/spanien/barcelona/forum/8205.aspx/spanien/barcelona/forum/8205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-06-23 01:38
barca king Lagen du nämnde spelar inte likadant som oss, vi utsätts ofta för kontringar, just därför behöver vi en snabb mittback. Jag förstår Tito helt och hållet att han är ute efter Silva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiagooo
2013-06-23 01:27
Efter Neymars frisparksmål funderar man ju över vem som tar frisparkarna ifrån vänster, blir det neymar eller tror ni det blir xavi?
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-23 01:27
Barca King Dante fyller 30 år i år. Just saying.
Barcelona Barca King -
2013-06-23 01:23
Hur svårt är det för Barca att hitta en utomordentlig mittback som Dante!? För många bildar sina åsikter efter tidningarnas påståenden. Thiago silva i all ära men snubben är 29! Det är mer en nödlösning för rosell och mannen utan mod tito att försöka vinna champions league för att förbättra sina chanser inför kommande valet. Thiago kommer kosta oss dyrt och idiotiskt för det är en kortsiktig lösning. Sen att Barca måste ha en snabb mittback för att pique är långsam är sjukt. Hur många toppklubbar har inte långsamma mittbackar? Dortmunds mittbackspar, Bayern, city och united sen har inte snabba mittbackar alltid gjort något bättre! Istället har kloka och tunga mittbackar alltid klarat sig bäst som i Juventus. Efter några påståenden och en påminnelse av hur bra Thiago silva är pissa alla på Hummels. Han är överskattad och dålig när det sjöngs lovord om honom. Titos sätt att matcha truppen har varit helt jävla bisarrt. Vem bryr sig om poäng rekord? Matcha de unga och få in de i laget. Thiago hade kunnat spela fler matcher och Bartra istället kastar han in de mot Bayern och real då det inte finns något alternativ. Sen vann han inte en enda stormatch! Speciellt mot Madrid, helvete vad pinsamt det var. Vilken tränare som helst hade motiverat spelarna bättre eller matchen mot Bayern! Vilket jävla loser gäng vi såg ut som. Vi hade förlorat mentalt redan från början. Tack Tito, Tack. Pellegrini med sin Malaga hade gett de en match. Vi la oss på fyra och tog emot bara. Jag gillar Rosell verkligen som president. Ekonomiskt och professionellt men jag kan inte svälja allt heller. Framgångar byggs långsiktig inte kortsiktig bara fråga våra grannar i Madrid. Sen tycker jag att 4 är i makten är för lite för en president i Barca innan nästa val kommer. Det medför att man klänger i makten och gör allt dåraktig och smutsig för att fastställa sig kvar. Den borde förlängas men självklart ska en förtroendeomröstning finnas om presidenten och ledningen missköter klubben för att få bort de. En granskning av makten ska alltid finnas. När C Ronaldo säger efter el clasico: "Vi trodde inte att det skulle bli så enkelt". Då vet man att något är fel. Nästa säsong väntar bödeln på tito och rosell om de skämmer ut Barca igen på fotbollsplanen. I och med Thiagos försäljning om den nu sker har de då redan skämt ut oss i silly season.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-23 01:11
Kobe Bryant fick träffa Neymar, Ney la upp en bild på insta! Båda såg riktigt nöjda ut haha! Kungar.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-06-23 01:01
Gud vet att jag inte brukar hålla med om så mycket Robert Laul skriver men ikväll måste jag säga att jag sitter i samma sits som han. Citerar:

"Folk klagar på Neymar för att han filmar och de kan väl folk få göra. Men klaga då när han filmar, inte när italienarna river omkull honom som de gjorde mest hela tiden i kväll."
Barcelona Rambla~
2013-06-23 00:47
Alla som tror att David Moyes kommer utveckla Thiago till en bättre fotbollsspelare räck upp en hand? :P
vifa
2013-06-23 00:46
Tror du att det är photoshop? Hoppas verkligen det...
Barcelona Rambla~
2013-06-23 00:44
@Frodo:

Problemet med Tito är att han inte är kapabel att analysera vad det är som brister i vårt lag och spel. Den enda lösning han kommit på är att värva världens bästa mittback och då tror han att det löser sig allt av sig självt. Han har inte precis gjort någon djuptgående analys är min gissning. Varför är han annars så envis att värva T Silva eller annars får det vara. Då kör han hellre vidare med det manskap han har i dagsläget. Så var det förra sommaren, fast då kunde han till slut gå med på en värvning av Song. En värvning som gjorde varken bu eller bä för oss, förutom att Busquets fick lite vila när han hade sina ljumskproblem.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-23 00:18
vifa

Riktigt dålig photoshop. Så sitt ner i båten min vän.
vifa
2013-06-23 00:15
Thiago skrev fel... Thiago skriver på kontraktet på måndag
vifa
2013-06-23 00:08
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2346551/Unsettled-Thiago-Alcantara-closer-swapping-Barcelona-Manchester-United.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Barcelona Hetfield
2013-06-23 00:08
Mojito

Det var inte klubben som ville ha 18 miljoner som utköpsklausul, det var något som Thiago och hans agent fick med i avtalet för att garantera speltid.

Om Barcelona inte gick med på det avtalet så kunde Thiago ha vägrat skriva på kontraktet och gått gratis. Sen så ser jag inte heller hur någon hade betalat så mycket mer än 18 miljoner för Thiago. Även om Thiagos utköpsklausul låg på 90 miljoner så har jag svårt att se något lag betala mer än 25 miljoner för en talang som öppet inte vill vara kvar i Barcelona, så det är inte en så stor grej. Min poäng är att styrelsen inte kunde ha gjort något annorlunda. Det är upptill Tito, och om man ska tolka det som sägs att Thiago och Tito har haft snacket och att Tito inte har kunnat garantera honom speltid så är inte felet hos styrelsen, det ligger hos Thiagos tålamod.
Jeffson
2013-06-23 00:05
Alvés - Por Que? Jag håller Silva som bättre mittback än Hummels. Men ser på något sätt hellre Hummels i Barca ändå, just pga ålder och pris/lön. Allt detta är givetvis en smaksak men det var just den allmänna vändningen här inne som slog mej =) Frodo Ja det var just så jag menade :)
Barcelona Frodo
2013-06-23 00:01
Jeffson

Jag tror att de flesta är medvetna om att Thiago Silva är världens bästa mittback. Det är hans pris och lön som är problemet. Dessutom verkar han själv prioritera det monetära framför det sportsliga så man bör ha andra alternativ öppna.

Det är väl klart att det är dumt av Tito att låsa sig fast vid en 29-åring brasse som lär kosta extremt mycket?
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-22 23:49
Jeffson

Jag har varit för en värvning och Hummels med, men håller i viss del med Tito om hans egenskaper om att de är för lika Pique. Silva är en snabbare,smidigare och mer bollskicklig spelare medans Hummels är rätt så slö men även en mittback av hög klass.
Jeffson
2013-06-22 23:47
Och btw, det är mycket fina ord om Thiago Silva här inne nu. Men vad hände med Hummels? Var inte han drömvärvningen här inne för en månad sen? Och T. Silva som var skadedrabbad och jättegammal och Tito var en riktig iddi som bara ville ha Silva. Aja det svänger tydligen snabbt ;)
Jeffson
2013-06-22 23:44
Asså jävlar vad sugen jag är på att se Neymar i Barca nu. Villa är inte en dålig spelare men jag tycker mej verkligen se att han har tagit skada av några år ute på kanten. Neymar är som klippt och skuren för vänsterkanten. Han ÄR vänsterkanten. Det ska bli otroligt intressant att se vad han och Messi kan göra tillsammans. Jag kan se det framför mej hur Messi driver in centralt lite från höger och sedan slår en av sina diagonala smörpass ut till vänster som vi har sett så många gånger förr. Men den största anledningen till varför jag tror på succé är att motståndarna måste fokusera på antingen Messi eller Neymar. För dom kan liksom inte ha 3 på Messi och 3 på Neymar, isåfall kommer Sanchez vinna skytteligan ;)

Och visst är La liga och CL mycket svårare att spela i än Brasilianska Serie A. Men det borde ju rimligtvis också vara mycket enklare att ha Messi, Iniesta och Fabregas runt sig med en Alba på överlappning än att spela med Santos-gubbarna =D
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-22 23:44
Thiago Silvas värde stiger markant för varje match som går i Confed. Så jag hoppas styrelsen verkligen går all in om vi ska värva honom och inte drar ut på transfern till sista veckan där vi får någon betydligt sämre. Gå all in som R.Madrid gör när de vill ha någon, med pengarna ifrån Thiago(om han lämnar) och Villa(som antagligen lämnar efter Confed) så har vi mer än tillräckligt för honom. Som sagt så hade jag hellre betalat 40M Euro för T.Silva än t.ex Neymar även fast Neymar har framtiden framför sig så är T.Silva den enda spelaren i världen som kan komma in och från start förbättre hela vår backlinje direkt.
Barcelona BarcaChris
2013-06-22 23:41
Kul att det går bra för Neymar. Han värkar vrålhungrig. Måste ge props till Marcelo också, han var riktigt bra faktiskt. Ser ut som om Brasilien håller på skapa ett mästar lag på nytt. Dom var borta ett tag. Neymar the resurector eller?
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-22 23:05
Barcaholic Här har du källan.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-06-22 23:04
alltså helt ärligt sen neymar gick ut så tappade brassarna helt matchen . så stor skillnad på neymar
Barcelona Barcaholic
2013-06-22 23:01
FCBlaugrana Källa på att han blev vald till matchens lirare ikväll med, för tvekar starkt på det. Hur usel spelare Fred än må vara så var det han som avgjorde ikväll med sina 2 mål och låg bakom första målet också. EDIT: Official: For the third time this Confederation Cup, Neymar has been chosen as Man of the Match #fcblive #confeds Hittade själv via twitter, kul för Neymar. Härlig start på turneringen!
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-22 22:59
OFFICIELLT: Neymar har för tredje matchen i rad blivit utnämnd till matchens bästa spelare i Confederations cup. Stabilt av vårt nyförvärv!
Barcelona Barca King -
2013-06-22 22:58
Äldre människor har verkligen en ödmjuk aura över sig och gubben med bucklan va för skön. Italien förlora med en bitter eftersmak men de har sig att skylla bara. De tog inte cupen på allvar och skämde ut sig mot Japan bara för att visa att de egentligen kan bättre. När VM drar igång då är insatsen högre och alla lag kommer höja sig ett par snäpp. Spanien vs Brasilien vattnas i munnen på mig. Hoppas att Brasilien vågar ta sig an matchen på sitt eget sätt och inte fegar ut mentalt och defensivt. Om man kan besegra Barca då kan man besegra spanien. Fast spanien är Barca med mer kött på benen. Långa, starka spelare kryddar laget som Barca saknar defensivt. Sen har Spanien som landslag erfarenhet som är ovärderlig och den yngre generationen slussas in bättre än någon annanstans i världen.
Barcelona Gatumusikanten
2013-06-22 22:48
Den där gubben med bucklan!! Årets klipp ...
Barcelona Barca King -
2013-06-22 22:42
Slutsignalen blåstes när neymar gick ut haha.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-06-22 22:39
Haha Marcelo i defensiven är ju som en svensk div.2-spelare...
Barcelona Shanghai - Karbala 680
Marcelo är en äcklig spelare. Skäms han inte?
Barcelona LeoMessi
Italien satsar bara på fasta situationer
Annons: