/spanien/barcelona/forum/8705.aspx/spanien/barcelona/forum/8705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2013-04-11 00:11
Snälla, ge oss överskattade Dortmund
Coach Pep,
2013-04-11 00:10
Matchen blev precis som man trodde, PSG kunde lika gärna gått vidare men vi får tacka Messi för att han räddade oss. Utan honom hade vi förmodligen inte gått vidare. Skönt dessutom att se honom väga upp den sumpade straffen mot Chelsea ifjol. Vårt försvarsspel är annars undermåligt som vanligt. Dock måste man berömma Jordi Alba som offrar 100% för lagets skull och avvärjer många situationer, vilken grabb. Alves gjorde också en jättematch måste man säga. Pique fick agera ensam mittback och gjorde också det bra tycker jag. Inte lätt med Adriano bredvid sig. Ärligt talat, han har det inte lätt Pique. Utan någon stabil mittbackspartner får han styra upp försvarsspelet ensam. Tycker faktiskt han får oförtjänt mycket kritik ibland. Ge honom Hummels bredvid sig så kommer vi få se andra bullar, för i grund och botten är Pique världsklass. Inte många mittbackar som skulle kunna göra det bättre i hans ställe så som vårt försvar ser ut nu. I det stora hela tycker jag Pique fortfarande förtjänar en startplats hos oss.
Barcelona NoGo™
2013-04-11 00:08
Don Andrés! Så förbannat bra killen är alltså!
Barcelona Andrés V
2013-04-11 00:06
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-11 00:05
Haha, folk är så hatiska på Sportbladet. Dem pallar inte mer med Barcelona. 6 raka semifinaler, vilken bedrift!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-11 00:04
Hoppas på Dortmund i semin. Kontrings starka visst men det är alla lagen som är kvar att möta .Real har gjort det till sin filosofi att anpassa spelet efter motståndet och vet precis hur dom skall genomföra en match för att störa Barca. Vilket ofta räcker. Men vi är överlag fortfarande ett bättre lag och vår högsta nivå är utom deras räckhåll. En match mot real är 55-45 till oss över 2 möten.

Om vi skulle möta Bayern. Ett lag som jag för närvarande håller som minst lika bra som oss så e det dock 50-50 samtidigt som det gett real en fri biljett till final där dom över 1 match kommer va än mer kluriga att möta. Men vilken sida hos Bayern stimulerar Barcas spelstil? E det deras Naiva försvars spel eller deras kontrings fotboll som kommer få mest svängrum? Ett möte med Bayern kan sluta hur som helst. Tom med att vi åker på däng med stora siffror. Dock e jag inte säker på att Bayern är redo att lägga den taktiska disciplinen i defensiven som krävs mot barca. Det är en arrogant klubb med arroganta spelare. Men om dom skulle släppa över initiativet till oss hålla sina positioner och hugga när tillfället ges då skulle dom va ett Real på speed och barcas värsta mardröm.

Dortmund ska helt enkelt inte ha spelarna eller rutinen att slå ut oss i ett dubbelmöte.

Dröm lottning:
Barca-Dortmund
Real- Bayern

Trolig lottning:
Real-Dortmund
barca-Byern
Barcelona NoGo™
2013-04-11 00:02
Ja det kanske är dags att prova att spela både med Sergio och Song på mittfältet som två defensiva mittfältare. Menar vi har sett hur mycket yta motståndarna har fått den här säsongen. Det är ju omöjligt får Sergio att täcka upp all den yta som ges. Tycker även att att pressen måste förbättras, Tito får kolla lite på gamla matcher under Pep tiden för att friska upp minnet lite. Man kan inte bara skylla på försvararna då man försvarar med hela laget, och anfallarna och mittfältarna har inte riktigt synkat denna säsong. Det har vi sett hela säsongen då det bjuds på en ocean av yta i varje match. Det är för stora avstånd mellan lagdelarna och motståndarna har varit skoningslösa, vi blir straffade direkt vi b´minsta bolltapp. En annan sak som man ser tydligt är ju att det nästan löjliga viljan att hålla i bollen är borta, en stor skillnad mot Peps lag och Titos. Tito vill ha lite mer rakare spel men jag tycker inte riktigt det funkar. Det känns lite som att Tito är i mellanlandet när det gäller det. Det verkar som han inte riktigt vet hur han vill ha det, eller så har bara inte fått ut det till spelarna ordenligt. Men jag hoppas att de sitter ner och analyserar och funderar ordentligt på hur vi ska spela nu i semin. För alla är väl överens att det här spelet inte kommer hålla mot de lag som är kvar. Är mycket glad över avancemanget också :) Speciellt då vi slog ut Zverigez kelgriz. Visca Barça
Barcelona Bàckis
2013-04-11 00:02
Tänk ett Clasíco i Champions League final. Hade man pallat det ?
Barcelona Andresito
2013-04-10 23:56
Busquets: "Where does Alves buy his jackets? Don't know, maybe you should ask Alex Song."
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 23:55
Klart att korten INTE raderas Varför?
Barcelona LeoMessi
2013-04-10 23:51
Jag säger så här: Om vi spelar på samma nivå som vi gjorde innan vinteruppehållet då skador och formsvacka härjade, så finns det inget lag jag fruktar. Vår offensiv var helt jävla galen och inget lag hade hållit nollan mot oss.
Barcelona jawwa
2013-04-10 23:50
Fais Håller absolut me dig på den punkten, tror pique hade mått bra av att ha en snabb back mittback bresvid sig. Nu känns det som han inte riktigt kan stöta pga rädslan att behöva springa hem igen. När vår backlinje va som bäst hade vi alves puyi pique o abirey vilket både var en mer samspelt backlinje men även bättre i luften. Nu är det så att man får hjärtattack så fort en hög boll kommer mot vårat straffområde.
Barcelona Zeptan.
2013-04-10 23:49
Nån som vet om dem gula korten raderas till semin? Just nu är både pique och alba ett kort från avstängning.
Barcelonistas
2013-04-10 23:46
Snälla någon vem bryr sig om vad folk skriver på aftonbladet, jag behöver inte någon bekräftelse från fans över Barcelonas dominans senaste åren. Jag har sett många lag i Cl och inget lag har hittills varit bättre än detta Barcelona laget senaste säsongerna. Det är de som räknas för mig, människor får tycka vad dom vill hatar dom Barcelona så får dom helt enkelt ta och göra det. Skiter i vad dom tycker överhuvudtaget, bryr mig inte om det alls.
Barcelona enkos
2013-04-10 23:46
Att vårt försvar darrar beror mest på att vi är dåliga på mittfältet och ger inte understöd.. ,, det är så stora ytor mellan back- och mittfältet.. Xavi och Iniesta må vara bra framåt men de fuskar mycket bakåt..
Barcelona NoGo™
2013-04-10 23:44
@Rambla~ el chico dorado:

Haha, ja man undrade ju om han sett samma match haha.
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 23:43
Ge oss Madrid i semi
Barcelona enkos
Roligt att läsa alla haters kommentarer på Aftonbladet, folk tål inte Barcas dominans, i semifinal för sjätte gången på raken :)
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
enkos

Hade du tänkt att vi skulle spela med 8 spelare? :P

Barcelona LeoMessi
Vi hade två skott på mål medan PSG hade 7 skott på mål. Väldigt dåligt anfallsspel av oss idag. Såg inte matchen så jag vet inte men statistiken var inte så övertygande
Barcelona enkos
2013-04-10 23:42
Ang. skytteligan, Messi har missat en speltid mot Benfica, PSG x2 , medan penaldo spelar varenda minut.. Messi är och kommer alltid vara nr. 1
Barcelona enkos
2013-04-10 23:40
Barca måste ändra spelsystemet i semifinalerna från 4-3-3 till 4-2-2 . Barca måste spela med två defensiva mittfältare, vi har ju ändå mycket folk i anfallet bla Alba och Alves,,
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-10 23:36
Leonardo har rökt på. Controlled the match? Really, varför gick ni inte vidare då? Snarare Barça som kontrollerade matchen men släppte till en kontring det blev mål på. De anföll inte som de brukade så länge de inte behövde det.
Barcelona NoGo™
2013-04-10 23:35
Lite mer glädjande nyheter!

Official: Adriano was subbed off because of cramps, he is not injured #fcblive #ucl

Barcelona Abirey
2013-04-10 23:33
Hoppas på Barca-Dortmund
Barcelona LeoMessi
2013-04-10 23:33
Fais (Barcelona) Messi behöver inte vinna skytteligan för att bevisa att han är bäst. Men det är för att han ska ta skytteligan från Ronaldo helt enkelt, stör mig enormt mycket på Ronaldo. Men egentligen är det bara en liten bonus och det är inte det viktigaste
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-10 23:31
Rivaldo_gudarnas gud Bra summering där.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-04-10 23:30
DM1982

Är han frisk anser jag att han ska få speltid, han är trots allt väldigt mån om att spela de skit matcherna. Om man ska tro på Peps ord.
Fais
2013-04-10 23:27
LeoMessi

Personligen så skiter jag i skytteligan bara vi vinner den här Cl med eller utan Messi. SÅ mycket kan jag konstatera men jag förstår din poäng. skytteligan är bara bonus om vi vinner.

Men en match i taget måste jag säga med det taggig och saggiga och alldeles för svaga försvaret vi har . Det blir några tunga matcher
Barcelona The Reporter
2013-04-10 23:26
Vem fan bryr sig om hur vi gick vidare, njuuutttt. Det hade varit värre ifall vi hade åkt ut, som sagt. njuuuuuuuuuuuuuuut
Annons: