/spanien/barcelona/forum/8316.aspx/spanien/barcelona/forum/8316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-30 15:52
Rambla. Vad jag har förstått som är att det är ett beslut av Zubi och Tito. Men det är trots allt Vilanova som bestämmer över vilka spelare som ska ingå i nästa säsongs trupp så har svårt att se att han blev överkörd av Zubi eller av Rosell också.
Barcelona Rambla~
2013-05-30 15:50
Är det någon som vet vem det är som beslutat att inte förlänga Abis kontrakt? Zubi, eller är det Tito?

Jag är så irriterad att jag kokar. Hade det varit så jävla farligt att inkludera honom i truppen någon säsong till? Knappast att Abidal kräver att få spela varje match, Han borde ju själv vara medveten om att hans fysik kanske inte är som förut. Om vi har 22/23 eller 24 spelare med Abidal gör väl knappast någon större skillnad.

Vad är deras argument att inte förlänga hans kontrakt. Tycker de inte att han håller tillräckligt hög klass?

Jävla skit alltså.....
Barcelona ElTriplete
2013-05-30 15:47
Fyfan vad dåligt och äckligt skött av ledningen. Jag kan köpa det faktum att han inte håller OM man gett han en försäsong och en eventuellt sista säsong i laget. Börjar tröttna på den här jävla skitledningen. Inte förvånad att Pep ville lämna oss och att Thiago nu är på väg till United/Milan. Skiter i om Neymar kommer för att det hade Barca ändå fixat med tanke på att han bara ville till oss. Ett stort jävla finger till Tito, Zubi och Rosell. Om inte vi här ifrån Sverige kan visa hur missnöjda vi är så hoppas jag att katalanerna nere i Barca gör det. Riv stolarna i Camp Nou, gör vad som helst för att visa att det här inte är okej. Abidal lämnar oss, snart gör väl Thiago det och som grädde på mosen blir Adriano ordinarie mittback samtidigt som ingen mittback köps in. Oh juste, glömde nämna en 30-årig Reina som ersättare till Valdes. Idioter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-05-30 15:44
Förövrigt kul att "Andremario" fick en spärr för att han förolämpade styrelsen, men personliga påhopp ignoreras och verkar accepteras. Tummen upp.
Barcelona Massimo
2013-05-30 15:43
Ska inte Abidal fortsätta ha nån roll i klubben eller? Om dom inte ens erbjuder honom det då vet jag inte vad jag ska säga, det skulle göra otroligt ont om klubben bara kastar iväg honom. Får han ingen roll i klubben kan styrelsen avgå. Vill inte ha sånna människor i styrelsen.
Barcelona Sentuary
2013-05-30 15:38
La liga es blaugrana!

Ja, klubben klarar sig bäst utan personer som mig. De behöver fler fans som dig och Hetfield, och en styrelse med Rosell och en tränare som Tito. Hur satt du och resonerade efter 7-0 mot Bayern, kom igen Piqué, du spelade bra fastän du gjorde 68 misstag redan under första halvlek. Tyvärr, men de bästa spelarna ska spela, därav min frustration över att Abidal får lämna.
2013-05-30 15:31
En fråga är varför ledningen i december sade: "Det räcker en match för Abidal så kommer vi genast att förlänga hans kontrakt".

Idiotiskt hur det har skötts.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-05-30 15:30
Sentuary (Barcelona) Extremt omogen är du, för det första så är du ett rent exempel på en medgångs supporter som bara håller på klubben när allt går som du vill att det ska gå, och för det andra snälla kalla aldrig dig själv en supporter när du sviker klubben för en spelare därför är det bäst att du inte kollar på barcas matcher mer då klubben klarar sig bäst utan personer som dig.
Barcelona Hetfield
2013-05-30 15:25
Äh, låt Sentuary vara. Han är bara missförstådd. Han måste ta till svordomar och förolämpningar för att få fram en åsikt.

Likt en neandertalare som var tvungen att kasta stenar på grottväggen av frustrationen så är det här samma tecken på frustration.
Barcelona Katalano
2013-05-30 15:23
Sentuary

Bara för att du inte håller med Hetfield så går du mot personangrepp. Det säger mer om dig än om honom.

Från Forumreglerna kan jag läsa: personangrepp och provokationer accepteras ej.

Så var snäll och diskutera som vuxet folk så slipper vi massa kaos här på forumet!
Barcelona Hetfield
2013-05-30 15:20
Sentuary Haha really? En lektion i svenska? Jag skickade en BILD där texten var på ENGELSKA.
Barcelona Sentuary
2013-05-30 15:15
Hetfield

Hehe jättekul, varje gång du argumenterar mot någon så tror man att man har lektion i svenska. Fotboll handlar om känslor, Abidal ska vara kvar i klubben hela sitt liv efter det han har gått igenom. Du skriver om honom som om att han var nån jävla Chygrynsky, men visst vad fattar du om sånt, slår vad om att du varit mobbad hela ditt liv
Barcelona Hetfield
2013-05-30 15:01
Sentuary

This one is for you.
Barcelona Katalano
2013-05-30 14:55
Ni som är arga p klubbens beslut. Det är tydligt att det blir för många backar i klubben om barca värvar in en ny back vilket de med största sannorlikhet kommer att göra. Vem skulle annars bort? Hade det varit bättre att avbryta med Puyol? Dessa 2 är de mest osäkra korten pga ålder/skador/sjukdomar och man kan inte ha 2 sådana spelare kvar i laget samtidigt och samtidigt skicka iväg andra spelare. Bartra ska mogna, Pique är trots att han varit ganska dålig sista 2 åren åtminstone hel och den back man framförallt kan räkna med vid sidan av den inkommande backen.
Barcelona Sentuary
2013-05-30 14:53
Ska fan bojkotta detta skitlaget under Titos styre. Vägrar följa Barcelonas matcher i fortsättningen tills Abidal är tillbaka. Han är den bäste mittbacken vi har idag, och ändå får sopan Piqué gå förre än honom när det enda han gör är att tänka på Shakiras tuttar. Och jag skiter fullständigt i Neymar värvningen. Och Tito är den mest inkompetenta tränaren jag har skådat, han har fan inga känslor den mannen. Och Hetfield, den texten du skrev om Abidal visar hur hjärndöd du är. Du hade passat väldigt bra som Titos assisterande, pajas. Visca Abidal!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-30 14:49
Det här är fan en skandal. Vilka idioter den här ledningen är alltså. Hur kan en spelare som Piqué vara i startelvan vecka efter vecka medan Abidal inte får förnyat kontrakt. Den här mannen har tränat stenhårt i över ett år för att komma tillbaka till toppfotbollen. Kommer ni ihåg när beskedet om hans transplantation kom ut? Inte många härinne trodde hans karriär skulle fortsätta, åtminstonde inte jag även om jag hade hopp. Men han kom tillbaka.

Och det är inte några "snyfthistorier". Det här visar på hjärta, passion och vilja för att ta sig dit man vill. Abidal har jobbat så otroligt hårt för det här och det visar hans karaktär. Han gör allt för laget, det ser vi också på planen. Detta kombinerat med riktigt bra prestationer när han spelar borde verkligen lett till att han skulle varit kvar. Men vilken idiotledning vi har. Jag kommer tillbaka till Piqué, vafan har han gjort? Han glider in på ett bananskal, han gjorde 1-2 bra säsongen men har vart dålig sen dess. Om Abidal hade fått vara skadefri nästa säsong så hade han presterat nättre än Piqué, 100 % säkert. Abidals vilja både på och utanför planen är något Piqué aldrig kommer komma i närheten av. Med Puyol som är borta så mycket hade vi behövt en spelare som Abidal i laget, en ledare vars blotta närvaro lyfter laget till nya nivåer.
Fais
2013-05-30 14:45
el Profete

Håller med dig.

Det hade varit en femma ifall doktor Daniel Medina hade varit på plats och förklarat att Abi inte längre klarar att spela på denna nivå.
Barcelona Vampíro
2013-05-30 14:44
@Hetfield

Tolka hur du vill. Jag tycker bara det är uselt att en spelare kan sluta prestera vid 25 års ålder. Jag tycker han ibland fått oförtjänt mycket skit härinne men han har inte bara "blandat och gett" utan i långa perioder vart alldeles för dålig för Barcelona. Men visst är du nöjd med att en mittback spelar som honom så kanske vi tänker olika, jag hävdar att han är för dålig i dagsläget.

Kan hålla med om att han fått ta ett för stort ansvar och att hela vårt försvarsspel vart kasst den här säsongen. Men rent individuellt så imponerar Piqué knappast heller, det är för många misstag.
Barcelona el Profete
2013-05-30 14:41
Det är ett vedervärdigt beslut. Man sköter det så oerhört osnyggt. Jag köper inte argumentet att han bara hade sugit lön från bänken. Varför inte erbjuda honom ett kontrakt där hans lön baseras på hans speltid? Det vore den ultimata lösningen för båda parterna med tanke på hur risiga våra övriga försvarare har varit och är. Snubben som har besegrat cancer X2 är för tillfället den bästa mittbacken vi har. Det hade varit en annan femma ifall doktor Daniel Medina hade varit på plats och förklarat att Abi inte längre klarar av att spela på denna nivå. Men så är tydligen inte fallet utan man låter Abi lämna klubben motvilligt. Att se spelarnas reaktion och tårar tog hårt på mig. Avgå Rosell.
Barcelona Katalano
2013-05-30 14:40
Barca Barca

Jag tycker tvärtom. Det hade varit fel av Tito att behålla Abidal om han gör det av den enda anledningen att han haft cancer. Det sportsliga är vad som spelar roll för Barcelona som klubb. Men en ny mittback till laget så måste någon lämna helt enkelt och då är det mellan Puyol och Abi som båda är gamla. Det finns inte speltid åt alla backar helt enkelt. Och hittar man speltiden så är det ändå onödigt mycket lönekostnader för klubben.
Fais
2013-05-30 14:39
Jag undrar om Puyol eller Pique skulle få samma smutsiga behandling av ledningen som Abidal har fått. Bara för att han är inte Katalan.

Jag är av dem som tror att han kan hålla en säsong till och till med bänka Pique. Jag hoppas att han går till en annan klubb och visar dem att de borde ge honom en säsong till. Alla vi är medvetna om att han kommer inte gnälla eller kräva att spela varje match. Han vill nog visa för sig själv och få frukten av alla slit han har lagt på att ens kunna röra en boll efter en så svår sjukdom. Abidal vill inte att sjukdomen besegrar honom utan han vill sluta på egen begäran men nu har ledningen tagit sjukdomens sida. Jag blir ju ledsen för honom...

Är någon som borde lägga skorna på hyllan så är det Puyol och varför inte låta Pique spela i B-laget. Jag är säker på att Muniesta skulle överglänsa honom där med.
Barcelona Vampíro
2013-05-30 14:32
@Jonas - tots units fem força:

Piqué några svaga matcher? Och det är jag som inte kan något om fotboll. Kan vända på det och säga att Abidal, en spelare som visat vilja och en grym inställning, något Piqué knappast visat det minsta av i två år. Så ja jag är övertygad om att han hade kunnat bidra mer än Piqué som inte bidrar med någonting i dagsläget. Poängen är att Abidal skulle fått en chans att bevisa vad han går för.

Piqué ska vara glad att det är snälle Tito, som inte vågar förändra något, som sitter där. För hade det vart Pep eller någon annan hade han rykt för länge sen. I form är han bra, men handlar det verkligen om form när det gått så här långt?
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-05-30 14:31
Varför kunde man inte köra Puyi - Pique plus en värvning som spelas in då och då, Puyi lär ju inte hålla så länge till (läs skador). Sen skulle Abi (med reservspelar-lön) tillsammans med en yngling avlasta i mindre viktiga matcher och ersätta vid eventuella skador/avstängningar? Sorry för lång fråga.. :P EDIT: Ja, Masch ska tillbaks till mittfältet. Hellre ha han där och stänga matcher än riskera misstag i försvaret.
Barcelona Mido
2013-05-30 14:31
Till alla,,, Vad är det med er??? Visst är det tråkigt eller tragiskt att abidal lämnar,, men snälla några förändringar måste ske i klubben,, laget måste förnyas å det krävs några uppoffringar,,, blicka framåt,,, han kommer tillbaka till en roll som passar hans tillstånd,,,
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-05-30 14:30
fc__Barça (Barcelona) Han är enorm och brutal som mittback. Han hade varit bra för då kan han bryta vår feghet när det gäller dueller. Vi har 2 spelare som vinner nickdueller eller närkamper. Busket och Pique. David Luiz hade gett oss något vi verkligen har saknat. Vi förlorar alldeles mkt i luften. Kolla på Real Madrid matcherna och Bayern München matcherna så förstår du vad jag menar. Celtic gjorde nick mål på oss helt sjukt. Om vi inte får in David Luiz eller Dedé så kommer jag bli väldigt besviken.
Barcelona Barca Barca
2013-05-30 14:29
Det blir bara värre och värre. Dom slänger iväg en oskyldig Abidal som har varit den mest stabila och jämna spelare sen han kom till klubben (kan inte komma på en match som Abidal har spelat dålig i) och har kvar i ärlighetens namn rätt så mediokra spelare som Cesc och Pique ? En medioker tränare som Tito är kvar inte nog med det så har Tito samma sjukdom som Abidal. Att Tito inte tar saken i egna händer och ger den sjuke Abidal en plats i laget är för mig så äckligt egoistisk att det inte är sant. Ledningen tror att dom kommer undan med precis allt bara för att dom har värvat Neymar. Nej så är inte fallet, försvinner Thiago i sommar så spelar det ingen roll vem som står på Camp Nous gräsmatta till hösten. Abidal och Thiago har varit med länge i klubben. Abidal och Thiago har varit klubben trogen, men ändå ger dom Cesc chansen som bokstavligen pissade på fc Barcelona för pengarna och speltid något som Thiago aldrig gjorde, ändå pissar dom på Abidal som nu får lämna och har kvar medioker mittback som Pique som också en gång i tiden valde att lämna Barca för pengar och speltid. Lite vett, logik och känsla får man ha trots att man jobbar för Fc Barcelona.
2013-05-30 14:27
Hetfield.

Hur är mina argument vaga när de matcherna Abidal har spelat efter cancern varit mer än godkända? När han kom tillbaka första gången var han briljant mot Manchester United. Och när han spelade säsongen efter var vårt försvar väldigt bra bortsett från Piqué som till och med blev bänkad.

Därefter när han kom tillbaka nu och fick göra enstaka inhopp så visade han att han fortfarande hade i sig det sportsliga. Så säg mig: hur är det rimligt att skeppa bort honom när han uppenbarligen han har klassen att fortsätta?
Barcelona DM1982
2013-05-30 14:25
@Hetfield:

Man skiljer dem åt men nog om det.
Barcelona Hetfield
2013-05-30 14:22
Vampiro

Det är snarare du som överdriver om Pique. Om man läser det du skriver så kan man nästan tolka det som att Pique är en division 3 spelare.

Faktum är att Pique har fått stå ut med en inkompetent styrelse som har vägrat att förstärka en backlinje. Visst har Pique blandat och gett, men hans position är väldigt utsatt och det förstärks så fort han gör ett misstag. En anfallare kan missa 10 målchanser, men om en mittback gör ett misstag så blåser man upp det i flera månader. Jag tycker inte att Pique har dominerat den senaste perioden, men han har samtidigt varit tvungen att bära ett stort ansvar.

Heywood

Återigen, dina argument är väldigt vaga. Ska man använda hans enstaka inhopp och matcher den här säsongen som ett argument?

Jag skriver det igen. Abidal är 33 år och har gått igenom en svår sjukdom. Han behöver minst en säsong på sig att ens komma i form och vid det laget så har Barcelona gott om försvarare. Det är inte logiskt att han ska sitta på bänken och dra in en stor summa lön av ren sympati.
Barcelona Messidinho_10
2013-05-30 14:22
Det är sorgligt det här med Abidal att han ville fortsätta. Men tyvärr så såg inte Tito någon plats för honom i laget, och varför ska vi då betala lön för en spelare som vi förmodligen inte kommer ha nytta på plan då för? Bättre vi satsar på nån ny ung talang istället då. Tack Abidal för dessa fantastiska åren och all lycka till dig. Du är alltid välkommen tillbaka till Barca i en annan roll i klubben!!
Annons: