/spanien/barcelona/forum/8636.aspx/spanien/barcelona/forum/8636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-04-11 13:53
Jag undrar om någon har information kring Puyol's skadeläge. Hinner han återhämta sig innan säsongens slut? Läste denna underbara artikel nämligen (5 år gammal) inför returmatchen på Old Trafford säsongen 07/08. Rekommenderar den för alla som behöver en nostalgisk tripp för att inse hur viktig vår kapten är. Han må inte vara världens snabbaste spelare men något människor tycks glömma bort är hur viktig han är för backlinjens positionsspel och den kommunikationsroll han tar till sig ute på planen. Han underlättar för många spelare. Det hade inte sett lika rörigt ut som igår med Puyol's närvaro. Han hade inte tillåtit det och det är därför man älskar honom. Anims Puyol! Edit: Upptäckte att det var någon mer som saknade Puyol längre ned i kommentarfältet. Jag har fått svar på min fråga.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-11 13:36
Messi har genomgått medicinska tester idag för att undersöka hur det står till med lårmuskeln och testerna visar att situationen inte har förvärrats. Han ska nu fortsätta med sin rehabilitering och utifrån hur det går kommer man besluta om han är fit nog för att kunna lira de kommande matcherna.
Barcelona Zamboza
2013-04-11 13:23
barcastuff?@barcastuff10h
Over two legs, when Messi was on: Barcelona 2-0 PSG #fcblive #ucl When Messi was off: Barcelona 1-3 PSG [via @rtactivist

Ganska talande. Psg var lyckligt lottade som slapp Messi i över 100 minuter. Jag är övertygad om att vi sluppit spänningen igår med en skadefri Messi.
2013-04-11 13:17
Jag har hört att istället för Neymar tänker Zubi värva in en defensiv mittfältare och skola om honom till anfallare.
Barcelona Hetfield
2013-04-11 13:08
Zubi skulle inte ens kunna sälja vatten till en person i Sahara eller ens köpa snö från en eskimå, och sen sitter folk och förväntar sig att han ska köpa Hummels.

Jag har gett upp med Barcelonas styrelse. Hur kan man blunda när alla fansen i hela världen pekar på problemet med backlinjen.
Barcelona Gabriel
2013-04-11 13:02
Barcadinho.

Du menar den mot huvudet? Tror du verkligen att det var med flit?
Barcelona Gabriel
2013-04-11 13:01
Angående semi finalerna så räds jag ingen. Känns som att detta faktiskt är de 4 bästa lagen som befinner sig i semifinalerna, så har känslan inte alltid varit alla år.

Bayern känns otroligt starka, men på något sätt brukar vi ha lätt för deras sätt att spela fotboll. Påstår inte att det kommer bli en enkel uppgift att besegra dem sätt över 2 matcher, men visst fan har vi haft lättare för dem normalt sätt än tex Real Madrid har haft mot dem.

Real Madrid har vi spelat mot så många gånger på sistone, allt ändrades så snabbt. Från att ha the upper hand mot dem, till att underskattas av de flesta framför allt av madridistas. Vad hände där egentligen, haha. De slog oss i en match på Camp Nou där vi förmodligen gjorde vår sämsta match mot dem på flera år, i en period när vi befann oss i kris rent spelmässigt. De skryter om att de vann 2 raka matcher mot oss, men de glömmer att vi gick miste om en solklar straff i det andra mötet. För mig, vann de 1 match, den på Camp Nou, den andra är oavgjord i mina ögon (även om straffen också måste slås, Messi hade inte missat). Är ordentligt revansch sugen, vill nästan möta dem. Lika bra att vi tar saker i egna händer, vi kan inte förlita oss på att andra sak göra jobbet. Vill vi att Real Madrid inte tar sig till en final, då fixar vi jobbet ourselves.

Dortmund, skönt gäng. Vet inte vad jag ska säga förutom att det hade blivit två sprakande matcher. Mest hade jag fått en förhoppning om att Hummels en gång för alla kanske hade övertygad alla som styr o ställer i Can Barça att han e den man ska satsa på. Över 2 matcher ser jag inte hur Dortmund skulle kunna klara av oss, de är nog de - jag känner är "lättast", även om dem inte på några som helst sätt är lätta att möta.
Barcelona Barcadinho.
2013-04-11 12:59
Säg vad ni vill om Lavezzi (stämmer att han är sportsligt för det mesta), men han gav Jordi en efterspark helt med flit. En spark som han helt enkelt skulle undvika.

Barcelona Gabriel
2013-04-11 12:52
Måste skriva en sak om Jordi Alba. Jag är otroligt besviken på honom efter igår, inte för att jag tycker att han spelade dåligt, men vad är det där för jävla attityd han visar upp mot Lavezzi? Okej att du blev fälld och kanske fick ont, men kom igen, Lavezzi är inte direkt känd för att vara en ful spelare. Han sträcker tom handen för att be om ursäkt och Alba bara viftar bort det med en riktigt arrogant attityd. Sånt där gillas absolut inte. Du fick ont, okej. Life goes on, du tar spelaren i handen, kramar om han och säger "no pasa nada".

Skärpning, Jordi!
Barcelona ElTriplete
2013-04-11 12:15
Zaragoza borta, Levante hemma. Den första matchen är tuff då de alltid krigar för överlevnad och gör riktigt bra matcher mot oss. Men Levante hemma borde vi kunna klara av utan att gå "all in" med bästa startelvan. Där tycker jag att vi borde vila alla spelarna inför semin. När det väl är semi måste vi få tillbaka det briljanta Barcelona som vi vant oss vid. Igår var vi riktigt dåliga och hade resultat att gå på. Jag vill se den intensitet och press som vi hade mot Milan när vi gjorde vår bästa match för säsongen. Med den pressen kommer vi ha stora chanser till en final på Wembley på min födelsedag, den 25 maj. Vi måste rycka upp oss. Ge oss vem som helst imorgon. Slipper helst Bayern men tar emot alla utmaningar. Hade varit skönt att möta Real och försöka revanschera sig efter 3 förluster mot dem den här säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-04-11 12:12
Äntligen ligger matchrapporten uppe nu :)

Visca!

Vilken match igår, fan vad man fick lida. Valdes var bäst och sedan Iniesta. Messi entre gjorde att alla förbättrade sig.

Matchesn grej: Iniestas dribbling i slutet när han snurrar runt sig själv. Hur bra är den här killen egentligen??
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-11 12:05
Andresito (Barcelona) 2013-04-11 11:41 Hoppas Tito drar vissa spelare i öronen ordentligt gällande osportsligt spel. Tänker då allra främst på Alba, fyfan vilken barnslig attityd han besitter, otroligt tråkigt att se honom överdriva efter varje duell och strunta i att vara en gentleman överhuvudtaget. Skärpning Hoppas att han drar dem i öronen och ger dem saftiga böter för var och en som spelar skakigt. Sen skall av absolut inte sånt beteende i Barcelona. Den förstör vår image.
Barcelona Katalano
2013-04-11 11:51
ANgående Barcahatet och den förändring som skett med supportrarna senaste åren så har det med sociala medier att göra och de digitala kanalerna som kommit. Tidningar har kommentarsfält på artiklarna, facebook och Twitter erbjuder ett sätt att kommunicera med omvärlden utan personlig kontakt osv. Detta är resultatet av denna utveckling. Givetvis väldigt tråkigt för oss som älskar fotboll och tycker att detta hat är irriterande. Utan denna utveckling hade allt varit som förr. Inga konspirationsteorier, Mindre hat, kärleken till fotboll och sitt lag i fokus.
Barcelona Zamboza
2013-04-11 11:45
@grande jw:

Så rätt så, dessa haters väntar bara på den rätta stunden. När den inte kommer börjar man skylla på att barca maskade sjukt mycket igår, men oj då. Vi gjorde något som 100 procent av lagen skulle gjort i vår situation, men eftersom det var barcas tur denna gång är det inte acceptabelt. Det ligger i en haters natur att alltid komma med nya ursäkter.
2013-04-11 11:42
Många hyllar Bartra och det är faktiskt positivt att ni var nöjda med honom, men tror ni verkligen att han kan bilda ett bra försvar med en skakig Piqué? Jag tror att jag kommer inte heller palla se Barcelona i nästa omgång, med tanke på försvars bristerna. Det har liksom blivit en vana att vi ska släppa minst 1-2 mål. Vi måste agera och göra något åt saken, för alla lag vet vår svaghet och det kommer säkerligen kosta oss en final om vi inte skärper oss i kommande omgång. Ska Bartra spela, så måste dem rutinerade herrarna hjälpa till mycket istället för att vara på offensiv mark (Alba & Alves) och en som sänder fel vibbar med sin dåliga form (Piqué).
Barcelona Andresito
2013-04-11 11:41
Hoppas Tito drar vissa spelare i öronen ordentligt gällande osportsligt spel. Tänker då allra främst på Alba, fyfan vilken barnslig attityd han besitter, otroligt tråkigt att se honom överdriva efter varje duell och strunta i att vara en gentleman överhuvudtaget. Skärpning
2013-04-11 11:31
Puyol, Mascherano, Adriano och en Piqué ur form, vågar man verkligen hoppas på en final med Bartra som kompanjon? Som jag skrev igår så tittade jag inte på matchen på grund av min höga nervositet innan matchen.
Barcelona -SAMI-
2013-04-11 11:26
el Flaco - Me, Myself and I
Ok ser inte så ljust ut då.
2013-04-11 11:22
@-SAMI-:

Klubbläkarna gav inget definitivt datum för när Puyol kan vara tillbaka från sin skada, utan sa bara att det kommer bero på hur det går med kaptenens rehabilitering.

Kirurgen Ramon Cugat sa under presskonferens: “The recovery period will be set by Puyol. It could be a month and a half, or two or three”.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-11 11:15
El Flaco Tack! Då är bara sätta in Bartra. Haha det roliga är för varje match som går så blir vi en "mittback" mindre. Kan det väcka ledningen?
Barcelona -SAMI-
2013-04-11 11:08
Någon som vet hur länge Puyol blir borta? Saknar den krigaren.
2013-04-11 11:06
@Diar Iniesta Shekha:

Diagnosen för Mascherano är att han blir borta i sex veckor.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-04-11 11:02
el Flaco/

Håller med om Xavi. Det tar emot att kritisera honom men igår var han inte speceillt bra. För mycket safe-passningar framåt och för mycket alibipress i defensiven. När Xavi inte pressar ordentligt så får PSG-spelarna den där extra lilla tiden som är skillnaden mellan att bara hafsa iväg bollen på måfå eller att på allvar faktiskt hota vår backlinje.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-11 10:56
Finns det absolut ingen chans att Mascherano är tillbaka till returen som är om två veckor?
Barcelona Deulofeu
2013-04-11 10:53
Om man snabbt kollar på lagen som är kvar kommer när det gäller tillgänglighet på spelare.Värst läge för Bayern

Real behöva klara sig utan Arbeloa,Essien

Bayern Kroos,Mandzukic

Dortmund inga skador eller avstängningar på horisonten knappt några gula.

Barca Adriano,Puyul,Mascherano
Barcelona knoxxx
2013-04-11 10:51
Barca King -

Kan inte göra annat än att hålla med. Ta Barcahatet som exempel. Först skrattar jag gott åt all denna ignorans, hyckleri och trångsynthet man hittar bland kommentatorsfälten. Men sen gråter man en skvätt när man förstått att många av fotbollsfansen idag drivs av ett hat.

Man drivs inte längre av att se Ronaldo göra fantastiska hattrick, man drivs av Messi inte gjorde det. På samma vis drivs man av att en domare gjorde en misstag i en match för fyra år sedan snarare att acceptera att det andra laget var bättre. Inte minst så njuter man inte av fotbollen längre.

Jag kan ärligt säga att njuter av att se Ronaldo spela, trots att jag inte vill se honom göra mål på Barca och trots att jag ogillar hans karaktär så tycker jag om fotbollen han faktiskt spelar. För jag är trots allt ett fan av fotboll. Tyvärr är vi en döende art.
Barcelona Deulofeu
2013-04-11 10:44
Det mest positiva jag tar med mig efter matchen var utöver avancemanget Bartras inhopp det blev ungefär en halvtimma i en kvartsfinal i ett väldigt utsatt läge och han klarade det galant.

Nu kommer han få mer speltid framöver de har ju inget val!
Barcelona Hetfield
2013-04-11 10:44
grande jw

Det finns en anledning till att Pedro fick starta. Pedro har vunnit nästan alla titlar som det går att vinna och han har rutinen.

Sanchez hade kanske gjort en bättre match rent spelmässigt, men han hade aldrig gjort det målet som Pedro hade gjort, vilket hade varit mer dåligt för klubben.
Barcelona Barca King -
2013-04-11 10:35
Jag satt med min systers man och kollade på gårdagens match mellan Barça och PSG. Efter slutet av matchen sa han något intressant då viasat studion visade klipp på gamla matcher. Han sa att fotbollen var bättre då och att det var ingen hat mellan supportrar. Jag kan inget annat än att hålla med. Fotbollen har blivit så mainstream att alla håller på ett lag vare sig om de någonsin har kollat på fotboll eller inte. Tjejer på face ska gilla Cristiano och 8-17 åringar vet allt om fotboll. Idioter tar en förlust som största skammen och skriker ut glåpord åt allt och alla. Blinda idioter kan inte se en spelares storhet längre. Förut njöt den allmänna befolkningen bara av Vm, iphone generationen har spridit ignorans över hela fotbollen. Vad som är mest skrämmande är att dessa idioter är framtidens supportrar.
Barcelona Deulofeu
2013-04-11 10:32
Skön trend

07/08 semifinal
08/09 Vinst
09/10 semifinal
10/11 vinst
11/12 semifinal
12/13 vinst?

Jag passar även på att extragilla inlägget nedan av Barca! - Crèma Catalana
Annons: