/spanien/barcelona/forum/8825.aspx/spanien/barcelona/forum/8825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-12 19:39
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2013-03-12 19:38
Bänken: Pinto, Puyol, Adriano, Song, Cesc, Alexis, Tello.
Barcelona Abbe.
2013-03-12 19:36
Barças startelva: Valdés; Alves, Mascherano, Piqué, Jordi Alba; Busquets, Xavi, Iniesta; Pedro, Messi, Villa. Milans startelva: Abbiati, Abate, Zapata, Mexes, Constant, Flamini, Ambrosini, Montolivo, Niang, Boateng, El Shaarawy.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-12 19:32
Så jävla nervöst just nu...
Barcelona Qanii
2013-03-12 19:27
Det mesta har sagt här på forumet, jag tror inte jag ska tillägga så mycket mer. Det ända jag hoppas är att få se är det gamla FC Barcelona som hugger på allt, lyser av självkänsla, vilja och karaktär. Jag har inte så höga förväntningar på dagens match, må bästa lag vinna. Allegri försöker verkligen köra mind game genom att säga att han kommer köra med 3 anfallare... Vi kommer få se ett boeing 767 framför Milans mål tyvärr... Belief will change my world!
Barcelona barca_joe
2013-03-12 18:59
Jag tror vi måste chansa för att vinna. Hade ställt upp såhär.

VV
Dani Alves Pique Busquets Alba
Song/Xavi
Messi Iniesta
Adriano Villa Sanchez

Helt övertygad att vi vinner då. Adriano med sitt skott på höger där Dani överlappar. Song mest för att Xavi är tveksam och Cesc genomusel för tillfället enligt mig. Sanchez ska utmana Abata hela tiden med Alba som överlappar. Messi Iniesta kombinerar och Villa hugger på allt.

Tro vänner! Visca
Barcelona -SAMI-
2013-03-12 18:59
Allegri (coach Milan): "We will play with three forwards, no doubt about that. If we want to qualify, we can't just sit back." #fcblive #ucl

Tror det blir en bra match. Med mycket mål.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2013-03-12 18:56
Rykten om att Puyol startar i bänken
Barcelona la barca
2013-03-12 18:50
Det är fan tjänstefel om inte villa startar idag, han är vår bästa målskytt efter messi och den mest erfarne forwarden vi har, iniesta ska inte splea på topp för han är ingen striker han ska spela på mitten så villa kan ta vänster kanten och jag hoppas fabregas blir bänkad.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-12 18:41
Idag vill jag det , och tror på det . Ni vet den där sjuka känslan, när man gör ett avgörande mål . Som iniesta mot Chelsea . När man bara flippar, dampar och skriker ut sin glädje , allt blir mörkt och du vet inte vart du är i några sekunder , känner bara glädjetårarna rinna från kinden och du vet inte vad du ska göra . DEN glädjen vill jag känna idag !!!!!!!!!! VAMOS BARCELONA JAG TROR PÅ ER !!!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-12 18:31
ultras. inte alstras...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-12 18:26
Direktrapport från Barcelona; Redan nu börjar fans från båda klubbarna flockas utanför Camp Nou. Bra stämning mellan lägerna, trots en hel del alstras i rörelse. Snacket på stan är hyfsat positivt, men inte helt oväntat ödmjukt. Mest pratas det om huruvida både Xavi o Cesc ska få plats från start. Många tror dock på trebackslinje utan Xavi. två timmar kvar - nu taggar vi! Visca!!!
Barcelona Andresito
2013-03-12 18:21
Verkar som att vi tappar vår viktigaste spelare, Puyol. Vi behöver en ledare på planen när vi inte har någon vid sidan av den. Tråkigt ifall Puyol missar.

Puyol could not start against AC Milan tonight because of knee discomfort. Mascherano would replace him.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-12 18:20
Fan, det börjar närma sig rejält nu. Två och en halv timme kvar. En och en halv timme tills laguppställningen kommer ut. Det är mycket snack om 3-4-3, själv är jag inte så säker. Ser också att många vill ha Adriano med i elvan, även här är jag tveksam till att Tito och Roura väljer den vägen. Känns som att Pep hade experimenterat väldigt mycket idag, men är inte säker på att Tito och Roura gör samma sak.

Jag har min elva klar för mig, dock så finns det som jag skrivit tidigare väldigt många olika alternativ för hur startelvan kan se ut. Jag blir bara glad om elvan visar att vi vill framåt från första början, ta tag i matchen och bryta mönstret. En 3-4-3-formation hade visat att laget vill ta tag i det här själva, och det är bara bra. Det jag inte vill se är den numera klassiska fail-formationen med Iniesta som ytter och Cesc på mitten. Ser jag den sjunker mina hopp om avancemang rejält. Inte för att spelarna är dpliga utan för att det hade visat att vi inte lärt oss någonting från de tidigare förlusterna, utan tror att det kommer att gå vägen med samma spel. Nej, jag vill se pigga, fräscha spelare idag som bryter mönstret och verkligen vill vidare i CL. Thiago, Alexis och möjligen Adriano och Villa på planen istället för Xavi, Cesc. Kanske att Pedro bänkas han också.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-03-12 18:20
Känner på mig att vi vinner, kan redan nu se forumet och hur glada alla vi culés är. Vi är FC Barcelona, vi är genom tidernas bästa fotbollslag och allt är möjligt. Gör vi ett tidigt mål kommer vi göra minst 2 till, men ifall vi släpper in ett tidigt mål är det nog kört måste jag säga.

Må bästa lag vinna.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-12 18:16
The octopus of badia : Det där är utan tvekan den sämsta elvan någon har skrivit här. Trebackslinje med Alves-pique-adriano ? Skojar du med mig ? Dom 3 som spelar i en 3-backlinje kan inte gå med i anfallen för då blir det kaos där bak . Med andra ord måste Alves och adriano stanna där bak . Och hur låter det då ?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-03-12 18:15
Känner på mig att vi vinner, kan redan nu se forumet och hur glada alla vi culés är. Vi är FC Barcelona, vi är genom tidernas bästa fotbollslag och allt är möjligt. Gör vi ett tidigt mål kommer vi göra minst 2 till, men ifall vi släpper in ett tidigt mål är det nog kört måste jag säga.

Må bästa lag vinna.
Barcelona ElTriplete
2013-03-12 18:13
LÄNKTIPS: Ett fantastiskt klipp inför matchen ikvälll. Tagga till!
Barcelona Barcadinho.
2013-03-12 18:06
Har inte alls stora förväntningar av matchen. Inställningen spelar roll, men det finns också en gräns. Svårt att få ut 100 procent av ditt eget spel om du är små skadad länge och spelar med sprutor, eller allmänt sliten.

Så jag håller låg profil känslomässigt.

Däremot har jag absolut ingenting emot om tomten kommer drygt tre månader senare med en bortglömd julklapp. Gärna för mig, då blir man glad, extra glad.
Kommer bli spännande.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-12 18:06
Det perfekta scenariot hade varit att Barca gick in för att göra mål direkt från start, och får 1-0 första kvarten. Då hade spelarna fått det lite lugnare, medan Milanspelarna däremot inte hade fått matchen dit de ville och det hade nog definitivt gjort det till en riktigt rolig match, om Barca tog ledningen tidigt. Med tanke på omständigheterna så hade jag varit rätt nöjd med 1-0 i halvtid, visst hade 2-0 varit mycket bättre men det är mycket bättre än att ha 0-0 eller ha släppt in mål. Släpper vi in mål, då är det bara ultraoffensiv som gäller. Det gäller att i halvtid ha ett scenario där vi "bara" behöver ett, max två, mål i andra halvlek. Tex 1-0 eller 3-1. 2-1 hade inte varit optimalt men inte katastrof heller. Oavgjort eller att vi ligger under hade varit väldigt jobbigt inför andra halvlek.

Som sagt, ett tidigt mål hade gjort mig väldigt mycket lugnare. Det jobbiga är dock att man aldrig kommer vara lugn den här matchen, även om vi gör 2-0 eller till och med 3-0 i halvtid så behöver Milan bara ett mål för att fucka up det för oss. Vi får inte släppa in mål, men samtidigt måste vi attackera rejält. Tuff balansgång.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-03-12 18:05
Valdés
Alves Piqué Adriano
Thiago Busquets Iniesta
Messi
Alexis Villa Alba

Pinto, Puyol, Mascherano, Xavi, Cesc, Pedro, Tello.

Det där hade ju enligt mig varit en ultimat elva för ikväll. Snabba hårt arbetande kanter i kombination med en spjutspets centralt i Villa med Messi i en trequartista roll mellan mittfält och anfall. Thiago och Iniesta som ett bra mycket mer dynamiskt mittfält än Xavi/Iniesta eller Xavi/Cesc är för tillfället.
Barcelona påfågeln
2013-03-12 17:53
Bara tre timmar till match nu! Jag har ett viktigt prov imorgon, men har knappt kunna plugga för att jag hela tiden tänkt på matchen. En fotbollsträning hade jag behövt nu, eller något för att lugna nerverna. Tror dock på vinst, att vara pessimistisk leder sällan till något positivt, och även om jag är klart medveten om att det kan bli förlust så kan jag inte gå in för att det kommer att bli förlust. 2-0 var tydligen det resultat som spelbolag tyckte var troligast, Iniesta kan väl avgöra förlängningen. Eller Puyol.
Barcelona Abbe.
2013-03-12 17:53
Det verkar som att Puyol har smärtor i ena knät och tvingas därmed inleda matchen på bänken. Återstår att se hur trovärdiga dessa uppgifter är.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomenoo9
2013-03-12 17:52
FCB_Messi

Hade haft Puyol och Alves i backlinjen och sedan alexis med Messi och Villa på topp, men annars är det perfekt.
Barcelona Federer
2013-03-12 17:47
Mot Inter var vi nära, mot Chelsea var vi ännu närmare och idag kommer vi att yckas!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-12 17:39
Du har helt rätt grande jw.. Jag tror xavi kommer få välja själv om han vill starta eller inte och jag hoppas verkligen att han tänker på lagets bästa och väljer thiago .
Barcelona FCB_Messi
2013-03-12 17:32
Vad tycker ni om denna : Valdes Puyol pique masherano adriano Busk Thiago Iniesta Alves Messi Villa
Barcelona grande jw
2013-03-12 17:32
Jag förstår att Xavi med sitt stora barcelonahjärta verkligen vill hjälpa laget idag och jag tror att han får bestämma helt själv om han vill spela eller inte, beroende på om han känner sig spelklar eller inte. Men jag hoppas verkligen han använder sunt förnuft före sin vinnarskalle, och låter någon som kan prestera till 110% få chansen istället.

Jag tror säkerligen han kommer starta, för namnet Xavi är stort och är svårt att peta om han fått alta medica. Men med en halvskadad Xavi i startelvan som fått alta medica i ren desperation och kommer spela på 50% är verkligen inte vad vi behöver idag. Hoppas han inser det själv och ger förtroendet till Thiago.
Barcelona Acrobat
2013-03-12 17:10
Det jobbiga med alla lag som möter Barcelona är att de höjer sin nivå till max just under dessa matcher. Skulle Milan ta sig vidare så skulle de garanterat inte prestera lika bra i kvarten, eftersom de redan haft sin urladdning då. Då hade de typ kunnat åka på förlust mot till exempel PSG med 4-0 och sedan hade snacket gått om att PSG är bättre än Barcelona. Det är den logiken alla Barca- hatare kör med och som är så tröttsam.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-12 17:02
Håller med Rambla, Xavi hade varit perfekt att ta in om vi behöver hålla i bollen om vi tex gjort två eller tre mål. Det är inget defensivt byte, så vi skulle ju fortfarande gå framåt för flera mål men på ett mer kontrollerande sätt och med mindre risker i spelet. Det är just det här riskminimerande och kontrollerade spelet jag vill släppa på den här matchen, vi ska utmana Milan, vi ska gå framåt, attackera, ha hög press och skapa en hel del chanser. Spelarna ska våga ta skott åtminstonde lite utanför straffområdet.
Annons: