/spanien/barcelona/forum/8327.aspx/spanien/barcelona/forum/8327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Riiio!!
2013-05-28 11:23
Puyol är inte så snabb. Det är till hans nackdel. Vad gäller vilja osv så klår han alla möjliga thiagos silvas och hummels osv. Men han kan inte spela tillsammans med Pique för båda e skitsega och det har lagen börjat utnyttja nu. Möjligtvis kan Puyol spela med i så fall "nyförvärvet" då han är bättre än vad Pique e just nu =)
Barcelona påfågeln
2013-05-28 11:09
Så fort Puyol är frisk så är han given igen, även om han inte kan spela varje match så kan han spela de stora matcherna :) Jag tror nog att han kan klara en säsong utan skador nu när han får en full försäsong att träna upp sig på utan skador eller mästerskap :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MQUC
2013-05-28 11:02
Barca King;

Måste hålla med dig!

Och den här va heeelt;

http://shop.fcbarcelona.com/stores/barcelona/products/product_details.aspx?pid=124533
Barcelona Barca King -
2013-05-28 10:52
våra nya träningströjor är ju ur snygga!!! Fan vad jag hatar fotbollskanalen så fort ryktena florerade om de där gräsliga träningströjorna som någon Barca hater spred haka de på det direkt. nu får de äta upp sina ord.
Barcelona Riiio!!
2013-05-28 10:41
Ser att många diskuterat Abidals situation i laget. Tycker det är riktigt svårt läge man hamnat in när det gäller Abidal. Det som talar för Abidal är att han är lite av en "smålegend" i klubben som te.x Alves är. Sen har han ju visat vilken krigare han är, både på och utanför planen att han har spelat riktigt bra då han fått chansen (både innan och efter tumören). Det som däremot talar emot honom är att han tyvär ses som 5:e val som mittback. Vänsterbackar är ju Alba och Adriano. Höger Alves och Montoya. Sen i mitten har vi då eventuellt Pique och ett nyförvärv. Sen har vi reserverna Masch och Puyol (då han är frisk) sen Barta och först då kommer Abidal även om han egentligen är en bättre mittback än alla reserver. Förstår klubben om man är lite osäker. Lånar man ut Bartra så måste Abidal få stanna. Annars kan det mycket väl bli så att han söker sig någon annanstans eller får ett annat jobb inom klubben. Vill gärna att han ska spela och ha en plats i truppen men det är svårt efter allt han har gått igenom. Tror man gör en hel del tester med honom och visst såg det bra ut då han spelade nu efter tumören, men det va mot lite sämre lag och matcherna va i stort sett betydelselösa. Han måste bara få vara kvar i klubben, på ett sätt eller annat. Illa om han bara skeppas bort...
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-28 10:38
Om Hummels och Thiago Silva inte kommer hade jag velat se Iñigo Martínez i Barça. Riktig lovande mittback, känslig vänsterfot och har erfarenhet av att spela i spanska ligan. Tyvärr verkar det inte florera några rykten om honom, men jag hade tagit honom före de andra.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-28 10:30
Helvete Reina är på väg hit enligt Barcastuff........
Barcelona Gabriel
2013-05-28 10:30
David Luiz vill jag verkligen inte se hos oss, inte nog med att han är överskattad, han är dessutom ett riktigt svin.
Barcelona Barca King -
2013-05-28 10:20
Neymar va uppenbart men vem som blir vårt nya mittbackvär ännu större gåta. Spännande och se vem. Känns som vi har allt vi behöver om en mittback kommer. Synd att vi inte löste det förra säsongen för att den osäkerheten förstörde allt för oss. Laget kände inte sig defensivt stark och det spred sig genom hela laget. Osäkerheten som spred sig slutade med 7-0 och förluster mot Madrid. Dortmund slog Madrid och va fler gånger i Bayerns straffområde än vad vi någonsin va. Stor underprestation av Tito, laget och ledningen. Hämta in Thiago, hummels jag bryr mig inte.
Barcelona Deulofeu
2013-05-28 09:23
Deulofeu i bundesliga funkar definitivt han är som klippt och skuren för den men man vill ju se honom i Barcelona.

Samtidigt kan inte alla våra anfallare få speltid.Men är det Alexis som hindrar honom blir jag tokig.

Skulle Deulofeu fått så mycket speltid som tex Alexis är jag helt övertygad om att han skulle kommit upp i samma siffror när det gäller målskytte och assist.

Jag kan inte se hur alla i vårt anfall få speltid blir även lite synd om Tello med Neymars plats på vönstertkanten.

Neymar och Messi kommer spela och det massor då har vi högeranfallaren kvar och där kan inte Pedro Sanchez och Deulofeu dela på speltiden så enkelt är det.

Tello kommer nog få en del inhopp och spela vissa cupmatcher när Neymar ska vilas.

Hur ont det än gör i mitt hjärta kanske en utlåning är det bästa.

Spelar han i Dortmund kan han vara landslagsaktuell och vara med och kriga om en plats till vm i Barcelona blir det mycket svårare.

Barcelona Smogen
2013-05-28 07:57
Får Deulofeu speltid om han går till Dortmund är det nog ingen dum tanke. Dom har ett högt bra presspel han får träna på och tyska ligan har ett riktigt högt tempo i spelet
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-28 07:43
La liga es blaugrana! Ruiz har absolut inte "totalt storspelat", han har varit bänkad av en vänsterback och en gamling.
Barcelona Massimo
2013-05-28 07:40
Känns som att styrelsen inte vågar gå ut med den riktiga transfersumman, har läst nu på många ställen även i sport så skrivs det att man har betalt 58 mille, 28 till santos och 30 till spelaren. Hoppas dom går ut med den riktiga summan snart för man börjar verkligen undra
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-05-28 07:07
@barcastuff: Barcelona want the next signing to be a centre back. Hummels and Thiago Silva are ruled out. David Luiz and Marquinhos are options. [sport] @barcastuff: Barcelona B winger Gerard Deulofeu (19) could join German club Borussia Dortmund on loan next season. Talks are ongoing. [md sport]
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-05-28 07:03
Mido (Barcelona): Victor Ruiz (Valencia), Diego Godin (Atl Madrid) Miranda (Atl Madrid), Gustavo Cabral (Celta Vigo), Alejandro Arribas (Osasuna), Mikel Gonzalez (Real sociedad), Marc Valiente (Valladolid) Dessa är några backar som totalt storspelat under denna säsongen!
Barcelona Pep, The Creator
2013-05-28 06:44
@barcastuff: Barcelona has been made aware of Tottenham's intention to sign David Villa. Barcelona asks 14M, Tottenham wants a deal for 11.7M [dailymail] Sälj, för fan!
Barcelona Mido
2013-05-28 05:18
En fråga, vet ni om det finns en riktig bra mittback som spelar i dom små lagen i La liga,, för att Jag tänkte varför ska vi köpa en sjuk dyr mittback om det finns betydligt billigare i Spanien som väntar på en chans att ta klivet till stjärnhimlen
Barcelona Explict
2013-05-28 03:14
@Vampíro:
Vi har ingen back i Barcelona som är bättre än Kos defensivt just nu så vad säger det om våra backar om du sågar Kos sådär rakt av. Pique skulle knappt duga till att putsa Koscielnys skor i dagsläget. Säger inte att vi ska köpa han för Arsenal kommer knappast sälja men att såga han vid fotknölarna är fel. Han är den stora anledningen till att Arsenal tog 4:e platsen överhuvudtaget. Kos var rätt dålig förut men har växt ordentligt. Säker på att du inte minns den gamle Kos?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-28 02:47
Messi plus Neymar plus Sanchez är lika med 100 mål..! Minst!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-28 02:06
Barcelonito;
Jag tycker inte Subotic håller samma klass som vissa av mittbackarna som nämns. Det du säger om Silva är 110% sant alltså. Det är bara Maj månad - ryktena om Silva kommer återuppleva hoppas jag. Han är kapten för PSG och Brasilien just för att han är sån ledare - hade fixat till Barca lite!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-28 01:54
Subotic lär inte kosta mycket, om Hummels är för lik Pique så är Subotic allt annat än det och har dessutom lite Puyol i sig.

Att köpa Marquinhos vore bra men det är för mycket Song-varning över det. Vill man verkligen ha en "mittback" som spelar oftast högerback? Eller vill man ha just en stabil typ som sprider pondus och kan styra en backlinje?

Jag tror Tito vill ha Silva just för att han ska leda backlinjen. Pique är aningen för okoncentrerad och inte tillräckligt mogen för att styra offensiva Alves, Alba o sen en ny 19-åring på det. Det vet vi alla att Pique inte klarar.

Pique får även på sig "general-rollen" ifall Hummels kommer, vilket jag tror är anledningen att Tito föredrar brassen för. Men där är stabiliteten iaf garanterad. Själv ser jag gärna Subotic i Barca!
Barcelona Vampíro
2013-05-28 01:48
Kollar på Arsenal tillräckligt mycket för att se hur medioker han är. Så fort han ställs mot en klass anfallare så ser man hur mycket han brister och går bort sig, det är ingen back som imponerar på mig, snarare tvärtom. Ganska korkad och vårdslös dessutom.

Det är heller ingen spelare som man vinner titlar med, nej fjärdeplacering är ingen titel. Att han vart "kung" i ligafyran säger inte speciellt mycket, de må ha släppt in färre mål i år men i CL och mot topplag är Koscielny kass.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-28 01:41
@barcastuff: Barcelona want the next signing to be a centre back. Hummels and Thiago Silva are ruled out. David Luiz and Marquinhos are options. [sport] Jag är så desperat för en mittback att jag gärna hade tackat ja till Marquinhos om vi inte får Hummels. Marquinhos är Thiago Silvas efterträdare. Han och Pique hade passat utmärkt med tanke på att ena är seg och den andra jävligt snabb. Killen är 19 år och är bättre än nästan alla våra mittbackar...
Barcelona Explict
2013-05-28 01:36
@Vampíro:
Skämtar du? Hur mycket kollar du på Arsenal om jag får fråga? Koscielny har ju varit kung senaste tiden. Tänk lite innan du spyr ur dig massa sörja även om du hatar Arsenal.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-28 01:35
Alltså kollar Barca på någon annan David Luiz än jag? Han har spelat bra i mitten när han får friheten att springa mot motståndarnas mål och försöka sig på långskott osv. men som mittback är han osäkerheten själv. Han är snabb det får man ge honom, GALET snabb, och har en fin passningsfot, men förutom det? Går vårdslöst in och ger motståndarna bra frisparkslägen hela tiden, och är allmänt oseriös, NEJ! (Plus att han också MINST hade kostat 25, vill man inte lägga 15 till och få Silva då? Hjärndöda Barcaledning...)
Barcelona The Reporter
2013-05-28 01:24
Mycket skitsnack om att alla mittbackar inte kan spela hos Barca osv. Alla känner till problemet, vi behöver Minst en back som kan vinna lite i luften, både i defensiven och offensiven. Vi är för tunna i luftrummet
Barcelona Blaugrana91
2013-05-28 00:59
SoN_Un

Ingen vet tyvärr den officiella summan.

Men drygt €60 Miljoner totalt för hela värvningen låter mycket, transferbudgeten verkar rätt stor i sommar...

Det bästa vore om Barca gick ut officiellt med summan, det brukar man ju alltid göra. Men man kanske inte "vågar"...
SoN_Un
2013-05-28 00:52
kostade neymar 58 mille????? d sades ju 28:S
tacksam för svar
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-28 00:39
Huvudspåren för ny mittback ser jag absolut dessa 4 som de BÄSTA alternativen som mittbackspartner för Pique. Liten snabbgenomgång!

1. Thiago Silva, PSG + Världens bästa mittback. Snabb, Placeringssäker, Brytningssäker, Fantastisk passningsspelare, En ledare, Ödmjuk. - DYR, Skadebenägen, ålder.

2. Marquinhos, ROMA + Otroligt snabb, Brytningssäker, En ledare (super-ung men har varit lagkapten för Brasilianska ungdomslandslagen) Potential, kommer hålla många år framöver de han är född 1994. Prisvärd - Kort och Oerfaren

3. Vertonghen, TOTTENHAM + Fantastiskt huvudspel, Bra passningsspelare, gillar att gå framåt, lång, lagom snabb, bra inställning. - Förmodligen svårköpt och dyr. Gillar att gå framåt, Något ojämn, Övermod ibland.

4. Mangala, FC PORTO + Snabb, Lång och spänstig. Bra huvudspel. Fin teknik och bollbehandling. Ung (född 1991), bra räckvidd, Vinnarmentalitet från Porto. - Lite oprövad på Europeisk absoluta toppnivå. Inte så stark, och Porto har en förmåga att få sjukt mycket pengar för sina spelare.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-28 00:16
@Barca Barca:
Fast klubben är inte behov av pengar på det sättet idag, när Rosell tog över fanns det inte mycket pengar i kassan dvs likvida medel (enligt honom själv), alltså pengar tillgängliga just då. Dels på grund utav att vi hade fått lov att betala en stor del av Villas €40 Miljoners summa i cash samt att TV-pengarna inte ska ha "kommit i tid". Därav var man tvungen att sälja av "överflödiga spelare". Jag menar man behövde pengar till bland annat löner... Som sagt den situationen är vi inte i idag, klubben verkar må bra ekonomiskt så finns ingen anledning för oss att behöva sälja spelare för att få pengar. Vi kan värva ändå. Däremot behöver vi sälja spelare som inte längre platsar eller fyller någon funktion, att vi sen drar in lite cash på dem som sen kan användas som extra till våran okända transferbudget är bara en bonus.
Annons: