/spanien/barcelona/forum/8281.aspx/spanien/barcelona/forum/8281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2013-05-25 16:24
@Abbe.:
Jag ser det inte som att man "lovar" en spelare tid, snarare handlar det om att spelare ska ha en chans att lämna om de av någon anledning eller annan hamnar i frysboxen eller blir lågprioriterade. Thiago är ett av de största löften vi sett från akademin på länge, men han vill spela fotboll. När Pep och Vilanova då inte ger honom tid nog så måste det finnas ett fönster, särskilt då man tillämpar fjantigt höga utköpsklausuler just i Barcelona. Det är alltså inte ett löfte om speltid, utan snarare ett agreement om att "ifall Thiago inte spelar xx antal matcher eller xx antal minuter" så har klubben genom att inte nå den överenskomna gränsen prioriterat spelaren mindre än man avsett och därför måste det finnas en väg ut. Villanova och Roura har på sätt och viss sagt att man inte tror på honom då han inte givits nog med speltid. Klausulerna är ett måste för att talanger inte ska ruttna bort på bänken med SKYHÖGA buy outs. Och att Roura inte har koll på detta är total bullshit. Och har han faktiskt inte det så är dörren där *pekar*
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-25 16:20
Gabriel

Isf hade Berlusconi snackat om din snorkråka som mister X hela sommaren och sedan lånat honom och prutat ner utköpklausulen. :P
Barcelona Abbe.
2013-05-25 16:14
@Rambla~:

Han påstår att de inte ingår i deras jobb att ha koll på spelarnas kontrakt. Enligt mig så måste de ha koll på kontrakten så länge som dessa irriterande klausuler och variabler skrivs in i avtalen.

Jag har alltid haft svårt för överenskommelser där spelare blir lovade speltid. Inte ska du ha en startplats i ett lag tack vare en bra agent, utan en elva ska baseras på prestationer. Jag håller med Roura till viss del; de ska ta ut spelare på sportsliga grunder. Men så länge klubbar envisas med att lova spelare speltid via klausuler så är det absolut tränarnas jobb att ha koll på kontrakten.
Barcelona Gabriel
2013-05-25 16:06
Milan? Vem fan bryr sig om Milan? Om man ens tycker det är lite "okej" att vår största talang i laget, med potential att bli en världsstjärna ska gå till Milan så är man inne i fel forum.

Jag hade inte ens sålt en snorkråka till de snåljåparna!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-25 16:05
Vi får fan inte tappa Thiago. Det bör vara första prioritet egentligen, för mig är det viktigare än att få Neymar, åtminstonde just nu. Tito får fan ta ett snack med grabben, visa att klubben tror på honom. Ge han mer ansvar inför nästa säsong. Bara han stannar. Och jag har skrivit det förut men måste nämna det igen, nästa säsong ska verkligen Thiago spelas in mer i laget. Han måste få spela de viktigare matcherna. Han är otroligt tempostark och oförusägbar vilket kan stärka vårt spel. Han har definitivt svagheter men genom att få speltid så kommer han att utvecklas.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-25 15:59
Du skriver på ett Barca forum att du inte bryr dig om den största talangen klubben fått fram sedan Messi lämnar oss och sedan kallar du en kille dumfan. Då får du räkna med lite reaktioner. :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2013-05-25 15:52
elbraco - CP5

Oj vad aggressiv du va. Rykte är rykte, ryktas också att han ska stanna, eller hur? Du har inga problem att han ryktas till Milan för att det är din andra favorit klubb medans de flesta här oroas av just de rykten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-25 15:44
Neymar i all ära men idag är det den största matchen på året. Själv tycker jag naturligtvis det är intressant med alla nyheter om brassen men det är också väldigt tröttsamt efter ett tag, bara nya rykten hela tiden som motsäger varandra.

För att göra ett försök i att byta ämne, vilka håller ni på ikväll? Själv hoppas jag verkligen Dortmund grejar det, otroligt sympatiskt lagbygge som gjort en monstersäsong. Förra säsongen åker de ur gruppen och i år är de här och spelar final på Wembley. Det är som en saga. Det bevisar att allt inte handlar om pengar i fotboll. De har flera fantastiska spelare men framförallt så är det här laget just ett lag. Därför blir jag ännu mer irriterad på en spelare som Götze.

Vad tror jag då? Det är klart att Bayern genom säsongen varit så oerhört starka att det nästan är läskigt. Men det känns som att Dortmund kan ta det här. De vet hur Bayern spelar och har slagit dem förut, så inget nytt där. Båda lagen kan varandra. Dessutom är jag ruskigt imponerad av Jurgen Klopp. Han körde knock out på Mourinho och verkar vara en riktig mästartaktiker, speciellt i viktiga matcher.

Men Bayern har också en monstertränare. Det som kan bli avgörande är som i många andra finaler, det psykologiska. Dortmund har tagit sig hit välförtjänt men vet att det inte kommer hålla för evigt. Götze lämnar och trolligtvis även Lewandowski, och även om jag inte tror att de fullkomligt rasar samman så blir det väldigt svårt att upprepa bedriften från den här säsongen, nämligen att ta sig till CL-final. Förutom att vara ett komplett fotbollsslag måste man ha marginalerna med sig och ingen kan säga emot att Dortmund haft det den här våren. Spelarna, Klopp och fansen är medvetna om detta, och de vet att det är nu eller aldrig. Samtidigt som Bayern lekt sig igenom hela turneringen samt ligaspelet. Det finns en liten risk att det infinner sig en liten procentanhet mättnad, eller kanske inte mättnad men att de slappnar av lite väl mycket. Det, tillsamans med att flera av spelarna förlorat både en och två CL-finaler tidigare i samma klubb och att flera av spelarna tillsamans förlorat EM-final och vissa VM-final, kan faktiskt bli Bayerns fall.

Det är bara en känsla jag har, att Dortmund kommer att ha den rätta attityden, medan Bayern kanske inte viker ner sig men inte spelar till 100 % av sin kapacitet, och det kan i dessa sammanhang göra skillnad. Sen så kommer det oavsett bli en fantastiskt jämn match, det är jag säker på. Det kommer att handla om ytterst små marginaler. Det har alla förusättningar som finns för att bli en sprakande föreställning men jag hoppas att det inte blir tvärtom som det kan bli ibland när man hoppas för mycket på en fantastisk fotbollssmatch. Men jag både tror och hoppas att dessa två lag kan bjuda upp rejält ikväll.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-25 15:39
Lion24 läs vad jag skriver då så fattar du, dumfan...
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 15:34
Så fortsätter vi då...:D

A senior leader from Barça confirms that Neymar chose Barça's contract and will play for them for 5 years. [cadena ser via @albert_ribas]
Barcelona Lion24
2013-05-25 15:22
@elbraco - CP5:
Vill du Barcas bästa eller Milans? Fattar inte varför man vill släppa en av världens största talanger från sitt lag till ett annat lag bara för att man hejar lite på de andra laget.
Barcelona Canaletes
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

illuminati! :O :D
Barcelona Rambla~
@barcastuff: Roura: "Thiago lower buyout fee because of lack of playing time? We decide lineups based on football criteria, we're not aware of contracts" Nä, men det kanske ni borde vara i fortsättningen. Amatör!
Barcelona YYEA
2013-05-25 15:12
Messi med Argentina, värd att se.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-25 14:59
Kuriosa: Romario skrev på för Barca 1993. Ronaldinho gjorde det 2003. 10 år senare är året 2013 och...
Barcelona Rambla~
2013-05-25 14:49
Är Joaquin klar för Fiorentina? Fan vad roligt i så fall. :)

Thiago kommer inte att lämna. Jag tror att han har lyssnat på och tagit råd av både Iniesta och Xavi.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-25 14:48
Neymar could be presented as Barcelona player in first week of June. BRA coach Scolari would approve so he then can focus on Conf Cup. [md] Så, nu kan alla sluta få sina psykbryt och lugna ner sig till 7 Juni då han redan borde vara presenterad.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-25 14:45
Vill inte heller se Thiago gå såklart men ska han ändå dra så ser jag gärna personligen han tillsammans med suveräna SES92 och Balotelli.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-25 14:44
18m euro har ju Milan utan tvekan råd med. Dessutom lär dom sälja av massa dö-kött i sommar.
Barcelona Rambla~
2013-05-25 14:43
@Barca o Mort!:

Spyr bara jag hör namnet. :P
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-25 14:41
Förhandlingar med räven Galliani slutar aldrig bra för motparten. Gillar inte Milan annars heller för den delen.
Barcelona Rambla~
2013-05-25 14:36
Till Milan? Aldrig i livet. Dessutom är de för snåla och har inte råd. Inga fler affärer med den klubben tack.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-25 14:30
Thiago har börjat ryktas till Milan... jag som är hobbymilanista dont mind.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-05-25 14:20
Jag har svårt att se hur Neymar kommer att lyckas i Barcelona. Ser man nästan på alla videos på youtube, hur han dribblar och gör bort motståndare, det är fantastiskt. MEN en sak som jag har tänkt på är, när man tittar på youtube-klippen, ser ni hur mycket ytor han har i Santos? Det kan han lätt glömma i Barcelona. Det kommer vara så minst 5 gånger så svårare att ta sig förbi backarna i Spanien. Lagen är mer taktiskt kunna i Spanien än i Brasilien, försvararna är snabbare, brytningssäkrare, starkare. Bättre på allt möjligt. Jag hoppas att Neymar blir starkare fysiskt, det kommer han behöva i Spanien och i Europa!
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-25 14:13
Thiago har börjat ryktas till Milan... jag som är hobbymilanista dont mind.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 14:02
El Kaiser de Michoacán Den bilden borde ju säga en hel del. Neymar tar bilder tillsammans med en av Rosells "underhuggare" som hjälpt till att förhandla Neymar till Barca. Att båda ser glada ut borde ju bara tyda på en sak? Kan inte låta bli att tro att hela det här med att han ska "välja" är ett trick av ingen mindre än Rosell själv, det ryktades ju om att det var från hans omgivning som ryktet om att Real och City erbjöd fantasisummor kom från, värvningen kommer ju se ännu bättre ut från Rosells sida om man värvar Neymar trots att Real bjuder lite mer transfersumma och högre lön. Hade varit en triumf för Rosell. Sen tror jag också Rosell gärna vill gå ut med värvningen av Neymar för att flytta fokus från CL-finalen och det tycks ju funka. Ingen i Spanien bryr sig om att det är CL-final, alla fokuserar på värvningen av Neymar. Även här i Sverige syns det ju, tom Aftonbladet uppmärksammade det... Syns ju också här på SF, trots att det är CL-final är detta forumet där flest inlägg postats nu. Hoppas man går ut med det hela några minuter innan CL-finalen drar igång...:) Hur som helst borde denna värvningscirkus vara över efter denna helg och allt talar för att Neymar spelar i Barcelona nästa säsong. Efter det kan vi fokusera på att göra klart med en målvakt (eller två?) hyffsat snabbt och därefter lägga all kraft på en mittback av högsta klass.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 13:39
Enligt TV3 Catalonia så kommer det totala priset för Neymar ändå hamna på €40 Miljoner, men antar att dem räknar in dem €10M vi betalat i förväg.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-25 13:33
@Youngcules: While making his 'decision', Neymar posed for this pic last night with Rosell's man in BRA, Malaquios. Note V sign ;)

Ok, så enligt Youngcules så medan Neymar "funderar" på vilken klubb han ska välja så gör han det tillsammans med Sandro Rosells medarbetare?
Länktips: t.co/p7YRSVdSAA
Fais
2013-05-25 13:33
Illusionista
Breaking News!!
Fais can't handle this Mexican Soap opera about Neymar.
Sours: Fais- Neymar Live News

Reus alltså. Jag är stor fan av Reus. Skulle inte tacka nej till Suares och Lewandowski heller. Vi får fortsätta drömma. Neymar--Messi---Reus.
Längre ner Thiago SIlva som skickar ut trupperna till fronten...

Barcelona Rambla~
2013-05-25 13:31
FCBlaugrana Det förklarar saken. Kan säkert stämma då det är en stormatch.
Annons: