/spanien/barcelona/forum/850.aspx/spanien/barcelona/forum/850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-31 10:30
Blir det några problem påväg in till arenan ifall man har biljetterna i Wallet appen (iPhone)? Logiskt sätt borde det vara smidigare...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-03-31 10:25
En annan spelare jag faktiskt hade älskat att se i vårat lag, trots att han blev lite av en hatad spelare här inne efter Rafinha incidenten förra säsongen är Nainggolan. Nej han är inte den typiska Barça mittfältaren ala Xavi som Verratti eller Thiago är, han är mer en box to box spelare och förmodligen den bästa i världen på det han gör. Jag håller honom högre än Vidal tom. Jag kan tänka mig att en tränare som Sampaoli hade älskar att ha Nainggolan i sitt lag med hans otroliga press spel och återerövrande av boll till sina lag. Nainggolan är en bättre spelare än Rakitic, oavsett hur älskad Ivan är här inne av en del. Radja hade faktiskt gjort oss till ett bättre lag och en personlig önskan från min sida hade varit att sälja Raktic och säga tack för allt och försöka ersätta honom med Nainggolan. Sedan ska jag inte vara sen med att förtydliga att finns det ens överhuvudtaget minsta möjliga chans att kunna köpa Thiago eller Verratti så bör allt fokus ligga på att köpa någon av de. Men jag säger bara att jag trots det hade älskat att se en spelare som Nainggolan i Barcelona.
Barcelona Bollinnehavet
2017-03-31 10:25
Gabriel

Har du koll på Tielemans irl? Det enda jag vet är att han har tappat i potential på FIFA det senaste året och att han är fysiskt klen på FM hehe :) Han gjorde iofs ett sjukt fint mål häromveckan som fick lite viral spridning, men mer än så vet jag inte.

Bernardo Silva däremot har jag sett mer av och han är definitivt Barca-material. Frågan är om han inte hade blivit väldigt dyr ändå. Monaco är hypade och dom har sålt svindyrt tidigare (James, Martial, Kondogbia). Så frågan är hur de värderar sin nuvarande stora stjärna?
Barcelona Gabriel
2017-03-31 10:18
The octupos Läste du ens vad jag skrev innan du svarade eller har du bara svårt att förstå kanske? Om du läser igenom hela inlägget inlägget ytterligare en gång så ser du att det knappast var jag som sa att Coutinho borde värvas, utan jag uttryckte mig så här: "bortsett från de mest uppenbara önskemålen av mittfältare här inne till nästa säsong med spelare som Thiago, Verratti och Coutinho", notera att jag alltså skrev "här inne". Spelare jag däremot lyfte fram var Bernardo Silva och Tielemans eftersom jag ser det som väldigt svårt att köpa Thiago eller Verratti. Sedan har jag flera gånger uttryckt min beundran för Coutinho som fotbollsspelare då han är en underbar lirare men jag har också medgett att han förmodligen inte är vad vi behöver just nu. Förstår du nu?
Barcelona Bollinnehavet
2017-03-31 10:17
Soko Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig. Syftet med mitt inlägg var att vara lite sarkastisk och inte att håna eller mobba dig. Men för att svara på ditt inlägg om Modric vs Messi utan sarkasm så får det låta så här: Visst, 4 matchers avstängning för Messi är jättehårt. 0 matchers avstängning för Modric är inte jättehårt. Inte ens lite hårt. Till och med inte hårt alls. Kanske till och med felaktigt. Men det jag vill komma fram till är att det blir svårt att jämföra vad som händer i en UEFA-turnering i maj 2016 och ett CONMEBOL-kval till FIFA World Cup i mars 2017. Det kommer aldrig att bli helt konsekvent dömande då det är helt olika förbund, människor, världsdelar, turneringar, tidsperioder och domare. Men vill du anta att det har med Real Madrid/Perez/Barcelona att göra så har jag ingen rätt att mobba eller håna dig för det. Om du tog det så så ber jag återigen om ursäkt. Hoppas att du kan godta den.
Barcelona Smogen
2017-03-31 10:15
[QUOTE=Soko]Sarkasm är väl att ta i. Det ni håller på är hån skratt och mobbning och är högst olämpligt för att vara moderatorer. Ett sådant svar hade aldrig kommit från er om det nu var en annan skribent med samma innehåll. Så det ni håller på hör inte hemma här. [/QUOTE] Är det några här inne som ska vara ett föredöme så är det moderatorerna. Det ni skrev kan kännas oskyldigt, men spelar faktiskt ingen roll. Gör om och gör rätt, tack.
Barcelona Soko
2017-03-31 09:45
@Bosketts:

Sarkasm är väl att ta i. Det ni håller på är hån skratt och mobbning och är högst olämpligt för att vara moderatorer. Ett sådant svar hade aldrig kommit från er om det nu var en annan skribent med samma innehåll. Så det ni håller på hör inte hemma här.
Barcelona Bosketts
2017-03-31 09:41
Soko

Lite sarkasm har väl ingen dött av?
Barcelona Bosketts
2017-03-31 09:35
Jag är faktiskt riktigt orolig inför matchen mot Granada av just den anledningen. Neymar är i stortform, men lär vara trött precis som Suarez efter en lång och mycket intensiv resa. Messi är avstängd och viktiga kuggar som Busquets och Umtiti har spelat länge utan att vila nu.

Nu är det hög tid för någon att kliva fram och visa framfötterna. Hade gärna sett att någon av Rafinha och Suarez hade tagit på sig den rollen.
Barcelona Soko
2017-03-31 09:30
Bosketts och Bollinnehavet

Tycker ni det är lämpligt att bete sig på det sättet som moderatorer på forumet ?
2017-03-31 09:26
Fyfan vad jag hatar den här offermentaliteten som härjar här inne. Jag förstår frustration under matchen och någon timme efter, men att det skall ältas i flera dagar än värre så berör det inte ens Barcelona om något så gynnar det laget... ---------- Hur kommer laget att se ut på söndag? Neymar, pique, busken och umtiti har alla lirat 180 minuter med landslaget någon/några kommer troligtvis vilas. Messi är avstängd och Suarez kommer från Sydamerika. Rafinha och Roberto har tränat med laget och bör starta, hade velat att Paco får speltid helst från start.
Barcelona Bosketts
2017-03-31 09:26
@Bollinnehavet:

Haha. Det är inte ofta jag bjuder på ett skratt innan klockan 10 en dimmig morgon i mars, men där fick du mig.
Barcelona Bollinnehavet
2017-03-31 09:04
@Soko:

Ja, och en gång fick Rayo Vallecano inkast när bollen gick på deras spelares ben och sedan ut, medan Barca bara fick regelrätta inkast med sig. Snyft.
Barcelona Soko
2017-03-31 08:52
Varför reagerade inte FIFA och dela ut 4 matcher till Modric då , detta trots att Modric erkände och sedan blev tvungen att be om ursäkt till hela det slovenska nationen?
Barcelona Soko
2017-03-31 07:17
Modric har i en match svurit och använt grova ord mot den slovenske domaren Skomina som förstod allt men Modric blev aldrig avstängd för det. Bara ett exempel hur Barcas spelare och andra spelare framför allt från Madrid behandlas olika.
Barcelona Barca4life98
2017-03-31 02:04
Ge Denis Suarez lika mycket speltid i PL så skulle han vara minst lika bra som Coutinho. Denis och Coutinho är samma spelartyper. Helt onödigt att köpa Coutinho då. Köp in Sidbé, Verratti eller Thiago, kalla hem Deulofeu. Så har vi alla pusselbitar.
Barcelona The Octopus of Badia
2017-03-31 00:36
Gabriel

Jag vill inte låta dryg, men hur är Coutinho något vi ens behöver i vårt lag? Odisciplinerad mittfältare som dessutom är extremt ojämn i sitt spel genomgående under en säsong. Thiago och Verratti skulle bägge dels höja vårt lag enormt, men också fylla hålet som Xavi lämnade eftersom vi i nuläget saknar en orkestrerande mittfältare, vilket vi omöjligen kan spela en klassisk 4-3-3 utan.
Barcelona Gabriel
2017-03-31 00:16
Bortsett från de mest uppenbara önskemål av mittfältare här inne till nästa säsong med spelare som Thiago, Verratti och Coutinho så tycker jag definitivt att vi bör hålla skarpa ögon på spelare som Yuri Tielemans och Bernardo Silva innan någon annan storklubb köper upp dem. Båda två har lysande karriärer framför sig och har absolut tekniken för att kunna spela hos oss.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-31 00:06
Iniesta70.

*Gör en Messi, lyft inte luren*
Min nästa månads replik.

Är det inte dags att skriva en krönika här eller har du redan gjort det :-P?
Barcelona Iniesta70.
2017-03-30 23:50
Grabbar, ta det lugnt med att lyssna på Maradona. Det finns en uppenbar orsak till varför Messi inte svarar när den gamla skottfinten ringer. Visst, själv så växte jag upp med Maradona och hans trollbindande lir. Sure, såg ju han mest när det lirades VM eller från nåt halvtaskigt klipp från "Sportspegeln" på 15 sekunder med Arne eller Bosse som kommentatorer. Annars så fick folk på " min" tid sin information genom tidningen "Buster" och nåt år lite senare så dök ju faktiskt text-tv upp och revolutionerade informations flödet för oss resultat nördar. Ja menar, hade jag hängt med snoken lika mycket i läxboken som jag hängde framför text-tv:ns sida 377 så hade jag definitivt varit nåt vassare än en sketen kommunalanställd. Nåja, poängen med det här efter sovdags inlägget är: Twitter och mikrofoner, ja, media överlag är inte till Maradonas fördel överhuvudtaget, han slår ofta en dubbelknut på sig själv och jag tror knappast det är speciellt många som tar herrn på fullaste allvar, jag vet att jag inte gör det, och Messi verkar ju inte ens lyfta på luren när dubbelknuten ringer. Så mitt tips till alla cules här ute är att inte låta "Guds hand" få ert blodtryck att stiga. Gör en Messi: lyft inte luren och stäng av Twitter.
2017-03-30 23:47
Jag går ut med att sampaoli kommer träna Barcelona nästa säsong. Han flörtar med Barcelona allt för mycket för att det inte ska vara möjligt. Aldrig varit med tidigare att någon är så öppen med vad han vill.
2017-03-30 23:19
Beundransvärt att han väljer Roma trots att alla storklubbar var ute efter honom.
Barcelona Andresito | 94:39
2017-03-30 23:13
Sevillas viktigaste person lämnar efter 16 år i klubben.
Det är sportchefen Monchi som lämnar för Roma. Stort tapp för andaluserna.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-30 23:09
@neymar JR || Cillessen #1:
Nu önskar man att Messi hade lite vassare tunga. Maradonna har titt som sätt nästan systematiskt smutskastat varje tillfälle han har fått chans på Messi. Om inte Messi så borde någon annan säga att gubben gärna hyllar och kommer fram i rubrikerna när varje gång Messi har mindre bra dagar. Vilken landsman alltså. Samma gäller för den senila gubben Pele. Men inte har vi sett honom hoppa på sina landsmän bara för att synas eller försöker ta nånting från. Visst, han brukar alltid hylla sig själv men han till skillnad från Maradona brukar lyfta fram sina landsmän ofta. Den där Maradona borde antingen hålla tyst eller ställa sig bakom sina landsman. Inte mycket bakom pannbenet..
Barcelona Soko
2017-03-30 22:58
@Kurdistaaaan!:

De brukar släppa biljetter någon vecka innan matchen men vill du vara 100% säker på att fixa biljetter så köp som jag gjorde via
http://www.sportsinternational.se/ . De skickar hem biljetter per rekommenderad brev och det är bara att gå in på arenan . Hur smidigt som helst.
Barcelona Kurdistaaaan!
2017-03-30 22:47
Hejsan, vi är ett gäng grabbar som tänkte åka ner till Barcelona och se på Villareal matchen, men problemet är det finns inga biljetter på hemsidan. Vart kan man få tag på biljetter?
2017-03-30 22:04
Maradona: "It's easier to talk to Argentina President Mauricio Macri than to Messi. I've called him many times but never got a reply." Wonder why, stalker fasoner ju.
2017-03-30 22:03
Har ett dilemma inför söndags matchen. Åker ner till Barcelona just på söndag och är inte framme förrän 19:00, någon här inne som har koll på någon sportsbar?
Barcelona Katalano
2017-03-30 21:30
the cameroonians

Det är ju helt otroligt. Efter alla skriverier om Messi och Neymar så är det tystnadsplikt nu när det handlar om Real spelare. Helt sjukt är det, men jag är inte förvånad. Haft det på känn ända sen nyheten kom ut.
Barcelona Soko
2017-03-30 21:28
Efter rykten om att Neymar är på väg till United har självaste Mourinho uttalat sig och säger att det är bara rykten , att värva Neymar är omöjligt och jämför det som att råna banken. Han säger vidare att Neymar är Barcas framtid och även om Messi har flera år framför sig så kommer Neymar att ha huvudrollen efter Messis era. Att Barcelona med andra ord kommer aldrig att släppa Neymar.
Annons: