/spanien/barcelona/forum/829.aspx/spanien/barcelona/forum/829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2017-04-21 14:51
Om det blir Juventus mot Atletico i final lär ju den matchen hålla på tills nästa gruppspel börjar.
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-21 14:45
Salzburg har ju varit bättre. Rättvist.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-21 14:44
Hur kan dom tappa det????
Barcelona Krabban94
2017-04-21 14:44
Någon med plus?
2017-04-21 14:16
Allegri eller Jardim? JARDIM.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-21 13:54
Måste även hylla våran publik mot Juventus som stöttade laget i dom svåraste stunderna det var gött och se. Den här säsongen har vi inte varit bra tyvärr. Men jag tvekar inte 1 sekund på att vi kommer tillbaks starkare än någonsin med en ny tränare och lite nya spelare.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-21 13:42
Blaugrana91 - Real och Atletico ställdes mot varan i Cl kvartsfinalen 2015 och där blev Atletico utslaget. Så det är klar fördel Real dom har ett psykologiskt övertag. Med det sagt om det finns någon rättvisa så ska Atletico slå ut dom med tanke på att man förra säsongen i Cl finalen blev rånade av domaren när han blunda för ett solklart offside mål av Ramos.
2017-04-21 13:30
Målet i länktips.
2017-04-21 13:29
Mboula verkar vara the real deal. Sanslösa mål han gör. Snabbhet, styrka, löpningar, bra slutprodukt, dribblingar...
Barcelona Barcelonistas
2017-04-21 13:24
Test
Barcelona DM1982
2017-04-21 13:18
1-0 Barça. Fantastisk mål.
Barcelona Blaugrana91
2017-04-21 13:16
Real har ju haft relativt lätt mot just Atlético i CL, det har ju dock varit i final. Jag tror att Atlético har betydligt större chans i ett dubbelmöte där man dessutom avslutar hemma. Man bör även ha en ganska stor revanschlust sedan tidigare finalfötluster. Känns helt öppet enligt mig.
Barcelona the cameroonians
2017-04-21 13:09
Startelvan för Juvenil A mot Salzburg;

Sergi Puig
Dani Morer, Eric Montes, Mingueza, Cucurella
Alex Collado, Oriol Busquets, Oriol Rey
Mboula, Abel Ruiz, Alssana

På bänken finns det sparkapital i form av t ex Lee, Carles Perez och Guillerminot.
Barcelona Iniesta70.
2017-04-21 12:57
Japp, "Hell week" lider mot sitt slut, endast klassikern återstår på schemat innan man antagligen får bädda ner sig i ett depressions ide eller att man med ett flin på läpparna John Travoltar sig till jobbet på måndag morgonen nynnades på "Stayin' Alive". Allt beror på hur det slutar på söndagkväll. Hur spelet ser ut på söndag, det skiter jag fullständigt i just nu. Bara tre poäng dimper in på Barca- kontot, det är allt jag begär. Annars så började denna skitvecka med att kronärkerivalen kom undan med sina sju-manna fasoner och att Casemiro prison-rules bökande belönades med ett passer-kort raka vägen till semifinal rundan. Allvarligt, finns det ingen hejd på allt maräng-flax? Ja menar, Alexander Lucas himself lär behöva krossa sin spargris o tömma den på varenda mynt i närmsta önskebrunn för att kunna matcha storstads-slynglarnas massiva " marginalerna på sin sida" flyt! Själva då? Nää, efter att Dybala spelat senior fotboll mot ett pojk-lags försvar i Turin så behövdes det byggas en ny Remontada i PSG-kaliber. Men, nja, när väl en mur bestående av ett busslast med "gamla damer" från stövelns land parkerat så hjälpte varken ljummet sydamerikanskt temperament eller vår egen hemma-gjorda pojkaktiga LaMasia charm. Damerna åkte hem, o- kyssta, med sin semifinal biljett. Så när det ska delas ut guldmedaljer, guldbollar och guldskor så är risken stor att vi blir utan det mest blänkande "bling blinget" och endast får gå runt med "krims krams" och skramla. Ja, då snackar jag inte om att skramla som en cool nyrik rappare efter en one-hit wonder utan snarare som en ranglig skramlande fågelskrämma. Så nu när grabbarna från Madrid sitter och laddar inför lottningen i den anrikaste av turneringar med chips, älskarinnor och ett sexpack Corona och hoppas på att "åka på" Monaco i nästa runda så får vi ladda med svärföräldrar, mellanmjölk och Gainomax inför det elektriska mötet mot Alaves i kungens-cup, nice. Visst, det är inte fy skam. Men att komma släpandes med en "fjun-mustasch" pokal till en guldbollen-gala, släntra in på pissoaren och hiva upp en sån "valör" axel mot axel med en ärkerival som dunkar upp en Champions-pokal som skvätter ner hela stället och lämnar dig våt av avund. Ja,det kan få även den största av lirare att känna sig som Nils Karlsson Pyssling. Varför ältar jag om allt guld som glimmar? Varför är det så viktigt? Jo, den simpla Sorliga omogna sanningen är den att jag inte unnar ärkerivalerna något! Inte ett skit! Inget! De ska vara den bortglömda tvåan, stå i skuggan och dansa med sig själva. Då är jag nöjd. Det är därför jag vill åt allt guld som glimmar. Så är det, sorligt men sant. Så på söndag behöver jag något mot denna veckolånga baksmälla. Jag måste få bort de blodsprängda ögonen och få ner blodtrycket igen. Dagis-personalens obekväma frågor om min "dagen efter andedräkt" måste få ett slut. Så på söndag börjar vi vandringen mot dubbeln. Då tar vi de första stegen. Ja, jag behöver en vinst på söndag, för mitt inre piece of mind. Så i slutet av säsongen så vill jag bli serverad med en dubbel.....och för en gångs skull så snackar jag inte om en whiskey....
Barcelona DM1982
2017-04-21 12:46
Missa inte semifinalen i Youth League där Barça kl 13 möter Salzburg. Kan bli clasico i finalen. Sänds på viaplay eller fritt hos UEFA.com.
Barcelona Josep Guardiola
2017-04-21 12:42
Soko

De möter Juve i en eventuell final. Vare sig du vill eller inte så är det en fördel att börja borta först. Sen att vi har en horribel säsong och går och skämmer ut oss i Turin har ingenting att göra med det statistiska underlaget.
Barcelona Soko
2017-04-21 12:37
@Josep Guardiola:

Varför ska de möta Juve ?
Jag hoppas att det blir Atletico mot Juve .
ps. Att börja borta är aldrig en fördel, det fick vi erfara .
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-21 12:28
Alla har ju sin syn på hur fotboll ska spelas och jag som inte tycker som du, tycker också så som du, att du ska skärpa dig och höja nivån.
Barcelona Josep Guardiola
2017-04-21 12:20
Perfekt lottning! De möter atletico och börjar hemma, fördel Atletico som inte är lika mentalt svaga i ett dubbelmöte. Sen möter de Juve i finalen, perfekt. Mycket nöjd!
Barcelona Romelu Umtiti
2017-04-21 12:19
Atletico - real Juve -Monaco i semi
Barcelona Meneysuarez91011
2017-04-21 12:19
Hoppar innerligt Atletico Madrid mosar Real! Atletico - Juventus hade varit en intressant final!
Barcelona Thierry Henry
2017-04-21 10:46
@Soko:

Kolla repriserna igen. Han tar knappt ett felbeslut under hela matchen. Han kommer flera gånger förbi flera Juve spelare för att sen finna sig ensam i straffområdet utan alternativ. Flera gånger försöker han även vägga med Suarez och Messi och gå på genombrott men får inte tbx bollen då dessa står på hälarna och mister i sina boll mottagningar. Kolla Neymars highlights. Han är hårt uppvaktad av 2 ibland 3 Juve spelare i varje situation men tar sig förbi eller blir foulad varje gång. Enda felbeslut ett han tog va när han dribbla av 2 spelare på kanten och fick skottläge ur snäv vinkel som han avlossa upp på läktaren. Med Suarez till det närmsta fri inne i straffområdet vilt vankades. Annars va han outstanding hela matchen och den som ville mest i barca.
Barcelona Soko
2017-04-21 10:19
@FCB_Messi:

Nej, problemet är att Neymar spelar för sig själv, behåller bollen för länge och tar till slut ofta felbeslut..
Barcelona LennyRomario
2017-04-21 10:17
@El Pistolero #9:
Om du bara visste, jag tog det längre än så. Den har legat på sin plats i hyllan (och i mitt hjärta) ända sedan jag slutade sjätte klass. Men nu tog jag fram den - min vita Michael Jackson handske. Moonwalk, masken, robotdansen. Jag gjorde dem alla. Firade till och med en cigarett, vilket senast också var ungefär i sjätte klass. På den tiden skulle man lära sig att ta halsbloss genom att på inandning säga "pepparkaka". Klarade man det - ja, då var man en man och redo för vuxenlivet. Det gick till och med rykten om att Mikael Bjurström i 9A hade fått handla på systemet efter att ha klarat två "pepparkaka" på ett bloss. Jag klarade det inte den här gången heller, men det tog ändå inte helt död på min glädje. Men "I sommar", "nästa sommar". Det är för långa väntetider! Det är som när man satt med sitt 33.6 K modem och skulle titta på bilder på... konst. Såklart. Konst, inget annat. Så tryckte man på thumbnailen och väntade och väntade och väntade. Efter 3 minuter såg man hårfästet. Efter 10, ja då såg man hela pannan. Grymt för den som gillar pannor, men frustrerande för oss andra. Man vill se och veta nu! Dessutom, det kanske blir så att Barto låter sin Vice-president ta över och inget förändras. Ungefär som när man väntat i 20 minuter och inser att bruden... jag menar konstverket, är ful! All denna väntan helt förgäves......
Barcelona Katalano
2017-04-21 09:35
Ribohn Fan

Hade du använt korrekt svenska och ett komma istället för en punkt så hade du insett att det visst var en oneliner du skrev.

Rakitic är ju bara ett exempel på spelare, det hade lika gärna kunnat vara Iniesta, Alba, Rafinha osv. "Rakitic är aldrig bra att passa"? Nu får du ju skärpa dig och höja nivån. Rakitic är en del av laget som alla andra. Han är inte alls så dålig som du vill få det till. Vi spelar inte med en man mindre när Rakitic är på planen.

Och där lyckades du återigen snegla in på ditt eviga spår om att vi spelar 442 utan någon högerkant eftersom Messi inte håller sin kant.
Barcelona Katalano
2017-04-21 09:24
neymar JR || Cillessen #1

Ja, visst är det så och jag blir lika frustrerad varje gång. Vi är ett lag med 11 spelare på planen som tillsammans ska vinna matcherna, det är inte 3 st mot 11 motståndare. Detta tycker jag talar för att den spricka som det talats om ibland i laget verkar stämma.
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-21 09:21
No! Det var Two-liners. En mindre än din. Rakitic är aldrig bra att passa! Ett större problem är att vi bara har en uppspelspunkt och det är Neymar. Alla lag överbelastar våran vänsterkant, där det blir väldigt mycket folk att spela sig igenom. Hade vi haft en högerkant och eller central punkt att spela upp bollen på, iställe för alltid på Neymar, då skulle också ytorna bli större för Neymar
2017-04-21 09:15
Katalano Det värsta är att det är så det har sett ut. Rakitic har varit ofta fri i boxen och MSN har ignorerat honom. Visst lämnar kroaten mycket att önska men hans djupledslöpningar in i boxen är världsklass. Han avslutar i klass som Neymar och Suarez ändå så varför inte bara passa bollen till honom.
Barcelona Katalano
2017-04-21 09:09
@Ribohn Fan:

Jasså, du skulle alltså inte ta i beaktning om Rakitic är i ett bättre läge än Messi när du slår den passningen? Om Rakitic håller på att löpa sig fri medan Messi står hårt uppvaktad av motspelare? En fruktansvärt dålig one-liner du slänger fram.
2017-04-21 08:53
Katalano Han söker enbart Messi, även Suarez visar frustration gentemot Neymar ungefär varenda match. Suarez måste dock gå på diet nu, lucho har slarvat med deras fysik för länge nu. Pep hade aldrig tillåtit det!
Annons: