/spanien/barcelona/forum/852.aspx/spanien/barcelona/forum/852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2017-04-19 18:51
Messi måste göra en av sina bästa matcher i karriären om detta ska bära hem. Jag har noll tro på att resterande spelarna i truppen kan höja sig till den nivån som krävs för att vända detta mot Juventus. Allt hänger på Messis axlar som vanligt..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-04-19 17:53
Reymar Jag tycker 3-4-3 fungerar grymt i matcher vi anfaller mycket. Vi får möjlighet att fylla på med mycket folk samtidigt som vi kontrollerar mitten. Det är på egen planhalva det blir problem. Just den här matchen måste vi offra en del stabilitet.
Barcelona Blaugrana91
2017-04-19 17:29
[QUOTE=Barca4life98]Jag personligen är nöjd om vi gör match av det idag. Om vi verkligen kan få Juventus att svettas. 2-0 i paus hade varit perfekt, med lite tur kan vi hålla nollan. Det är dags att bli effektiva. [/QUOTE] Håller med, så länge vi går ut och verkligen ger allt så är jag nöjd, spelarna ska kämpa, pressa och visa att dem vill detta. Skulle vi sedan gå vidare så hade det självklart varit fantastiskt och återigen mäktigt, men jag ser det bara som en bonus. Ett avancemang förändrar dock inte det faktum att vi kommer att behöva en revolution i sommar.
Barcelona Barca4life98
2017-04-19 17:19
Jag personligen är nöjd om vi gör match av det idag. Om vi verkligen kan få Juventus att svettas. 2-0 i paus hade varit perfekt, med lite tur kan vi hålla nollan. Det är dags att bli effektiva.
Barcelona Soko
2017-04-19 16:45
Reymar

Tänk på att det är många Real och Juve fans som röstade här. Tror att det är minst 70% bland Barca fans.
Barcelona Reymar
2017-04-19 16:36
Ser att det är mycket pessimism härinne bara 35% tror på avancemang. Matchen i Turin borde väl inge lite mer optimism för vi lyckades komma till målchanser trots detas så omtalade försvarspel. Annat var de när vi var i Paris, där skapade vi ingenting och hade ett större berg att bestiga. Nej ikväll vänder vi detta! Den överskattade italienska muren kommer rasa samman ikväll där en inspirerad Messi tar huvudrollen.
Barcelona Bosketts
2017-04-19 16:34
Ryktas att Dybala missar returen ikväll, vilket med tanke på hans instats förra matchen är väldigt positivt. Får vi in ett tidigt mål så kommer Juventus att känna av pressen. Intressant att se hur psykologin påverkar matchen ikväll.

Sen är det både negativt och positivt att vi vände underläget mot PSG. Juventus vet att vi KAN klara av en vändning, men de är också betydligt mer beredda än vad PSG var.

För egen del ser jag gärna att vi gör en bra match men att det inte räcker. Visserligen skulle jag bli väldigt glad vid ett avancemang, men ju mer ljus som kastas på hur illa ledningen sköter klubben desto bättre i mina ögon. Vi behöver tänka långsiktigt vid en tid som denna, då Bartos kortsiktiga tänk uppenbarligen skadat klubben vid dess absoluta inre.
Barcelona Bosketts
2017-04-19 16:27
Imorse såg jag också de där "citaten" från Ancelotti, om hur han vet hur det fungerar i Real. Men sen dess har de tagits bort. Min tanke är att det skett en miss i översättningen från när Ancelotti säger (och nu parafraserar jag): "Det är så det fungerar i fotboll, sånt händer, men ikväll var det värre än vanligt".

Det kan också misstolkas med det faktum att Ancelotti pratat med Zidane efter matchen, som även han medgav att domarinsatsen var dålig.
Barcelona Kröjjff
2017-04-19 16:25
Lenny Romario

Är fullt medveten om att det är en himmelsvid skillnad mellan vad Anchelotti säger och vad han påstås ha sagt. Något säger mig att vi båda riktar oss till andra än varandra.
Barcelona Wonkawonka
2017-04-19 16:23
Elvorna ikväll?
Barcelona LennyRomario
2017-04-19 16:09
@Kröjjff:

Den reaktionen från Ancelotti är jag medveten om, det är samma citat jag läst överallt. Och det är därför jag undrar var messiooooxaviis ord kommer ifrån.

Att säga att det var domarmisstag, inte utvisning på Vidal och två mål offside är min värld hyfsat diplomatiskt efter en sån match, och dessutom 100% sant och varenda reprisbild ger honom 100% rätt.

Men det är en låååång väg därifrån till att Ancelotti skulle ha sagt "Jag är inte förvånad över domarmissarna, jag vet hur det funkar i Real". Det är något helt annat, det ger ju sken av att Ancelotti tror att Real mutat domaren. Men det ordvalen har jag som sagt bara sett ifrån messiooooxavii, och utgår ifrån att de aldrig yttrats, i alla fall tills messiooooxavii postar en källa.
Barcelona Barca4life98
2017-04-19 16:02
Jag vill se att vi kommer runt på kanterna och fyller på med folk inne i boxen. Låga inspel mellan målvakt och backlinje alternativt snett bakåt. Inga höga inlägg idag tack. Jag vill se Alba ta efter Marcelo igår. Tycker att Rakitic, Messi och Neymar måste testa från distans också. Det är viktigt för att locka ut Juventus ifall de skulle ligga väldigt lågt.
Barcelona Soko
2017-04-19 15:55
Ikväll kommer Alergi att gå på att punkt markera MSN. Alves kommer att klistra sig på Neymar , Chielini att bytas ihop med Suarez och Sandro kommer att provocera Messi så gott det går. Om de misslyckas kommer Khedira och Marcisio alltid att vara där i närheten.
Enrique måste då vakna och förbereda plan b så att andra spelare kommer fram och utnyttjar de ytor som MSN skapar .
Barcelona Soko
2017-04-19 15:51
Jag kommer inte ens att titta på El clasico. Jag tittar inte på när Real spelar då jag bara inte orkar se på elände och domarksandaler hela tiden. Jag förväntar mig inte heller något annat än ren skandal på söndag också. Neymar har stängs av med flit och det var bara början. Real måste vinna titel till varje pris. Jag bara hatar orättvisan.
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-19 15:48
BREAKING: @DiMarzio reports that Toby Alderweireld has a €28m (£23.4m) release clause, and that he has told Spurs he won't sign a new deal. DUUUUDE
Barcelona FCB_Messi
2017-04-19 15:47
Vadå manzano döma el clasico ? Är det ett skämt eller ? Han är ju den som alltid har hjälpt Madrid och varit emot Barca . Han är ju känd för det . Fuck den här ligan.
Barcelona Reymar
2017-04-19 15:39
LAM Nr 10

3-4-3 lyckades inte alls bra mot Juve så varför fortsätta med den positionen? Neymar blev enkelt bortmarkerad från matchen när han han hade Cuadrado och Alves på sig varje gång, han hade inget understöd eller överlappningar för att skapa en mot en situationer. Hoppas Enrique lärt sig sin läxa och återgår till 4-3-3.
Barcelona happybanana
2017-04-19 15:27
känns ju inte superkul att Gil Manzano dömer El Clasico i helgen... han som dömde Malaga-matchen. Den enda domaren i Spanien som delat ut röda kort till oss den här säsongen. Vi har fått 0 röda av alla andra domare tillsammans men av Manzano har vi fått 3.
Barcelona Reymar
2017-04-19 14:31
Former Colombian striker Faustian Asprilla certainly thought so. He took to Twitter to rage at the referee after various key decisions went in Real Madrid’s favour, including two offside goals for Cristiano Ronaldo and a red card for Arturo Vidal that was not.

“NO MORE! No more robberies by Real Madrid. Offside goals, red cards. No more robberies, team of rats,” he tweeted.

Kung!
Barcelona Kröjjff
2017-04-19 14:17
LennyRomario Självklart helt korrekt och rätt att kräva källa av "messiooooxavii" , för vad hen påstår att Anchelotti skulle ha sagt om domarinsatsen i Madrid igår. Men att han trots sin nedtonade stil inte var fullt så tystlåtet diplomatisk som Lars Lagerbäck i studion, framgår med all önskvärd tydlighet i den presskonferens jag bifogar som länktips.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-04-19 14:15
Barca Barca Jag förstår vad du menar och jag tror det är för att returen spelas såpass tätt inpå det första mötet att man ännu inte hunnit landa och helt ladda om. Däremot tror jag du kommer känna en helt annan känsla när de visar bilder från Camp Nou senare ikväll. Jag är ganska säker på att det kommer vara slutsålt med en extremt hög ljudvolym. Oavsett så har spelarna inte gett upp det här. Vi alla vet vad vi är kapabla till i våra bästa stunder och det vet Juventus också om. Det råder inga tvivel om vilket lag som har den högsta högstanivån i världen och är det några som ska kunna vända på det är det vi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-04-19 14:10
Min startelva ser ut såhär: Ter Stegen Mascherano-Pique-Umtiti Roberto-Busquets-Iniesta Messi Paco-Suarez-Neymar Det finns ingen som helst anledning att tveka, full framåt som gäller. Paco gjorde det bra i helgen och ska starta. Med denna startelva får vi fyra målskyttar samt fyra spelare som får oss att vinna mittfältet, Messi inräknat i båda. Backlinjen kommer bli exponerad och Juventus kommer få sina lägen, det måste vi förstå. Vår press ska dock vara så intensiv och noggrann som det bara går, när vi tappar bollen ska vi ha tillbaka den inom några sekunder och vi ska se till att matchen utspelar sig på deras planhalva. Gör vi det samt anfaller med mycket rörelse, energi och uppoffrande löpningar har vi tillräckligt bra spelare för att göra flera mål Juventus. Precis som i returen mot PSG säger jag att vi helst ska göra 1-0 inom de första 20 minuterna samt leda med 2-0 i halvtid. Leder vi med 1-0 är en vändning fortfarande möjlig men svår. Släpper vi in mål känns det tyvärr ganska kört. Att göra 5 mål på Juventus känns spontant rätt så mycket svårare än att göra 6 på PSG. Allt beror på vad det står i vilken matchminut men känslan är att vår chans är att ta det till förlängningen eller vinna med 4-0. Man har knappt hämtat sig från skandalen igår men nu gäller det att ställa om och verkligen rikta fokus på vår vändning. Alla culés runt om i världen måste sluta upp bakom laget. Camp Nou måste koka sådär mycket som den gjorde mot PSG. Laget och spelarna ska vara betydligt mer taggade än Juve, vi ska vinna de första närkamperna och inleda med ett oerhört högt tempo för att redan från start sätta skräck i italienarna. Gör vi ett tidigt mål kommer de darra, var så säkra. Visca Barca, ikväll ska vi återigen skapa historia och gå vidare på ett välförtjänt och rättvist sätt.
Barcelona A good coach is everything!
2017-04-19 14:05
Ååå att vinna idag hade gett oss boosten vi behöver för att krossa råttorna från Madrid !!
Barcelona Barca Barca
2017-04-19 13:57
Om vi nu ska lägga Real Madrids match igår helt åt sidan och fokusera på våran istället. Inför kvällens match så är jag faktiskt inte lika "övertygad" att vi kan ge Juve en mardrömsupplevelse som vi gav PSG. Jag minns ganska klart och tydligt hur jag efter första matchen mot PSG när vi torska med 4-0 var så extremt arg och eftersnacket var också ganska hård mot Barca, spelarna var efter PSG matchen mer taggade på att försöka vända det, med tanke på rösterna som höjdes. Neymar sa direkt i en intervju, att vi tror på de här, så länge det finns en procent chans har vi 99 procent tro. Tidningarna i katalonien skrev spalter och rubriker om remontada. Glenn sa en intressant grej inför PSG matchen på Camp Nou.

"Innan jag kom hit idag så gav jag Barcelona en procent chans för avancemang, men nu när jag har varit här en hel dag så har median här nere tillsammans med klubben piskat upp stämningen så mycket att jag börjar själv tro på de här, nu är jag uppe på 6-7 procent, jag ger dom redan så mycket och skulle dom få in ett tidigt ledningsmål då kommer det här bli riktigt intressant" Jag citerade inte ordagrant men på ett ungefär.

Det som ger mig dåliga vibbar inför ikväll är att jag inte får samma känsla. Pique hade tydligen skällt ut Neymar för att han efter slutsignalen gått och skrattat i spelartunneln med Sandro från juventus. Stämningen efter PSG matchen var betydligt värre och dyster efter PSG matchen än efter Juve matchen, och jag har en känsla att spelarna har i stort sett gett upp det här, lite mer av en "jag orkar inte göra en ny satsning så tätt inpå förra bragden" känsla. Jag hoppas jag är helt fel ute, men min känsla ger mig inte alls samma driv som mot PSG.

Som sagt, jag hoppas jag e så fel ute så att de skriker om det. Det ända jag begär av spelarna och laget, precis som jag begärde av spelarna inför returmatchen mot PSG, att vi ger Juve ett helvete till match, att vi skakar om dom så extremt mycket, så om vi ska falla denna gången, ska vi falla med flaggan på topp.
Barcelona LennyRomario
2017-04-19 13:48
@messiooooxavii:

Intressant! Men jag har oerhört svårt att se en diplomat som Ancelotti säga något sånt. Länk till källa, tack?
Barcelona messimal19
2017-04-19 13:09
Vi måste tro på en comeback ikväll. Det här laget har gett oss så mycket glädje genom åren, vi kan inte blunda för det. Öppna era ögon och tro på vårt lag. För att vi ska kunna ta oss vidare från skiten vi satte oss själva i så måste vi alla tro på spelarna tränaren och oss själva. Vi måste leda laget till en vinst ikväll genom att tro! jag länkar en video som jag tycker ni bör se för att få lite hopp och så ni öppnar era ögon och tror på Laget igen. Vi har gjort det omöjliga förr och med spelarna vi har idag är inget omöjligt!
Barcelona Cule4life
2017-04-19 13:07
Messi har levererat som vanligt och räddar Barca i princip hela tiden
Ikväll behöver få tillbaka Neymar i god form. Han har vacklat lite sen PSG bragden. Och Suarez måste sätta dom chanserna han med 100% kmr få. 2-0 till Barca i första och det blir match. Räkna med en italiensk mur som kmr göra allt och Buffon såklatt.
Barcelona CipanBarcelona
2017-04-19 13:03
Vad tycker ni? Borde Enrique starta med en 3-backslinje eller köra med den vanliga 433 uppställningen?

Min uppställning:

Ter Stegen
Roberto Pique Umtiti Alba

Busi
Rakitic Iniesta

Messi Suarez Neymar
Barcelona Bosketts
2017-04-19 12:35
Bollinnehavet

Sett något enstaka inhopp med Halilovic, och det är väl ungefär som förut: helt briljant ena stunden, och helt hopplös inställning andra. Spelmässigt känns han superaktuell för en återkomst, men rent psykiskt är det inte en spelare jag vill ha på plan i brinnande El Clasicos etc.

Ingen aning hur det ser ut med buy-back osv. Har för mig att Hamburg köpte honom, och att han nu är utlånad? Tror inte det heller spelar någon större roll då han inte verkar bättra på sin attityd. Men å andra sidan verkar Deulofeu ha gjort det, vilket gör att jag välkomnar honom tillbaka med öppna armar.
Barcelona Bollinnehavet
2017-04-19 12:21
På tal om oss själva lite nu då. Det har snackats en del om att ta tillbaka Deulofeu för 12 millar. Det tycker jag känns gött på många sätt. Egen produkt, ung, billig, rivig ytter och förstår säkerligen att han inte petar Messi eller Neymar rakt av och därför accepterar en bänkplats (om han nu är sugen på att komma).

Men hur är det med Halilovic? Äger vi fortfarande honom eller har vi en buy back? Någon som har koll på hur det har gått för honom i Las Palmas? Skulle han kunna vara ett alternativ för oss?
Annons: