/spanien/barcelona/forum/887.aspx/spanien/barcelona/forum/887.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-03-28 15:38
Zidane har bett ledningen att sälja James Rodriguez. Det är kanske en av orsakerna att behålla Isco? Även om förnyat kontrakt med Isco beror mest på att stoppa honom att gå över till Barca och höja hans utköpsklausul.
Barcelona Gabriel
2017-03-28 15:28
El Pistolero Även om Isco kritar på ett nytt kontrakt för Real Madrid så är det mer ett sätt för honom att försäkra Real Madrid att de får in pengar för honom när de säljer honom i sommar, för i sommar försvinner han. Real Madrid ska ha sagt till Isco att resultatet av att han inte skriver ett nytt kontrakt blir att han sitter på läktaren tills hans kontrakt går ut. Det är knappast en bekväm situation för Isco. Han skriver på nytt kontrakt, och Real Madrid säljer honom för ca 50M€ i sommar till Manchester City. Det är min gissning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-03-28 15:19
Tydligen har Fifa inlett förundersökning mot Messi som.kommer i slutet av dagen. Alltså inför matchen samma dag. Man vill tydligt störa Argentinas uppladdning.
Argentinas förbund ska ha skickat svar till Fifa där man dementerar alla uppgifter. De brasilianska domarna har i rapporten skrivit att de aldrig hört verbala påhopp från Messi. Fifas paragraf 77 säger att spelare kan stängas av för verbala påhopp i efterhand om domarna missat det. En av medlemmarna i AFA Armando Peres tror att Messi ändå spelar ikväll.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-28 14:44
Isco and Real Madrid are close to reaching an agreement for a contract extension (5-6 years) and a salary increase from €3M to €8M. [as] Noll ambition. Nöta bänk med den talangen han har. Tråkigt.
Barcelona Gabriel
2017-03-28 12:55
Gabriel Jesus hälsar på precis varenda en förutom Marcelo. Bara jag som tycker att Marcelo ser obekväm ut när Gabriel Jesus paserar honom utan att hälsa? Edit: Glöm det, såg inte början av klippet, någon hade framspolat till den händelsen när han gick förbi Marcelo vid bordet.
Barcelona Soko
2017-03-28 10:34
Om nu händelsen inte togs med i matchrapporten är det ju lite märkligt att han ska stängas av i efterhand.

http://www.lanacion.com.ar/2000130-el-castigo-para-messi-sera-mas-duro-de-lo-imaginado-se-perdera-entre-dos-y-cuatro-partidos-de-las-eliminatorias
Barcelona Katalano
2017-03-28 10:28
Bosketts & Deulofeu Håller med er båda. För mig är det viktigt att vi ger våra B-lagsspelare chansen i a-laget när de är mogna och jag vill verkligen se palencia och Alena flyttas upp inför nästa säsong. Även Marlon ska tillhöra a-laget tycker jag. För att göra detta möjligt så måcte vi rensa lite på mittfältet och jag är helt ens med Bosketts om vilka 2 som står först på tur att lämna, Rakitic och Gomes. Rafinha tycker jag förtjänar att stanna kvar och Denis ser jag mer potential i för vårt mittfält än Gomes, även om de båda lämnat en hel del att önska. Sergi Roberto ska också tillhöra mittfältet nästa år tycker jag. Mer La Masia åt folket!
Barcelona Smogen
2017-03-28 10:01
[QUOTE=Ronaldinho Jr.]Grabbar!! Har vi någon som åkt och sett många matcher live som vill hjälpa mig med följande då jag börjar få lite panik! Har bokat flyg och hotell till mig och frugan för att åka ner och se sista matchen på säsongen mot Eibar. Jag vill inte riskera att inte få tag i biljetter så försöker köpa genom officiella sidan MEN jag hittar inte några som helst jävla platser där vi kan sitta bredvid varandra (eller ens nära varandra egentligen). Vad gör jag!? [/QUOTE] Nästan allaplatser släpps när det närmar sig matchdag och säsongskortinnehavarna börjar sälja sina platser. Jag har köpt nära inpå match flera gånger, är lugnt. :)
Barcelona Bosketts
2017-03-28 09:51
Deulofeu

Håller (som vanligt) med i allt du skriver, men enligt mig så är Palencia mer redo för A-lagsspel än Alena. Den senare är kanske en betydligt större talang, och bör också testas rejält, men även om han har har många egenskaper (skott, teknik, fysik) så saknar han väldigt mycket i positionsspelet. De B-lagsmatcher jag sett denna säsong blottar en ganska stor lucka i just detta. Fördelen är väl att det är det enklaste en spelare kan lära sig, och det kommer han utan tvekan att göra, men nackdelen är att just denna detalj syns mest när talanger testar A-lagsspel. Nu tvekar jag inte en sekund på att han kommer bli en storspelare, men ännu har han en bit att gå.

Palencia däremot saknar mycket av det Alena har. Den råa talangen. Däremot använder han sitt enorma fotbollshuvud på ett mycket bra sätt. Till skillnad från spelare som exempelvis Alena så tänker han rätt, står rätt och gör rätt i de flesta situationer. Något som kan kännas igen från spelare som Puyol, Roberto och Umtiti.

Båda ska in i A-laget nästa år, men enligt mig bör Palencia få MYCKET speltid. I synnerhet med tanke på de problem vi har med högerbackspositionen. Alena har fortfarande Denis, Rafinha och Roberto före sig (Gomes och Rakitic tycker jag ska säljas för att just ge plats åt Alena och Samper).
Barcelona Deulofeu
2017-03-28 09:02
Jag vet jag tjatar om denna sommar och att det kommer bli kaos.

Transferrekord kommer att slås och vi kommer stå där med skägget i brevlådan och undra vad som hände.

Som jag ser det måste det verkligen inventeras.Vi har ett par guldkorn som inte skulle göra bort sig direkt och det är dags att testa dem nu under slutskedet av denna säsongen.

I enklare hemmamatcher där vi kanske har en 2-0 ledning eller så varför inte slänga in Palencia eller Alena? Innan vi köper spelare på dessa positioner kan vi väl åtminstone ge dem en liten chans?

Alena har fysiken,tekniken skottet han är mogen redo nu! Innan han förlängt är de kanske rädda för att låta han få speltid? Andra klubbar har börjat jaga rejält även Madrid med Zidane i spetsen.

Avskyr sättet Deulofeu försvann på Grimaldo likaså och även Adama.

Båda såg bra ut de få matcherna de fick.

S.Roberto----------Alena

-------------Samper--------

En ny magisk triangel? Med Rafinha samt D.Suarez som buddlare.
Barcelona Soko
2017-03-28 08:14
Barcelona Soko
2017-03-28 08:10
Matchen mot Chile var livsviktigt för Argentina . Efter kvällens match mot Bolivia har Argentina två matcher hemma mot Venezuela och Peru som man bara ska vinna även utan Messi och två borta mot Uruguay och Ecuador. Så nu är chansen stor att Argentina ändå kvalificerar sig. Det Messi gjorde var inte alls trevligt. Han borde fått rött kort direkt. Förstår inte att domarna inte tog fram kortet där. Hade han betet sig så i Spanien hade han fått rött kort direkt. Messi har varit lugn hela karriären så varje dålig beteende kommer nu att straffa honom extra. På bilderna syns tydligt hur Messi är.uporörd och säger något till den assisterande. Sen när han ska hälsa med alla tre så väljer han bara att tacka två av dem och fortsätter att prata not den tredje. Om nu har Messi förolämpat den assisterande är det för mig en gåta att ingen av de tre reagerat.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-28 08:04
Messi could be handed a few games ban plus fine for verbally abusing the ref during the game v Chile. However, he'll play Bolivia game. [md] Han spelar åtminstone inatt. Vet inte om man ska hoppas på att han blir avstängd och att Argentina missar VM eller inte. Detta är troligtvis hans sista mästerskap men Argentina har ändå ingen chans att vinna med dessa idiot tränare och spelare.
Barcelona DM1982
2017-03-28 07:40
Lionel Messi to be suspended and will miss the match against Bolivia. Will be suspended for 2-4 matches. https://t.co/efrDkqZRU4 Rip Argentinas chanser till VM.
Barcelona Soko
2017-03-27 23:30
Vi kanske ska glöma Veratti som har uttalat önskan om att spela för Juventus. Om jag en dag lämnar PSG så skulle jag inte ha några problem att spela för Juve säger han och anser att Juve är topp 4 i världen.
Veratti har aldrig spelat i Serie A .
Barcelona Barcadinho.
2017-03-27 22:40
@the cameroonians:

Du, "Deulofeu" o några till är av samma skrot o korn.
Nördar, sköna nördar...
Barcelona the cameroonians
2017-03-27 22:30
[QUOTE=Ronaldinho Jr.]Grabbar!! Har vi någon som åkt och sett många matcher live som vill hjälpa mig med följande då jag börjar få lite panik! Har bokat flyg och hotell till mig och frugan för att åka ner och se sista matchen på säsongen mot Eibar. Jag vill inte riskera att inte få tag i biljetter så försöker köpa genom officiella sidan MEN jag hittar inte några som helst jävla platser där vi kan sitta bredvid varandra (eller ens nära varandra egentligen). Vad gör jag!? [/QUOTE] Det händer mig rätt ofta att jag blir tillfrågad om att byta plats med någon innan matcherna. En del är fräcka nog att redan sitta på "min" plats när jag anländer. Men eftersom vi alla håller på samma lag så brukar det lösa sig med lite kommunikation. Så boka du biljetter så nära varandra som möjligt så löser det sig säkert på plats. Om inte annat så kan du kolla runt omkring om det finns några lediga platser när alla är på plats. Trevlig resa!
Barcelona Barcadinho.
2017-03-27 22:28
@Ronaldinho Jr.:

Köp två bilj så nära du kan nu så du kan sova lugnt :-)
Där på plats byter ni så att ni kan sitta ihop, antingen genom att prata med grannen av dig el frugan, vänster el höger.
Eller som jag o frugan gjorde sist. Vi flyttade båda två till två tomma platser. Det var mot Espanyol, sista hemma matchen på etage 2, med 94 000 åskådare.
Det kommer funka galant.
Sitt inte på etage (lateral) 3 uppe, du ser inte spelarna så bra.
Glöm inte att dricka Sangria :-)
2017-03-27 22:25
Enligt Sport så har vi gjort klart med nya Busquets - Josep Calavera från Nastic.
2017-03-27 22:21
Gabriel Vad tycker du om Ricardo Pereira i Nice? Många säger att han är bästa ytterbacken i Ligue 1 denna säsong o då konkurrerar han med några rätt dugliga ytterbackar. Ska sägas att jag också är ett fan av Nelson Semedo men undrar fan om inte Pereira är bättre, billigare att värva också.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2017-03-27 21:47
Grabbar!!

Har vi någon som åkt och sett många matcher live som vill hjälpa mig med följande då jag börjar få lite panik!

Har bokat flyg och hotell till mig och frugan för att åka ner och se sista matchen på säsongen mot Eibar. Jag vill inte riskera att inte få tag i biljetter så försöker köpa genom officiella sidan MEN jag hittar inte några som helst jävla platser där vi kan sitta bredvid varandra (eller ens nära varandra egentligen).

Vad gör jag!?
Barcelona Gabriel
2017-03-27 21:38
Barcaholic Okej men det kan jag absolut respektera. Hmm när du säger "också emot" så menar du inte att jag är emot att köpa tillbaka Thiago hoppas jag. I would jizz in my pants om det hände, jag tror bara inte att det sker, bara för att vara tydlig. Gällande högerbackar så är det en jävla skit alltså, finns ju knappt några. Men den jag anser vara mest intressant är Nelson Semedo i Benfica som jag följt ett tag. Även länkat lite videor här inne på honom men fick ingen som helst respons så jag tog det som att ingen annan höll med.
Barcelona Barcaholic
2017-03-27 21:26
@Gabriel:
Med tanke på hur spelare totalt skiter i kontrakt i dagens värld så kommer det faktiskt inte förändra så mycket i vad jag tror angående det. Kommer mer se det som att han kör på den säkra sidan, alltså binder sig till Bayern för att inte vänta på oss och sen kanske riskera att inte få lika bra kontraktserbjudande senare från Bayern. Däremot om vi faktiskt är villiga betala den summan för Thiago men killen väljer att ändå tacka nej, DÅ kmr jag ge upp drömmen om Thiago tillbaka till Barcelona. Men anledningen jag tror så pass starkt att han hade kommit tillbaka till oss är för att det finns absolut inga nackdelar för honom som jag kan komma på. Jag är helt säker han känner starkare band för FC Barcelona än vad han gör för Bayern München. Det är upp till ledningen, hoppas dom försöker få hit Thiago lika mycket som jag vet vi två hade försökt. Förresten om inte jag minns fel så är du också helt emot Bellerin till Barcelona och du var också emot att köpa Aurier när jag frågade. Så har du några tips på vårt högerback dilemma? Brist på bra högerbackar där ute.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 21:15
Barcaholic

Ja, vi tror olika helt enkelt. Vi lär få svaret snart iaf. Om Thiago väljer att förnya, kan du då erkänna att han hellre stannar i Bayern än att han vill återvända? För det är isånnafall ett ganska så stort tecken på att han inte planerar att röra på sig oavsett om det är vi som knackar på dörren.
Barcelona Barcaholic
2017-03-27 21:13
@the cameroonians:

Okej då satsar vi på Thiago denna säsongen och snor Verratti nästa säsong.
Drömma kan man iaf hehe....
Barcelona Barcaholic
2017-03-27 21:12
@Gabriel:

Men jag själv tror dock inte riktigt på det, är ganska säker att om man berättar planerna för Thiago att han är den spelaren som ska få våra stjärnan på vårt mittfält flera år framåt, ger honom en matchande lön eller kanske högre än den han har i Bayern och övertygar honom att vi lär satsa på honom så springer killen tillbaka. Han älskar Spanien, det visade han genom att välja det före moderlandet Brasilien. Han har sin bror här, och om man följer bägge så inser man hur nära dom är varandra. Barcelona är en roligare stad för en Sydamerikan och person som Thiago än vad München är. Jag tror att det enda Thiago behöver är garantier, lyckas vi ge honom det så kommer han nog med glädje. Det är knappast så att han heller behöver anpassningstid för spela hos oss, killen är ju född för spela här och det vet han nog själv om.

Jag likt dig är helt enig om att han gjorde HELT RÄTT när han lämnade för Bayern och vi har enbart oss själva att skylla på. Dock tror att han gärna kommer tillbaka bara man ger honom det han vill ha, alltså garantier om att killen är våran framtidsstjärna på mittfältet. Aldrig uppfattat Thiago som en spelare som är ute efter pengarna, snarare bli stor fotbollsspelare och han är smart nog att inse att spelare i Barcelona & Real Madrid generellt brukar rankas högre än alla andra lag.
Barcelona Z_Z
2017-03-27 21:04
@II Barça II:

Finns ingen spelare som rakt av kan ersätta det vi har i Neymar och han har nog ännu inte nått sin högsta nivå, åtminstone inte om man ser till jämnhet. Beroende på hur man skulle använda en sådan summa så skulle dock laget Barcelona kunna komma att bli bättre.

Men samtidigt så vill man ha kvar dessa magiska spelare i laget och Neymar är en sådan.

Nä, jag ser en försäljning av Neymar som ytterligare ett misslyckande från ledningens håll om det skulle bli så. Finns andra sätt att få in pengar för förstärkningar.
Barcelona the cameroonians
2017-03-27 21:00
Jordi Mboula gjorde mål i U19-landslagets kvalmatch mot Norge som slutade 2-0 till spanjorerna. Just nu är det avspark i U21-landslagets vänskapsmatch mot Italien med bland annat Denis Suarez. Barça håller också som bäst på att förhandla med Aleña om ett nytt kontrakt då 19-åringens nuvarande går ut nästa sommar. Detta enligt MD.
Barcelona II Barça II
2017-03-27 20:42
United intresserade utav Neymar, beredda att betala 1,9 milliarder kronor. Nu vet inte jag hur pass sann länken ovan är, men vad tycker ni? Bör Neymar säljas, ifall man får ett monsterbud på 1,9 miljarder kr?
Barcelona yeezus
2017-03-27 20:13
Raul: "Working for Barcelona in future? This is football and you can never say that I will not do this, or do that" #fcblive

Aj aj.. ;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: