/spanien/barcelona/forum/8856.aspx/spanien/barcelona/forum/8856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-07 13:57
@Gabriel:

I'll support the revolution. ;)
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-07 13:53
NoGo™ (Barcelona) Helst skulle jag vilja ha en back som kan spela på mitten och på kanten. Då ska han vara lika duktig på båda positionerna. Till exempel när vi möter kontringsstarka lag så kan vi köra med en offensiv ytterback och en mer defensiv ytterback. Likt abidal:-) Hade man lagt hälften av summan som man la på Song så hade man fått Verthongen och våra defensiva problem hade varit mycket mindre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-07 13:53
Zubi vete ya! Blir så trött när sådana medelmåttor ska länkas till oss. Jag tar hellre han Abdennour från Toulouse som har ryktats lite och som är inbjuden till Milan-matchen.
Barcelona Gabriel
2013-03-07 13:52
Hetfield Har tröttnat på skiten. Hur kan världens bästa lag styras av världens mest inkompetenta jack asses? Orkar inte med det här längre. Om inte ens de senaste matcherna har fått ledningen att inse att vi behöver öppna plånboken till sommar och köpa en världsmittback så kommer de aldrig att inse det. Alltid varit så, vi har alltid varit vår egna största fiende. 1997. Ronaldo, 19 år, 34 mål på 37 matcher. Världens bästa spelare. Nunez: "Vet du vad jag tycker vi gör!?" Gaspart: "Vad säg, säg. Torkar ändå din röv med den högra handen för det är allt jag är bra för...." Nunez:" Ja men toppen, vi säljer Ronaldo till Inter. Vad sägs gossen min, fixar du det till pappa nu?" Gaspart. "Jajemän!!!" Hejdå.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-07 13:50
Vermaelen hade jag inte tackat nej till om hummels inte går i hamn. Vad har ni för tankar kring Rooney ? Hade ni kunnat tänka er honom för 30 mille ?
Barcelona NoGo™
2013-03-07 13:49
Gabriel Ja det låter som en utmärkt ide! Det kan ju omöjligen blir sämre haha THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket) Ja det är sjukt... Vi behöver en back och då ska det fan vara en klasspelare och det får fan kosta lite också! Trött man blir alltså Det är ju lika bra att man förbereder sig på att klubben kommer göra en besviken i sommar tyvärr..
Barcelona Hetfield
2013-03-07 13:48
Gabriel

Ge bara upp. När man har Zubi som sportchef så kommer det att sluta med att Barcelona värvar in en defensiv mittfältare för 20 miljoner och gör honom till mittback.

Även om Hummels skulle stå utanför deras kontor och säga att han vill till Barcelona så saknar Zubi skickligheten att få det gjort. Det hela lär väl sluta med att vi värvar in helt fel försvarare för överpris och att vi förlorar Neymar och värvar in en anfallare som inte ens kan göra mål.
Barcelona Gabriel
2013-03-07 13:46
Haha Barcelona alltså. Vad fan trodde dem, att Hummels skulle köpas för 15 mille eller? Och vad fan trodde dem förra sommaren när de la bud på Thiago Silva, att han skulle komma för kaffe pengar? Alltså seriöst, avgå allihopa.

In med Laporta igen, skiter i om han ligger med prostituerade och går på strippklubbar för klubbens pengar. He knew how to get shit done ffs!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-07 13:45
NoGo™ (Barcelona) Men är vår ledning helt jävla efterblivna eller? Ingen av dessa herrar duger! Vi ska ha en världsback och inga medelmåttor för då kan vi lika gärna spela med mascherano. Vermaelen är inte tillräckligt bra! Han var ganska grym förut men han har gått ner sig ordentligt
Barcelona Gabriel
2013-03-07 13:45
NoGo™

Vi åker till Barcelona och skjuter dem och tar över makten själva, så fixar du och jag maten. Vad sägs?
Barcelona Gabriel
2013-03-07 13:44
Det är en stor skillnad på Nanis och Pepes intentioner gällande utvisningarna. Pepe springer in likt en dåre mot alves med UTSTRÄCKT ben och dobbarna före medans Nani har ögonen på bollen och Arbeloa flyger in i honom.

Rent intentionsmässigt går det inte att jämföra dessa situationer.
Barcelona NoGo™
2013-03-07 13:43
With Dortmund asking too much for Hummels, Vermaelen (Arsenal) and Agger (Liverpool) are now centre back options for Barcelona. [the sun] Alltså seriöst... Jävla medelmåttor båda två! Även om det inte stämmer så blir man ju förbannad ändå..
Barcelona Shi
2013-03-07 13:21
Barcaholic

Jag tycker både Nanis och Pepes röda kort är felaktiva om jag hade varit domare.

Tarrak

Handlar inte om att madridistas fortfarande ältar det, jag tog upp det som en jämförelse bara, skulle jag vara domare så skulle jag fria på både situationerna. Dock så konstaterar jag om Pepes var rött bör Nanis också vara det.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-07 13:19
Agger kommer aldrig komma till Barcelona. Han är en lojal spelare och har tatuerat in YNWA på fingrarna..
Barcelona Gabriel
2013-03-07 13:16
Nytt Agger-rykte på SPORT idag. Blir så jävla trött. Vad i helvete ska vi med honom till? Är han den spelaren som ska styra upp vår backlinje? För i helvete. Köp in rätt fucking spelare for once in a lifetime. Kan dom bara sluta trolla för fan!
Barcelona Deulofeu
2013-03-07 13:09
Läste just att gamla Deportivo legenden Fran son ska börja spela i något av våra ungdomslag.

Det är för mig fantastska nyheter då Fran var en riktig legend yttermittfältare som på sin tid tillsammans med bla Mazinho var riktiga legender.

Snart har vi alltså tre grabbar vars föräldrar spelade i Superdepor.Det är inga dussinlirare precis.

Barcelona Barcaholic
2013-03-07 13:03
Shi Det beror på lite hur man tolkar situationen och reglerna. Går Nani in med överdriven kraft? Frågar du mig så är det ett solklart nej där. Riskerar Nanis spark Arbeloas säkerhet? Ännu en gång är det ett nej för mig där med. Men domaren kanske tyckte att Nani går in hårt och Arbeloa riskerar skadas, då är det rätt enligt hans sätt att se det på. Men just därför tycker jag det är konstigt att Arbeloa inte fick rött mot Evra då, för det var liknande situation. ''Jag tyckte bara det var konstigt att vissa här inne tydligen var så upprörda över det röda kortet när man valde och rättfärdiga Pepes röda kort. '' Jag tycker det är lika konstigt att Madridistas isåfall skyddar detta röda kortet, men än idag skriker fusk angående Pepes utvisning. Vampíro - Ànims Tito Det lär väl komma någon regel där självaste Berlusconi inte kan bli dömd, återigen! ;) haha
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-07 13:01
Berlusconi dömd till fängelse, lär väl inte påverka Milan då de är vana vid att gubben alltid ställer till det.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-03-07 12:52
2013-03-07 12:51
Shi

Jag har inte ifrågasatt Nanis utvisning, anser domarna (även i efterhand) att det var rött så är inte jag i position att säga emot. Att många culés och andra håller på och tjafsar i flera dagar efteråt är inkonsekvent och lite störigt, att madridistas fortsätter att prata mot bättre vetande i flera ÅR är helt sinnessjukt.
Barcelona Shi
2013-03-07 12:39
Barcaholic

Jag blev förvånad över det röda kortet, trodde det var garanterat guld. Men läser man reglerna så säger dom att man skall döma på effekt när det är våldsamma incidenter.

Jag tyckte bara det var konstigt att vissa här inne tydligen var så upprörda över det röda kortet när man valde och rättfärdiga Pepes röda kort.
Barcelona Barcaholic
2013-03-07 12:36
Shi

Vad anser du då om Arbeloas spark på Evra i första halvlek? Eller Diego Lopez box i huvet på Vidic?
Domaren la en konstig nivå, det var för tufft spel under hela matchen. Arbeloas spark på Evra är minst lika ful och det blev endast gult kort, då känns det lite konstigt att han ger rött till Nani.

Om det vore tvärtom, hur hade du reagerat?
Barcelona Shi
2013-03-07 12:19
Tarrak

Hur kan man då fortfarande ifrågasätta Nani's röda kort när Collina var UEFA delegationen som översåg domarinsatsen och hade ingenting emot det röda kortet?

Pepe flög in våldsamt? Vad gjorde Nani? Blev puttad eller?

Arbeloa filmar? Undrar vilka macho män vi har här som inte hade fått ont av att bli karatesparkade i revbenen.
2013-03-07 09:10
Hur kan man fortfarande ifrågasätta Pepes utvisning, när Collina, ansedd som tidernas bästa domare och medlem i UEFA:s domarkomitté, fastslår att det var solklart rött?
Barcelona påfågeln
2013-03-07 09:09
Pepe flyger in, Nani lyfter bara ett ben. Jag ser gärna att du som Madrista kommer in och vill diskutera, men just den där utvisningen är färdigdiskuterad känns det som. Nani har otur eller är klumpig och har inte koll på vad han gör. Arbeloa agerar som den rutinerade spelare han är och drar till med en förstärkning. Jag tror till och med Arbeloa var överraskad av resultatet. Men så är fotbollen, dåliga domare och dåliga beslut finns och då gäller det bara att anpassa sig till situationen. United anpassade sig inte snabbt nog samtidigt som Morinho var snabb med att dra nytta av situationen. Kul annars med den nästan överdrivna respekt Morinho visade för United. Det såg ut som han verkligen ville dit. I halvtid och efter matchen var han redan i spelargången när domaren blåste för att undvika att göra något dumt. Synd att han inte visar den sidan oftare, men det visar ju att han kanske mognat. Dock gick ju resultatet med honom, men han var inte en dålig vinnare som han var tidigare i sin karriär, nu ursäktade han nästan sig, med tanke på kommentaren efteråt. Det känns som om han vill bort från Real nu.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-07 06:41
Självklart att nani skulle fått rött häromdan av den anledningen att det är en ren karate taekwondo spark rakt på revbenen.. Att det ens diskuteras fortfarande...till och med man u legenden roy keane säger att det är absolut rött kort.
Barcelona Shi
2013-03-07 05:18
Gio Style

Hur vet du vad Pepe's intentioner var? Är du utbildad psykolog eller människokännare? Hur vet du Nanis intentioner? Ska vi kräva att alla domare skall vara utbildade människovetare för att bedöma dessa situationer? Eller ska vi kanske pausa matchen i 30 minuter och utföra lögndetektor test, för att veta spelarnas riktiga intentioner?

Finns inga argument du eller någon annan kan ta upp utan att låta fåniga när man rättfärdigar Pepe's utvisning men blir ursinnig över Nani's.
Barcelona Gio Style
2013-03-07 05:15
Shi
Håller inte heller med i din jämförelse av Nanis utvisning kontra Pepes utvisning. Även om det inte skedde någon kontakt, enligt en (?) kameravinkel, så är intentionen en annan i Pepes situation.
Ponera att jag försöker boxa en motståndare på plan men snuddar bara hans huvud, ska jag då ha gult kort bara för att jag inte träffade honom tillräckligt hårt?
Barcelona Gabriel
2013-03-07 04:14
Angående Pinto och risken att tappa ligan just pga honom så tycker jag inte man bör oroa sig för det... Pinto har stått för bra prestationer varje gång han fått spela av det jag kan minnas, visst ger han inte alltid ett jätte tryggt intryck och det blir väldigt mycket teater spel med honom som målvakt men han har aldrig gjort bort sig. I ärlighetens namn så har Valdes inte alls spelat bra på sistone (bortsett från den senaste matchen mot Real). Det är liksom inte så att Valdes har varit en räddande ängel för oss i ligan där han räddat massa poäng för oss i år. Pinto ska klara av den här uppgiften. Det är upp till resten av spelarna att fixa jobbet!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-07 02:19
Shi

Vill du ha te eller kaffe?
Annons: