/spanien/barcelona/forum/8529.aspx/spanien/barcelona/forum/8529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-05-02 01:28
Lion24 - Du fattar inte grejen, deras vinster i clasicos har berott mer på Barca än att det varit Real som varit bra. Ja exakt samma sak kan väll sägas om matcherna mot Bayern, ett Barcelona i normal nivå förlorar inte med sammanlagt 7-0 mot Bayern.

När ett mediokert lag som PSG lyckas skada Barca på CN, säger väll det mesta egentligen. Klart som fan att Madrid lyckas göra bra matcher mot oss den här säsongen. Ganska onödig diskussion en kväll som denna, finns mer viktigare saker att prata om..
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-05-02 01:25
En grej som jag stör mig väldigt mycket på är hur Tito Vilanova favoriserar vissa spelare. David Villa har varit skit rätt länge nu men får 180 minuter, Fabregas var kass idag men får endå 90 minuter och hur kan en spelare som Pedro ständigt vara med i startelvan trots att han har varit dålig i hela två säsonger nu? En som Tello har varit en av de bättre spelarna under våren men han fick inte spela en enda minut, det är helt sjukt.

När jag Ser Tito så får jag Frank Rijkaard vibbar från de sista åren där han va trött, seg och slutkörd. Det finns ingen glädje i Titos face och han är slapp som in i bäng. För mig är det fortarande helt obegripligt att ett lag kan vara så slöa och nonchalant i en semifinal i CL? Vad krävs det för att bli motivierad? Bli piskad eller få spö?

Jag respekterar Tito Vilanova av hela mitt hjärta men han måste tänka på klubbens bästa. 'Vi kan inte ha en halvfrisk tränare som sover vid sidan om, jag har inte lust och vara utan coach i fyra månader igen. Men han kmr självklart inte avgå själv så...
Barcelona Gabriel
2013-05-02 01:24
Jag borde varit mer tydlig. Real har ett bättre lag, bättre spelare, enligt mig. De har fler möjligheter till att kunna ändra om, spela på olika sätt, fler alternativ. De har mer spelare som kan "göra jobbet".

En usel, sett till säsongen, Benzema hoppade igår in och totalt ändrade matchbilden med hans inhopp. Det säger mycket.

Spelmässigt menar jag inte att Real Madrid är ett bättre lag än oss. Hoppas det förtydligades nu. Däremot står jag fast vid att det var Real Madrid som förlorade ligan den här säsongen, snarare än att det var vi som vann den. Vi har inte varit bra i år.
Barcelona Lion24
2013-05-02 01:19
Haha. Snälla prata inte om PSG, Milan, United matcher. Eller Levante, Granada och Mallorca. Jag kan liga gärna säga nu att vi i grund och botten är bättre lag än Bayern, eller hur? Prata om matcherna mellan Barca-Real den här säsongen. Det är så man bedömer vilket lag som är bäst. Sen struntar jag i om de haft problem inom klubben, eller om vi ej har presterat mot Sociedad borta eller PSG och Milan. Prata från Barca-Real matcherna säsong 13.
Barcelona Pep #4
2013-05-02 01:18
Den nya tränaren förhoppningsvis Bielsa eller ifall Tito är kvar borde satsa på en spelidé som passar vårt spelarmaterial samtidigt som vi måste komma med något nytt som inte alla andra lag vet om.

En ny era är lika med ett lag som består av nya motiverade spelare i startelvan. Behöver inte vara nyförvärv utan även spelare som vi redan har tillgång till. Jag hoppas att vi kan få ut de mesta utav Cesc samtidigt som det inte hämmar Messis spel.

Thiago är även en nyckelfigur i det nya Barca. Om han inte får chansen från start nästa säsong när ska han annars få de? jag menar, innan så var anledningen att han var för ung och hade för lite erfarenhet medans laget kammade hem titel efter titel. Nu är allt tvärtom och därför förtjänar han enligt mig en ärlig chans med tanke på vilken potential den spelaren besitter.

---------------------------????????---------------------------
--------------Puyol-------Hummels-------Pique-----------
Alexis--------------Busquets-Thiago--------------Alba
---------------Messi--------Cesc------------Iniesta--------

Detta kanske ser helt sjukt ut men tänk er en förändring som denna. Vi hade nog chockat de flesta laget. Jag säger inte att just vi borde starta med dessa spelare men Bielsa kan nog tillföra något HELT nytt. Sen vet vi alla även att Pep och Bielsa är väldigt bra vänner och Pep har lärt sig mycket av den mannen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 01:18
Idag, den andra maj 2013.

Laliga

1 Barcelona 33 27 4 2 101-35 85
2 Real Madrid 33 23 5 5 85-31 74

Lion24

"Broder, sluta vara enögd."

I de blindas rike är den enögde kung//Niccolò Machiavelli
Barcelona Gio Style
2013-05-02 01:17
Vi får inte glömma att Messis blotta närvaro på plan höjer samtliga spelare 2 nivåer. Handlar inte om att hela laget suger och Messi gör 1 mål.
Nej det handlar om att vi kan spela uselt i 60 minuter, byta in Messi och helt plötsligt blir varenda spelare bättre. Spelarna är bra, men jag förstår inte varför de inte kan ta fram sitt bästa när Messi inte är på plan.
Det är inte som att Messi styr dem andra med joystick
Barcelona Barca Barca
2013-05-02 01:16
@Barcelonistas:

Allt du nämner är precis det som är felet. Spelarna är helt vilsna. Som niva sa det på ett ungefär, att barcelona spelare har sedan 2008 EM guld varit med o spelat mästerskap efter mästerskap, match efter match, grunden till hela barcelonas vinnande koncept var enorma pressen som började från anfall till försvar är helt borta, mycket pga att ryggraden, Xavi, Iniesta, Puyol, Busquets, Pedro matchas så otroligt hårt. Lägg därtill att Messi har i princip spelat varje match sedan 2008 och det gör att spelarna orkar inte mer hur mycket man än lägger krut i dom. Problem nr 2, att vilanova inte lyfter på ett ända finger på hela säsongen under matchtiden och visar sin lite jädra anama är ett rent tecken på att mannen inte har några ledar egenskaper. Att han har varit tränare till många spelare i truppen sen barnsben är bara liten fin saga som kan skrivas i några böcker och inget annat. Ge mig en ledare på bänken som skäller på spelarna så fort det inte springs på planen....Speciellt när iniesta har på något sätt fått för sig att han är maradona, det kletas mer o mer på bollen av Iniesta match efter match. vi har fattat att du har en fantastisk teknik, men utnyttja de på rätt sätt. Bielsa, Luis Enrique, Laudrup, Andre Villas Boas är några alternativ.
Barcelona Andreas-
2013-05-02 01:16
Instämmer helt med Gio Style. Bielsas presspel i Barcelona hade varit rena rama onanin. Kan man, med det materialet, lira ut United efter noter x 2 så vill nog inte Bayern mfl veta vad han kan göra med Barcelonas nuvarande material plus två mittbackar/två anfallare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2013-05-02 01:15
Lion24

Vi leder ligan rätt överlägset. Varför skulle vi vara ett sämre lag? Real har, precis som vi, inte övertygat spelmässigt den här säsongen.

Vi lär sluta som ligamästare, inte de. Hur är de bättre?
Enda de har är att Mourinho har filat på en taktik att kunna kryssa/kontra mot oss i flera år.
Barcelonistas
2013-05-02 01:14
Lion24 - Barcelona är i grund och botten ett mycket bättre lag än Real Madrid, visst har dom ett övertag mot oss just nu, men det säger väll mer om Barcelona än att det är Real som är bra. Vi har problem mot lag som PSG och Milan, och nu i semin kom det riktiga krossen där vi blev helt överkörda.

Den här säsongen har Real varit ett mediokert lag egentligen, liga spelet talar sitt tydliga språk, och i Cl anser jag att man borde åkt redan i åttondelen mot United. Man gick knappast vidare tack vare något bra spel, elr att man var det bättre laget utan det var en hel del tur som låg bakom det avancemanget. Samma sak kan väll sägas om Barcelona som jag anser borde a ryckt redan mot Milan, men liga spelet talar ju sitt tydliga språk 11 poäng före...

Real peakade egentligen föra säsongen, var det någon gång man skulle vinna Cl så var det föra året när man åkte mot Bayern.
2013-05-02 01:14
Lion24
Bielsa har aldrig tränat ett topplag förut ( i Europa iaf), jag tror med Barcas material hade han fått ut ganska mycket faktist.

Gio Style
Exakt. Och han är ju ingen som är rädd för någon, han kör ba sitt eget sätt.

Barcelonistas
Jag håller med dig. Mot PSG tänkte vi ja men det blir säkert bättre med Messi från start. Nu i efterhand så var det ett skämt. Det Barcelona har visat idag har jag inte sett på tio år, jag har inte sett ett lag vara så dåliga i en semifinal förut. MAn möter ett av världens bästa lag har absolut ingen motivation. Vem ska man annars klandra om inte tränaren?
Barcelona Lion24
2013-05-02 01:13
Vi var bättre än Real förra året trots att de vann ligan. Vi var bättre än Real förr förra säsongen, och säsongen innan den och säsongen innan den också. Men jag pratar om idag. Se det från IDAG, 2:a maj 13.
Barcelona Lion24
2013-05-02 01:11
MESSI.CORLEONE

Innan du lägger dig, min kära vän, förklara för mig vad Barca har gjort för att vara bättre än Real den här säsongen? Som jag skrev tidigare, vi har vunnit en match av sex möjliga mot dom. Andra finalen i Supercupen så kunde vi ha förlorat med 3-4 bollar till om det inte var för Valdes och Madrids ineffektivitet. De vann mot oss med 2-1 där flesta av deras bästa spelare vilade och där de flesta hade tankar på returen i Old Trafford.

Vi har nästan ingenting att komma med mot Real längre, det är bara Messi som kan göra något och det för att han är Messi, inte för att taktiken är bra eller att laget är bättre. Broder, sluta vara enögd.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 01:06
Lion24

Madrid bättre än Barca? Jag orkar inte ens skriva mer, godnatt
Barcelona Gio Style
2013-05-02 01:05
Lion24
Är ju en stor skillnad på truppen han har i Bilbao och truppen som Barcelona kan erbjuda honom.
Visst spelar han en offensiv och fin fotboll, men presspelet är ett av Bielsas signum. Och det är något som vårt spel skulle må bra av
Barcelonistas
2013-05-02 01:04
Diar Iniesta Sheka - jag ställde mig samma fråga i dubbel mötet mot PSG, fanns det överhuvudtaget något taktik?. På något sätt lurade jag mig själv där jag inbillade mig att det usla spelet mot PSG var en tillfällighet. Men nu två gånger om mot Bayern, visar samma problem igen. Det verkar liksom inte finnas någon taktik alls i Barcelona, vi var inte bara underlägsna spelmässigt och resultat mässigt, utan vi var underlägsna i precis allt. Balansen i laget, det taktiska, motivation, osv.
Barcelona Gio Style
2013-05-02 01:03
Instämmer helt i det du säger Diar Iniesta Shekha.
Bielsa har aldrig haft en världsklasslag till sitt förfogande, är helt övertygad om att han skulle göra underverk med vårt lag.
Det vi behöver göra är att börja spela som en enhet igen. Både offensivt och defensivt.
Barcelona Lion24
2013-05-02 01:03
Diar Iniesta Shekha

Bielsa är på tok för offensiv, han spelar possesion-fotboll till viss grad men absolut ej som Barca. Hans försvar är alltid som jag skrev, hönsgård. Kolla bara på finalen förra året t.ex när de förlora med 4-1!
2013-05-02 01:02
Edit: det stå talat ist för talang i mitt första inlägg. Sry skriver via mobilen, går ej och ändra.
2013-05-02 01:01
Lion24 Varför skulle inte Bielsa fixa det? Han är galen, han skulle dra varenda spelare i örat efter en sån förlust. Han är en av de bästa när det gäller presspel och Guardiola lärde sig mycket av honom. Skulle vi få in hans galna press så skulle försvaret bli mycket bättre. Han står för underhållning och är det någon som passar som Coach i Barca så är det MArcelo Bielsa.
Barcelonistas
2013-05-02 01:00
Den här liga titeln kan man knappt glädjas åt, det här har inte varit någon bra säsong i det hela. Titos Cancer, Abidals Cancer, vi blir slaktade av Bayern gånger 2, det har varit jobbigt för laget.
Barcelona Lion24
2013-05-02 00:57
Diar Iniesta Shekha

Vad ska du med Bielsa till? Folk klagar på försvaret hos Barca med Tito, tror du den blir bättre med Bielsa, aldrig kan jag lova dig! Samma sak med Luis Enrique. Det är allvarligt väldigt svårt att hitta en ersättare till Tito. Vi behöver någon som känner till Barcas grund men samtidigt ej ha hönsgård som försvar!
2013-05-02 00:55
Drömmen vore om Tito Vilanova tackade för sig och Barca hämtade Marcelo Bielsa. Jag har flera gånger sagt att man ska vara försiktig med honom efter allt men ärligt talang hur länge ska man vara försiktig? Det jag har sett de här två matcherna mot Bayern är det absolut värsta jag har sett som Cule under mina 10 år. Herregud, när torska vi med 7-0 sist. SJU-NOLL. Vad måste Tito ha sagt innan matcherna egentligen? Vad har taktiken varit ens? Har det ens varit ngn taktik överhuvudtaget? Hur kan man vara så omotiverade i EN SEMIFINAL? Barcelona har varit mer som gäster och hoppats på det bästa hela tiden. Titos "taktik" och byten har varit totalt värdelösa. Spelare som har förtjänat speltid har ej fått det och de som har varit skit fått spela ist. Han är en usel matchcoach, han kan inte ändra ett skit. Han ser ut som halvdöd vid sidan av. Nae Tito Vilanova, tänk på din hälsa och klubbens bästa. Det här håller inte.
Barcelona Lion24
2013-05-02 00:47
MESSI.CORLEONE

Jag älskar Barcelona grovt mycket. Men allvarligt, IDAG är Real bättre än Barcelona. Gabriel skrev inte att Real har varit bättre ''de senaste fem åren''. Idag är Real bättre därför dom har en bättre tränare. Vi har vunnit en match mot Real den här säsongen av sex möjliga, AV SEX MÖJLIGA. Prata inte om skador, vi spelade Champions League final mot dåtidens världens andra bästa lag med Puyol som högerback, Y.Touré som mittback och Sylvinho som vänsterback.

Framtiden skrämmer mig verkligen. Flera spelare duger inte i det här Barca, jag tänker främst på Piqué, Cesc, Pedro, Alexis. Jag är också mycket skeptisk till Tito. Allvarligt, tror ni inte att Thiago hade gjort det bättre än Cesc som falsk 9:a? Thiago som är mer lurig, mer rörlig, mycket bättre teknik skulle ha gjort det mycket bättre än Cesc.
Barcelona Barca King -
2013-05-02 00:42
Om Thiago hade spelat under Wenger eller i Dortmund nu hade han varit en starter redan i 18 års ålder och i de flesta andra Europeiska lag. Han hade kunnat vara som en Pastore i Palermo, för dyr att lösa ut. När Nuri Sahin lämnade Dortmund sa folk, japp nu är det kört för Dortmund utan Nuri kommer de inte klara av det ena och det andra. Istället hämtar de in en Göndugan som inte ens ansågs vara i Sahins kaliber. Med en gnutta självförtroende och stöd är han halva Europas våta dröm.
Barcelona B-Guden
2013-05-02 00:38
Vi har gått ner oss som fan på anfalls fronten. och mittbacksfronten Ronaldinho Eto Messi Henry Eto Messi Zlatan Messi Pedro (en presterande Pedro) Villa Messi Pedro (en presterande Pedro) att villa var duglig första året, sen har han hamnat i frysboxen precis som Tello fast dom varit mest värda startplatser. Pedro och Alexis skulle inte ens få va med i mitt korpenlag!! Mittbackar, förut hade vi 2 st dugliga på bänken nu har vi inte ens en., enda vi blivit bättre på är Ytterbacks fronten, Andreas- räknar Abidal som ett nyförvärv, litar på Puyol då han kan spela, Sen finns Marsherano kvar som man kan låta spela mittback då och då. Sen läre Batra få chnsen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 00:35
Gabbe Jag håller med dig i flera punkter men inte i allt. Först o främst är inte Real ett bättre lag än Barcelona. Det har dem inte lyckats med senaste fem åren, no chans. De är ett gäng individualister som kämpar om en kebabdecima som de aldrig kommer att smaka på men som de vill ha i alla restauranger. No way. Vi är ett lag, en enhet. Det kan vi inte blunda bort bara för att vi blev krosaade. Napoleon o Hitler hade också enade stora arméer men deras fiender var helt enkelt starkare. Detsamma gäller för Barca. Bayern var bättre på alla plan, de förtjänar all beröm. Det regnar inte varje dag, man äter inte ris varje dag, Barca kan inte heller vara bäst varje år. Jag är iafl glad för att denna generation av Barca spelade har höjt ribban såpass högt att vi idag kan få se ett Bayern som spelar ännu mer komplett fotboll, ett totalt TOTAL FOTBOLL.
Barcelona Andreas-
2013-05-02 00:33
B-Guden: Du vill inte ha nya namn i backlinjen? Det är dessvärre minst två klasspelare som måste in där.
Barcelona Gio Style
2013-05-02 00:31
Vi behöver inte sälja och köpa så mycket som många tror.
Med 2 riktigt vassa värvningar, en försvarare och en anfallare, så blir det ju genast mycket mer konkurrens. I anfallet är det enbart Villa som bör lämna, åldern och lönen talar emot honom.
Har fortfarande förhoppningar på att Abidal ska komma tillbaka och nå åtmisntone till 80% av den kvalitén han besatt innan skadan.
Då skulle faktiskt Hummels, Pique, Abidal, Mascherano och Puyol räcka gott och väl.
Får vi in en världsklassanfallare så borde Pedro och Alexis få tummen ur röven och ge sig fan på att spela upp sig.

Cesc, jag vet helt ärligt inte vad jag ska säga om den situationen. Han drar antagligen in en fet lön och han har barcahjärta (enligt honom, syns inte på plan). Men han passar inte in i laget helt enkelt. Jävligt tråkigt då han är en otrolig spelare när man får ut det bästa av honom. Om han ska säljas eller inte kan jag själv inte riktigt svara på...
Annons: