/spanien/barcelona/forum/8930.aspx/spanien/barcelona/forum/8930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2013-03-04 23:22
@ The Reporter: När man ser det klippet så inser man hur fel folk har som anser att Chelseas buss neutraliserade Barcelona och att det saknades en plan B. Barcelona spelade stundtals ut Chelsea, men effektiviteten i den matchen var usel! Det var ett annat djupledsspel i anfallet mot Chelsea än vad vi har fått se den senaste tiden. Kan Barca köra en tokoffensiv mot Milan så kan det gå vägen, men då måste spelarna visa en helt annan inställning och erövra bollen så fort man blir av med den, för att på så sätt förhindra att Milan kan organisera ett anfallsspel. Barca måste stressa Milan till misstag!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zigazaga
2013-03-04 23:19
The Reporter

Usch, vilka minnen, vill inte minnas den matchen...
Barcelona Linus Wennerlund
2013-03-04 22:10
Tja! Någon som vet var man kan köpa lite retrotröjor, matchtröjor alltså?
Barcelona The Reporter
2013-03-04 21:52
Spelar vi såhär framåt mot Milan och täpper till lite bakåt går vi vidare
Barcelona Smogen
2013-03-04 21:50
Jag hoppas varenda spelare som kan tänkas lira mot Milan får vila mot Coruna. Jag blir fan förbannad om Messi startar, vilket han ju lär göra. Är det en enda match han ska vila inför så är det ju mot Milan. Han har sett riktigt hängig ut det senaste, feber eller inte.
Barcelona DM1982
2013-03-04 21:39
@enkos:

Jag skrev om det tidigare idag och jag anser att man ska köra sin bästa elva. Det blir ett bra genrep och det är knappast så att Milan kommer byta taktik bara för att de ser exakt hur vi ska ställa upp. De kommer ställa upp med sin bästa defensiva uppställning och parkera bussen, vilket är mycket lätt att förstå. Barcelona kanske kommer spela med fyra anfallare och det är lika bra att spela in dem.

Som sagt, all in mot Milan och toka framåt.
Barcelona Bästelona
2013-03-04 21:28
Enkos Kommer aldrig någonsin att hända!! Rosell hatar honom över allt annat skulle jag tro...
Barcelona enkos
2013-03-04 21:18
Tänk om Johan Cruyff skulle ta över för en match och coacha mot Milan
Barcelona enkos
2013-03-04 21:09
Ligamatchen mot La Coruna på lördag, vore det bäst att villa den tänkbara elvan mot Milan eller ska det vara tvärtom att den tänkbara elvan spela mot Coruna som genrep inför Milan matchen?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-03-04 20:22
Messidinho_10 Samma Maradona som fick Arg lira som ett par individualister och inte som ett lag? Lägg därmed till att han inte fick ut mycket utav Messi. Nu ska vi inte överdriva, varför skulle vi ens tänka tanken på att ta in en oerfaren tränare och ersätta en annan? FCBarca6 Du behöver inte be om ursäkt. :) Diar Iniesta Shekha Nu har jag inte hängt med nätet på ett par timmar så du får gärna länka.
Barcelona FCBarca6
2013-03-04 20:21
Ride_The_Big_One(6)

det var inte meningen, så fort jag uppdaterade sidan så skickades samma meddelande.. upptäckte det lite sent bara, ett honest mistake, sorry!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-04 20:18
Rambla/

Naturligtvis finns det en baksida med autogestión och det har vi onekligen fått bevittna de senaste veckorna. Om det samtalet mellan Zubi och kaptenerna stämmer är även det ett bevis på vilken vikt veteranerna har inom klubben.

Jag själv är den förste att bli oerhört besviken och arg över att höra saker som att spelarna inte har gett allt på träningarna, att vissa av de spelar från start mer pga sina namn än prestationer och att de hänger runt i Madrid dagen efter ännu en clásico-förlust. Att sånt förekommer när majoriteten av de är canteranos och därmed förväntas ha hjärta för klubben är en enorm besvikelse.

Rosell var ju i NY för några dagar sen för att träffa Tito och jag skulle inte bli förvånad om han gjorde det för att be Titos tillåtelse att börja scouta runt för en ny tränare. Det kanske inte var huvudanledningen till resan, men jag kan tänka mig att det kom upp under deras samtal.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-04 20:11
el Flaco Självklart hade jag blivit irriterad men lägger jag mina känslor åt sidan så inser jag också att det är det enda riktiga att göra så. Spelarna ska inte få bestämma själva i det här fallet. Det ser vi ju resultatet av nu. Slappa träningar, spelare som stannar kvar i Madrid och går på restaurang. Lediga både igår och idag från träning. En träning i morgon och två på onsdag. På torsdag är de lediga igen. Varför då kan jag undra? Borde de inte nöta taktiska upplägg inför Milan-matchen?
2013-03-04 20:03
Rambla/

Det sägs ju att när det blev känt att Tito skulle vara borta länge gick Zubi till spelarna och framför allt lagkaptenerna och frågade de om man skulle plocka in en tränare, men de ville hellre fortsätta med Roura och det omtalade "autogestión", vilket innebär att spelarna är med och fattar beslut.

Nu kan jag så klart inte svära på att den dialogen mellan Zubi och spelarna har inträffat, men oavsett ansåg jag faktiskt att det var rätt att inte plocka in en tränare och att istället köra med Roura och resterande tränarstaben.

Låt oss vara ärliga, fram tills matchen mot Milan var det nog ingen som saknade närvaron av en huvudtränare. Om det gick bra då så borde detsamma gälla nu. Tre förluster, hur smärtsamma de än må ha varit, kan inte ändra på det.

Jag tror precis som de att det snackas om en potentiell ersättare till Tito inom styrelsen och mellan Zubi och hans medarbetare, men bakom stängda dörrar så klart. Du vet själv att helvetet hade brutit ut om det hade läckt ut att Rosell, Barto och Zubi hade pratat med någon annan tränare medan Tito är i NY och går igenom en rehabilitering. Du själv hade nog blivit förbaskad över att läsa något sånt.
2013-03-04 20:01
Förresten så läste jag idag. Zubi gick ju ut med att han inte trodde det skulle bli några problem med att förnya Valdes kontrakt. Någon dag senare släppte någon journalist bomben, jag har för mig det var i Punto Pelota, att Valdes inte kommer att förnya sitt kontrakt. Hade Zubi vetat detta så hade man inte gett Pinto ett nytt kontrakt.

Jävla Valdes. :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-04 19:59
Han är så jävla dum alltså, varför inte bara hålla käft om Neymar?
Coach Pep,
2013-03-04 19:57
Rosells gullande med media biter fan inte på mig, han har gjort fel från början men vill inte erkänna det. Han försöker bara förkjuta problemen och peka på en ljusare framtid. Sånt här skit hade aldrig förekommit under Laporta ens, för då hade vi haft kvar Pep. I dagsläget skulle jag inte ens bli medlem i klubben om jag så fick (Rosell har ju förbjudet det med).
2013-03-04 19:54
el Flaco

Både du och jag anser att han har tacklat hela situationen med Tito fel från första början. Skulle det vara så fel att erkänna det? Det är mänskligt att ta fel. Gör man ingenting nu kan de likväl avsluta säsongen här och nu.

Enligt mig borde de redan nu titta efter en eventuell ersättare för Tito till nästa säsong. Visst, de behöver inte säga det offentligt men bakom kulisserna borde det arbetet starta omedelebart. Vore tjänstefel annars. De ska även så fort som möjligt leta efter en ny målvakt och då ska det vara en klassmålvakt. De ska inte gå omkring och hoppas på att de ska övertala Valdes att skriva på ett nytt kontrakt.

De ska även leta efter minst en mittback av klass, helst två, eller ge Bartra chansen redan nu i resterande matcher. Det är uppenbart att Puyols ålder börjar bli ett problem. Det måste man bara inse.
Barcelona Messidinho_10
2013-03-04 19:53
@barcastuff: Rosell (president): "Maradona says his dream is to coach Messi at Barça? Don't see that happening now." #fcblive Till och med Maradona hade funkar nu!
Barcelona Messidinho_10
2013-03-04 19:52
Men shit vad trött jag blir med Jordi Rora!! Vafan ta in en riktig tränare tills Tito kommer!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-04 19:49
Men det kan så klart bli ett problem, för ju längre det går utan att Tito kommer tillbaka, ju större blir ju pressen att just komma tillbaka, vilket i sin tur kan få ödesdigra konsekvenser både sett ur ett hälsoperspektiv, men även ur ett sportsligt dito.

Hur kommer snacket gå i april om Tito ff inte är tillbaka? Oh, the pressure...
Det är bara vänta tills slutet av mars för då kommer Tito Vilanova tillbaka då. Jag hoppas verkligen att han har rätt denna gång.
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Ok, all heder åt Jordi Roura osv, men vad är det man ska applådera? Snubben fick sparken hos L'Hospitalet i Segunda B för några säsonger sedan. Han är ingen tränare.
2013-03-04 19:48
Rambla/

Jag är knappast någon Rosell-anhängare, men jag tycker att Sandro gör rätt som visar Tito sitt fulla stöd offentligt. Att börja snacka om hypotetiska ersättare vore en brist på respekt för Vilanova, men även sända ut fel signaler och ledda till ännu mer turbulens bland fansen.
2013-03-04 19:46
Rambla~

Det är tydligt att Rosell vill ge och visa sitt fulla stöd för Tito för att ta död på alla pågående och kommande rykten om att man tittar på möjligheten att ersätta Tito, interimt eller permanent.

Han hjälteförklarar också Jordi Roura och applåderar honom för att göra ett jobb som egentligen inte är hans.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-03-04 19:45
Barca älskare124

Du har väl inte nicken "Fcbarca6"?

Rambla

Once a suit always a suit :/
2013-03-04 19:44
Jan Laporta, snälla kom tillbaka. Allt är förlåtet. Du får gärna på nattklubb på din fritid och dejta vem fan du vill, så länge du sköter dina åtagande inom klubben. :P
2013-03-04 19:42
Men vafan, tänk om nu Tito inte är fysiskt och psykiskt kapabel att leda laget nästa säsong. Det finns faktiskt en sådan möjlighet. Speciellt efter en sådan jobbig behandling han nu går igenom. Då kan ju inte Sandrusco med bestämdhet sitt och säga att Tito blir kvar vad som än händer.
2013-03-04 19:40
Rosell håller med om att laget uppenbart tagit skada av att inte haft Tito närvarande, men han anser samtidigt att reaktionerna efter matcherna mot Real Madrid har varit överdrivna.
2013-03-04 19:36
: Rosell:"The Board of Directors will stand behind Vilanova for as long as it takes. He will be our manager as long as I'm president" #FCBLive Sandro Rosell: "I want to convey a message of calm and tranquility. We are looking for ways to regain power and freshness" Rosell: "Our players have been playing at a very high level for four and a half years and they've overcome may adverse situations" #FCBLive Rosell: "Our players have been playing at a very high level for four and a half years and they've overcome may adverse situations" #FCBLive Rosell is expects Tito Vilanova to return to Barcelona by the end of March. #FCBLive
Annons: