/spanien/barcelona/forum/857.aspx/spanien/barcelona/forum/857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-04-05 14:10
Ni jinxar alldeles för mycket! Hur kan ni våga ta ut något i förskott? hheeheheheh
Barcelona Reymar
2017-04-05 13:44
@El Pistolero #9:

Visst kan dom mycket väl tappa poäng mot Atletico men glöm inte bort att vi möter Malaga borta på helgen, ett Malaga som nollade oss på Camp nou och en Kameni som förvandlas till peak Buffon varje gång vi möts. Lägg därtill att vi möter Juve borta ett par dagar efter och en tränare som älskar att göra skumma roteringar.
Barcelona Soko
2017-04-05 13:39
April månad, vilken fotbollsgodis.
Barcelona Soko
2017-04-05 13:00
@Fuerza:
För mig är det fortfarande obegripligt att Ronaldo inte tog taktiskt varning sist och missa matchen ikväll , sen är han nollställd. Nu vågar han inte spela för att inte missa Atletico. Han måste nu ta varning på lördag och missa Gijon också annars riskerar han att missa El clasico. Hur som helst har jag en känsla redan sedan igår att Real kan ikväll börja att tappa poäng och bli en början på rasen mot Atletico och Bayern. Vi får se..
Fuerza
2017-04-05 12:42
Zidane lämnar Cristiano Ronaldo, Bale och Kroos hemma ikväll. Kan bli en intressant tillställning.
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-05 12:17
Abidal: "I would like Barça to recruit Djibril Sidibé from Monaco." Abidal: "Looking at the current strength and needs of the club, I will tell you they need Sidibé to accompany Sergi Roberto on the flanks."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-05 12:07
Lion24 Håller så starkt med dig angående att föredra en tunn trupp, likt den pep hade hos oss. Ser egentligen nästan bara fördelar med det i en klubb som Barcelona som SKALL ta hand om talangerna. En trupp på 17-18 man så har tränaren fullt koll på varenda individ och deras status. Betydligt smidigare att rotera och betydligt enklare att fylla på med egna talanger.
Barcelona Kröjjff
2017-04-05 10:27
Thiago hit och Thiago dit. Börjar ärligt talat bli väldigt tröttsamt att läsa om en spelare i Bayern sedan flera år tillbaka och som nyligen förlängt sitt kontrakt med den tyska klubben, på vårt forum.Ett särskilt irritationsmoment blir det när Tito direkt eller indirekt blir utpekad som något av boven i "dramat" (oavsett ursäkter som "R.I.P".) Visst, det kan hävdas att Thiago fick mer speltid under Pep än när Tito väl tog över tränarposten. Men inte desto mindre klagades det redan under Peps "epok". Thiagos pappa utövade utpressning bakom kulisserna, om jag nu har förstått saken rätt. D v s "sände signaler" om att hans son skulle se sig om efter en annan klubb, om inte Guardiola som faktiskt var den som först tog Fabregas under sina vingar, gav brassen guldgrabb ett större utrymme på planen än på bänken. Men så länge Guardiola var den som styrde och ställde uppställningarna, så gick det aldrig från ord till handling. Kanske för att Pep hade en status som f d stor spelare i klubben i och med sin delaktighet i Dream Team? En status som Tito helt saknade. Nu kanske en och annan tänker på Eto'os uttalanden om att Pep Guardiola aldrig var en stor spelare som han själv, utan bara en bra sådan. Det gör i alla fall jag. För mycket talar för att den åsikten som lär ha framförts till Pep på ett personligt plan, var ett av skälen till att Eto´o fick gå från FCB för att lämna sin plats åt Zlatan.... Nu spekulerar jag visserligen. Men det gör ju vi allt som oftast som supporters utan insyn i händelsernas centrum, härinne. Men med tanke på Thiagos alltid "kaxiga" uppsyn och kroppsspråk, finner jag det inte för otroligt att han också själv spelade på samma sorts strängar som Samuel Eto´o, då Tito tog över och gjorde sig omöjlig i såväl omklädningsrummet som i avbytarbåset, på ett sätt som Tito inte kunde tolerera i längden; och inte lär Titos assisterande ha mötts av mer respekt när cancern slog till. Att Thiago kan utgöra ett irritationsmoment utöver att vara en extremt talangfull spelare, visar ju inte minst de utbrott Pep hade gentemot honom som tränare i Bayern. Nu kanske någon invänder att i den mån jag skulle ha delvis rätt i mina antaganden, så ska Tito ändå klandras för att han inte var professionell nog att svälja förtreten och istället se till klubbens bästa genom att agera för att behålla Thiago i Barca till priset av sin egen prestige; varit honom mer tillmötesgående personliga motsättningar till trots och ödmjukt tagit sig an uppgiften att finslipa diamanten ifråga. Och det står i så fall var och en fritt att tycka, till och från på forumet även inom all framtid. Men då bör man nog i konsekvensens namn ställa sig frågan om inte Pep satte sin egen prestige framför klubbens bästa, när Zlatan-affären tog sin början på bekostnad av Samuel Eto´o. För övrigt är jag inte alls främmande för att den senare skulle säga samma sak till Thiago som han sade till Pep, om nu en sådan situation skulle uppstå.
Barcelona Los Andres
2017-04-05 10:10
Koeman92 Ändå torskade Bayern igår, med deras sylvassa startelva.. Gräset är inte grönare på andra sidan, som man säger :)
Barcelona Lion24
2017-04-05 03:12
En av de allra största myterna, efter hur ''negativt'' det är att spela var 3:e dag, ett inlägg jag skrev om för några år sen, är hur bra en stor och bred trupp är. För mig är det en av de största myterna inom fotbollen. Om jag hade varit tränare för Barca eller vilket lag som helst inom de största ligorna, så hade jag inte haft mer än 16-17 spelare. Jag tror inte på trötthet, jag tror att spelarna blir mer trötta av att resa till och från matcherna än själva spelandet i matchen. Normalt har de flesta lagen 20-23 spelare i truppen, då vill man ha en back-up för varje position, jag förstår det men jag hade använt ungdomsspelarna i i B-laget som back-up vid behov istället för att köpa en spelare och sen ha honom bänken och låta honom spela då och då, som Digne.

Jag ska komma in närmre på varför jag tycker att det är en myt. Jag vill ha 11 spelare med 3-4 på bänken som direkt konkurrerar om startelvan. Jag tror inte på konkurrens heller, tyvärr. Allt handlar om hur skicklig tränaren är, hur taktisk han är. Jag tror att det är bra med så få spelare för då hålls dessa alltid igång. Dom har alltid en hög adrenalin, alltid energi kvar i kroppen från senaste matchen, alltid rytmen kvar i kroppen. Man håller samma spelare på en konstant jämn och hög nivå över hela säsongen. Om du roterar för mycket, då måste spelaren hela tiden, utan att spela matcher, hitta den jämna nivån han har haft, du får alltid börja om, starta om. Du var on, blev off, sen ska du bli on igen. Det här är svårt för en spelare, att lura sin kropp, sin hjärna.

Jag hade haft få spelare som konkurrens, på så sätt att ifall en skada dyker upp så har vi en ersättare. Men jag tänker heller inte lägga tiotals miljoner på en spelare som får nöta bänk och vänta på att någon ska skada sig, eller spela var 5:e match. Då arbetar jag hellre med ungdomarna för med ungdomarna så kommer dom att lyssna på dig som A-lags tränare. Dom har mer energi, mer motivation, mer respekt men kanske mindre kvalité. Då är det din uppgift som tränare att jobba med den unga spelarens kvalité för i slutändan är det högst troligt att du får samma kvalité på den unga spelare du utvecklat än den som nöter bänk och som du köpt för tiotals miljoner. Jag skulle starta med samma spelare i stort sett varje match, om jag får prestationer alltså. Dåligt för spelarna blir självsäkra? Om du är en ''tyst'' och mysig tränare så kommer spelarna känna sig självsäkra, om du däremot lägger krav på ständig intensitet inom alla aspekter av spelet, så kommer du inte bli besviken. Om du är en intensiv tränare, då kommer spelarna att spegla dig, samma sak gäller om du är ''tyst'' och mysig för en grupp speglar alltid ledaren.

Jag vill att spelarna alltid ska vara igång, inte bara fötterna, utan främst hjärnan. Hjärnan är lika för mig som kroppen. Som tränare måste du hitta ett sätt för att få hjärnan (alltså kroppen) att alltid fungera, alltid vara 100. Inte vara 100, gå ner till 80, sen tillbaka till 100 igen. Det är svårare att gå upp till 100 från 80 än tvärtom. Du får aldrig stabilitet i hjärnan utan du måste ställa om hela tiden. Skador? Jag tror att man kan minska skaderisken markant. Som tränare har du inte bara ansvar att lägga taktiken, utan du är tränare inom alla delar. Du måste kräva professionalism från spelarna, du måste kräva att dom sover och äter rätt. Sen vet jag att det finns skadebenägna spelare som uppenbarligen har problem i genetiken men i de allra flesta fallen så kan du motverka skador, genom att ta hand om din kropp.
Barcelona koeman92
2017-04-05 01:24
@neymar JR || Cillessen #1:

Det är väl relativt. Det finns olika faktorer att väga in när det kommer till framgång. Jag känner mig exempelvis avundsjuk på Bayern, då jag anser att de har en MYCKET bättre ledning än oss och är långt mer välskötta. Med en bred trupp med både unga och erfarna spelare och en topptränare är de dessutom mindre beroende av individuella spelare än oss. De kan ha flera nyckelspelare skadade och ändå ställa upp med en sylvass elva. Kan vi det? Knappast. Vore det inte för att Piqué höll sig skadefri exempelvis så tvekar jag på att vi hade vunnit trippeln för två år sedan; för att inte tala om den obalans som skulle ske om någon av MSN skulle bli skadade. Där har du ett exempel på en föregångsklubb när det kommer till både det administrativa och det spelmässiga. Bättre ledning, bättre scoutnätverk, bättre truppbredd. Det enda som fattas är bättre spelare (även om de knappast ligger långt ifrån). Ja, jag skulle säga att jag är avundsjuk på dem.
2017-04-05 01:07
Ben Arfa (PSG): "Luckily Barcelona are here. Without this team, we would say that football had ended, it’s dead" #fcblive [ff] Ben Arfa: "I'd pay to watch Iniesta. Like I'd do for Verratti. Andres is a gift. He has magic and you never know what he’s going to do" [ff] Ben Arfa: "Messi is like Iniesta, but Cristiano is not like this. I don’t feel any emotion watching him, he’s too predictable." [ff] Ben Arfa: "The guy who’s coaching United? Mourinho like Simeone is the opposite of Cruyff and freedom. There’s no place for that in a coach" Ben Arfa knows what's up! Smart kille
2017-04-05 00:54
Atletico kommer besegra RM i helgen. De visar en storform samtidigt som RM är svajigt. RM är också mycket mer sårbara i defensiven på Bernabeu då dom har press att anfalla från publiken. Vi måste besegra Sevilla. Bästa elvan, inga konstiga roteringar.
Barcelona El FenómenoR9
2017-04-04 23:56
VizzLA Gillar din elva. Hade också offrat Alba, han har ingen superform så en tre backsline är berättigad. Skulle raketen ha en dålig första vill jag se ett byte runt min 60. Då vill jag ha in hackkyckling nr 2 det vill säga Gomes. Nu tror jag inte raketen gör en dålig match mot sin gamla klubb men jag diggar Gomes ;) Vill inte jinxa som jag gjorde inför första matchen mot psg, så jag nöjer mig med att säga att jag längtar så sjukt mkt till matchen. Visca Barça
Barcelona Soko
2017-04-04 23:30
Atletico har vaknat på allvar. Nytt seger ikväll och självförtroende är på topp inför Real på lördag. Då har Real mindre än 3 dygn att vila. Tror att Real går in i matchen imorgon mot Leganes med rädsla att inte skada sig eller riskera kort. Bla Ronaldo ligger på 4 kort. Vi måste bara vinna våran match mot Sevilla.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-04-04 22:28
Tycker ni vi ska köra med trebackslinje imorgon?

Tyvärr så måste alba isåfall offras, Jag tycker vi borde starta såhär:

_______________________Terstegen__________________
_________Mascherano_______Piqué_______Umtiti______
________________________Sergio______________________
________Roberto________Rakitic_________Iniesta______
____Messi______________Suarez_____________Neymar

Givetvis mycket rörelsefrihet på Neymar och Messi medans Suarez får kriga och stångas i mitten..Hopas vi får se en bättre version av iniesta som inte alls varit i slag..Detsamma kan sägas om Rakitic som måste höja sin nivå några snäpp.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-04-04 22:13
@Soko:

Yes jag hade rätt!!
Barcelona DM1982
2017-04-04 22:02
1997 was the last time Barcelona faced Sevilla in the 30th round. Barça won 4-0. The 4th goal was scored by Luis Enrique against Unzué! https://t.co/QVsc1toxGY Vilka statistiknördar det finns. : )
2017-04-04 21:53
Bayern förlora mot Hoffenheim. No Thiago, no party.
Barcelona Xaviesta
2017-04-04 21:52
Jag är imponerad av hur Bayerns ledning sköter klubben, jag är imponerad av Dortmunds talanger, jag tycker det är kul med Monacos ungdomssatsning men a-v-u-n-d-s-j-u-k kommer jag aldrig att vara. Barca, and that's it.
Barcelona Soko
2017-04-04 21:51
Aubameyang gör mål i 93 min och är nu i delad ledning med Messi , båda 25 mål. Lewandowski mållös och stannar på 24.
2017-04-04 21:34
Xaviesta Enda laget man är lite smått avundsjuk på är Dortmund pga all talang dom sitter på.
Barcelona Xaviesta
2017-04-04 21:33
neymar JR Sant men jag ser till själva spelet i sig medan titlarna är en ren och skär bonus som vi dock bör aspirera på varje säsong. Men poängen är densamma - vem fan är avundsjuk på andra lag egentligen? Vilket löjligt skitsnack.
2017-04-04 21:25
Xaviesta Även med en dålig förare lyckas vi titulera oss mästare varje säsong. Det enda laget som kan gå efter alla titlar varje säsong utöver oss är Bayern och dom spelar i en svag liga.
Barcelona Soko
2017-04-04 21:20
Problemet är även vår första elva . Vi har problem med ytterbackarna och har stor problem med mittfältet. Vi lever på MSN och när de inte är på humör är det torsk mot lag som Alaves Deportivo .
Barcelona Xaviesta
2017-04-04 21:09
Bänken. Som att bänken är vårt största problem just nu. Vem kan matcha vår förstaelva om den hamnar i rätt händer? Vi ska inte köpa in talanger, vi ska använda oss av vöra egna, såvida det inte rör sig om talanger av Neymars klass och dylikt. Avundsjuka speglar en riktig losermentalitet och det är bara att flina åt sånt nonsens. Vi har en fantastisk bil men en dålig förare. Och Good Year-reservdäck har vi hemma i vårt eget garage. Tycker man att gräset är grönare på andra sidan kanske man bör byta lag att supporta nör man ändå är i farten.
2017-04-04 20:27
Ska man vara avundsjuk på klubbar som det har gått sämre för än för oss? Wheres the logic? Japp en galen bredd trupp och en 10:de plats i ligan eller en ligatitel på 8 år is the way to Go.....
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-04 20:18
@Soko:

Inte bara Bayen. Alla topp 6-8 klubb har bättre bänk än oss.

Jag köper inte snacket om att inga kommer att acceptera bänk för att denna/de vill utvecklas!

Kollar bara på R.Madrid, Bayen, Chelsea, Psg, Juve. Kolla vilka talanger och pärlor de har i bänken.

Det har länge sagt här att denna är för bra för bänken.

Om jag minns rätt fanns det inte den mentaliteten när Pep var Kaptenen i Barca.

Problemet är att vi har värvat lallare som Vemaellen, Douglas, Gomes, Digne. Orkar inte fortsätta. Ville inte vara arg resten av dagen.
Barcelona Soko
2017-04-04 20:05
Jag är så avundsjuk på Bayerns bredd . Önskar att Barcelona hade det. De saknar Thiago, Muller, Neuer och Costa men ändå ställer upp med mycket stark elva. Dessutom är Ribery, Lahm, Boetemg , Bernat , Kimmich på bänken.
2017-04-04 18:33
Barca are interested in full-back Theo Hernández (19), currently on loan at Alves from Ateti. RM and Bayern also want to sign him. [ser]
Annons: