/spanien/barcelona/forum/882.aspx/spanien/barcelona/forum/882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2017-03-20 20:38
@Hagge:

Du är inte ensam. Har försökt/försökte få biljetter till Valencia och Sevilla på Camp Nou men kommer precis som du enbart in på VIP-avdelningen. Varför det är så vet jag inte men jag skickade iväg ett meddelande till dom, precis som Emily har gjort och jag råder dig och alla andra också att göra det. Väldigt konstigt annars...
Barcelona Iniesta70.
2017-03-20 20:20
@Kröjjff:

Om den profetian slår in eller ej vill jag helst inte spekulera i då Peps val att vara ambassadör för detta VM redan fått hans gloria att hamna på sniskan i mina ögon. Nej, inte ens fulwhiskey skulle skölja bort den beska smak jag skulle få om Pep och Xavi klampade in som ledare för Qatars landslag.

Men efter att ha läst La Setmana Blaugrana denna måndag och blivit påmind om att Mr Iniesta himself börjar fundera på när skorna ska läggas på hyllan, hemska tanke bara det. En ännu hemskare tanke i MINA ögon vore i fall magikern valde att vandra åt Qatar hållet för att avsluta den hos någon absolut monarki. Nej, i min egoistiska värld så ska Iniesta inte klä på sig nån annan matchtröja än våran vackra Qatartröja, Där drar jag gränsen. Nix, lägg tvåfotarna på hyllan utan att dribbla med nån annan klubb.
Barcelona Reymar
2017-03-20 20:05
Barca4life

Om vi nu fortsätter med trebackslinje så ska Paco ersätta Messi, han ska ju kunna näta mot ett bottenlag. Eller så går man tillbaka till 4-3-3 där Rafinha tar Messis plats.
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-20 19:12
Vill också tillägga att 3-backslinje går endast bra att köra mot dåligt motstånd. Ta typ lag som Bayern blir fort en 3-backslinje till 5-backslinje. Spela en mot en mot Robben, Lewandowski och Costa är dödsdumt.
Barcelona Barca4life98
2017-03-20 18:38
Barcelona have made contact with Juventus manager Allegri and offered him a 3-year contract with the salary of 8m per year. [premium sport] ------------------- Reymar Vet du vad "fri roll" betyder? Det betyder att Neymar kan vandra vart han vill, offensivt och defensivt. Hur skulle vi annars ställa upp? Arda Turan eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jefecito
2017-03-20 18:31
Förstår inte riktigt varför Sampaoli verkat gått bort för ledning, och att en anledning sägs vara uttåget ur CL. Han har lyckats lyfta Sevilla som för tillfället ligger på en tredje plats i ligan, när de har spelat bra så har de spelat en sådan fotboll som (jag tror) eftersträvas av ledning, fart, press och possession.

Vad hade Enrique åstadkommit med Celta innan han tog över som var bättre än det Sampaoli åstadkommit med Sevilla? I mina ögon inget i varken Celta eller Roma där alla vet hur det gick.
Barcelona Reymar
2017-03-20 18:30
@Barca4life98:

Stabilitet bakåt? Vi möter ligans näst sämsta lag och då ska vi inte spela med en så defensiv formation. Granada kommer med all sannolikhet att spela väldigt defensivt och då är det inte så smart att sätta Neymar i mitten då han knappt kommer få någon yta. Vad kommer Alba och Denis bidra med på kanterna?
Barcelona Cule4life
2017-03-20 18:02
Ser att folk diskuterar mittfältet.

Raffa är ju central mittfältare. Och Denis är ju en snubbe med fart. Så vf inte testa vi säger ni till Granada utan Messi då såhär.

Stegen
Mach Pique Umtiti
Denis . Rafinha. Busquets. Iniesta. Alba
Neymar(fri roll)
Suarez

Om Alba fortfarande beter sig som enbär kyckling in med Gomes.
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-20 17:36
Vi övergav våran traditionella 4-3-3 i och med denna säsong.
Till en 4-4-2 uppställning på grund av att Messi inte vill spela som högerforward.
Lucho har efter en nästan hel säsong insett att vi är för få spelare centralt och har därefter sent om sider ändrat till en 3-3-1-3.
Jag föredrar den senare formationen av dem två, trots dem brister vi har sett defensivt. Vi har lite för långsamma spelare för att spela så öppet bakåt.
Men helst återgår jag till den traditonella 4-3-3 spelet, men så länge Messi spelar så blir det nog inte så.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-20 16:55
Unzue: "Time for hobbies? I hope that I won't have any more time for the bike next season as I don't want to" #fcblive Unzue: "When you are a coach, the time for hobbies will come (later)" #fcblive Hmm...
Barcelona Bosketts
2017-03-20 16:49
barca4life98

Jag skulle vilja peta in Denis istället för Rafa eller Sergi, för att få ytterligare kreativitet på mitten. Vi behöver folk som kan göra det oväntade, och som vågar slå den avgörande passen från minut 1.

Intressant att se Neymar i den rollen, helt klart. Han är ju uppe och nosar på Messis nivå rent spelmässigt, och om jag var Messi skulle jag vara lite orolig om Neymar slänger in fyra mål eller så :)
Barcelona Barca4life98
2017-03-20 16:36
Hoppas på en 3-5-2 formation mot Granada, utan Messi. Skulle säkert ge oss mer stabilitet bakåt? Neymar får en fri roll. Ter Stegen - Mascherano, Pique, Umtiti - Rafa, Sergi, Busquets, Iniesta, Alba - Neymar - Suarez
Barcelona Bosketts
2017-03-20 16:32
@påfågeln:

Jag tycker Macherano kommit till sin rätt betydligt mer i trebackslinjen än i vanliga fall. Den som haft det lite svårare är Pique, som nästan alltid varit den som hamnat snett i kontringsförsöken (i synnerhet igår). Umtiti är Umtiti och således helt perfekt i både fyrback- som trebackslinje.

Vi har ju en del unga mittbackar i leden, som skulle testas rejält nästa säsong, för att sedan ta över när Mascherano lägger av. Typ Marlon, han skulle gå fint in i en trebackslinje av det jag sett av honom.
Barcelona Davids3
2017-03-20 16:08
Deulofeu

ja jag läste det igår någonstans, att Umtiti efter matchen ska ha sagt att trebackslinje är tufft och man måste komma på en lösning för att synka anfallen med försvarsarbetet. Jag sa det tidigare att i enstaka tuffa matcher där spelare går all in och ger precis allt så är trebackslinje riktigt bra, precis så som vi hade det mot PSG. Men i andra fall så kan det bli svårt.

Sedan så är jag rädd att matchen mot Granada blir riktigt tuff. Vill minnas att de spelar ganska fult och är aggressiva. Sedan är de 7p efter, om de vill vara kvar i la liga, oklart om de har tappat hoppet med 10 omgångar kvar eller om de kommer spela mot oss som om det vore CL-final.
Barcelona Hagge
2017-03-20 15:38
Har väldigt svårt att hitta biljetter. Kommer enbart in på någon VIP-avdelning.
Barcelona DM1982
2017-03-20 15:37
[QUOTE=Hagge]zigazaga: är det 100% säkert att man hittar biljetter till matchen? Bör väl inte vara fullt? dessutom CL i veckan som kommer. [/QUOTE] Till den matchen så kommer det till 100 % inte vara fullt.
Barcelona Hagge
2017-03-20 15:15
zigazaga: är det 100% säkert att man hittar biljetter till matchen?

Bör väl inte vara fullt? dessutom CL i veckan som kommer.
Barcelona zigazaga
2017-03-20 15:08
Hagge Köp via officiella hemsidan. Enklast och du kommer hitta massa lediga platser.
Barcelona Hagge
2017-03-20 15:06
Hej alla!

Är i Barcelona den 15/4 när Barcelona möter Real Sociedad.

Hur går jag enklast tillväga för att skaffa biljetter?

Tack på förhand.
Barcelona påfågeln
2017-03-20 15:04
Jag hoppas verkligen 3-3-1-3-uppställningen får fortsätta hela säsongen, laget ser bättre ut och grundproblemet att man inte klarar av att slå ut motståndarnas press verkar ha hittat en lösning. Men systemet är inte inkört och kommer såklart att kräva ett antal matcher innan det fungerar riktigt bra, men alternativet att gå tillbaka till 4-3-3 lockar inte alls, den formationen har kommit till vägs ände med nuvarande trupp och spelare som det känns. Det enda jag saknar är Messis djupledscrossar till Alba/Neymar, men bör gå att få till även i den nya formationen.

Kommentatorn på Bein igår var väldigt anti-Mascherano, men jag tycker egentligen att Mascherano-Pique-Umtiti funkar riktigt bra. Umtiti är ett monster, och rimligen borde klubben i sommar försöka hitta en högerfotad back med liknande profil. Bartra var nog inte riktigt där, han är mer en Pique-light. Jag är rätt svag för Mauricio Lemos i Las Palmas som jag sett några matcher i rad nu, duktig, äventyrlig mittback, stark fysiskt, bra med boll, urugayan. Bra attribut för en mittback, kan han slipa bort en tendens till misstag som jag tycker mig observerat bör han kunna vara storklubbsmaterial.
Barcelona the cameroonians
2017-03-20 12:00
Angående Denis Suarez Utlåningen av honom plus hans sejour i Villarreal var inte helt genomtänkt. Han fick ingen möjlighet att utvecklas som interior utan användes i huvudsak som yttermittfältare i ett 4-2-3-1 eller 4-4-2. Det är en helt annan sak att som innermittfältare ha spelet runt omkring sig och hitta rytmen än som offensiv kant där fokus ligger på att driva upp tempot, utmana och ta bollen framåt. Har svårt att se honom stanna kvar i Barcelona oavsett vem som blir ny tränare. Ledningen kommer att satsa på €55 miljonersmannen Gomes, och Rakitic har förlängt. Tror att Denis ger det en säsong till innan han försvinner tillbaka till England eller Atletico Madrid...
Barcelona Gabriel
2017-03-20 11:41
Deulofeu & El Pistolero Nej det är sant, Rafinha gör sällan sin gubbe, men samtidigt så ska man också komma ihåg att den här formationen är relativt ny för oss och Rafinha så jag tror att Rafinha kommer att kunna växa in i sin nya roll mer och mer bara han får fortsatt förtroende. Sen ska man även komma ihåg rollerna inom laget, jag tror inte att Rafinhas främsta roll i hans position är att utmana, slå inlägg och göra sin gubbe, utan snarare så tror jag att hans främsta och viktigaste roll är att bredda, göra sig spelbar, inte tappa boll och se till att spelet flyter på. Neymar har varit otroligt skicklig så här mot slutet av säsongen vilket också gör att mer och mer boll går till Neymar så att han kan utnyttja det han är bäst på - att utmana. Jag ser ingen riktig anledning till varför man ska spela ut den på Rafinha och låta honom utmana istället när Neymar typ är 10 gånger bättre än Rafinha på det. Så enligt mig är det en förstålig taktik när man berättar för Rafinha att hans roll ska vara att ta emot boll, hålla kvar den inom laget, så att bollen tillslut kan hamna på antingen Messi eller Neymars fötter som får stå för utmanandet och kreativiteten i anfallsväg. Sen kan jag hålla med om att Rafinha behöver spetsa till sina egenskaper lite när det kommer till avslut, inlägg och hans högra fot. Men nog allt ser jag en förbättring hos Rafinha och för första gången sedan någonsin ser jag att han faktiskt har en framtid i klubben. Rafinha kommer att växa mer och mer mot slutet av säsongen, själv är jag väldigt nöjd med honom och han bör definitivt fortsätta få spela från start i 3-4-3 formationen när den används.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-20 11:10
Gabriel Jag håller inte med dig. Ser mer potential i Denis Suarez än Rafinha. Om man kollar på vad Neymar bidrar med på vänsterkanten, sen jämför det med Rafinha på högerkanten.... Den skillnaden är helt enorm. Rafinha saknar fart, riktigt seg o då ska han inte spela på en kant. Sen förstår jag inte vissa beslut han tar som igår t ex - blir frispelad av Messi men stannar upp och skjuter med sin usla högerfot?? Rafinha men även Rakitic var allt annat än Barçaklass igår.
Barcelona the cameroonians
2017-03-20 10:58
Angående Rafinha

Tycker tvärtom att han bidrar med en viktig funktion och det är att hålla bredden så att motståndarna blir utdragna i backlinjen. Detta i sin tur gör att mittfältet, men i synnerhet Neymar, kan få mer yta på sin kant och det blir svårare för motståndarna att ge understöd.

Det är lite en tillbakagång till en Alexis-roll, och då klagade "vi" också på att han aldrig gjorde sin gubbe. Däremot fyllde han trots allt en viktig funktion för att anfallsspelet skulle fungera i allmänhet.

Annars: Skönt med en söndagsmatch där man kunde gå och lägga sig någorlunda nöjd och slippa vända och vrida sig i frustration.
Barcelona Deulofeu
2017-03-20 10:32
Gabriel

Klockrent om Rafinha och de egenskaperna är utmärka om han spelar längre ned i ett 3-4-3 tex så passar han perfekt med sin fina teknik då han sällan tappar bollen.

Men han gör ju inte sin gubbe någon gång och drar sällan iväg i djupled.

Inga inlägg alls från höger gör ju att vi blir sjukt förutsägbara.Man saknar ju verkligen Vidal som drog i djupled hela tiden och Messi sökte ofta den djupa bollen på han!
Barcelona Deulofeu
2017-03-20 10:30
Davids3 Han blir lite "bortslösad" när han spelar till vänster i en trebackslinje.

Pique är inte trygg i en trebackslinje.

Mascherano med sin rörlighet passar betydligt bättre.

Vill nog gärna se att vi återgår till en fyrbackslinje så snart som möjligt.

Men vad högt upp vi spelade igår även innan utvisningen.Måste också ge en känga åt Rafinha han bidrar ju med noll just nu som ytter är han ju tom sämre än Arda.

Det blir ju inget kantspel alls nu hade han visserligen inte rörligaste mittfältaren eller backen på sin kant.Det kanske också var taktiskt alla bollar på Neymar.

Han är ju i sagolik form Neymar alltså men han kunder haft två mål och två mål till om han bara blir lite effektivare... Tom Messi såg lite sur ut över alla missade chanser.

Messis mål med högern tycker jag säger allt han verkar sjukt bestämd och jag är övertygad om att vi vinner de flesta matcherna som är kvar under denna säsong.

Frågan är om det räcker.

Granada borta den matchen kan vi skicka b-laget till de är ju totalt usla!

Barcelona Gabriel
2017-03-20 10:27
II Barca II Håller inte alls med dig om det du skriver. Visst hade inte Rafinha någon utav sina bättre matcher men det jag verkligen älskar med honom är hans förmåga att ta emot bollen och hålla kvar den inom laget vid varje uppspel som läggs på honom. Han täcker alltid bollen exceptionellt bra och dribblar sig inåt i planen för att sedan passa vidare den, det gör att spelet flyter på väldigt bra och anfallsspelet rullar vidare. Han inget ett lugn och en stabilitet när han få spela där på kanten eftersom man vet att bollen inte kommer att förloras när man lägger bollen till honom. Samma sak kan jag verkligen inte säga om exempelvis Denis Suarez, om något så är det Rafinha som visat att det är han som ska få stanna av de båda. Denis spelar fortfarande fotboll som en tonåring, han slår bort enkla felpassningar, skiter i att ta hemjobb osv. Och vad gäller Paco så är jag väldigt intresserad av hur du tänker när du säger att han borde ta Rafinhas plats? Du vill alltså att Paco som knappast är vidare teknisk ska spela på kanten där Rafinha spelar? Det hade slutat i ett stort fiasko kan jag tala om. Nej, Rafinha ska utan tvekan få fortsätta spela från start enligt mig. Att han är beroende av sin vänsterfot må vara sant men det innebär inte att man kan blunda till att han bidrar med en hel del när han spelar. Jag tvivlar starkt på att Denis och Paco hade gjort det bättre som du säger, snarare hade det blivit sämre och mindre stabilitet.
Barcelona II Barça II
2017-03-20 09:51
Rafinha bidrog inte med något speciellt igår, han är för beroende utav sin vänsterfot. Så fort han behöver använda sig utav högerfoten så blir det fel. Tyvärr tror jag inte att Rafinha blir någon stor spelare i Barca, just nu bör tillexempel D.Suarez eller Paco ta hans plats. Arda, Rafinha samt Rakitic bör söka sig vidare till sommaren. Gomes kan få en till säsong, även Paco bör få vara kvar en till säsong.
Barcelona Davids3
2017-03-20 09:17
Umtiti: 17 ligamatcher, 17 vinster. Håller vi i denna statistik säsongen ut så tar vi hem ligan, trust me!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-03-20 08:13
Det finns normala dödsfall och så finns det sånahär... hur som helst så är det sorgligt. Vila i frid Estevao Alberto Gino!
Annons: