Barcelona Bosketts
2017-04-11 13:35
@Fuerza:

Riktigt, till och med oerhört nu när jag tänker på det, svårt att förstå hur det skulle vara relevant till Neymars eventuella avstängning att blanda in feldömda straffar för Real Madrid och att kalla deras fans hycklare.

Sen får du hemskt gärna lägga ner den där syrliga tonen. Mitt inlägg var inte skrivet i affekt eller av påhoppande karaktär, utan en vänlig förfrågan att istället fokusera på dagens match.
Fuerza
2017-04-11 13:27
Bosketts Kliv ned från piedestalen du satt dig upp på. Mitt inlägg gällde faktiskt en händelse som är två dagar gammal och är fullt relevant sett till att Neymar och FC Barcelona väntar besked huruvida han ska spela El Clasico eller ej. Bra försök dock.
Barcelona Bosketts
2017-04-11 13:20
Fuerza y Barcelonistas

Kan vi inte ta och släppa det här med att blanda in Real Madrid i varenda inlägg nu?

Om ett par timmar så spelar vi (Barcelona) en kvartsfinal i CL mot italienska giganten Juventus. Det blir liksom inte mycket större än så egentligen, så nu tycker jag att vi lägger all fokus på den matchen istället. Men om ni nu mot förmodan skulle vilja diskutera en sju år gammal händelse i en match som inte på något sätt är aktuell just idag, så rekommenderar jag att ni använder er av PM.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-11 13:09
Fast nu träffade ju Pepe Alves i den situationen för inte kan man på fullaste allvar tro att en människa kan göra en 360 när man är i luften?
Fuerza
2017-04-11 12:50
Neymar gjorde en tydlig satsning mot benet (dobbar mot smalbenet) och det ska resultera i rött kort vare sig man träffar spelaren eller ej.

På samma sätt gjorde Pepe en tydlig satsning mot Dani Alves vilket också resulterade i rött kort.

Med det sagt: Madridistas kan inte äta kakan och ha den kvar i denna jämförelse. Så till vida de inte är hycklare... vilket inte är helt ovanligt.

Vill även nämna att Real Madrid fått en straff UTANFÖR straffområdet medan Sergi Roberto som sprang in i straffområdet OCH ramlade I straffområdet inte fick straff. Ingen är förvånad.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-04-11 12:49
Vad jag har läst så kommer vi att få reda på imorgon om Neymars avstängning samt hur många matcher han kommer att få. Till dagens tuffa drabbning, Juventus kommer göra livet surt för oss ikväll. Det är dags för oss att visa att vi kan försvara någon match, Juventus är som lag bättre på att försvara om man jämför med PSG. Sen har PSG bättre offensiv då kollar jag mittfält till anfall. Italienska lag fokuserar mest på att försvara sen är deras anfall giftig men inte jätte bra om vi jämför med MSN. Vi kan försvara men i år har vi inte bevisat det så därför tror jag att vi förlorar idag med 3-1. Folk underskattar Juventus tror jag. Har vårt försvar en bra dag samtidigt som MSN har grym dag då vinner vi enkelt men vi får hoppas på det bästa. Dem har starka spelare och det kommer bli fasta situationer som kan mkt väl avgöra idag. Vi låter tiden att visa.
Barcelona Reymar
2017-04-11 12:34
Som ni vet är Busquets avstängd och hans ersättare skall vara Mascherano men om vi nu spelar med en trebackslinje så kommer väl Andre gomes in i startelvan. Allegri har bekräftat i sin presskonferens att alla fyra anfallare startar alltså Dybala. Higuain, Cuadrado och Mandzukic. Blir en intressant taktisk kamp.
Barcelona Bosketts
2017-04-11 12:00
Ingen härlig känsla inför matchen ikväll. Denna säsong har varit en enda lång berg-och-dalbana som blandat helt fantastiska insatser som den mot Sevilla och PSG, med platta torsk-mot-Alaves-matcher.

När vi spelar som bäst finns det inget lag i hela världen som kan slå oss. Vi är oslagbara. När vi spelar som sämst hade vi inte ens tagit en topp 3-placering i Allsvenskan.

Det är enormt frustrerande att på förhand inte veta vilken typ av dag vi kommer att ha. Dessutom är det enormt svårt att ta sig vidare i dubbelmöten om vi fortsätter att blanda och ge som vi gjort. En 3-0-vinst borta ikväll mot Juve skulle inte ens göra mig någorlunda säker på avancemang, exempelvis.
Barcelona Kröjjff
2017-04-11 10:47
Barcelona Gabriel
2017-04-11 10:44
Nyheten kring Neymars avstängning lär väl komma ut och bli officiell ca 1-2 timmar innan matchstart, allt för att störa vårat fokus och uppladdning inför ikväll.
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-11 10:32
Förövrigt, inga nyheter om Neymars eventuella avstängning och missat El Clasico? Kunde inte hitta något nytt när jag läste morgonblaskan på muggen förut!
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-11 10:31
Haha, spot on Kröjffan!
Barcelona Culés
2017-04-11 08:59
Och där slutar vi att diskutera skribenten "Soko" och fokuserar på matchen ikväll.

/mod
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-11 08:54
Spelar vi i hemmastället ikväll och inte något av dom fula alternativen?
Barcelona the cameroonians
2017-04-11 08:45
Davids3

Ja, Cadete A är U16-laget och Juvenil B är U17.
Barcelona Soko
2017-04-11 08:11
Bauza är inte längre Messis förbundskapten. Han fick sparken och Argentina kan få Sampaoli istället.
Barcelona Lionel12
2017-04-11 07:51
Lägg Soko bakom er. Finns så många fina skribenter i det här forumet. Att troll kommer skriva här kommer tillhöra för all framtid. Idag fokuserar vi på vår uppgift. Vi ska borta i pastaland efter en tuff helg prestera. Mycket Qatar airway resor har det varit. Mashe på privoten och så kör vi. Idag smäller det. Mycket mål kommer de bli.
Barcelona Soko
2017-04-11 07:50
Kvällens match beskrivs med all rätt som världens bästa anfall mot världens bästa försvar. MSN har gjort 90 mål denna säsong bla 18 i CL medan Juve släppt in bara 2 mål i CL !
Barcelona ha bara förlorar 1 match mot Alegri på 9 försök.
Barcelona Soko
2017-04-11 07:45
Oerhört onödigt att dra upp folks ursprung och etnicitet.
Vi tar och kyler ner oss i 24 h.

/mod
Barcelona messiooooxavii
2017-04-11 07:25
juve forumet kryllar av kommentarer om matchen ikväll medans vårat kryllar av kommentare om ett visst troll Soko.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-11 03:02
Om Skribenten Soko* Har inte velat skriva här sen matchen i helgen. Orkar inte med mer Barca just nu. Är så bitter, förvirrad, arg på vår tränare. Men det är en annan diskussion. Nu till frågan om Soko's vara eller inte vara. Som ni alla är medvetna om så har forumet lyfts upp till den bästa forumet i hela svenskafans. True story. Men alla har en och annan skribent som man inte tål. Det jag och många andra gör är bara att scrolla förbi och njuta av alla andra som man gillar. Jag och säkert många andra här inne tycker att trots att Soko har sina åsikter *så behöver ni inte gadda ihop er för att mobba honom. Han har sina åsikter. *så länge han följer reglerna, så låt han gå loss* Det är så enkelt faktiskt* Lika enkelt som det har blivit för mig att skippa Barca matcher den här säsongen och stället gå iväg och gymma eller tvätta kläder* Det var min lilla slant i det hela-
Barcelona Thierry Henry
2017-04-11 02:15
@S.Eto'o:
Jag tor folk har tröttnat på hans ottröttliga och ogrundade hat mot Neymar. Han pratar ner Neymar som spelare och person i varannan kommentar han gör. Man kan tro att Neymar haft älskog med hans tjej eller något så stort hat han hyser mot en av våra bästa spelare. Hans komentarer är oftast tröttsamma onyanserade och nerpissade med nedsvärtande komentarer om vår brasse
Annons: